Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Tror du må gå inn på bluetoothinstillingene til pcn din å koble den til tv der sånn at den kommer inn på hjemmenettverk.
    Er vel unødvendig når jeg har alt via kabel samt at tvn finner maskinene?

Leste i manualen noe om "twonkymediaserver" som må installeres på pcene noe som twonky krever 20$ for. (eneste som er garantert støttet skriver seff panasonic)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killaz
    Er vel unødvendig når jeg har alt via kabel samt at tvn finner maskinene?

Leste i manualen noe om "twonkymediaserver" som må installeres på pcene noe som twonky krever 20$ for. (eneste som er garantert støttet skriver seff panasonic)
    Serviio (som er gratis) fungerer også glitrende med Panasonic. Bruker den selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Serviio (som er gratis) fungerer også glitrende med Panasonic. Bruker den selv.
    Så for og kunne stream til Panasonic TV så må du faktisk ha et "mediaserver" program på pc`en?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så for og kunne stream til Panasonic TV så må du faktisk ha et "mediaserver" program på pc`en?
    Ja. Det er helt vanlig på smart-tver og andre DLNA-enheter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *dobbelpost slettet*

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er lykkelig eier av en ny VT50Y, jeg sliter med å få koblet meg opp mot pc`er i huset, finner maskinene under media server men når jeg velger connect så får jeg bare "cannot connect to the media server"

Har en netgear WPN 824 router, alt er kablet. UPNP er aktivert.
    Ståldingsen er koblet på nettverkskabel fra TV til router(nærmest router) som manualen til tven skriver.

Noen tips?

Viera Connect fungere flott ut på nettet ellers
    Åpne Windows Media Player og klikk på "Direkteavspilling" øverst til venstre i spilleren. Så huker du av for "tillat automatisk at enheter spiller av mine medier". Så søker den etter enheter og vil da finne "VIERA VT50 Series".

Når du igjen klikker på "Direkteavspilling" kan du trykke på "flere alternativer" nederst. Da kommer du til å se enheter under "lokalt nettverk". Der skal VIERA VT50 Series stå oppført og det må stå "tillatt" til høyre der.

Man må ikke ha Visiio for å streame innholdet fra datamaskinen.

Men for å kunne se innholdet på tven via den innebygde mediaserveren så må ting på datamaskinen være sortert på en riktig måte. Alt skal sorteres under "Biblioteker": Bilder/Dokumenter/Musikk/Videoer

Så dersom du laster ned en film og den havner i en annen mappe, så må du flytte den over til "videoer" for å kunne streame den over på tven via mediaserveren. Enkelt.

Det er Windows media player som råder over bibliotekene på datamaskinen. Derfor så må man åpne opp for forbindelsen i selve spilleren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man streame via Windows Media Player uten å transkode? Jeg mener å huske at en av ulempene med WMP var at alt ble transkodet, og da mister man en del kvalitet samt at det kan hakke litt til tider hvis man kjører høyoppløselig film siden prosessoren på PC-en kanskje ikke alltid henger med.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serviio fungerer fjell, ser denne også støtter undertekster\srt\sub filer men har ikke fått testet enda.(sub filer må renames til samme navn som videofilen)

Windows media støtter nok ikke sub filer er min erfaring, korriger gjerne om jeg tar feil.

Sliter med å finne undertekster til 3d filmer, subscene.com\undertexter.se, noen andre tips?

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har handlet herfra? Er jo 3 lapper billigere enn de fleste steder :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har handlet herfra? Er jo 3 lapper billigere enn de fleste steder
    Prisdiskusjon må tas andre steder. Men likevel; denne skjermen finnes ofte billigere (under 10 K for 55-tommeren) fra mer anerkjente nettbutikker i helgene. Så følg med!

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Prisdiskusjon må tas andre steder. Men likevel; denne skjermen finnes ofte billigere (under 10 K for 55-tommeren) fra mer anerkjente nettbutikker i helgene. Så følg med!
    Bare lurte på om noen hadde kjøpt tven herfra, kjøper den nok i neste uke men vet ikke hvilken butikk jeg bør gå for.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serviio fungerer fjell, ser denne også støtter undertekster\srt\sub filer men har ikke fått testet enda.(sub filer må renames til samme navn som videofilen)

Windows media støtter nok ikke sub filer er min erfaring, korriger gjerne om jeg tar feil.

Sliter med å finne undertekster til 3d filmer, subscene.com\undertexter.se, noen andre tips?
    Det er ofte undertekster i filmene fra før. Panasonic-playeren støtter å bruke subtitles som ligger i mkv-filer, enten det er tekst eller bitmap (DVD). Jeg har laget mkv-er av noen av DVD-ene mine uten å transkode, og oppdaget til min store overraskelse at bitmap-subs som ble med da jeg rippa DVD-ene fungerer feilfritt.

Det eneste jeg ikke liker med mediaplayeren til Panasonic er at den ikke støtter 24p, men det er ikke alle som ser forskjell mellom native 24p og 60Hz med 3:2-pulldown. Det kan også diskuteres hvor stor forskjellen er. Jeg skiller dem helt greit fra hverandre, men det var ingenting jeg tenkte over før noen begynte å påpeke det for noen år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Alle plasmaskjermer får innbrenning av statiske bilder. Jo høyere kontrast (spenning på panelet), jo større er sjansen for innbrenning. Image retention er vel ikke noe annet enn en "fancy ord" for moderat innbrenning.

Innkjøring av nye TV-apparat, med fullsize bilder i hvitt, grått, rødt, grønt og blått er avgjørende for å redusere risikoen

Har lagt med en zip-fil med "innkjørings-bilder".
    -Unzip disse på en tom USB-stick.
    -Deaktiver auto-off funksjonen i TV-apparatet
    -Start fotovisning (i loop) fra USB-sticken

Jeg pleier å la dette gå i 50-100 timer, med relativt høy kontrast på panelet

har nettopp kjøpt en 55ST50 selv, og denne takker jeg meget for!
    er det slik at den bør stå 50-100 timer i strekk? eller kan jeg se på tv'en på dagtid, og sette på dette på nattestid i en uke?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VeX
    har nettopp kjøpt en 55ST50 selv, og denne takker jeg meget for!
    er det slik at den bør stå 50-100 timer i strekk? eller kan jeg se på tv'en på dagtid, og sette på dette på nattestid i en uke?

Kanaler med statiske bilder\logoer har vel større sjans for innbrenning i innkjøringsfasen, se på tv som vanlig du og sett på slideshow på kvelden før du legger deg med 3-4 timer off funksjon. Hvor lenge vet jeg ikke, men jeg har kjørt kanskje 20 timer med dette og har ikke sett indikasjoner på innbrenning enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NetFlix? Noen som får dette til å fungere på VT50 serien?
    Starter applikasjonen = loading screen laster, streken loader 3 ganger så henger den, må da trykke exit ut av hele Viera.

Noen andre med samme problem\løsning?:evil:

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte inn VT50 på rep pga innbrenninger, men det eneste de gjorde var å hvitvaske tven. Er det noen som merker at dette går bedre jo lengre tven har vært brukt, ting kommer og går med andre ord?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg sendte inn VT50 på rep pga innbrenninger, men det eneste de gjorde var å hvitvaske tven. Er det noen som merker at dette går bedre jo lengre tven har vært brukt, ting kommer og går med andre ord?
    Det sies at det blir bedre på sikt, ja. Fikk de det helt vekk, da? Og vet du noe om hvor lenge de "vasket", og om de brukte den funksjonen som er i tv-en eller noe annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NetFlix? Noen som får dette til å fungere på VT50 serien?
    Starter applikasjonen = loading screen laster, streken loader 3 ganger så henger den, må da trykke exit ut av hele Viera.

Noen andre med samme problem\løsning?:evil:
    Fungere fint på min 55VT50, god kvalitet med trådløs stream 8)

Prøvd å slå tv av/på med knappen? eventuelt trekke ut støpslet å prøve på nytt. Bare et forslag, aner ikke om det har noe å si..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du har samme problem som eg hadde, start opp netflix og stopp der man må velge Netflix og Netflix barn og trykk inn på fjernkontrollen:

up, up, down, down, left, right, left, right, up, up, up, up så velger du logg av og logg på igjen så skal det virke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har proffkalibrert ST50en sin og har lyst til å dele fargeinstillingene sine?
    Har hørt at disse ikke varierer så stort fra tv til tv,men kan ta feil.

Side 68 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •