Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 80 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Nå ble vel VT 50 65" solgt på kampanje allerede i sommer. Både Elkjøp, Komplett og flere solgte den for 23990 kr på kampanje. Husker dette veldig godt da jeg kjøpte min et par uker før for 30 000 kr. Den lå til 34 000 kr da, men jeg fikk "prutet" den ned i 30 000 kr.
    Da gjelder nok ikke de samme vilkårene her. Enten det, eller så blir de glatt ignorert

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del kan teknologiene oppsummeres slik:
    plasma, bra bilde, men irriterende. LCD, ikke fullt så bra bilde, men ikke noe mer pes utover dette. Sistnevnte kan være vel så viktig som bra sortnivå og høy oppløsning på bevegelse. Håper oled klarer å kombinere det som er positivt ved hver teknologi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    For min del kan teknologiene oppsummeres slik:
    plasma, bra bilde, men irriterende. LCD, ikke fullt så bra bilde, men ikke noe mer pes utover dette. Sistnevnte kan være vel så viktig som bra sortnivå og høy oppløsning på bevegelse. Håper oled klarer å kombinere det som er positivt ved hver teknologi.
    Er vel basically mitt inntrykk også. Tok en tur på Hifiklubben i dag for å prate med en unbiased (?) fyr. Litt lettere å kommunisere sine behov face to face i stedet for på et forum.

Vi fant vel ut av LED var tingen til mitt bruk. Han mente at permanent innbrenning kunne skje ved å lite som 2 timer spilling. Da blir det veldig uaktuelt for meg.

Når det gjelder bildet så kunne jeg se at plasma hadde bedre sort-nivå, men på 6-serie Samsungen jeg ble vist var det ikke så ille at jeg vil la meg irritere. Kvaliteten ellers på denne TVen var god nok for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han anbefalte den pga han tjener penger på 6 serien, merkelig at han ikkje dro frem HX8 serien eller LG sin 7 serie istedenfor hvis han var genuint opptatt av å selge deg best mulig LED. Ikkje at eg aner kas størrelse du var ute etter men det finnes klart bedre alternativer i det segmentet iforhold til pris.

Og til den prisen ST modellene i plasma ligger til så går eg greit utifra at det er sånn ca det samme som med VT at det er nesten 0 inntjening eller tap. "unbiased" je

211 timer på FF13 og Modern Warfare og null inbrenning på VT50, og tusenvis på Kuroen og null innbrenning. Kan være eg er dyktig til å behandle Plasma. Men som sagt er det mørke spill og online så er en lys LED bedre for å kunne se motstanderen, gjømmer han seg i skyggene på det bedre sortnivået på plasma så er man ferdig når motstanderen kan se deg fra mils avstand på LED'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Han anbefalte den pga han tjener penger på 6 serien, merkelig at han ikkje dro frem HX8 serien eller LG sin 7 serie istedenfor hvis han var genuint opptatt av å selge deg best mulig LED. Ikkje at eg aner kas størrelse du var ute etter men det finnes klart bedre alternativer i det segmentet.

Og til den prisen ST modellene i plasma ligger til så går eg greit utifra at det er sånn ca det samme som med VT at det er nesten 0 inntjening eller tap. "unbiased" je
    Uten å utdype videre så kan jeg si at noen av påstandene dine i denne posten. Det blir rene spekulasjoner å komme med påstander om at selgeren ikke er unbiased pga inntjening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Han anbefalte den pga han tjener penger på 6 serien, merkelig at han ikkje dro frem HX8 serien eller LG sin 7 serie istedenfor hvis han var genuint opptatt av å selge deg best mulig LED. Ikkje at eg aner kas størrelse du var ute etter men det finnes klart bedre alternativer i det segmentet.

Ja, jeg kunne kanskje tenke meg at han tjener mer penger på den TVen.

Kravene mine var 46'' til 50'' < 10k. Jeg fortalte om mine bekymringer for innbrenning + støy på plasma. Støy sa han ikke var et problem, men hvis skjermen skulle brukes til noe annet enn kun film var ikke plasma å anbefale.

For meg spiller det egentlig liten rolle om det er plasma, LED eller skyggespill. Jeg skal bare ha en TV jeg synes ser bra ut til mitt bruk. Orker ikke bekymre meg om bildet blir brent inn fordi jeg spiller 3 timer i strekk. Jeg er ikke opphengt i om sortnivået er 0.09 eller 0.03.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony KDL-40HX753 Calibration

Philips 47 3D LED Smart-TV 47PFL6877T - Elkjøp

Er hvertfall mine tips under 10K i LED, men utenom skremselspropaganden til han selgeren, hvis du har 10K å bruke og du kan få den største skjermen og alt det andre greiene som Plasmaen har og du kjøper den hos en forhandler som du har 30 dagers returrett hos, så er det jo ingen fare whatsoever å teste den teoretisk beste skjermen sålenge du ikkje får noe kødd med den.

Har en kompis som har en ST50 og han har ihvertfall ikkje klaget endå, han har i tillegg en 6 serie samsung som han absolutt skulle ha i maks 46 så der ble eg overkjørt Utgangspunktet var en 42ST50 og en 50 tommer men men, små tap må man tolerere her i livet. Han foretrekker ST50 då så er ihvertfall noe positivt for min del der uten at det går utover søvnen min at han valgte en Samsung i 46. På Hifiklubben selvsagt ... De liker Samsung 6 serie heh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benbjo
    Ja, jeg kunne kanskje tenke meg at han tjener mer penger på den TVen.

Kravene mine var 46'' til 50'' < 10k. Jeg fortalte om mine bekymringer for innbrenning + støy på plasma. Støy sa han ikke var et problem, men hvis skjermen skulle brukes til noe annet enn kun film var ikke plasma å anbefale.

For meg spiller det egentlig liten rolle om det er plasma, LED eller skyggespill. Jeg skal bare ha en TV jeg synes ser bra ut til mitt bruk. Orker ikke bekymre meg om bildet blir brent inn fordi jeg spiller 3 timer i strekk. Jeg er ikke opphengt i om sortnivået er 0.09 eller 0.03.
    Det aller aller viktigste for deg om du skal spille en del er å sjekke hva tv-ene har i input lag. Som jeg nevnte i en annen post så ønsker du helst å være ned mot 16ms, men det doble er greit nok. Samsung syndet ganske hardt på dette i fjor, og nettopp derfor ville jeg gjort litt ekstra research på dette før jeg tok et valg. Sharp er vel blant de som har vært kjent for å ha lavest input lag, så om du finner en rimelig Sharp-modell du liker kan det være verdt en titt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal en ST50 50" kobles opp så snart kjerringa kommer fra jobb og kan hjelpe å løfte. Hentet på Hifi-klubben i dag.
    De hadde den ikke utstillt men de hadde jo VT 50 og de hadde hatt innbrenning på den i butikken. Etter 2 dager med vask var den grei igjen. Likevel valgte eg plasma igjen. Har en PX80 som er noen år gammel og aldri sett fnugg av innbrenning på den, så satser på at med riktig bruk skal det gå greit denne gangen også. Er mer redd for buzzing, så skal bli spennende. Uansett fikk eg beskjed at om min hadde buzzing var det bare å bytte innen 14 dgr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har ST50'en vært i drift et døgn.
    Buzzing høres om du slår av all lyd og står 30 cm fra skjærmen, men ellers ikke foreløpig.
    Men syns det er noe grønnlig skjær i bildet. Samme var på PX80'en. Der klarte eg tune det vekk. Er det samme skjulte meny på ST50?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Da har ST50'en vært i drift et døgn.
    Buzzing høres om du slår av all lyd og står 30 cm fra skjærmen, men ellers ikke foreløpig.
    Men syns det er noe grønnlig skjær i bildet. Samme var på PX80'en. Der klarte eg tune det vekk. Er det samme skjulte meny på ST50?
    30 cm med helhvit skjerm også? Heldiggris.
    Gå inn på "oppsett", "gå frem", slå det "på". Da vil du få tilgang til en enkel CMS og hvitbalanse under avanserte bildeinnstillinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, absolutt. Du har mange justeringsmuligheter (langt flere enn på PX80.
    Og ikke glemt at PX80 hadde grønnskjær så det holdt når skjermen var nye! Men etter hvert som skjermene til Panasonic får en del hundre (for ikke å si tusen) timer bak seg, dempes grønnstikket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk da begynner dette å bli bra. Fått tunet vekk det meste av grønnskjæret.
    Mulig jeg har vært heldig ja. Ingen striper, lite buzzing. (mulig jeg er heldig stillt som mangeårig skytter. Har nok mulig hørselskade på høye frekvenser... )

Veldig fornøyd så langt....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det at ST50'en krever ca 200t innkjøringstid der man ikke kan bruke den til noe vettugt? Ble nettopp opplyst om dette og synes det høres rart ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte om det på Hifi-klubben. De hadde aldri hørt at det var nødvendig med innkjøring. De hadde dog hatt innbrenning på en VT50. Men med vaskeprogrammet forsvant det.

Har sjøl bare kjørt i vei med vanlig tv her. Etter 2 døgn intet å se iallefall.

Den lille buzzingen eg hadde er nesten totalt vekke. Sitter og ser på skiskyting her og der er det jo mye hvitt. Slår eg av lyden og legger øret inntil skjermen kan eg høre summing såvidt. Altså totalt neglisjerbar.

Så langt er eg kanonfornøyd med ST50.....:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Spurte om det på Hifi-klubben. De hadde aldri hørt at det var nødvendig med innkjøring. De hadde dog hatt innbrenning på en VT50. Men med vaskeprogrammet forsvant det.

Har sjøl bare kjørt i vei med vanlig tv her. Etter 2 døgn intet å se iallefall.

Den lille buzzingen eg hadde er nesten totalt vekke. Sitter og ser på skiskyting her og der er det jo mye hvitt. Slår eg av lyden og legger øret inntil skjermen kan eg høre summing såvidt. Altså totalt neglisjerbar.

Så langt er eg kanonfornøyd med ST50.....:-P
    Høres meget bra ut. Stor fare for at jeg kjører på med dette som julegave til meg selv =)

Må bare finne kurrant butikk som selger med åpent kjøp slik at jeg kan sende den tilbake om det ikke liker den (Hifiklubben???) Har neppe stor nok bil til å frakte en slik skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den går akkurat mellom forsete og baksete i en V70 98'
    (det gjelder 50" 'eren altså...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benbjo
    Høres meget bra ut. Stor fare for at jeg kjører på med dette som julegave til meg selv =)

Må bare finne kurrant butikk som selger med åpent kjøp slik at jeg kan sende den tilbake om det ikke liker den (Hifiklubben???) Har neppe stor nok bil til å frakte en slik skjerm.
    Det er nok billigere å basere seg på å leie en bil enn å skulle kjøpe fra et sted der du må sende tilbake om du ikke vil ha. Du må som kjøper betale returfrakt dersom du vil angre kjøpet, og det er ikke akkurat billig for privatpersoner å sende slikt. Har vært noen som har brent seg på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er nok billigere å basere seg på å leie en bil enn å skulle kjøpe fra et sted der du må sende tilbake om du ikke vil ha. Du må som kjøper betale returfrakt dersom du vil angre kjøpet, og det er ikke akkurat billig for privatpersoner å sende slikt. Har vært noen som har brent seg på det.
    Får nok lånt meg en bil av noen jeg kjenner =) Bilen jeg disponerer er en liten Saab så er nok ikke plass i den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett har 45 dagers åpent kjøp

Side 80 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •