Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Her er hva "TV-guruen" Bumtious skrev om Pioneer vs. VT50:
    Jeg har i den senere tid begynt å miste litt tillit til Bumtious sine uttalelser så jeg ville ikke tatt alt han sier for god fisk. Bl.a. har han vel indirekte sagt at sortnivået på THX-modusen er *for* sort. (Det var i forbindelse med at noen av oss påpekte dette reduserte sortnivået i Pro-modusene, hvor han plutselig ble litt på offensiven. Han fikk deretter noen kommentarer tilbake fra bl.a. meg og en annen som han har latt være å kommentere videre)

For all del, det kan godt hende han HAR rett for det har skjedd en del de siste årene, men jeg ville ikke basert en sånn investering på det han måtte mene om kuro vs vt50

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått bestilt meg en ST50 50". Til 7990,- fra Komplett føler jeg det var en god deal. Satser på at den kommer i hus på onsdag. Hvor lenge bør jeg kjøre fargeslides for å forhindre innbrenning? Hvor smart er det å la TV-en stå på mens man er borte på dagen og på natta?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i den senere tid begynt å miste litt tillit til Bumtious sine uttalelser så jeg ville ikke tatt alt han sier for god fisk.
    Du er nok ikke alene om å mene det. Bumtious har fremstått utrolig arrogant og selvsikker i en del sammenhenger, uten å ha belegg for sine påstander. Men jeg har jo selv eid flere av disse Pioneer-skjermene og synes (til tross for noen innsigelser) at Panasonic totalt sett bedre for meg. Spesielt dithering var problematisk for meg på Pio.

Der jeg absolutt er enig med deg, er når Bumtious "lovpriser" Normal/standard-modusen. Den ivaretar riktignok sortnivået bedre enn pro-modusene, men bildet i normal-modus er mer urolig og mindre behagelig for mine øyner enn THX Cinema. Og det kan jo hende at det er slik for andre også?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det viser seg at denne funksjonen er slått av på alle mine innstillinger, hva kan det være da mon tro? Fargene flyter i trynet på personer under bevegelse, noen andre som har merket noe til dette med alle sånne funksjoner slått av?
    Høres veldig ut som 50 Hz-bugen, hvis det kun skjer på TV signaler. Prøv å slå av alle andre innstillinger enn IFC. D.v.s. alle former for støyreduksjon. IFC på max kan faktisk hjelpe.
    Men da må du leve med artefaktene.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Khallgrimsen
    Hmm. Men hvor godt hører du buzzing når du skrur på rullefeltet mot innbrenning??
    Hvis bildet blir "angelisk" hvitt hører jeg selvsagt at tv-en lager litt lyd, men er det litt over middels volum er det ikke mulig å høre noe som helst. For meg. Det er hevet over mer eller mindre all tvil at dette oppfattes svært forskjellig fra person til person. Hvem vet. Kanskje min stue ville høres ut som et industrilokale for deg. Hadde det ikke vært for min noe likegyldige hygiene og mine svake sosiale evner så kunne du selvsagt tatt deg en tur og lyttet litt.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funderer på om jeg skal kjøpe TV nå eller vente til nyåret. I den forbindelse har jeg et par spørsmål:

1) Når vi kan forvente at 2013-modellene kommer? (f.eks en 55" VT60)
    Evt. når på året ble 2012-modellene sluppet?

2) Hva slags prisutvikling kan vi forvente oss? Hva kostet f.eks en VT50 kontra VT30 da de ble nylansert?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye Panasonic modeller pleier alltid å komme rundt våren/sommeren. Som regel har de billigste modellene kommet til våren og de dyreste i juni/juli. I fjor var de litt tidligere ute.

De gamle modellene faller som regel litt i pris når de nye modellene nærmer seg og de nye modellene faller i pris etter og ha hvert på markedet et par måneder.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å oppdatere litt rundt min brors VT50 som det var innbrenninger på, og hadde problemer med å få fikset dette.

Etter ca 1 måned på "reperasjon", hvor verkstedet kun hadde vasket skjermen, så nektet min bror å ta den tilbake fra Elkjøp. Elkjøp tok saken videre med Panasonic. Etter enda 1 måned løste hele saken seg for min bror når Elkjøp ble lei av å vente på Panasonic, slik at han byttet med utstillingsmodellen dems. Denne fungerer foreløpig som den skal.

Forferdelig dårlig oppfølging fra Panasonic sin side. Null kundeservice. Skulle man tatt denne saken etter boken, så måtte min bror tatt tilbake sin originale TV, latt den brennes inn igjen. Så sendt den på verksted hvor den ble vasket, så ta hele dritten en gang til. Og da på tredje fått ny. Det ville nok tatt oppimot halvåret . Her burte Panasonic vist at de på enkelte få paneler har problemer med innbrenning, og byttet panelet med en gang.

Jeg kommer i hvertfall til å holde meg unna Panasonic i fremtiden. Den lille forskjellen det faktisk er mellom en god LCD til Plasma er ikke verdt bryet hvis den skulle trenge reperasjon.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Høres veldig ut som 50 Hz-bugen, hvis det kun skjer på TV signaler. Prøv å slå av alle andre innstillinger enn IFC. D.v.s. alle former for støyreduksjon. IFC på max kan faktisk hjelpe.
    Men da må du leve med artefaktene.
    Hvis det er en antenne kontakt i bruk ett sted i anlegget, napp ut denne og se om det forsvinner. Det pleier å komme en del dritt inn via skjermen på disse kabelene. Da kan man legge inn ett galvanisk skille hvis dette er problemet. Koster under 100,- på Elkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar heller innbrenning enn konstant drittbilde på en overpriset kant-LED til det dobbelt av ST50 prisen. Kan kjøpe 2 for prisen av 1 og ha den ene til statiske menyer og den andre til film.

Uten at det skal forsvare innbrenningsmuligheten på VT50 og Panasonic, for min har et svakt hint av en statisk meny som man kun ser på gråskjerm når den starter opp. Det morsomme er at vi har hatt noen Panasonic utsendte som hevdet at det er en 72 timers garanti mot innbrenning, så hvis min blir verre så skal det bli gøy. Kuroen min er ihvertfall immun.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Artifacts!

Noen som har fått dette på sin Panasonic?

Image Upload !

Artifacts! Hele skjermen låser seg, lyd er aktiv men tv responderer ikke i det hele tatt. Etter 20 sek restarter den av seg selv.
    Har fått dette nå ca 2 ganger iløpet av 1mnd. Alle tillegg er slått av, IFC etc..:evil:

Snakket med Panasonic support, de foreslo og koble bort alt utenom strøm og la tv stå på og se om det kommer etter en stund da.
    Self check med å holde inne "-" og menu anbefaltes også, tester i løpet av helgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg beholder min nåværende Panasonic st50 til tross for buzzing, "banding", innbrenningsproblematikk og en stuck piksel. Prisen er så hyggelig at alle feilene er til å leve med. Iallefall til noe bedre og stillere kommer på markedet. Kan selge denne og kjøpe neste års ST60 med god samvittighet siden jeg ikke brukte en liten formue på TV i år. Hehe.
    Får se om brukerne her har rett ang. summingen om noen 100 timer, blir svært glad hvis denne roer seg ned. Skal også sammenligne med broderens VT50. Har han helt stille TV kan det hende jeg oppgraderer.
    Sortnivået og kjappheten til plasmacellene blir man fort vant til. Vanskelig å gå tilbake til det kjipe kontrastnivået og etterslep til en LCD da...
    Gleder meg til å kalibrere skjemen snart, da får jeg virkelig se hva den er god for. Akkurat nå er det helt klart forbedringspotensiale når det gjelder farger i forhold til min forhenværende kalibrerte Lumagen mini + Sony W3000 kombo.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Tar heller innbrenning enn konstant drittbilde på en overpriset kant-LED til det dobbelt av ST50 prisen. Kan kjøpe 2 for prisen av 1 og ha den ene til statiske menyer og den andre til film.
    .
    LCD er heldigvis annet enn Kant-LED også

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, LCD var en bedre og mer gjennomført versjon av teknologien enn årets versjoner utenom Sharp Elite og muligens de to siste bakbelyste til Philips og Sony. Ellers er alle Panasonic fra ST50 og opp sammen med 8005 i 64 ihvertfall bedre alternativer hvis man får en stille versjon av de og ikkje skal bruke de med statisk materiale.

At de fjernet hele fortrinnet med matt skjerm som gjorde at LCD var det beste alternativet i en enormt opplyst stue og erstattet det med en glassversjon med dårligere belysning til en høyere pris samt dårligere sortnivå og innsynsvinkel uten å bli avslørt av kundene som kjøper det pga det blir kalt "LED" er jo en imponerende salgsstrategi, selv om det er noen andre kriterier som også spiller inn selvfølgelig.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier det jo godt selv, hvis man er heldig så får man en skjerm som funker uten problemer.

Men hvert sitt ønske må jeg si. Men skal slutte å krangle nå
    Er heldig å har 2010 versjon av Philips sin toppskjerm med dimmbart bak LED.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Ingen av de TVene, selv ikke en Panasonic VT50 vil bli en oppgradering fra din nå værende Pioneer Kuro. Den har fremdeles dypere sort og mer nøyaktig fargegjengivelse.

Men kanskje du ser på det som en oppgradering, siden du har 5090, når du går fra den til en 65" VT50 men 15" ekstra skjerm og veldig god 3D, + smart TV funksjoner apps osv.. Bryr du deg kun om bilde blir det en nedgradering.

Jeg foreslår (med mindre ovenfornevnte er veldig ønsket) at du beholder din Kuro til neste år. Da få man sikkert VT60 som er på nivå med Kuro i sort og farger, med enda bedre 3D osv enn VT50.
    Jeg har akkurat samme spørsmål men har i dag 50'' 5080 (og ikke 5090), vurderer å gå for 55VT50. 5080 er jo ikke full HD men HD ready så det blir antageligvis en mer åpenbar oppgradering enn det ville vært fra 5090, eller?...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av puckno
    Jeg har akkurat samme spørsmål men har i dag 50'' 5080 (og ikke 5090), vurderer å gå for 55VT50. 5080 er jo ikke full HD men HD ready så det blir antageligvis en mer åpenbar oppgradering enn det ville vært fra 5090, eller?...
    Nå vet jeg lite om sortnivået til 5080, men kan ikke tenke meg at VT50 er så mye verre på akkurat det området. Avhengig av sitteavstand vil du oppleve bildet som skarpere med en VT50. Noe jeg personlig synes er en viktig parameter ved siden av kontrast. Og så får du 3D med på kjøpet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene til Plasma har generelt sett ingenting med bildet å gjøre utenom muligheten til innbrenning grovt sett. En LCD har alltid en svakhet og helst opptil flere selv om det har eksistert bedre alternativer før, men det har aldri vært en LCD som eg har opplevd, som ikkje har hatt et problem på et eller annet vis som lett kan demonstreres i en hvilken som helst butikk.

LCD: Clouding, dårlig innsynsvinkel, gjenngroing av svarte partier fordi lysene slukkes når det kommer ned til et visst sortnivå og dette gjelder generelt sett alle bakbelyste, dårlig sortnivå der det betyr noe, som midt på skjermen der filmen skjer, lilla tintede paneler, halo effekter rundt objekter, halvert oppløsning på bevegelse osv.

Plasma: Innbrenning, viftestøy og buzzing. Bildemessig så er de store problemene unntakene og spesielt årets modeller har mindre rot enn året før og året før der igjen.

I min verden så er den beste tven den med best kontrast, best sortnivå, best innsynsvinkel, riktigst fargegjengivelse ut fra eske, lavest responstid og lavest pris iforhold til det man setter igjen med.
    Dette betyr ikkje at 9705'en som du sitter med er en dårlig tv, langt ifra. Den hadde mest sannsynlig dukket opp som beste alternativ i LCD med unntak av årets philips og årets HX955, men hvis man skulle kjøpt no så hadde ST50 med unntak av det den sliter med som nevnt i Plasma delen av innlegget, vært et bedre bildemessig alternativ til halve summen hvis man kan leve med de irritasjonsmomentene som kanskje/muligens er der.

Og igjen, på generelt grunnlag 8)

4280 hadde 0.05 i en eller annen test så det er merkbart bedre sort på VT50 hvis man ser på rammen og det sorte på skjermen + det du skriver Artur.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma er heller ikke helt fri for dette som går på ujevnheter i panelene. Det er relativt vanlig med "Dirty Screen Effect" på plasma, og jeg tror jeg har hatt dette på alle plasmaene jeg har hatt innom her med unntak av en Panasonic S20. Dette med magenta/grønn tinting er også noe som til en viss grad finnes på plasma, og jeg har sett det på en del også av årets Panasonic-er, så fortell i hvert fall HELE sannheten da.

Begge teknologier har fordeler og ulemper, man må bare finne ut hva man selv er ute etter og hva slags småplukk man klarer å leve med.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannheten er at det er unntak istedenfor regelen, at du ser alt mulig har kanskje med at du nistirrer etter feil mens en normal tv-titter kan se clouding, dårlig sortnivå og dårlig innsynsvinkel i løpet av det første minuttet med en LED uten noe ekstra innsats hvis man er minimalt kritisk.

Det som er normalt for Plasma er buzzing, viftestøy og innbrenning og kjip lysstyrke i butikk og enormt belyste rom, alt det du nevner er som sagt unntak som kun blir nevnt på msg boards generelt sett. Har aldri vært en kunde som har nevnt DSE noengang selv om det forekommer.

Skal man begynne med unntakslistefeil så blir det lange lister. Dessuten sier dette mer om tv-kvaliteten i år 2012 at vi diskuterer ka som er best av røkla enn det som burde vært vanlig, ka som er best generelt sett. Hadde Pioneer hatt gen 13/14 så hadde det aldri vært en diskusjon om ka som var best. men siden vi har Mcdonaldsversoner av TV'er i år 2012 som maksimalt er ok sett iforhold til at det er 3 år siden Kuro forsvant, så må man kunne si at TV'er med ca tilsvarende bildekvalitet til Kuro med unntak av sortnivå til halve prisen av dagens toppmodeller er bedre i tester med måleapparater og i blindtester er best.

Mulig eg vant i panellotto men 3 Plasma senere så er det med unntak av buzzing og litt viftestøy kun en mild 50hz bug som eg legger merke til. Ellers kan eg beskrive hvert eneste irritasjonsmomemnt på hver eneste modell i år 2012 iforhold til kordan det ser ut i butikken.

I min verden så er den beste tven den med best kontrast, best sortnivå, best innsynsvinkel, riktigst fargegjengivelse ut fra eske, lavest responstid og lavest pris iforhold til det man setter igjen med. Bare nevner kriteriene mine en gang til. Dette er utgangspunktet som burde vært kriteriene til ethvert tvkjøp iforhold til prissegmentet man skal legge seg i. Og der kommer Plasma best ut. Så kan man se på bruken og velge LCD istedenfor hvis man mener lysstyrke, null innbrenning og design veier mer enn de kriteriene ovenfor.

Og de aller aller fleste man snakker med i løpet av en dag vil ha LED pga det er en "ny" teknologi. De har hørt at Plasma er på vei ut i 10 år, naboen har en kant-LED og synes den er drittbra. Samsung eier alle andre merker pga hobbyanmelderne til tv2hjelper deg og diverse andre blader gir alltid toppkarakter mer eller mindre uavhengig av det bildet den presterer. Og Plasma er for mørk i butikk. Så hvis kunden ikkje skjønner at den lysstyrken i butikk er kunstig og vil se helt forferdelig ut hjemme så blir det LED uansett hvis selgeren ikkje kan forklare ka som skjer med de 2 teknologiene hjemme iforhold til butikkmodus.

Hadde de aller fleste LCDene som ble solgt idag vært bakbelyste Philips eller bakbelyste Sony så hadde ikkje det vært så mye å rante for siden det ihvertfall er en bedre versjon enn 99% av det som blir solgt idag.

Panasonic 2012 Gray Band Issue (right-side) DSEB eller ?
    Is my ES6800 suffering from backlight bleed? Or clouding? | AVForums.com - UK Online

Tror eg hadde foretrukket førstnevnte uten at noen av de to tingene hadde er akseptabelt..

Side 78 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •