Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 2052
    Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Problemet mit er at jeg ser på tv via cam modul og kjører lyd optisk igjenom recieveren. Recieveren er koblet til tv via hdmi inngang nr1.
    Når jeg ser tv eller bruker internettgreiene, så plutselig så skifter den til hdmi.
    Jeg skifter tilbake til tv, men den skifter tilbake igjen. Skrur jeg av recieveren så er det i orden.
    Dette er irriterende og må vel kunne skrus av?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan være HDMI kontroll som forårsaker dette. Det kan man skru av i menyen på TV-en. Trodde først at receiveren din var ARC kompatibel, men det er den kanskje ikke. Om den er det kunne du funnet det ut vet å bruke HDMI 2 som er HDMI-inngangen med ARC støtte.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan teste det med lyd over hdmi i morgen.
    Men lurer fortsatt på hvor jeg kan skru av denne hdmi automatikken.
    Har gått igjennom meny og innstillinger flere ganger

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netflix

Hei

Sliter litt med å få skiftet språk på Netflix på min VT50. Har ikke klart å finne noen innstillingsmeny der ennå. Noen tips ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har en 50VT50. Noen som vet hvordan man kan få TVen til å alltid starte i HDMI 2? Har forsøkt de fleste innstillinger jeg kunne finne i menyene. Leste også et sted at man kan deaktivere den oppstartslogoen "Viera" på et vis..?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 55" ST50 i dag, og jeg er kjempehappy etter noen timers bruk. Blu-ray er konge, HD på TV er veldig bra og verdien for kr 9995 er upåklagelig.

Noen som har noen umiddelbare tips til bildet? Hvilken modus er best og hva burde jeg skru av/på av innstillinger? Enn så lenge står den i Cinema.

Det som gledet meg nesten mest var designet. På bilder ser den ganske traust ut, men rammen er sleek nok og min roomie spørte meg akkurat om det var LED siden den var så slank. Designet er ikke like stilig som LED'ene til Samsung og LG, hvor det ser ut som bildet svever ut av løse luften, men jeg gir den 5 av 6. Hadde bare undersiden av rammen vært like slank som resten av TVen hadde det vært full pott. Foten også er ganske kjip, det ser ut som en støvsamler av dimensjoner, men den ser man vel ikke i mørket uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hatt problem med trådløst etter software oppdatering på VT50?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fayed
    Hei

Sliter litt med å få skiftet språk på Netflix på min VT50. Har ikke klart å finne noen innstillingsmeny der ennå. Noen tips ?
    Du mener undertekster? Det letteste du kan gjøre er å trykke på "STTL" (rett under den gule knappen på fjernkontrollen) når filmen har startet. Du trykker helt til den norske underteksten kommer frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimini
    Hei

Har en 50VT50. Noen som vet hvordan man kan få TVen til å alltid starte i HDMI 2? Har forsøkt de fleste innstillinger jeg kunne finne i menyene. Leste også et sted at man kan deaktivere den oppstartslogoen "Viera" på et vis..?
    Trykk på -/V-knappen og holdt den inne mens du rolig trykker 3 ganger på AV-knappen på Panasonic-fjernkontrollen. Da spretter den hemmelige Hotell-menyen opp på skjermen.

Hotel Mode skal være på og Initial INPUT skal være HDMI2. Da vil den alltid starte i HDMI2.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limewire
    Fikk min 55" ST50 i dag, og jeg er kjempehappy etter noen timers bruk. Blu-ray er konge, HD på TV er veldig bra og verdien for kr 9995 er upåklagelig.

Noen som har noen umiddelbare tips til bildet? Hvilken modus er best og hva burde jeg skru av/på av innstillinger? Enn så lenge står den i Cinema.

Det som gledet meg nesten mest var designet. På bilder ser den ganske traust ut, men rammen er sleek nok og min roomie spørte meg akkurat om det var LED siden den var så slank. Designet er ikke like stilig som LED'ene til Samsung og LG, hvor det ser ut som bildet svever ut av løse luften, men jeg gir den 5 av 6. Hadde bare undersiden av rammen vært like slank som resten av TVen hadde det vært full pott. Foten også er ganske kjip, det ser ut som en støvsamler av dimensjoner, men den ser man vel ikke i mørket uansett.
    Viss det er THX-moduser på tven så bruker du den,viss ikke,så er film modus
    som regel best
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Viss det er THX-moduser på tven så bruker du den,viss ikke,så er film modus
    som regel best
    Helt enig. Hvis man ikke har tenkt å kalibrere så er THX Cinema det aller beste valget.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ST50 har ikke THX-modusene, dog.

Og hva kalibrering angår så har jeg egentlig besluttet å blåse i det, for jeg liker ikke at så mye av sortnivået forsvinner i Pro-modusen (og også vanlig Cinema). THX Cinema gir et helt greit bilde og bevarer sortnivået. Når tv-en først har dette glitrende sortnivået er det jo teit å ikke utnytte det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Og hva kalibrering angår så har jeg egentlig besluttet å blåse i det, for jeg liker ikke at så mye av sortnivået forsvinner i Pro-modusen (og også vanlig Cinema). THX Cinema gir et helt greit bilde og bevarer sortnivået. Når tv-en først har dette glitrende sortnivået er det jo teit å ikke utnytte det
    Samme her! Bruker THX Cinema hele tiden. Har vært inne i service-menyen og kalibrert gråskalaen. Da modusen var nesten perfekt fra før av så gjorde jeg den perfekt med å kalibrere ting i service-menyen.

Jeg tok selvsagt målinger med målesensor og alt ble så nøyaktig som overhode mulig.

Blir mer og mer fornøyd med tven for hver dag som går. Merker at bildet har blitt bedre nå i forhold til de første dagen etter at jeg fikk den i hus. Når pikslene får kjørt seg litt så blir bildekvaliteten ennå bedre.

VT50 er tingen. For en tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimini
    Er det noen som har hatt problem med trådløst etter software oppdatering på VT50?
    Ja, jeg har også hatt problemer med trådløst etter Software oppdatering. Til slutt koblet jeg bare til nettverkskabel. Alt ble plutselig fryktelig ustabilt med det trådløse som hadde fungert utmerket før oppdatering på min st50

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen målinger som viser forskjellen mellom sortnivå i THX Cinema rett ut av boksen og full kalibrert pro-modus? Gjerne noen bilder også som viser eventuelle forskjeller Jeg snakker om på VT50.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonSacco
    Noen som har noen målinger som viser forskjellen mellom sortnivå i THX Cinema rett ut av boksen og full kalibrert pro-modus? Gjerne noen bilder også som viser eventuelle forskjeller Jeg snakker om på VT50.
    Thx cinema har visstnok et sortnivå på omtrent 0,01 cd/m2. Promodus 0,02. dette bør være enkelt å se forskjell på ved de rette lysforhold og mørke filmpartier.

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Veldig rart at det er slik.

Jeg driver å vurderer om jeg skal bestille en kalibrering av den, da jeg har for mye grønt i bilde med THX. Får ikke gjort noe med det ved å bare stille hovedfargebalansen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Thx cinema har visstnok et sortnivå på omtrent 0,01 cd/m2. Promodus 0,02. dette bør være enkelt å se forskjell på ved de rette lysforhold og mørke filmpartier.
    Jeg har ingen målinger å backe det opp med, men jeg synes også bildet virker å ha mye bedre lysutbytte i THX enn i Pro. Så Pro-modusen fremstår for meg som veldig lite attraktiv på alle måter. Håper det etterhvert kommer en fix til dette, for i følge tester så var det ikke sånn på den første firmware-revisjonen så åpenbart noe som har skjedd i ettertid.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å vurderer om jeg skal bestille en kalibrering av den, da jeg har for mye grønt i bilde med THX. Får ikke gjort noe med det ved å bare stille hovedfargebalansen.
    Du kan jo forsøke å ta ned grønn (gain) ett trinn, eventuelt forsøke å ta opp rød eller blå ett tilsvarende trinn. Det kan dempe grønn-stikket noe.

I tillegg blir som regel grønn-stikket på Panasonic redusert etter en del brukstimer.

Det er dessverre en utfordring at øyet er mer sensitiv ovenfor den grønne primærfargen enn de to andre (blått og rødt).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her! Bruker THX Cinema hele tiden. Har vært inne i service-menyen og kalibrert gråskalaen. Da modusen var nesten perfekt fra før av så gjorde jeg den perfekt med å kalibrere ting i service-menyen.

Jeg tok selvsagt målinger med målesensor og alt ble så nøyaktig som overhode mulig.
    For å utføre dette i service-meyen skal du søren meg ha en god målesensor. Hvilke bruker du?

Side 72 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •