Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Vet ikke om buzzingen kan variere etter hvilke strømforhold man har. Og kombinert med en dårlig strømforsyning, så blir det kanskje ekstra ille.

En idé kan jo være å kjøpe en brukt Panasonic/Pioneer plasma og ha den som skjerm noen år til OLED eller andre teknologier har falt i pris. Jeg ville i alle fall personlig heller hatt en 2-4 års brukt god plasma framfor en ny LED/LCD.
    Det er ikke dumt i det hele tatt egentlig. Jeg var rimelig fornøyd med samsungen min og, q97. Synd den gikk i bakken den buzza mye mindre og hadde et fantastisk bilde på blue ray. Oled tar vel en del år før man får råd til.
    Nå har jeg kjøpt st50 da og elsker og da mener jeg elsker aalt ved den. Kun buzzinga ved scener med mye hvitt og lavt volum er det som jeg sliter med.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Dette har jeg ikke selv erfart, men jeg har hørt at Samsungs plasmaskjermer «buzzer» enda mer enn Panasonic sine. Om det stemmer skal jeg ikke hevde. En ting jeg ikke helt begriper er at min ST50 bråker svært lite. I tillegg har jeg ganske sensitive ører.

Et alternativ er at hørselen har blitt kraftig redusert de siste to årene.

Hvis du skal gå for LCD så sjekk ut toppmodellen til Philips. Den er ikke så verst. Problemet er bare at du betaler veldig mye mer for noe som ikke er like bra. Sony lager forøvrig også gode lcd tv-er.
    Hmm. Men hvor godt hører du buzzing når du skrur på rullefeltet mot innbrenning??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som overrasket meg med st50 (hadde px80 fra før) var at bildet er mørkt hvis man ser ned på tv`en. Så lenge man sitter på høyde er det greit, men så fort man reiser seg så ser man at bildet blir veldig mørkt. Bare i innkjøringsfasen?. Trodde ikke dette skjedde med plasma, for jeg kan ikke ha fått feil?.(led/lcd). På min ca 4 år gamle px80 så er bildet like bra uansett vinkel.
    Det er en riktig observasjon. Dette skyldes kort og godt frontfilteret på de nye skjermene. Skjermene gir fremdeles bra innsynsvinkel fra sidene (bare OLED er bedre), men de blir spesielt dårlig ovenfra og ned. Dette "problemet" eksisterte ikke på de gamle skjermene, der frontfiltrene var bygd opp på en annen måte og var mer moderate (det er f.eks. mindre filter bruk på Panasonic sin proff-serie pga, de innvirkninger filtrene har på selve bildegjengivelsen).

Det er trolig underdimensjonert strømforsyning som skaper støyen i panelet. Merket godt at min VT30 buzzer mer enn min gamle PV600. Verden går ikke alltid fremover.
    Riktig. De gamle skjermene hadde bedre og dyrere strømforsyning og skjermene var til gjengjeld også mindre (det var ikke uvanlig med 37 og 42-tommers plasma). Resultatet av dette var at skjermene var tyngre, dyrere, men altså nesten uten "buzz".

Vet ikke om buzzingen kan variere etter hvilke strømforhold man har. Og kombinert med en dårlig strømforsyning, så blir det kanskje ekstra ille.
    Ja, har opplevd forskjeller på samme skjerm i ulike hus. Men andre faktorer som plassering i rommet (vegghengt vs. stativ på bord/benk), generell bakgrunnstøy i rommet, slurv i produksjonen (altså produksjonsavvik) og den enkeltes brukers sensibilitet mot lydstøy etc. slår sikkert inn på hva som oppfattes som plagsomt eller akseptabelt støynivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Da er min ST50 55" kommet i hus, dog står den fortsatt i kassen og venter siden malerne holder på i det som blir tv-stuen og det rett og slett ikke er plass i den midlertidige. Det jeg lurte på er hvor viktig det er å kjøre de slidene så lenge som 100 timer? Jeg er egentlig overrasket over at jeg har greid å la den stå såpass lenge i kassen som nå uten å begynne å bruke den, så det skal litt til å la den stå nærmere en uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

VT/ST vs 5090 Kuro

Hei,

vil en av disse være en oppgradering fra en 5090? Er fornøyd med pio, men blir mer og mer alergisk for dårlig bevegelsessflyt hos Pio.
    Evt hvilke punkter vil det være en oppgradering?

Mvh
    Stig

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her inne som merker på vt50 ved bilder i bevegelser at fargene på ansiktene til folk blir helt på jordet? Fargene bare flyter utover, er det noen innstilling man kan slippe dette eller er det for mye forlangt at en tv i 2012 ikke kan henge med i svingene?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er det noen her inne som merker på vt50 ved bilder i bevegelser at fargene på ansiktene til folk blir helt på jordet? Fargene bare flyter utover, er det noen innstilling man kan slippe dette eller er det for mye forlangt at en tv i 2012 ikke kan henge med i svingene?
    Må være noe gale med innstillingene dine.
    Som alltid: Skru av alt av bildeforbedringsteknikker. Prøv eventuelt en og en senere hvis du føler for å bruke det. Mulig Intelligent Frame Creation kan være hovedsynderen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må være noe gale med innstillingene dine.
    Som alltid: Skru av alt av bildeforbedringsteknikker. Prøv eventuelt en og en senere hvis du føler for å bruke det. Mulig Intelligent Frame Creation kan være hovedsynderen.
    Ok, det kan være greit å slå av alt dette, skal se over hva som står på de forskjellige innstillingene mine. Noen ganger er det brytninger i tekst etc pga dette også, men skal gi tilbakemelding på dette.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosyv
    Hei,

vil en av disse være en oppgradering fra en 5090? Er fornøyd med pio, men blir mer og mer alergisk for dårlig bevegelsessflyt hos Pio.

Mvh
    Stig

Ingen av de TVene, selv ikke en Panasonic VT50 vil bli en oppgradering fra din nå værende Pioneer Kuro. Den har fremdeles dypere sort og mer nøyaktig fargegjengivelse.

Men kanskje du ser på det som en oppgradering, siden du har 5090, når du går fra den til en 65" VT50 men 15" ekstra skjerm og veldig god 3D, + smart TV funksjoner apps osv.. Bryr du deg kun om bilde blir det en nedgradering.

Jeg foreslår (med mindre ovenfornevnte er veldig ønsket) at du beholder din Kuro til neste år. Da få man sikkert VT60 som er på nivå med Kuro i sort og farger, med enda bedre 3D osv enn VT50.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det kan være greit å slå av alt dette, skal se over hva som står på de forskjellige innstillingene mine. Noen ganger er det brytninger i tekst etc pga dette også, men skal gi tilbakemelding på dette.
    Høres definitivt ut som IFC.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Høres definitivt ut som IFC.
    Ok, den har jeg ikke vært noe særlig borti, forklar litt nærmere på den der er du snill.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, den har jeg ikke vært noe særlig borti, forklar litt nærmere på den der er du snill.
    IFC, Intelligent Frame Creation, prøver å generere ekstra bilder for å gi litt bedre flyt i bildet. Av og til gir det sånne artifacts som det du beskriver. Jeg vil tro dette slutter å skje om du skrur den av. Ligger et eller annet sted i bildeinnstillingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Ingen av de TVene, selv ikke en Panasonic VT50 vil bli en oppgradering fra din nå værende Pioneer Kuro. Den har fremdeles dypere sort og mer nøyaktig fargegjengivelse.

Men kanskje du ser på det som en oppgradering, siden du har 5090, når du går fra den til en 65" VT50 men 15" ekstra skjerm og veldig god 3D, + smart TV funksjoner apps osv.. Bryr du deg kun om bilde blir det en nedgradering.

Jeg foreslår (med mindre ovenfornevnte er veldig ønsket) at du beholder din Kuro til neste år. Da få man sikkert VT60 som er på nivå med Kuro i sort og farger, med enda bedre 3D osv enn VT50.
    Hei, og takk for svar,

bryr meg ikke om annet enn bilde. Hadde tenkt å gå for 55". Så for meg at det var mye bedre flyt i bildet, spesiellt ved panoreringer. Farger og sortnivå skjønner jeg at ikke blir mye bedre enn på 5090. Hadde også vært deilig å kasta ut tv boksen og fått inn en CA modul så man slipper å fyre opp forsterker hver gang man skal se nyheter.
    Og jeg som var i kjøpemodus for ny skjerm... :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    IFC, Intelligent Frame Creation, prøver å generere ekstra bilder for å gi litt bedre flyt i bildet. Av og til gir det sånne artifacts som det du beskriver. Jeg vil tro dette slutter å skje om du skrur den av. Ligger et eller annet sted i bildeinnstillingene.
    Aha, forkortelse ja, trodde det var en skult meny eller lign, men kan jammen slå den av med det samme. Synes det ble helt møkk til tider å se på film og tv med denne på.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg at denne funksjonen er slått av på alle mine innstillinger, hva kan det være da mon tro? Fargene flyter i trynet på personer under bevegelse, noen andre som har merket noe til dette med alle sånne funksjoner slått av?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg at denne funksjonen er slått av på alle mine innstillinger, hva kan det være da mon tro? Fargene flyter i trynet på personer under bevegelse, noen andre som har merket noe til dette med alle sånne funksjoner slått av?
    Kan det være line bleed du ser? Klarer du å ta bilde av fenomenet?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sosyv
    Hei,

Mvh
    Stig
    I motsetning til UltimaN, så tror jeg tror du vil få en oppgradering i bedre flyt av bevegelse og hvit vil være mer hvitt. Buzz og viftestøy kan være værre.
    Men Haugen er den rette til å svare.

Personlig hadde jeg ventet et par år på OLED hvis jeg var deg.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I motsetning til UltimaN, så tror jeg tror du vil få en oppgradering i bedre flyt av bevegelse og hvit vil være mer hvitt. Buzz og viftestøy kan være værre.
    Men Haugen er den rette til å svare.

Personlig hadde jeg ventet et par år på OLED hvis jeg var deg.

VT50 er fremdeles den beste TVen på markedet, men spesielt jeg som prioriterer sort nivå og kontrast i bildet mer enn noe annet, føler at han nedgraderer bilde kvalitet. Også er det bedre farger da. Men dårligere motion resolution (1080 linjer hos VT50 og 900 cirka hos Kuro?)

I seg selv er ekstra tommer og god 3D bilde en oppgradering. Hadde jeg hatt en Kuro ville ikke jeg oppgradert før brillerfri 3D helt uten crosstalk var mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er hva "TV-guruen" Bumtious skrev om Pioneer vs. VT50:

Hi. Yes I have, gone from a 600a to a 55VT50. No regrets at all.

Like a properly set up KRP, a properly set up VT actually has an overall better image. IMHO

And that's from someone who has sold both and has owned every Gen of Poi sets since 4th gen (except 5th) and 4 versions of 8th gen.

Colour accuracy and palate are stunning on the VT. TPS ON-LINE - 0161 344 0123 Mon-Sat 10am-5pm TPS is proud to be supporting AVForums as an Assured Advertiser ISF Certified Calibrator Level I & II Call 07540 691636 for detailed information.

Last edited by Bumtious @ TPS; 16-11-2012 at 1:57 PM.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har forsøkt å kalibrere en av disse Panasonic-TVene? Projektorene fra Panasonic er jo mildt sagt utfordrende å kalibrere opp; har de et annet og bedre system for TVene sine?

Side 77 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •