Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har proffkalibrert ST50en sin og har lyst til å dele fargeinstillingene sine? Har hørt at disse ikke varierer så stort fra tv til tv,men kan ta feil.
    Det er i grunnen ganske vanskelig. Noen ST50 har for mye blått i gråskalaen, andre har for mye grønt, atter andre for mye rødt. Det varierer mellom enhetene og da blir det vanskelig å gi noen generelle fargeinnstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nærmest bestemt meg for å gå fra en 40" Samsung 8005-LED til Panasonic 55" ST50, ettersom jeg har fått større stue og lengre avstand til skjermen.

Det jeg ikke er veldig interessert i er å betale 13K hvis den plutselig kommer på tilbud til 10K uken etterpå. Er det noen som vet hvor ofte de store sidene som Komplett og da MPX kommer med tilbud typisk på denne, og hvor mye man kan forvente at den faller i pris?

Jeg har også fått god hjelp av UltimaNoctis ift. det tekniske i valgets kvaler mellom LED og Plasma anno 2012. Jeg spør likevel her en gang til siden jeg er ganske glad i det skarpe og levende ("unaturlige") bildet LED gir, og fordi jeg har litt dårlige erfaring med 2-3 år gamle toppmodeller fra Panasonic plasma. Den var rett og slett altfor mørk og kjedelig i en fullstendig mørk kjeller, har dette blitt bedre med årets modeller?

Mine bruksområder er først og fremst fotball fra TV2 HD Premier League, Golf fra Viasat HD, Blu-Ray, Netflix, nedlastinger av film og TV-serier i 720/1080 og ellers Get-kanaler i HD. Mao. er det sjelden jeg ser på TV i SD eller laster ned filmer eller amerikanske tv-serier i laveste oppløsning. Det jeg er ute etter er altså litt brukeropplevelser ift. LED og plasma på disse områdene, nå som jeg har blitt glad i den skarpheten jeg prøvde å forklare meg frem til. Jeg bruker også Vuze på Macbook Airen til å streame enkelt over Samsungen min, er dette like enkelt med Panasonic?

Takker for tilbakemeldinger fra de som har brukt denne serien. Jeg ser jo cloudingen på min LED, men for å være veldig ærlig bryr jeg meg ikke om det ettersom det ikke forringer min opplevelse.

Mvh Mads

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    St50 ga meg et kontrastrikt bilde i et mørkt rom, godt sortnivå og høyt nok lysutbytte. Skarpheten var upåfallende. Har sammenlignet panasonic plasma mot diverse led på Klubben. Pana har definitivt et skarpere og bedre bilde. Mye grunnet et bedre kontrastnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har oversikt over hvor ofte Komplett.no og/eller MPX har tilbud på f.eks ST50-serien? Er som sagt veldig lite keen på å sitte med skjegget i postkassa og se prisen dale 20% uken etterpå. Takker for innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av limewire
    Er det noen som har oversikt over hvor ofte Komplett.no og/eller MPX har tilbud på f.eks ST50-serien? Er som sagt veldig lite keen på å sitte med skjegget i postkassa og se prisen dale 20% uken etterpå. Takker for innspill!
    Bruker og se st50 ganske ofte på tilbud kanskje hver tredje uke ?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det en 50" ST50 du skal ha er eller 42" ST50 er det nesten bare å kjøpe vei nå, prisen ligger fast på 6500,- og 9500,- CIRKA. 55" utgaven som pleier å koste 13-14 lapper, har jeg sett gå ned til 10 995,- kanskje verdt å vente litt da

65" utgaven pleide også å ofte være på tilbud, men nå som den har en fin pris på 19 990,- tviler jeg at de setter den på tilbud, ettersom verdien er helt umenneskelig og kunstig lav som det går ann å være! Men hvem vet, kanskje de kliner til med 17 995.- for 65ST50?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    St50 ga meg et kontrastrikt bilde i et mørkt rom, godt sortnivå og høyt nok lysutbytte. Skarpheten var upåfallende. Har sammenlignet panasonic plasma mot diverse led på Klubben. Pana har definitivt et skarpere og bedre bilde. Mye grunnet et bedre kontrastnivå.

Helt riktig. det kontrast rike bilde takket være en sort på 0.009cd/m² gir ST50 en utrolig stor fordel, på hvordan fargene blir opplevd og dynamikken + ekstra "punch" og dypbe i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes da blir det en avgjørelse på enten 50" eller 55" ST50 i helgen eller neste helg, alt ettersom tilbud på Komplett som jeg foretrekker å handle fra. Har et stort soverom i leiligheten som jeg deler med tre andre kompiser (ikke soverommet må jeg få presisere), på ca. 25 kvadrat... avstand til sofa er alt fra 2-3m og avstand til seng som også er behagelig å bruke som sofa er vel rundt 5m. Er keen på en skikkelig kinofølelse, og rommet er stort sett veldig mørkt.

Er dog litt redd for å gå fra Samsung 8005-serie 40" LED fra i fjor som ser ut som en million dollars til en TV som ser ut som fattern's gamle TV fra 2008 men hvis overgangen skal være så spektakulær som dere sier får jeg ta risken!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk at jo bedre tven er jo bedre vil sorte partier komme frem sånn at det som er blått på LED blir sort på Plasma sånn at det i utgangspunktet vil se ut som at Plasma er kjedelige saker selv om den bare fremhever mørke partier bedre.

Har du både 40 tommeren av D8005 og ST50 ved siden av hverandre så vil du kunne se det med det blotte øyet uten problemer. I tillegg vil fargene se mer naturlig ut, bedre innsynsvinkel, lavere responstid osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn, ser ikke ut som det er noe helgetilbud på ST50 55" hos Komplett denne helgen heller :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn, ser ikke ut som det er noe helgetilbud på ST50 55" hos Komplett denne helgen heller :???:
    Du kan eventuelt sjekke søndagtilbudene til elkjøp og lefdal.....de kommer på nett i morgen kveld.
    Synes det er greit å handle på disse stedene.....bare å teste produktet i max 30 dager og levere tilbake hvis du ikke er fornøyd.....pengene får du også tilbake hvis du vil det.

Nå er vel ikke den beste tiden for å satse på skikkelig tilbud kanskje.......januar derimot

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver
    Du kan eventuelt sjekke søndagtilbudene til elkjøp og lefdal.....de kommer på nett i morgen kveld.
    Synes det er greit å handle på disse stedene.....bare å teste produktet i max 30 dager og levere tilbake hvis du ikke er fornøyd.....pengene får du også tilbake hvis du vil det.

Nå er vel ikke den beste tiden for å satse på skikkelig tilbud kanskje.......januar derimot
    Elkjøp har ikke ST serien i sitt sortiment dessverre !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her inne som vil dele sine innstillinger fra sine vt50, synes det er litt moro å prøve andres presets også. Nåværende preset på min er den som var på flatpanels sine sider.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er det noen her inne som vil dele sine innstillinger fra sine vt50, synes det er litt moro å prøve andres presets også. Nåværende preset på min er den som var på flatpanels sine sider.

Du er klar over at det ikke er optimalt for akkurat din skjerm å bruke det f.eks flatpanels kalibrerte fram på sin egen skjerm? :wink:

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Du er klar over at det ikke er optimalt for akkurat din skjerm å bruke det f.eks flatpanels kalibrerte fram på sin egen skjerm? :wink:
    Ja, derfor jeg vil prøve meg litt frem og tilbake her serru.

Jeg vil bare teste litt frem og tilbake og se hva jeg får til, har en kalibreringsplate jeg skal prøve her men den blir litt i det simpleste laget.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommenterte i feil tråd!

Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GT50`en min skifter automatisk kanal. hvor skruer jeg dette av?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min VT50 i litt over en mnd nå og er fortsatt meget fornøyd. Eneste jeg kan sette fingeren på er at det i hvite partier kan se ut som skjermen er skitten.

Sikkert et teknisk ord for det? Sett det på andre skjermer før og er egentlig ikke noe problem.

Ikke noe problem med innbrenning heller, nå bruket jeg dette tv kun til film og spill så hvordan det evnt ville blitt med tv logo vet jeg ikke. Men har vel over 10 timer i Assasins Creed 2 nå, og det har ganske mye statiske huds på skjermen og det er ikke tegn til no innbrenning.

Kjører som regel rulle mønster litt etter spilling og har kjørt rundt 60-70 timer med farge slides som Gorm her på forumet tipset om.

Vel var bare det jeg hadde å rapportere

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei dere.

Har fått i hus TXP55VT50Y og har noen spørsmål til dere. Hadde P65VT30 tidligere, men den ble solgt siden den ble i største laget.

1. Når jeg nå ser fotball så har jeg lagt merke til noe. Når bildet beveger seg ganske raskt f.eks følger en bevegelse eller en fotballspiller som løper, så blir bildet ganske uklart. Det merker jeg best ved at nummeret på draktene blir "dradd" og forblir ikke klare under slike sekvenser. Hva kan dette være? Skal det være slik? Husker ikke dette på den tidligere VT30.

2. Vet dere om det er mulig å fjerne åpningsbildet som kommer opp da TV slås på? Det står "Ingen kanaler funnet..." osv. Virker som om det er noe med den innebygde dekoderen å gjøre, at den søker etter kanaler. Skjermbildet varer bare i ca. 3 sekund, men litt irriterende likevel! Bruker forresten lyse.

3. Jeg synes fjernkontrollen til VT30 var mye penere og virket mere solid. Kontrollen på VT50 er mer plastikk/leketøy-følelse. Dog er det lys i denne. Det var det ikke i den andre. Noen andre som har reagert på dette?

4. Sitter og ser litt på Brann - Lillestrøm på TV2 Zebra, men det er helt forferdelig dårlig kvalitet på denne kampen. Spesielt vis man nettopp har ett noe i HD-kvalitet. Er sendingen så dårlig, eller er ikke denn TV'en så god på slike sendinger?

5. Skulle koble til lyd og har dessverre ikke optisk lydkabel i forsterkeren. Hvordan kan jeg koble til lyd til tv med rca kabel? Må jeg ha en overgang?

Takknemlig for tilbakemeldinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Har hatt min VT50 i litt over en mnd nå og er fortsatt meget fornøyd. Eneste jeg kan sette fingeren på er at det i hvite partier kan se ut som skjermen er skitten.

Sikkert et teknisk ord for det? Sett det på andre skjermer før og er egentlig ikke noe problem.

Ikke noe problem med innbrenning heller, nå bruket jeg dette tv kun til film og spill så hvordan det evnt ville blitt med tv logo vet jeg ikke. Men har vel over 10 timer i Assasins Creed 2 nå, og det har ganske mye statiske huds på skjermen og det er ikke tegn til no innbrenning.

Kjører som regel rulle mønster litt etter spilling og har kjørt rundt 60-70 timer med farge slides som Gorm her på forumet tipset om.

Vel var bare det jeg hadde å rapportere
    DSE (Dirty Screen Effect) tenker jeg du sikter til. Jeg har fremdeles disse rare stripene som jeg postet bilde av her for en tid tilbake, men de ser ikke ut til å ha spredd seg noe mer og de er fremdeles såpass lite til syne at jeg lot tv-en få lov til å bli siden jeg er litt lei av bytteleken nå. Det er ikke verre enn at jeg klarer å leve med det, selv om det jo er litt småbittert :P

Håper fremdeles på at det kommer en firmware-update som fikser dette med sortnivået på Cinema og Pro-modusene. Normal-modusen som er den eneste modusen med riktig sortnivå i mediaplayeren eller smart-plattformen (for f.eks. netflix) som er brukelig er veldig ustabil på kontrasten synes jeg. Minner litt om brightness-problemene på Samsung. Forsåvidt ikke noe megakrise, men siden det jo ikke finnes antydning til det i THX eller Cinema og Pro så er det jo litt kjipt likevel.

Pga dette tror jeg nok jeg dropper å proffkalibrere tv-en i hvert fall, for jeg vil likevel ende opp med å benytte THX når jeg ser film pga sortnivået.

Side 69 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •