Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 103 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Midlertidig innbrenning som skjer i ett kjør, sånn ca hvert 5 minutt er en reklamasjonssak. Permanent innbrenning pga TV2 Premier League i 12 timer på en søndag med maks kontrast hadde aldri gått på noen reklamasjon siden dette er målbart og en brukerfeil. Ved vanlig bruk med orbiter på skal tvene klare en 3 dagers periode uten innbrenning.

Finnes ett hav av gråsoner for brukerfeil og panelfeil. Kor lenge, kor mye, ka innstillinger etc. Hvis man tror det er bare å kjøre opp alt på maks, levere den inn på reklamasjon etter 4 år pga innbrenning så skjer ikkje det.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    referanse status nå på avs forum :-D

kuro er slått av tronen
    Blir spennende å se om OLED-skjermene som kommer senere i år setter nytt referansenivå.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg finner noen som vil kjøpe min LG 60PS8000, så går jeg antakelig for en Panasonic 65" TX-P65VT50Y.
    Tror jeg da, men vi får se. Frister å tre inn i 3D verden nå, har myknet opp litt.

Uten å kuppe tråden, noen som vet hva man kan få for LG60PS8000 i dag?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omtale i neste Watt så det ut som.

Synd en er fristet på en 50" :-/

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Blir spennende å se om OLED-skjermene som kommer senere i år setter nytt referansenivå.

Oled kommer nok for fult til neste år og skal vist koste en del kroner

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Watt ett seriøst blad eller enda ett Lyd & Bilde blad der alt baserer seg på førsteinntrykk i Standard modus? Alle masseproduserte magasiner hittil har vært helt håplos. Stoler kun på måleapparater som ser istedenfor Samsung design kåte anmeldere som ikkje ser forbi rammen.

Ingen umulighet at de kan rote til OLED, overmettede farger, crushing blacks, hakking på panorering... Er en hel del som kan gå gale. Blir kjekt å lese testen av disse om ett halvt års tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende review fra avforums.com. Jeg har en TH42PX70 som nå skal pensjoneres, fortrinnsvis til fordel for en VT50 slik som situasjonen er i dag. Det jeg fortsatt ikke har fått satt meg inn i, er disse 50HZ problemene som blir omtalt blant annet i reviewet. Har noen anledning til å gi meg en kjapp innføring i hva disse problemene er, hvordan de opptrer og hvor kritisk det vil være for meg, som kun er en gjennomsnittlig TV-interessert bruker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0ya
    Spennende review fra avforums.com. Jeg har en TH42PX70 som nå skal pensjoneres, fortrinnsvis til fordel for en VT50 slik som situasjonen er i dag. Det jeg fortsatt ikke har fått satt meg inn i, er disse 50HZ problemene som blir omtalt blant annet i reviewet. Har noen anledning til å gi meg en kjapp innføring i hva disse problemene er, hvordan de opptrer og hvor kritisk det vil være for meg, som kun er en gjennomsnittlig TV-interessert bruker?
    Det går mest på at den sliter litt med prosessering/visning av 50Hz-materiale. Man kan i noen tilfeller se at bildet på en måte får skygger ved raske panoreringer, særlig plagsomt ved spilling. Jeg tror det ligger noen youtube-videoer der ute som viser fenomenet uten at jeg husker hva man måtte søke etter. Ikke noe som vil ødelegge for vanlig tv-titting sånn egentlig.

Mer spennende er det jo å finne ut hvorvidt 50-serien også flimrer like mye som de foregående seriene. Riktignok mange som rett og slett ikke ser den flimringen, men jeg ser den veldig tydelig. For MEG er det ingen dealbreaker, men jeg vet folk har returnert dem pga det, så det er litt individuelt hvor plagsomt det oppfattes eller om det i det hele tatt oppfattes.

Jeg følger i hvert fall spent med, og er tilbøyelig til å bytte til en VT50 neste år men vil nok helst vente og se hva slags erfaringer som dukker opp. Det har vært litt "NÅ er alt bra!" de siste tre årene, for så at det har dukket opp ganske vesentlige problemer halvveis uti livssyklusen til produktene, men så langt er det et veldig bra utgangspunkt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det er en liten stund til 65en dukker opp, får vi vel en pekepinn på ka som er gale før den tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det går mest på at den sliter litt med prosessering/visning av 50Hz-materiale. Man kan i noen tilfeller se at bildet på en måte får skygger ved raske panoreringer, særlig plagsomt ved spilling. Jeg tror det ligger noen youtube-videoer der ute som viser fenomenet uten at jeg husker hva man måtte søke etter. Ikke noe som vil ødelegge for vanlig tv-titting sånn egentlig.

Mer spennende er det jo å finne ut hvorvidt 50-serien også flimrer like mye som de foregående seriene. Riktignok mange som rett og slett ikke ser den flimringen, men jeg ser den veldig tydelig. For MEG er det ingen dealbreaker, men jeg vet folk har returnert dem pga det, så det er litt individuelt hvor plagsomt det oppfattes eller om det i det hele tatt oppfattes.

Jeg følger i hvert fall spent med, og er tilbøyelig til å bytte til en VT50 neste år men vil nok helst vente og se hva slags erfaringer som dukker opp. Det har vært litt "NÅ er alt bra!" de siste tre årene, for så at det har dukket opp ganske vesentlige problemer halvveis uti livssyklusen til produktene, men så langt er det et veldig bra utgangspunkt
    Blir nok Samsung som blir kongen på haugen i år også! Hjelper vel lite med fantastisk svart og sånt hvis en får skygger, og kanskje flimring også..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de fikser de ørten småbugsene fra 2011 og har VT30 sortnivå og riktig fargegjengivelse så ja,inntil videre er VT50 best men ser ut som ES8005 blir testet rimelig snart så då får vi se.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile panasonic

vurderer en slik muligen selv med referanse status på avs forum tror ikke samsung her mye sjangse nå 50hz bugg er bare tv relatert dette er en film tv så den lille buggen er uvesentlig for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer en slik muligen selv med referanse status på avs forum tror ikke samsung her mye sjangse nå 50hz bugg er bare tv relatert dette er en film tv så den lille buggen er uvesentlig for meg
    50hz bugg er bare tv relatert? Dette er en tv? skal du ikke bruke tv-en til å se på tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifjor var det bare ett spørsmål om lesser of two evils, 50hz bug/green blob paneler på VT30 eller detaljsmøring/floating blacks/dårligere sortnivå for D8005.

No er hvertfall del 2 av 2011 problemene til Panasonicen vekke så forhåpentligvis er 2011 svakhetene på Samsung sine vekke eller forbedret.
    VT50 er det nærmeste man har kommet en Kuro på 3-4 år og hvis 50HZ er noe man må leve med for å få ett nesten likt sortnivå og riktig fargegjengivelse så får det bare være men utifra forhåndsmaset fra D-nice på ES8005 så er sortnivået blitt bedre enn 2011 så er det en kandidat hvis fargene er fiks ferdig fra fabrikk.

Samsung 2012 TV Briefing | Home Theater Helt nede har de litt småmålinger og det ser bra ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vt50

Nei ser nesten 0 tv kun film hd dvd og bd :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ser nesten 0 tv kun film hd dvd og bd :-D
    Ok...men tror de aller fleste som kjøper denne tv-en har tenkt å se tv-sendinger da...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skavlan med 50HZ bug ville blitt forferdelige greier.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Samsung 2012 TV Briefing | Home Theater Helt nede har de litt småmålinger og det ser bra ut.
    Edit: så nå nettopp at målingene i helt siste avsnitt var plasma og dem lover jo bra

Synd målingene gjelder LED tv. De er vel kanskje ikke så attraktive for oss som enda ser på plasma...

En av de tingene som faktisk betyr noe for meg oppi dette er pris. Alle produsentene har jo satt opp prisene noe så jeg føler det er veldig vanskelig å sette grensen for hva jeg er villig til å betale og dertil velge modeller jeg skal se nærmere på når dem kommer.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som har lest seg til kalibrert lysstyrke på VT50? Ser at flatpanels.dk målte D8005 til 126 cd/m2. Det var en ting jeg var veldig fornøyd med da jeg ikke har egen kino.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 65" 3D Plasma Smart-TV TX-P65VT50Y - Elkjøp

Syns 35000 for denne tv-en er i meste laget, Samsungen blir vel i underkant av 30000 tenker jeg...

Side 8 av 103 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •