Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 82 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vet at dette neppe er et forum det er så lett å nå frem med negative opplevelser med Viera-serien til Panasonic, og da kanskje særlig mindre lett for nettopp meg. Men jeg ber dere lese dette likevel, og det er ikke ment som en svartmaling, mer en informasjonssanking og deling av egne og andres erfaringer for å se om dette er noen enkelttilfeller eller om flere er rammet.

Først av alt, jeg har hatt skjermen i drift i oppmot 800 timer totalt nå og har stort sett vært ganske fornøyd. Her om dagen oppdaget jeg et område på høyre side av skjermen som var litt lysere enn resten av skjermen på sort skjerm, men kun på Cinema og Pro-modusene. THX Cinema og Normal var helt sorte som de skulle være.

En bruker på britiske avforums kontaktet meg av andre årsaker, fordi jeg hadde nevnt at jeg hadde sett striper i panelet mitt (og det gjør jeg fremdeles, men de plager meg ikke) og linket meg til en post som gjorde at jeg fattet interesse for det han hadde å si (link til den her: AVForums.com - View Single Post - VT50 - Part 11 )

I den posten linkes det til en VT30 som utviser samme type flekker, men dog i mye større grad i tillegg til at kameraeksponeringen gjør sitt, men det er definitivt samme type flekker. Eieren av den VT30-en opplevde først dette etter en black level rise (se, det var ikke borte i 30-serien heller) etter ca. 2000 timer. Og det er her jeg lurer på om det kan være samme svakhet som slår inn, for på både Cinema og Pro så er sortnivået høyere enn på Normal og THX som jeg vanligvis bruker. Er det noen andre som ser lignende tendenser på sine VT50-er og evt. GT50 hvis noen har den, som har kjørt dem en stund dersom man viser en sort skjerm i et mørkt rom?

Igjen, jeg må få understreke at dette ikke er for å være negativ, men nå vet jeg om tre isolerte tilfeller av dette inkludert min egen skjerm, så jeg lurer på hva dette kan være. Det var definitivt ikke der da skjermen var ny. Det er ingen krisestemning her enda siden det kun er synlig i Cinema og Pro, men litt bekymret må jeg innrømme at jeg er.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min VT50 har fått klare instrukser å holde ut i ca 5 år før den kan begynne å kødde seg, så nei ingenting har dukket opp endå av feil som du har.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Min VT50 har fått klare instrukser å holde ut i ca 5 år før den kan begynne å kødde seg, så nei ingenting har dukket opp endå av feil som du har.
    On a more serious note; hvis du begynner å nærme deg 1000 timer, hadde du giddet å sjekke hvordan Cinema eller Pro-modusene ser ut med sort skjerm? Det er også en fordel at det er mørkt i rommet når du tester, men det er ikke vanskelig å få øye på. Jeg håper jo at de tre tilfellene jeg vet om er unntak, men kjenner jeg bieffektene av masseproduksjon rett så er de trolig ikke det.

Dette vil vel primært gjelde VT og GT, sannsynligvis ikke ST pga litt forskjeller i hvordan ting er lagt opp. Holder hodet kaldt, som sagt.. blir det defekter utav dette som er lett synlig, så skal vi nok få det moro igjen! Men da går jeg nok rett på forhandler, for det ga bedre resultater enn å gå mot Panasonic...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt svart hos meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt svart hos meg.
    Hvor mange timer har du på din sånn ca? Tror dette må ha kommet etter rundt 500-600 her.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg en ST, men den har vel gått over 500 timer.

Min har blitt bedre på det meste. Bildet har blitt mykere. Fargene mer korrekte og linebleed er kraftig redusert.

Det er en stripe i høyre hjørne som er litt lysere, men forskjellen er så liten at jeg må se etter. I tillegg ligger den så langt ut mot kanten at den er av liten betydning.

Nå skal det sies ta jeg i liten grad leter etter feil og jeg søker heller ikke rundt på nettet for å finne dem. At tv-en kan smelle på et tidspunkt er hevet over all tvil. Det er ikke noe jeg trenger å tenke på så lenge den virker.

I tillegg har jeg spilt en del den siste tiden og det er en alldeles super gaming tv!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Nå har jeg en ST, men den har vel gått over 500 timer.

Min har blitt bedre på det meste. Bildet har blitt mykere. Fargene mer korrekte og linebleed er kraftig redusert.

Det er en stripe i høyre hjørne som er litt lysere, men forskjellen er så liten at jeg må se etter. I tillegg ligger den så langt ut mot kanten at den er av liten betydning.

Nå skal det sies ta jeg i liten grad leter etter feil og jeg søker heller ikke rundt på nettet for å finne dem. At tv-en kan smelle på et tidspunkt er hevet over all tvil. Det er ikke noe jeg trenger å tenke på så lenge den virker.

I tillegg har jeg spilt en del den siste tiden og det er en alldeles super gaming tv!
    Jeg tror faktisk ikke dette gjelder ST-ene (enn så lenge). Grunnen til at jeg tror det kommer til syne på GT50 og VT50 er det eleverte sortnivået i noen av modusene, det har ikke ST-en. Når det er sagt, så er ikke dette noe man trenger å se spesielt etter, det ser faktisk ut som en slags type clouding. Jeg har sett dette en stund men jeg har valgt å ikke ta det opp fordi jeg regnet med at jeg var ganske alene med dete, men nå har jeg altså fått enda et bekreftet tilfelle på dette her. Det er altså ikke bare meg og derfor hadde jeg ønsket å høre om det var noen fler her i landet også som ser tendensen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TX-P65VT50B Picture Quality

Overraskende at 65 tommeren er såpass mye bedre i test enn de andre versjonene. Jaja, då er det ihvertfall en grunn til å velge VT fremfor ST50 i denne størrelsen ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg biter meg merke i at samme fenomenet utspiller seg på testeksemplaret som jeg har på min 50", som jeg tror er direkte knyttet til problemet jeg nevnet noen poster ovenfor når de nevner uniformitet: "Excellent overall, but full grey screen reveals slight greenness at right of panel"

Edit: basert på konklusjonen så er jeg heller ikke nødvendigvis enig i at VT er noe naturlig valg over ST i den størrelsen. De sier det jo rett ut at det som redder VT-en fra å ikke miste poeng er THX-modusen, fordi Pro-modusen er altfor mørk. På ST har man ikke disse begrensningene i lysstyrke. VT-en vinner glatt på design og litt features, dog. Men prisforskjellen mellom ST og VT vil for veldig mange ikke være verdt det. Det er ikke to helt forskjellige verdener, selv om sortnivået på VT-en er dypere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg snakker om best, ikkje pris. THX cinema på 65 er bedre enn Thx cinema på de mindre og True Cinema på ST50. Og då er det en grunn til å velge VT foran ST sålenge budsjettet tillater det.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe jeg har lagt merke til når jeg står inntil min tv mens den står på feks hdmi2 som er bluray, skjermen er sort men det er en haug med grønne prikker over hele skjermen. Hva er dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er noe jeg har lagt merke til når jeg står inntil min tv mens den står på feks hdmi2 som er bluray, skjermen er sort men det er en haug med grønne prikker over hele skjermen. Hva er dette?
    Det er brightnessen din som er satt for høyt. Ett eller to klikk ned på brightness skal løse det hvis du synes det er sjenerende. Hvis ikke bare la den stå der den står

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tx-p65vt50y

Hei.

Denne tråden begynner og bli lang så jeg orker ikke saumfare den etter svar, så jeg lurer på om kanskje noen kan hjelpe meg.

Slo på stortromma og kjøpte meg TX-P65VT50Y for en måneds tid siden.
    En fabelaktig tv! Jeg har gjort litt småjusteringer på kalibreringssiden, men lurer på hvilken erfaring dere har ? Har dere måtte kalibrere/justere eller er dere fornøyd med fabrikkinnstillingene ?
    Jeg "mater" tvn med tv signaler fra CD sin ha-pvr dekoder, og en oppo BDP-103 blurayspiller.
    Oppo spilleren har jo også en ganske så avansert bildejustering/innstilling, om man vil og er inne på slikt, men vet ikke om jeg bør justere på tv eller spiller.

Håper noen kan gi meg noen tips på dette og om der er noen endringer jeg bør i oppsettet (bilde, lyd etc.) Er forsåvidt fornøyd slik det er idag men av erfaring så vet jeg at det som regel er mere og hente.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovund
    Hei.

Denne tråden begynner og bli lang så jeg orker ikke saumfare den etter svar, så jeg lurer på om kanskje noen kan hjelpe meg.

Slo på stortromma og kjøpte meg TX-P65VT50Y for en måneds tid siden.
    En fabelaktig tv! Jeg har gjort litt småjusteringer på kalibreringssiden, men lurer på hvilken erfaring dere har ? Har dere måtte kalibrere/justere eller er dere fornøyd med fabrikkinnstillingene ?
    Jeg "mater" tvn med tv signaler fra CD sin ha-pvr dekoder, og en oppo BDP-103 blurayspiller.
    Oppo spilleren har jo også en ganske så avansert bildejustering/innstilling, om man vil og er inne på slikt, men vet ikke om jeg bør justere på tv eller spiller.

Håper noen kan gi meg noen tips på dette og om der er noen endringer jeg bør i oppsettet (bilde, lyd etc.) Er forsåvidt fornøyd slik det er idag men av erfaring så vet jeg at det som regel er mere og hente.
    Vil du ha det 100% perfekt, så har jo den tven mulighet for en proffkalibrering. Annet enn det, så kan du jo hive på en DVE Blu-ray disk å kalibrere sortnivå og slikt etter den, men annbefaler da og la fargene være.

Vurderer selv å få min proffkalibrert når den er skikkelig innkjørt, men er veldig fornøyd med tven slik den er.

Å så er det jo i hovedsak tven som skal vise bildet, og da mener iaf jeg att det er den som skal kalibreres og ikke blu-ray spilleren.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koble VT50 til trådløst tastatur

Heia,
    Er det noen som vet om en kan koble de fleste vanlige trådløse tastaturer til VT50 gjennom f.eks USB utgangen hvis det finnes en trådløs sender/mottaker til tastaturet med USB kobling ? SKal det virke med de fleste vanlige f.eks Logitech sine tastatur ?

mvh
    Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en liten julegave her også, i form av en 65VT50. En liten bonus ble da at det havnet en Sony 55HX820 på soverommet:-D

Sitter kun med en simpel Pioneer Bluray spiller, og lurer egentlig hvor mye det er å hente på bildekvaliteten med å oppgradere den?
    Har ikke kalibrert Panasonicen enda, men ser en del av granulation problemer.
    Lurer på om dette kommer fra kilde eller tven?
    Out of the box så faktisk gamle Sonyn bedre ut.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TX-P65VT50B Picture Quality

Overraskende at 65 tommeren er såpass mye bedre i test enn de andre versjonene. Jaja, då er det ihvertfall en grunn til å velge VT fremfor ST50 i denne størrelsen ihvertfall.

0.005cd/m2 i THX Cinema. :-D :-D

Kanskje håp at VT60 banker Kuro i sort nivå.

Jeg regnet nå at dette tilsvarer en kontrast på 18:000 ! (hvit = cirka 90 cd/m2)

Noen som vet hvordan THX Bright Room kontrasten er? Satt meg ned et par timer med en 65VT50 i en forholdsvis mørk kino rom (hadde vinduer med gardiner, vanlig vegger) og THX Bright Room var klart best ut av boksen. THX Cinema er for mørkt for de forholdene. Standard/Dynamic så bare "crap" ut, i forhold til TBR.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s13
    Har ikke kalibrert Panasonicen enda, men ser en del av granulation problemer.
    Lurer på om dette kommer fra kilde eller tven?
    Det jeg tror du ser er det man kaller plasma dithering. Det er typisk for teknologien, og normalt skal du ikke se noe til dette ved vanlig titteavstand. Normal-modusen har noe mer av dette enn de øvrige.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    0.005cd/m2 i THX Cinema. :-D :-D

Kanskje håp at VT60 banker Kuro i sort nivå.

Jeg regnet nå at dette tilsvarer en kontrast på 18:000 ! (hvit = cirka 90 cd/m2)

Noen som vet hvordan THX Bright Room kontrasten er? Satt meg ned et par timer med en 65VT50 i en forholdsvis mørk kino rom (hadde vinduer med gardiner, vanlig vegger) og THX Bright Room var klart best ut av boksen. THX Cinema er for mørkt for de forholdene. Standard/Dynamic så bare "crap" ut, i forhold til TBR.
    THX Bright Room ser jo ikke bra ut under noen som helst omstendighet etter min mening. Synes Normal ser bedre ut, tbh. Synes heller ikke THX Cinema virker for mørk i vanlig belyst rom, men det kan jo være at 65"-eren er såpass mye mørkere. Hvis THX Cinema er for mørk, så er vel Pro-modusene totalt ubrukelige i normale lysforhold? (på 50" er de bare ubrukelige :P)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bright Room har tegneseriefarger og passer kun for sinnsykt opplyste omgivelser hvis man sliter med thx cinema hvis den er for mørk. Og derfor selger tver med mest mulig lysstyrke. Ser minimalt med forskjell på Pro og THX Cinema på sorten på 65 ihvertfall. Blir en anelse lysere på sorten.

Side 82 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •