Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 71 av 103 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2052
    Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg trykker igjen, og ser der, så virker det som om jeg kansje ikke stilte på noe alike vel :P men følte det ble litt mørkere?

Holdt nede volumknappen på tv, og så trykket jeg "0" "0" "0" slik at det kom opp dette http://i50.tinypic.com/54y5qd.jpg

Kan jeg stille her, eller er dette bare noe infogreier?
    Var egentlig på jakt etter hvor mange timer tv`en er brukt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D briller

Har også godt for MPX sitt tilbud på 55ST50 til 10 lapper.( Håper eg har gjort det rette)
    Oppgraderer fra Sony 40W3000, som eg har vært meget fornøyd med i alle år.
    Men nå som eg skal over i 3D verdenen, hvor kjøper eg billige 3D briller?

extra spørsmål: Vil ST55 være mindre lys-sterk enn en 4-5 år gammel LCD?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjaksel
    Har også godt for MPX sitt tilbud på 55ST50 til 10 lapper.( Håper eg har gjort det rette)
    Oppgraderer fra Sony 40W3000, som eg har vært meget fornøyd med i alle år.
    Men nå som eg skal over i 3D verdenen, hvor kjøper eg billige 3D briller?

extra spørsmål: Vil ST55 være mindre lys-sterk enn en 4-5 år gammel LCD?
    Jeg kjøpte nettopp samme skjerm og bestilte med disse til 149 kr stk i samme pakka:
    MPX.no - Samsung briller 3D SSG-4100GB

Om enn ikke verdens beste 3D briller så kan jeg i hvertfall bekrefte at de fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mixednutz
    Jeg kjøpte nettopp samme skjerm og bestilte med disse til 149 kr stk i samme pakka:
    MPX.no - Samsung briller 3D SSG-4100GB

Om enn ikke verdens beste 3D briller så kan jeg i hvertfall bekrefte at de fungerer.

Høres for bra ut til å være sant! Panasonic sine koster 700+
    Skal prøves etterhvert, takker for hjelpen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også bekrefte at de fungerer på 50-serien, og personlig så jeg ikke noe spesielt stor forskjell mellom de og Panasonic sine, men Panasonic sine er nok noe mer behagelig å ha på seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleks5412
    Når jeg trykker igjen, og ser der, så virker det som om jeg kansje ikke stilte på noe alike vel :P men følte det ble litt mørkere?

Holdt nede volumknappen på tv, og så trykket jeg "0" "0" "0" slik at det kom opp dette http://i50.tinypic.com/54y5qd.jpg

Kan jeg stille her, eller er dette bare noe infogreier?
    Var egentlig på jakt etter hvor mange timer tv`en er brukt
    Checking Panasonic Plasma TV running time… « freeweelee
    Følger du denne ser du det, sjekket nettop min.
    Den eneste forskjellen er at du skal trykke på 0 og ikke status som det står her.

Men OBS OBS, ikke rot ellers rundt i menyen uten at du vet hva du driver med!!!
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt plaget med buzzing fra min 55ST50, sitter på ca 3 meter og det høres godt på hvite/lyse bilder selv når jeg har "normalt" tv-tittingsvolum.
    Sjekket nettopp timeren og det har nå kommet opp i 293 timer på en god måned, har kanskje blitt bittelitt bedre, men fortsatt plagsomt.

Vurderer å levere den inn å heller hente ut en ny, men vet ikke om det er verdt bryet, hvis alle er slik....
    Var overhodet ingen buzzing fra min ca 4år gamle 42PZ85.

Hvordan er deres ST50 paneler mtp. buzzing?
    Onkyo TX-NR1010 - KEF XQ40 - KEF XQ50 - KEF IQ10 - B&W ASW 3000 - Sony HW65ES - Panasonic 55ST50 - Panasonic DMP BDT 320 - Onkyo DX 7555 - ATV 3 - XBOX 360 - Xbox One S

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Checking Panasonic Plasma TV running time… « freeweelee
    Følger du denne ser du det, sjekket nettop min.
    Den eneste forskjellen er at du skal trykke på 0 og ikke status som det står her.

Men OBS OBS, ikke rot ellers rundt i menyen uten at du vet hva du driver med!!!
    Takker.
    Så jeg kan ikke stille på noe her som jeg var da altså?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleks5412
    Takker.
    Så jeg kan ikke stille på noe her som jeg var da altså?

Jo, ettersom jeg har forstått kan du vel egentlig få stillt på veldig mye rart...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Jeg er fortsatt plaget med buzzing fra min 55ST50, sitter på ca 3 meter og det høres godt på hvite/lyse bilder selv når jeg har "normalt" tv-tittingsvolum.
    Sjekket nettopp timeren og det har nå kommet opp i 293 timer på en god måned, har kanskje blitt bittelitt bedre, men fortsatt plagsomt.

Vurderer å levere den inn å heller hente ut en ny, men vet ikke om det er verdt bryet, hvis alle er slik....
    Var overhodet ingen buzzing fra min ca 4år gamle 42PZ85.

Hvordan er deres ST50 paneler mtp. buzzing?
    Jeg har en ST50 50" og jeg blir ikke plaget av buzzing. Jeg hører det på lyse bilder når volumet er helt av eller veldig lavt, men det er ikke plagsomt. Jeg har også en stue hvor slike lyder bærer svært godt. I fjor leverte jeg tilbake en VT30 og en GT30 på grunn av buzzing.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har en ST50 50" og jeg blir ikke plaget av buzzing. Jeg hører det på lyse bilder når volumet er helt av eller veldig lavt, men det er ikke plagsomt. Jeg har også en stue hvor slike lyder bærer svært godt. I fjor leverte jeg tilbake en VT30 og en GT30 på grunn av buzzing.
    Akkurat det samme her hos meg med min 65" ST 50 - ikke plagsomt i det daglige i hele tatt !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet en st50 på posten i dag. Den var amatørmessig teipet igjen og tydeligvis åpnet tidligere. Første tanke var at jeg fikk et eksemplar som ble sendt tilbake til siba av en annen kunde. Trodde ikke det var lov å ta full pris for slike varer? Da jeg kom hjem så man at isoporen rundt tv'n var maltraktert. Det ene hjørnet er knust. Min panasonic saga fortsetter dermed etter en telefon til sibas kundetjeneste førstkommende mandag. Noen som vet om jeg kan insistere på at de kommer med nytt eksemplar på døren? Noen lov som omtaler slikt?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å kjøpe denne, (regner med atvdette er den populære st50'en alle prater om. MPX.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Det jeg lurte på er om jeg kan koble mitt logitech z 906, til denne med optisk kabel, og få surround fra xboxen og en ny blurayspiller aom er koblet rett til tven med hdmi?

Leste en plass at noen tver ikke støttee surround fra en ekstern kilde koblet til med hdmi på denne måten.

Og før dere begynner å fortelle at jeg burde ha ett bedre anlegg, så vet jegvdet, men økonomien tilsier ikke at jg kan kjøpe ny stereo enda, desverre.

Tips til en rimelig og brukbar bluray taes mot med glede

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at du ikke kan få surround fra extern HDMI-kilde fra optisk, men bruker du derimot tv-ens interne mediaavspiller så får du.

Nok et eksempel på at piratkopiering gir fordeler som lovlig virksomhet ikke gjør :P

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det stemmer at du ikke kan få surround fra extern HDMI-kilde fra optisk, men bruker du derimot tv-ens interne mediaavspiller så får du.

Nok et eksempel på at piratkopiering gir fordeler som lovlig virksomhet ikke gjør :P
    Så jeg vil ikke kunne koble xbox360en til tven med hdmi, for deretter koble tven til logotech z906, og få surround... Det var kjedelig dette gjelder vel da feks blurayspiller også?

Mp jeg da koble lyden direkte til z906 fra kilden med optisk?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Sånn er det, dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Noen her som har praktisk erfaring med både 55VT50 og 55ST50 og kan kommentere litt på hvordan forskjellene oppleves?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et tips til de av dere som har kjøpt en av disse TV'ene da de IKKE var på tilbud, for så å se dem på tilbud like etter...

Jeg kjøpte min 55ST50 hos mpx for 12995,-
    Da de nå er på tilbud til 9995,- sendte jeg en forespørsel og spurte om jeg måtte levere tilbake min gamle tv og bestille ny for å få rabatten. (jeg handlet for mindre enn 45 dager siden. De har 45 dagers full returrett)

etter et par dager kom en hyggelig epost om at jeg skulle få 3000,- satt rett inn på konto.

Dette skulle bare mangle, vil noen si, men jeg synes likevel det var en positiv opplevelse, og verdt å nevne - ikke alltid det lønner seg å handle på de "billigste" stedene i utgangspunktet.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser på tv, og har på recieveren, så merker tv`en at den er på og skifter til den automatisk. Hvordan skrur jeg dette av? Har lett igjenom alt

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du snakker om her er ARC funksjonen. Den er koblet til HDMI2 på TV-en og senser om et eksternt lydprodukt er koblet til TV-en. Det funger så enkelt som at lyden kommer fra TV-en når det eksterne lydproduktet ikke er på, og bytter automatisk til den eksterne lydenheten når den blir skrudd på. Det er slik det skal være. skjønner ikke helt hvorfor du ikke vil at det skal være sånn. Vil du ha på receiveren uten å få lyd fra den? Vil du bytte til TV-lyd så skrur du av receiveren. Vil du fjerne det permanent bruker du en annen inngang en HDMI 2 på TV-en.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 71 av 103 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •