Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Sannheten er at det er unntak istedenfor regelen, at du ser alt mulig har kanskje med at du nistirrer etter feil mens en normal tv-titter kan se clouding, dårlig sortnivå og dårlig innsynsvinkel i løpet av det første minuttet med en LED uten noe ekstra innsats hvis man er minimalt kritisk.
    DSE-en er på ingen måte vanskelig å se på plasmaene heller. Det finnes, tro det eller ei, VELDIG mange som ikke legger merke til clouding-problematikken på LED LCD-er også, så den samme logikken kan brukes her. Det blir bare for teit å undergrave noen klare svakheter ved teknologien som VELDIG mange kjenner til og har sett når man gjør alt for å fremheve den i LCD-teknologien. For all del, jeg er plasma-tilhenger selv, men mener i det minste man bør opplyse om svakhetene på lik linje med den teknologien man selv velger å styre unna. Jeg kunne ikke brydd meg mindre hva folk velger, og når de kommer og spør meg om råd så er det plasma jeg anbefaler basert på mine preferanser, noe jeg også understreker.

Det som er normalt for Plasma er buzzing, viftestøy og innbrenning og kjip lysstyrke i butikk og enormt belyste rom, alt det du nevner er som sagt unntak som kun blir nevnt på msg boards generelt sett. Har aldri vært en kunde som har nevnt DSE noengang selv om det forekommer.
    De eneste plasmaene som har vifter er jo GT og VT-seriene til Panasonic, så vil ikke påstå at viftestøy er normalt. Og som jeg nevnte over, flertallet nevner heller ikke denne cloudingen så dette argumentet går begge veier.

Og de aller aller fleste man snakker med i løpet av en dag vil ha LED pga det er en "ny" teknologi. De har hørt at Plasma er på vei ut i 10 år, naboen har en kant-LED og synes den er drittbra. Samsung eier alle andre merker pga hobbyanmelderne til tv2hjelper deg og diverse andre blader gir alltid toppkarakter mer eller mindre uavhengig av det bildet den presterer. Og Plasma er for mørk i butikk. Så hvis kunden ikkje skjønner at den lysstyrken i butikk er kunstig og vil se helt forferdelig ut hjemme så blir det LED uansett hvis selgeren ikkje kan forklare ka som skjer med de 2 teknologiene hjemme iforhold til butikkmodus.
    Dette er jeg forsåvidt enig i, men det ugyldiggjør ikke argumentene mine. Men sånn er det nå, og jeg kan vel også forstå hvorfor butikkene er mindre hissige på å selge plasma. Butikken risikerer å sitte med en enorm regning for tv-er som går i stykker pga innbrenning siden de som oftest kun får dekket det første året fra sin leverandør, og kanskje ikke nødvendigvis det en gang siden innbrenning ikke regnes som en garantisak. Du kan ikke nekte for at dagens plasmaer er sjanseløse mot forbrukere som faktisk ikke er klar over innbrenningsfaren. Det er helt fint mulig å bruke en plasma til dagligdags bruk (og det skulle bare mangle), men det er likevel noen små forholdsregler man må ta.

Hadde de aller fleste LCDene som ble solgt idag vært bakbelyste Philips eller bakbelyste Sony så hadde ikkje det vært så mye å rante for siden det ihvertfall er en bedre versjon enn 99% av det som blir solgt idag.
    Alternativt bare beholdt CCFL-belysningen. Noe dårligere sortnivå, men det er likevel det som har fungert best av alt til nå etter min mening.

Tror eg hadde foretrukket førstnevnte uten at noen av de to tingene hadde er akseptabelt..
    Hvis du har en 2012-Panasonic så er jeg 100% sikker på at du har denne stripen, for jeg har enda ikke sett en eneste av disse skjermene som ikke har den. Men det er en ikke-issue... akkurat det der er blåst ut av proporsjoner for å bruke en litt direkte oversettelse av det engelske uttrykket. Det er i helt spesielle tilfeller at det kommer til syne hvis man ser etter det, og det har heller aldri vært noe jeg har hengt meg opp i. Verre er det med alle de andre strekene som dukker opp på en del paneler, og det har vært for mange tilfeller av dem til å kunne kalle dem unntak. At du evt. har vært heldig og ikke fått et panel som har dem betyr ikke at vi som har et er unntaket. Så lenge jeg holder meg unna Pro og vanlig Cinema er det ikke synlig i noen plagsom grad, så jeg har ikke giddet å foreta meg noe med det.

Igjen, plasma er et knakende godt alternativ, og for mange inkl. meg Det Eneste Rette(tm), men de tingene jeg trakk frem er faktisk veldig vanlig. Ut fra hva jeg har hørt er dette DSE-greiene vanlig selv på kuro-en og jeg har sett mange som kritiserer den nettopp pga det. Noen ser det, andre gjør ikke. Akkurat som med LCD/LED-svakhetene.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på stripen så begynte jeg intuitivt å se etter den etter å ha lest om den her på forumet. Det er en stripe på min ST50, men den er mer eller mindre helt usynlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Med tanke på stripen så begynte jeg intuitivt å se etter den etter å ha lest om den her på forumet. Det er en stripe på min ST50, men den er mer eller mindre helt usynlig.
    Som jeg sa, den er rimelig harmløs. Hvis man vet hva man ser etter er den ikke vanskelig å finne, men for 99,9% av de som eier en av disse tv-ene er den ikke noe å ta på vei for. Jeg ville nok sikkert skimtet den om jeg ikke hadde lest om den også, men det er helt uproblematisk fordi den er såpass svak samtidig som den er så langt ut mot kanten at det ikke akkurat er naturlig å feste blikket akkurat der.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clouding er regel, dårlig sortnivå er regel, dårlig innsynsvinkel er regel noe som man kan se i butikk uten innsats, CCFL hadde 0.03 i sortnivå på sitt beste, altså bedre enn alt av kant LED fra 2012 og like bra som Sharp sin toppmodell i 8 serie.

Plasma svakhetene kan lukes vekk, en LCD vil til det legges ned ha de samme bildesvakhetene som de har hatt siden de kom på markedet i Norge, bare at de per dags dato er verre enn de beste alternative i CCFL fra 2009. Om de klarer å luke plasma feilene ut før de nye teknologiene ankommer er vel heller tvilsomt.

Fremdeles diskuterer man ting som i utgangspunket har null relevans i forhold til de bildemessige målbare faktaene, at Panasonic alltid tar snarveier er noe vi alle vet men disse tingene er så irrelevant når man må skru lysstyrken til maks på THX Bright Room for å oppleve stripen som folk griner om selv om det er unntak så er det vel bare å bytte til man får en som man ikkje legger merke til det på.

Faktum er sortnivå, kontrast, innsynsvinkel, fargegjengivelse og dybde er bedre på VT50 enn noen annen LCD i år 2012.

Grunnen til at kundene ikkje vet om svakhetene er pga de ikkje vet bedre, hadde de fått sjansen til å teste en Plasma ved siden av en LCD til hjemmebruk gratis og slapp å frakte den hjem så ville saken stilt seg annerledes.

At Plasma vinner i blindtester mot alt av LED i et normalt belyst rom er jo noe som er blitt testet om igjen og om igjen, men vi diskuterer egentlig et Panasonic problem mot noe som er et universelt LED problem som man ikkje trenger å bruke energi på å finne ved hver eneste en av de. Samsung klarer å lage en plasma uten de svakhetene til Panasonic så det er i det store og det hele et produksjonsproblem og ikkje en teknologisvakhet når Panasonic har DSEB og Samsung mer eller mindre ikkje har.

Det er ingen bildemessige styrker ved LCD med unntak av lysstyrke, matt skjerm hvis man er heldig å finne det, ingen innbrenning og design. Ellers vinner Plasma på alt eg har nevnt ørten ganger når man skal bedømme en tv i faktabaserte tester med apparater. Så kan man prøve å finne feil med Plasmaen og lage en haug med konstruerte argumenter imot som kun vil være produksjonsfeil og glemme at kant-LED er en forferdelig dårlig versjon av CCFL og bakbelyst er dobbelt eller tredobbel i pris vs en bedre bildemessig plasma som de aller fleste kunne brukt til vanlig bruk som er å se på tv.

Denne diskusjonen hadde vært endå gøyere ifjor når Kuro'en fremdeles var enerådende her i Europa vs alt av det som var der og då, fantes ikkje en eneste god TV i nærheten men antar noen hadde funnet noen svakheter som liksom skulle tilsi at en LCD eller en av E8005 og VT30 slo Kuroen.

Per dags dato så er avstanden mellom en kantLED og Panasonic og Samsung sine toppmodeller himmelvidt. Hadde vi hatt denne diskusjone i 2009 med C650 så kunne man forsvart svakhetene siden de hadde attributter som dagens LCD ikkje er i nærheten av å kunne oppfylle og ikkje minst at prisen kun kan forsvares med at de er pene å se på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles diskuterer man ting som i utgangspunket har null relevans i forhold til de bildemessige målbare faktaene, at Panasonic alltid tar snarveier er noe vi alle vet men disse tingene er så irrelevant når man må skru lysstyrken til maks på THX Bright Room for å oppleve stripen som folk griner om selv om det er unntak så er det vel bare å bytte til man får en som man ikkje legger merke til det på.
    At du ikke ser den stripa i annet enn THX Bright Room får stå for din regning. Men jeg har uansett sagt at den linja er helt uproblematisk, så det er poengløst å fortsette å diskutere på den. Det var du som dro opp dette som avforums-gjengen refererer til som DSEB, hvilket er eksakt den linja.

At Plasma vinner i blindtester mot alt av LED i et normalt belyst rom er jo noe som er blitt testet om igjen og om igjen, men vi diskuterer egentlig et Panasonic problem mot noe som er et universelt LED problem som man ikkje trenger å bruke energi på å finne ved hver eneste en av de. Samsung klarer å lage en plasma uten de svakhetene til Panasonic så det er i det store og det hele et produksjonsproblem og ikkje en teknologisvakhet når Panasonic har DSEB og Samsung mer eller mindre ikkje har.
    Ikke bland sammen begrepene DSEB og DSE. DSEB er noe de kalte denne stripa på avforums fordi de følte de måtte ha et navn på den. Både D8005-en jeg hadde og D455-en jeg fremdeles har er preget av DSE. Dette kan på mange måter fremstå som en slags svak clouding. Og igjen, enkelte kuro-eiere har også observert det på sine skjermer, så siden det er å finne hos Panasonic, Samsung og Pioneer så må man vel kunne påstå at det er en teknologisvakhet, eller hva?

Det er ingen bildemessige styrker ved LCD med unntak av lysstyrke, matt skjerm hvis man er heldig å finne det, ingen innbrenning og design. Ellers vinner Plasma på alt eg har nevnt ørten ganger når man skal bedømme en tv i faktabaserte tester med apparater. Så kan man prøve å finne feil med Plasmaen og lage en haug med konstruerte argumenter imot som kun vil være produksjonsfeil og glemme at kant-LED er en forferdelig dårlig versjon av CCFL og bakbelyst er dobbelt eller tredobbel i pris vs en bedre bildemessig plasma som de aller fleste kunne brukt til vanlig bruk som er å se på tv.
    Så når noen påpeker svakheter ved plasma-teknologien er det altså konstruerte argumenter, mens når det påpekes svakheter ved LCD er det faktabasert? Jaok.

Da får jeg vel også konstruere argumentene med at plasma har dithering-støy, noe LCD ikke har. Plasma trekker mer strøm enn LCD, noe som faktisk betyr noe for enkelte. Foruten det har jo du konstruert en del argumenter som kan tale for LCD så trenger vel ikke finne dem opp på nytt.

Det føles som om du ser deg litt blind på alle fordelene med plasma fordi du selv sverger til det, men glemmer at det finnes en del svakheter som kanskje er en dealbreaker for andre igjen. Igjen, jeg foretrekker plasma selv, men jeg gidder ikke å late som om svakhetene ved teknologien ikke eksisterer når jeg skal prøve å hjelpe noen med å velge ny tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forresten en noenlunde tilsvarende Samsung LCD fra 2009, jada det er B&O.

B&O BeoVision 11 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Denne kan du trygt anbefale med min velsignelse, 55 tommer til 80000 kroner.

Og igjen hadde det eksistert en CCFL fra 2009 med matt skjerm og 0.03 i sortnivå til 12000 kroner så hadde det vært helt poengløst fra min side å bruke tid på å diskutere Plasma vs LCD siden dette ville vært helt ok iforhold til pris, kvalitet, sortnivå, innsynsvinkel og fargegjengivelse men vi er i 2012 og må forholde oss til at ingenting har skjedd positivt for LCD utenom ting som igjen ikkje har noe å gjøre med bildekvaliteten og som gjør at Plasmaen i år 2012 er overlegen uten at det betyr at VT50 er et kvantesprang fra noen av Kuroene eller Samsung sine beste LCD fra 2009 som var best i enormt belyste rom med sin matte finish i C635 serien. Ikkje at det betyr at den var tilsvarende Kuro i det hele tatt men når man tar prisen i betraktning så kan man argumentere at det er godt nok når den kostet rundt 15K mot Kuroens 40K.

Til man klarer å konstruere en kantLED uten clouding, bedre enn 0.009 i sortnivå, uten crushed blacks i mørke partier, tilsvarende innsynsvinkel, naturlig fargegjengivelse, uten lilla tint og til en tilsvarende sum som ST50 så er plasma bedre til det den er ment til å gjøre, vise bildet. Og DSE er visst et fenomen som dukker opp i både LCD og Plasma sammen med dithering som gjør at de teknologiene stiller likt iforhold til ditt argumentasjonsutgangspunkt.

Om folk foretrekker en lys skjerm med dårlig sort som gjør at ting sees bedre i mørke partier på spill som CoD er helt greit, det er også greit at folk er livredd for innbrenning, det er også greit å kjøpe en LED pga design, det er også greit hvis man har en haug med enheter som er enklest å bruke med samme merke og meny system og det er også greit hvis man skal bruke lite strøm på en tv.

Alle disse kriteriene ovenfor gjør ikkje LCD alternativene idag bedre når det har vært bedre alternativer tilbake i tid til en billigere penge. Uansett det er ingen problem for meg å få folk til å skjønne at VT50 ser bedre ut enn LED skjermene per dags dato. THX Bright Room utjevner lysstyrken i butikk og man får frem den mer naturlige fargegjengivelsen, sortnivået, detaljnivået og innsynsvinkelen uten at man trenger å påvirke kunden i den ene eller andre veien, for ser de nøye etter så vil de si at den er klar, skarp osv.

Og eg vet at du er en oppegående fyr som skjønner ka eg skal frem til, når de aller beste kant-ledene i dag har dårligere sortnivå, innsynsvinkel og alt det andre eg har nevnt ørten ganger til en høyere pris enn tilsvarende LCDer fra et halvt tiår siden og man istedet kan få kjøpt det som kan karakteriseres som en Kuro tilsvarende, som var den beste tven i samme æra som de aller beste LCD'ene eksisterte til ca 10-12000 kroner, så blir det ihvertfall for min del helt feil å anbefale noe som har såpass mye dårligere bilde til en såpass høy pris. Og det er egentlig helt unaturlig at en Plasma tråd har flest innlegg hvis man ser på salgstallene, hadde alle som kjøpt tv i hele verden lest seg opp om de forskjellige produktene her, i diverse måletester osv så hadde man nok sett en vridning i salgstallene iforhold til LED. Men det er ikkje alltid de beste produktene som selger mest men den som har best marketingavdeling.

Man kan selvfølgelig komme med innvendinger som buzzing, viftestøy, innbrenning, dithering og DSE for så å finne ut ka som veier tyngst, det potensielt beste bildet iforhold til prisen eller om irritasjonsmomentene til plasma veier tyngre enn bildesvakhetene til LED og som man må egentlig tredoble for å få noe som er målbart i nærheten. Og det er ikkje meg som anbefaler Panasonic sine modeller eller Plasma generelt sett her på boardet, men noen ganger må man dra en strek i sanden og si at her går grensen på det akseptable iforhold til kvalitet og eg skjønner godt at man tror at det er ok når man aldri har sett en tilsvarende LCD, aldri har sett en Plasma i et normalt opplyst rom, eller en kalibrert HX923.

Eg baserer mine tvkjøp alltid etter målinger, om det er LCD eller Plasma er revnende likegyldig. At det har vært Pioneer 3 ganger og VT50 1 gang er tilfeldig men ikkje tilfeldig i den sammenheng at det var Plasma som kom best ut i tester hver eneste gang eg kjøpte tv. Hadde Sharp Elite dukket opp her i Europa ifjor til en vettug pris så hadde det blitt den men den kom aldri noe som VT50 gjorde og endte opp med å være den bedre overall tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne TVen: MPX.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50UT50Y ?

Er litt bekymret for at den blir for stor. Vil sitte ca 3m fra TVen.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av benbjo
    Hvordan er denne TVen: MPX.no - Panasonic 50" 3D Plasma TV TX-P50UT50Y ?

Er litt bekymret for at den blir for stor. Vil sitte ca 3m fra TVen.
    Jeg sitter ca 2.5m fra min 65" og det er egentlig bare en vanesak. Syntest ikke det er for stort eller for smått.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg er ekstremt imponert over nerdfaktoren på dette forumet nå. En ladet krangel om to teknologier er helt fantastisk! Jeg vil kaste meg på! Eller inn om dere vil...

De fleste som kjøper tv i dag gjør det basert på reklame, hva venner har og ikke minst lytter de til selgeren. Som oftest ender de opp med en Samsung. Sistnevnte produsent er fryktelig voldsomme med fargene slik at tv-ene deres spretter frem i et ekstremt godt opplyst lokale. Hvordan det ser ut hjemme er en helt annen sak.

Mamma som har rundt seksti år har en litt eldre LED fra Samsungs 6 serie. Før jeg kom hjem til henne for å sjekke ut vidunderet sto den i dynamisk modus og lyste så sterkt at alt annet lys i hele stuen var overflødig. Selgeren hadde sagt at tv-en hadde svært godt bilde. Min mor ble rimelig stressa da jeg fikset litt på bildet, men måtte innrømme at det så litt greiere ut.

100Hz-en måtte jeg uansett vrenge opp igjen slik at alt så ut som litt råtne videoopptak. I tillegg fortrakk hun å se 4:3 i strukket tilstand. Da jeg prøvde å fortelle henne at folk ble en smule langt i ansiktet forsto hun overhodet ikke hva jeg mente. Min mor er ikke dum. Det er bare slik at hun som mange andre lytter til... Reklame... Selgere og sine venninner.

Plasma har en del trøbbel som etter min mening ikke er stort bedre enn en LED tv med litt clouding. Linebleed for eksempel.

Grunnen til at folk holder seg unna plasma ved siden av LCD kåte selgere er faren for innbrenning, og med full rett. Hvis man ikke tenker på dette i det hele tatt vil tv-en med stor sannsynlighet brenne seg inn. I det minste vil dagens tv-er gjøre det.

En Kuro vill også gjøre det om den eneste kanalen man ser på er FEM.

Slik jeg ser det er plasmaskjermen ekstremt mye bedre enn en LCD, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er den en fintfølende symaskin.

Som om min mor skulle sitte med burn-in-slides i 100 timer. Dama hadde strøket med. Så til syvende og sist ville ikke en gang jeg anbefalt henne en plasma. Kanskje selgere ikke er helt idioter allikevel...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den enkle grunnen til at selgere ikkje selger plasma er fordi det er et negativt ladet begrep og man må bruke energi på å få folk til å skjønne ka som e fordelene med det, istedenfor å bare jatte med.

Det beste hadde vært om kundene fikk vite om det beste teoretiske produktet i utgangspunktet for så å levere det tilbake hvis de var misfornøyd med et eller annet irritasjonsmoment, istedenfor å selge noe som vi er middelmådig iforhold totalt sett bildemessig.

Å anbefale Plasma til eldre er bortkastet tid, men til folk som vil ha det beste og som er våken nok til å bruke vaskefunksjonen på tv etter flere timer med statisk materiale så vil det være det beste alternativet hvis man ikkje har noen faktorer som gjør at man blir plent nødt til å velge LCD.

Når det er Samsung på tilbud i 43" plasma så selges det hundrevis, ka er grunnen til at det ikkje skal være mulig å selge en 50 tommer til 7-8000 som gir det beste bildet isåfall? Ingen kommer i retur heller så folk flest må visst kunne bruke det.

Og joda, det er en symaskin, men min Kuro er immun mot innbrenning, tok bare noen 10000 timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @dudeeven:

Det du sier her er det nok veldig mye sannhet i, og nettopp innbrenningsfaren er nok også det som bidrar til at butikker vegrer seg for å selge disse skjermene fordi de vet at det er en ganske stor risiko for at de blir sittende igjen med regninga på et tidspunkt. Da er det bedre å pushe tv-er som ikke har noen overhengende fare for å bli ødelagt ved "feil" bruk.

Jeg har også vært i diskusjoner med folk som mener de nye Samsung-toppmodellene er så bra, og jeg har sagt rett ut at det er en forbanna møkkatv hvorpå det blir vridd til at jeg tydeligvis ikke vet hva jeg snakker om. Den har et pent design, og omtrent der stopper det. Likevel får den urimelig mye oppmerksomhet, men skal vel ikke se bort i fra at det er ganske gode marginer på en sånn toppmodell. Jeg vet i hvert fall at marginene er gode på toppmodellene fra "visse andre"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan love deg at Samsung flår butikkene etter å ha hjulpet de frem til å være markedsledende, når noen får monopol i et marked så kan de sette marginene som de vil, som Apple har gjort.

Det er nok av andre merker man tjener mer penger på, uten at det betyr at det er veldig god grunn til å bruke enormt med energi på å selge det ene ovenfor det andre som i de gode gamle dager.

Opp gjennom tidene har innbrenningsfaren blitt brukt som et salgsargument for å lede kunden vekk fra en tilbudsvare til en LCD man tjente penger på i tillegg til at LCD'ene hadde matt skjerm slik at man slapp gjenskinn.

Uten at eg kan si dette med 100% sikkerhet så har ihvertfall ingen på de stedene eg har jobbet. noensinne brukt innbrenningsfare som et argument for å lede en kunde vekk fra en Kuro til 40000 kroner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo to sider av den saken der, da. At butikker selger med lav fortjeneste er jo butikkenes eget valg. Jeg tipper dette er noe av grunnen til at Panasonic har lagt ned forbud mot å markedsføre VT-serien som tilbudsvare (men de har lov til å selge til redusert pris i butikken om de ønsker). Mulig det ikke er sånn i Europa, men i både USA og Asia er det i alle fall et krav fra Panasonics side. Og når man tenker over det, så har man vel ikke sett noe kampanjer på VT, mens det har vært massevis av kampanjer på ST-ene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kampanjer hele tiden på VT faktisk, tilogmed forrige uke.

Valg og valg fru blom, hvis produsentene setter fastpris på produktene og de ikkje selger, så blir man nødt til å senke prisene siden alle sitter på gjerdet og venter til det skjer, eller hvis det finnes bedre alternativer til en billigere penge så blir man også nødt til å senke prisene for å matche motstanderen.

Er en grunn til at Samsung 8 serien var 15000 kroner i 55 og 46 til 10000 for en ukes tid siden, det var ikkje fordi at de solgte for mye for å si det sånn.

Og joda, bransjen har rotet det til for seg sjøl når det gjelder priser. Tilbud her og tilbud der, ikkje rart folk sitter på gjerdet og venter når prisene kan fly opp og ned som en jojo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kampanjer hele tiden på VT faktisk, tilogmed forrige uke.

Valg og valg fru blom, hvis produsentene setter fastpris på produktene og de ikkje selger, så blir man nødt til å senke prisene siden alle sitter på gjerdet og venter til det skjer, eller hvis det finnes bedre alternativer til en billigere penge så blir man også nødt til å senke prisene for å matche motstanderen.

Er en grunn til at Samsung 8 serien var 15000 kroner i 55 og 46 til 10000 for en ukes tid siden, det var ikkje fordi at de solgte for mye for å si det sånn.
    Jeg har enda ikke sett en aktivt markedsført kampanje for VT med sterkt redusert pris. Hvor var dette? I avtalene de har i USA og Asia er det i hvert fall sånn at de ikke har lov til å markedsføre det på nett eller andre annonser. I butikk tror jeg derimot er lov.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyhetsbrevet fra Elkjøp denne helgen som var, i avisen var den satt ned fra 20000 til 16995 i 55 tommer for en måneds tid siden sånn ca. De dukker opp med ny annonsert pris innimellom i avisene.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å fortsette. Jeg vil ikke ha noe annet enn plasma siden jeg er setter pris på litt dybde og dynamikk i bilde. I tillegg hater jeg 100 – 1000000hz effektene produsentene er så innmari stolte av. For all del. Smak og behag:twisted:

Siden jeg har hatt plasma noen år og er litt over middels nerd er det en del ting jeg gjør av ren rutine som eksempelvis å zoome bilde når jeg ikke ser på tv-en selv om den står på. Min samboer flirer hver eneste gang jeg gjør det siden hun mener det er uhørt at en så dyr ting kan gå i stykker bare ved å se på den. Tenk da. Om man prakket plasmaskjermer på folket?
    Det hadde kommet så mange klager at forbrukerrådet hadde blitt nødt til å triple bemanningen:???:

Folk setter ikke bare på rullefelt. Himmel. Folk ligger med navlen bar, med kjønnshår på utsiden av buksen og vill ikke tenke på en dritt når de ser tv. Annet enn de de ser på da... Jakten på Kjærligheten, Paradise Hotell osv osv:|

Plasma er for entusiaster som gidder å ta seg bryet. Det er litt som å ha en seilbåt laget av tre.

Skulle verden bli plasmavennlig må tv selskaper gjøre noe med logoene sine og spillutviklere må bli enda flinkere til å fjerne HUD. Det skjer ikke...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    14 millioner plasma i 2010, 20 mill i 2011.. Tror nok det er en del av de du beskriver så kjekt som har en sånn tv stående.
    Beskrivelsen du gir er fantastisk slående på kordan samfunnet er blitt. Ingen innsats, bare en endeløs komfortsone der man ikkje gidder å ta ansvar for sitt eget beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Nå er det jo to sider av den saken der, da. At butikker selger med lav fortjeneste er jo butikkenes eget valg. Jeg tipper dette er noe av grunnen til at Panasonic har lagt ned forbud mot å markedsføre VT-serien som tilbudsvare (men de har lov til å selge til redusert pris i butikken om de ønsker). Mulig det ikke er sånn i Europa, men i både USA og Asia er det i alle fall et krav fra Panasonics side. Og når man tenker over det, så har man vel ikke sett noe kampanjer på VT, mens det har vært massevis av kampanjer på ST-ene.
    Nå ble vel VT 50 65" solgt på kampanje allerede i sommer. Både Elkjøp, Komplett og flere solgte den for 23990 kr på kampanje. Husker dette veldig godt da jeg kjøpte min et par uker før for 30 000 kr. Den lå til 34 000 kr da, men jeg fikk "prutet" den ned i 30 000 kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    14 millioner plasma i 2010, 20 mill i 2011.. Tror nok det er en del av de du beskriver så kjekt som har en sånn tv stående.
    Beskrivelsen du gir er fantastisk slående på kordan samfunnet er blitt. Ingen innsats, bare en endeløs komfortsone der man ikkje gidder å ta ansvar for sitt eget beste.
    Det har gått drastisk ned i 2012 skal man tro avjunkie på highdefjunkies, og det er noen små subtile hint innimellom at 2013 kan bli siste generasjon med PDP fra Panasonic. De har merket at salget av LED har begynt å spise seg inn på plasmasalget og de gjør også en del endringer for 2013-linjene. Jeg håper de endelig har hatt vett nok til å kvitte seg med GT, for det har vært meningsløse mellom-modeller.

Nå har han ikke sagt noe konkret men det er stadig nevnt at plasma ikke vil vare evig, og det er kjent og bekreftet at Panasonic har en såkalt "exit strategy" for denne produktklassen.

Side 79 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •