Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 103 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Komplett har 45 dagers åpent kjøp
    Det er jo fint nok, men da lønner det seg også å bo i nærheten av et pickup-point, ellers må man betale returfrakten av egen lomme og det kan fort koste mye penger på så svære tv-er.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vet, men for min del har jeg ikke noe i nærheten så den må gå i posten. Satser litt på ett lotteri der sansynligheten er 90% på at jeg blir storfornøyd å 10% på at jeg må ut med 1000kr av egen lomme i returfrakt :-D

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benbjo
    Ja, jeg kunne kanskje tenke meg at han tjener mer penger på den TVen.

Kravene mine var 46'' til 50'' < 10k. Jeg fortalte om mine bekymringer for innbrenning + støy på plasma. Støy sa han ikke var et problem, men hvis skjermen skulle brukes til noe annet enn kun film var ikke plasma å anbefale.

For meg spiller det egentlig liten rolle om det er plasma, LED eller skyggespill. Jeg skal bare ha en TV jeg synes ser bra ut til mitt bruk. Orker ikke bekymre meg om bildet blir brent inn fordi jeg spiller 3 timer i strekk. Jeg er ikke opphengt i om sortnivået er 0.09 eller 0.03.
    En selger som mener en plasma kun egner seg til film gjør ikke jobben sin. Hvis han i tillegg hevder at to timer kan være nok til å drepe hele panelet burde han lagt til at du kun kunne se filmer laget i formater som fyller hele skjermen. Altså ikke filmer som viser sorte kanter oppe og nede. Kort sagt nonsens!

Plasma har en enorm styrke over lcd når det kommer til lavtoppløste kilder som blant annet vanlige tv signaler. Siden mesteparten av tv hverdagen går med til å se akkurat dette er det ingen tvil om hvilket system som hevder seg overlegent. Dvd ser også ekstremt mye penere ut på en plasmaskjerm. Til og med totalbilder gir en viss følelse av dybde. Slik er det ikke på en lcd.

For meg handler det om å ha den tv-en som fyller alle de behovene jeg har. Bortsett fra de dama kan bidra med, men det er en annen sak. Min PX80 plasma ble spilt på hemningsløst hele tiden. På den rundet jeg to Assassins Creed spill, to Fallout spill og to Nathan Drake eventyr og gud vet hva annet som har surklet igjennom spillkonsollen. Min ST50 ikke blitt testet like hardt på spill siden jeg gikk litt lei av PS3 etter det siste Drake spillet.

Nå derimot har jeg skaffet meg en Wii U så galskapen kan fort sette i gang igjen. I tillegg har min sønn blitt litt eldre så jeg kan sakte med sikkert kikke litt bort uten at han skaper en eller annen form for katastrofe. Wii har litt mer barnevennlige spill. Noe som også spiller en rolle. En liten...

Selvsagt skal man være litt varsom når man spiller på en plasma. Eksempelvis redusere HUD og slike ting. De fleste spill har i dag muligheter for slike ting. Det du får igjen er lavt LAG som nevnt noen ganger før. Lavt LAG er svært viktig for en god spillopplevelse.

Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleks5412
    Problemet mit er at jeg ser på tv via cam modul og kjører lyd optisk igjenom recieveren. Recieveren er koblet til tv via hdmi inngang nr1.
    Når jeg ser tv eller bruker internettgreiene, så plutselig så skifter den til hdmi.
    Jeg skifter tilbake til tv, men den skifter tilbake igjen. Skrur jeg av recieveren så er det i orden.
    Dette er irriterende og må vel kunne skrus av?
    Lurer på om noen kan finne ut av dette for meg? Har søkt og stilt på alt, men ingenting hjelper.
    Har prøvd og få lyd gjennom hdmi men det fungerer ikke. Det er ikke noe problem å kjøre hdmi lyd fra pc til reciever.
    Men i hovedsak ønsker jeg å skru av at tv`en skifter inngangskanal automatisk.
    Dette er GT50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    En selger som mener en plasma kun egner seg til film gjør ikke jobben sin. Hvis han i tillegg hevder at to timer kan være nok til å drepe hele panelet burde han lagt til at du kun kunne se filmer laget i formater som fyller hele skjermen. Altså ikke filmer som viser sorte kanter oppe og nede. Kort sagt nonsens!

Plasma har en enorm styrke over lcd når det kommer til lavtoppløste kilder som blant annet vanlige tv signaler. Siden mesteparten av tv hverdagen går med til å se akkurat dette er det ingen tvil om hvilket system som hevder seg overlegent. Dvd ser også ekstremt mye penere ut på en plasmaskjerm. Til og med totalbilder gir en viss følelse av dybde. Slik er det ikke på en lcd.

For meg handler det om å ha den tv-en som fyller alle de behovene jeg har. Bortsett fra de dama kan bidra med, men det er en annen sak. Min PX80 plasma ble spilt på hemningsløst hele tiden. På den rundet jeg to Assassins Creed spill, to Fallout spill og to Nathan Drake eventyr og gud vet hva annet som har surklet igjennom spillkonsollen. Min ST50 ikke blitt testet like hardt på spill siden jeg gikk litt lei av PS3 etter det siste Drake spillet.

Nå derimot har jeg skaffet meg en Wii U så galskapen kan fort sette i gang igjen. I tillegg har min sønn blitt litt eldre så jeg kan sakte med sikkert kikke litt bort uten at han skaper en eller annen form for katastrofe. Wii har litt mer barnevennlige spill. Noe som også spiller en rolle. En liten...

Selvsagt skal man være litt varsom når man spiller på en plasma. Eksempelvis redusere HUD og slike ting. De fleste spill har i dag muligheter for slike ting. Det du får igjen er lavt LAG som nevnt noen ganger før. Lavt LAG er svært viktig for en god spillopplevelse.
    Jeg skal ha TVen i et dedikert rom ikke i stua. Altså vil vi nok ikke se særlig på vanlige sendinger på den nye.

Plasma ble uansett en dealbreaker når jeg fikk beskjed om at man måtte ha på TVen i 2uker 24/7 med slides før den kan brukes. Eventuelt se på filmer som hverken er 16:9 eller 4:3 da disser lager stripene du snakker om.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ha TVen i et dedikert rom ikke i stua. Altså vil vi nok ikke se særlig på vanlige sendinger på den nye.

Plasma ble uansett en dealbreaker når jeg fikk beskjed om at man måtte ha på TVen i 2uker 24/7 med slides før den kan brukes. Eventuelt se på filmer som hverken er 16:9 eller 4:3 da disser lager stripene du snakker om.
    16:9-innhold lager ikke striper. Widescreen er 16:9. Det er 2.35:1 som bør unngås den første tida, og det er virkelig ikke noe stort problem og du trenger ikke å unngå det HELE tida, men det bør begrenses de første 200 timene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste 16:9 filmer lager da vitterlig striper nede og oppe?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste 16:9 filmer lager da vitterlig striper nede og oppe?
    Nei det gjør de ikke !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de gjør det så er det noe galt i oppsettet. Hvis man setter opp spilleren til 4:3 så vil man få letterbox også på 16:9-filmer, men da vil man se tydelig at bildet er sammenklemt.

16:9-materiale passer i hvert fall 100% inn i en 16:9-tv! Skulle man i hvert fall tro

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å justere bildet (eller zoome inn) når man spiller 2.35:1 sånn at det fyller hele skjermen, da kan man jo spille av hva man vil, på bekostning av at noe av bildet går bort. Men da slipper man ihvertfall å tenke på at de og de filmene kan jeg ikke se de neste månedene. Etter innspillingen er ferdig kan man jo slutte å zoome inn eller justere bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclulz
    Hva med å justere bildet (eller zoome inn) når man spiller 2.35:1 sånn at det fyller hele skjermen, da kan man jo spille av hva man vil, på bekostning av at noe av bildet går bort. Men da slipper man ihvertfall å tenke på at de og de filmene kan jeg ikke se de neste månedene. Etter innspillingen er ferdig kan man jo slutte å zoome inn eller justere bildet.
    Det er også en mulighet, men som filmfrelst så skjønner jeg at det ikke er en ønskelig løsning. Men som jeg også sa, det skjer ingen katastrofe om man kjører en og annen film innimellom i innkjøringsperioden som har letterboxer, men man vil mest sannsynlig få svi for det hvis det er alt man gjør de første 200 timene. I løpet av den første tida med VT50-en så tror jeg kanskje 10-15 timer var letterbox. No stress (Skal sies at jeg jukset litt med aldringen av panelet også ved å la tv-en stå på selv om jeg ikke så på den, så de første 200 timene gikk veldig fort)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spilt lenge av gangen og sett plenty av filmer på min st50. Fra første stund. Bare å bruke skjermen til det meste, så lenge man husker å kjøre rullefeltet etter materiale med mye statiske bildeelementer. Synes det er et bedre kompromiss enn å holde seg unna det man kjøpte tven for.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Jeg har spilt lenge av gangen og sett plenty av filmer på min st50. Fra første stund. Bare å bruke skjermen til det meste, så lenge man husker å kjøre rullefeltet etter materiale med mye statiske bildeelementer. Synes det er et bedre kompromiss enn å holde seg unna det man kjøpte tven for.
    Jeg er ikke overbevist om at dette rullefeltet er så effektivt. De gangene jeg har seig IR så synes jeg ikke det tar noe overhodet, men setter jeg på en eller kanal med mye bevegelse (før brukte jeg The Voice som var ganske hardt komprimert og dermed også støyete), flekker opp kontrasten på max i dynamisk og lar den stå en stund. Men det er en større risiko for å få permanente forskjeller i panelet de første timene, det sier også produsentene og jeg vil anta de vet hva de snakker om

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men jeg mener at en tv skal tåle å bli brukt. Samme hva produsenten sier. Ikke til maraton spilling av Halo rett ut av esken, men par timer skal den tåle uten å få permanent burn in.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det har jeg jo allerede sagt meg enig i. Det går helt fint, men man bør begrense det, særlig i starten av panelets levetid for å lettere unngå problemer senere. Greit nok at forbrukerrettighetene beskytter en, men det er litt mas å skulle bytte skjerm også fordi man oppnår en skade man enkelt kunne ha unngått...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Nei det gjør de ikke !
    Testet dette i dag hos far og jo, det blir striper oppe og nede på bluray. Han har Full-HD prosjektor.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men då är det ingen 16:9 film........

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet dette i dag hos far og jo, det blir striper oppe og nede på bluray. Han har Full-HD prosjektor.
    Hvilken film testa du da?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir selvsagt ingen striper oppe og nede når du viser 16:9 matriale på en 16:9 skjerm !
    Det er jo det samme som en vanlig TV-sending på en vanlig TV!

Har du striper da ??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig det står 16:9 på enkelte filmer selv om de er 2:35:1.

Tideligere kunne det stå letterbox uten at den var anamorph(tilpasset 16:9 tv) i forhold til en 16:9 tv. Altså 4:3 med sort oppe, nede og på begge sider, men 16:9 er det formatet som tilsvarer flatskjermens riktige format.

Jeg tror det dreier seg om et sted mellom 1:77 og 1:85.

Å zoome en 2:35:1 film for å fylle hele ruten på en plasmaskjerm er ikke noe greit. En film er skutt i et gitt format av en grunn.

Side 81 av 103 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •