Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan alle skrive en "test" i dagens Norge? Her er hva testeren på hardware.no har skrevet om Panasonic GT50:

Panelet som sitter i Panasonic TX-P50GT50Y er det samme panelet som du finner i den rimeligere TX-P50ST50Y vi testet i oktober. Forskjellen ligge i at ST-modellen har mindre påkostet elektronikk og en dårligere bildebehandling, enn dagens testkandidat.
    Dette er dessverre bare tøv. ST50/GT50/VT50 har samme panel og bildebehandling, men GT50 og VT50 har noen flere innstillingsmuligheter enn ST50. Hvilke forskjeller det er snakk om, har vi vært innom flere ganger før her på forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Kan alle skrive en "test" i dagens Norge? Her er hva testeren på hardware.no har skrevet om Panasonic GT50:

Dette er dessverre bare tøv. ST50/GT50/VT50 har samme panel og bildebehandling, men GT50 og VT50 har noen flere innstillingsmuligheter enn ST50. Hvilke forskjeller det er snakk om, har vi vært innom flere ganger før her på forumet.
    Nja, GT og VT har faktisk dobbelt så mange fargegraderinger som det ST har, så det er noe sannhet i dette (Derav også forskjellen på subfield-drive.. 2000Hz på ST50 vs. 2500Hz på GT og VT, dette er visst noe av grunnen til at de klarer dobbelt antall fargegraderinger og dermed mykere fargeoverganger)

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er om forskjellen er synlig nok for øynene til at den økte prisen føles rettferdig. Hvis du ikke skal proffkallibrere skjermen så er det ikke nødvendig med like mange innstillingsmuligheter som kvinnen har erogene soner. Pokker... Der gjorde jeg det igjen...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest løse rykter om at dobling av graderinger ikke gjelder thx modi og at dette er grunnen til doblet mll i pro vs thx. Ja takk til nærmest nøyaktig samme bilde på st50, men billigere og med bedre kontrast i mørke rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Har lest løse rykter om at dobling av graderinger ikke gjelder thx modi og at dette er grunnen til doblet mll i pro vs thx. Ja takk til nærmest nøyaktig samme bilde på st50, men billigere og med bedre kontrast i mørke rom.
    Den doblingen av mll dukket opp etter en firmware-update et eller annet sted langs veien såvidt jeg har skjønt ut fra testene til en av disse review-sitene. Og hva som avgjør antall graderinger mener jeg å husker var knyttet opp mot refresh rate. Høyere refresh, jo flere graderinger mulig hvilket skulle bety at det gir mest utslag i 24p der de faktisk kjører på 96Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Spørsmålet er om forskjellen er synlig nok for øynene til at den økte prisen føles rettferdig. Hvis du ikke skal proffkallibrere skjermen så er det ikke nødvendig med like mange innstillingsmuligheter som kvinnen har erogene soner. Pokker... Der gjorde jeg det igjen...
    Det har ikke noe med innstillingsmulighetene å gjøre. Det går på hvor myke fargeovergangene er, f.eks. på en himmel. Du kan til tider se veldig store overganger mellom flere fargegraderinger der i forhold til på f.eks. LCD, og dette skal være synlig bedre på GT og VT. Jeg har dog ikke sammenlignet dem side om side så jeg kan jo bare uttale meg om hva jeg har lest.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen

Desverre er det blitt sånn at man behøver ingen kompetanse for å være ekspert lengre! Over alt i media (og forsåvidt i butikker og...), syns og skriver folk i hytt og pine, uten å ha den minste peiling!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, GT og VT har faktisk dobbelt så mange fargegraderinger som det ST har, så det er noe sannhet i dette (Derav også forskjellen på subfield-drive.. 2000Hz på ST50 vs. 2500Hz på GT og VT, dette er visst noe av grunnen til at de klarer dobbelt antall fargegraderinger og dermed mykere fargeoverganger)
    Jo, det vet jeg. Men jeg kan ikke si at jeg ser noen forskjell. Det er i grunnen hipp som happ om en velger ST, GT eller VT-serien. Det er mer bruken som avgjør.

Til filmbruk i et mørkt lokale foretrekker jeg VT50 pga. kontrastbelegget, mens St50 gjør susen i stuen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Skyldes ikke dette med buzzing underdimensjonert strømforsyning? Er det i så fall noen som har prøvd å gjøre noe med det ved å skifte til kraftigere PSU? Skulle ikke tro at det skulle være spesielt vanskelig.
    Det kommer jo en del lyd fra selve panelet også. Kanskje de ikke gidder å putte en bedre strømforsyning inn da det blir buzz uansett? Men interessant tanke... Det buzzer definitivt mer på ve side av min st50. Mistenker at det er der PSUen sitter.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo en del lyd fra selve panelet også. Kanskje de ikke gidder å putte en bedre strømforsyning inn da det blir buzz uansett? Men interessant tanke... Det buzzer definitivt mer på ve side av min st50. Mistenker at det er der PSUen sitter.
    Det er trolig underdimensjonert strømforsyning som skaper støyen i panelet.

Merket godt at min VT30 buzzer mer enn min gamle PV600. Verden går ikke alltid fremover.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan takke EU-krav om lavere strømforbruk. Nye plasma-skjermer kan jo heller ikke brukes som ren varmeovn lengre
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid tar det egentlig før buzzingen roer seg en del ned? Bildet er fantastisk, men lyden gjør meg gal. Helt svart PC-skjerm er til å leve med, men når jeg beveger på musen (altså kun pekeren/pilen synlig) kommer den j***a buzzen for fullt.
    Skjønner hvorfor LCD/LED eksisterer.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid tar det egentlig før buzzingen roer seg en del ned? Bildet er fantastisk, men lyden gjør meg gal. Helt svart PC-skjerm er til å leve med, men når jeg beveger på musen (altså kun pekeren/pilen synlig) kommer den j***a buzzen for fullt.
    Min tv buzzer ikke så veldig mye, kun i veldig lyse bilder og selv da er det ikke så veldig ille. Å jeg sitter 2,5m fra tven min sånn ca. Høres ut som du har vært uheldig med dit eksemplar :/
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis bare musepekeren (på en sort bakgrunn) medfører buzz, så ville jeg reklamert på TV-apparatet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Min tv buzzer ikke så veldig mye, kun i veldig lyse bilder og selv da er det ikke så veldig ille. Å jeg sitter 2,5m fra tven min sånn ca. Høres ut som du har vært uheldig med dit eksemplar :/
    Tror nok de fleste buzzer gitt. Litt forskjell er det nok. Når man ser på tv seint om kvelden/natta må man ha lav lyd på anlegget og da bråker det mye ass jeg elsker bilde og har absolutt ikke lyst til å bytte til LCD, men det for drøyt. Min gamle samsung q97 buzza myye mindre. Var vel ikke de eu krava når den kom.
    Alt i alt er jeg litt frustrert over detta og av denne grunn tenker jeg fortsatt på angreretten. Venter egentlig på at jeg finner en som ikke bråker med tilnærma like bra bilde. Samsung eller noe sånt. Er redd det ikke finnes og at LCD er svaret?? Huff . Gjerne si ifra om derer veit om en plasma med lite buzz.!!

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Khallgrimsen
    Tror nok de fleste buzzer gitt. Litt forskjell er det nok. Når man ser på tv seint om kvelden/natta må man ha lav lyd på anlegget og da bråker det mye ass jeg elsker bilde og har absolutt ikke lyst til å bytte til LCD, men det for drøyt. Min gamle samsung q97 buzza myye mindre. Var vel ikke de eu krava når den kom.
    Alt i alt er jeg litt frustrert over detta og av denne grunn tenker jeg fortsatt på angreretten. Venter egentlig på at jeg finner en som ikke bråker med tilnærma like bra bilde. Samsung eller noe sånt. Er redd det ikke finnes og at LCD er svaret?? Huff . Gjerne si ifra om derer veit om en plasma med lite buzz.!!
    Dette har jeg ikke selv erfart, men jeg har hørt at Samsungs plasmaskjermer «buzzer» enda mer enn Panasonic sine. Om det stemmer skal jeg ikke hevde. En ting jeg ikke helt begriper er at min ST50 bråker svært lite. I tillegg har jeg ganske sensitive ører.

Et alternativ er at hørselen har blitt kraftig redusert de siste to årene.

Hvis du skal gå for LCD så sjekk ut toppmodellen til Philips. Den er ikke så verst. Problemet er bare at du betaler veldig mye mer for noe som ikke er like bra. Sony lager forøvrig også gode lcd tv-er.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om buzzingen kan variere etter hvilke strømforhold man har. Og kombinert med en dårlig strømforsyning, så blir det kanskje ekstra ille.

En idé kan jo være å kjøpe en brukt Panasonic/Pioneer plasma og ha den som skjerm noen år til OLED eller andre teknologier har falt i pris. Jeg ville i alle fall personlig heller hatt en 2-4 års brukt god plasma framfor en ny LED/LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som overrasket meg med st50 (hadde px80 fra før) var at bildet er mørkt hvis man ser ned på tv`en. Så lenge man sitter på høyde er det greit, men så fort man reiser seg så ser man at bildet blir veldig mørkt. Bare i innkjøringsfasen?. Trodde ikke dette skjedde med plasma, for jeg kan ikke ha fått feil?.(led/lcd). På min ca 4 år gamle px80 så er bildet like bra uansett vinkel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bosve
    Det eneste som overrasket meg med st50 (hadde px80 fra før) var at bildet er mørkt hvis man ser ned på tv`en. Så lenge man sitter på høyde er det greit, men så fort man reiser seg så ser man at bildet blir veldig mørkt. Bare i innkjøringsfasen?. Trodde ikke dette skjedde med plasma, for jeg kan ikke ha fått feil?.(led/lcd). På min ca 4 år gamle px80 så er bildet like bra uansett vinkel.
    Prøvde ut det du sa nå. Jeg måtte rimelig høyt og nærme tveen for at det mørkna, så det er vel ikke et problem. Det er vel bare panelet som rett og slett er sånn til fordel for alt det gode

Side 76 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •