Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 2052
    Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg fått i hus 65" som umiddelbart ble satt igang med innkjøring med fargene som Gorm var så elskverdig å vise til på side 47. Takk Gorm

Så langt har det kjørt i 24 timer og kontinuering gjennom helgen skal gi over 60 timer. Bra at arbeidshelgen likevel falt sammen med innkjøringen. Så håper jeg dette tiltaket vil sikre bra mot innbrenning.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Nå har jeg fått i hus 65" som umiddelbart ble satt igang med innkjøring med fargene som Gorm var så elskverdig å vise til på side 47. Takk Gorm

Så langt har det kjørt i 24 timer og kontinuering gjennom helgen skal gi over 60 timer. Bra at arbeidshelgen likevel falt sammen med innkjøringen. Så håper jeg dette tiltaket vil sikre bra mot innbrenning.
    Brukte disse selv i fire fem netter,og jeg har ikke sett noe antydninger til innbrenning på min skjerm hvertfall !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får man lyden gjennom hdmi fra gt50 til receiveren? har prøvd alle hdmi utgangene på tven, og sett gjennom alle innstillingene.
    Hva er kravet for usb enheten til opptak? størrelse, filformat?

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleks5412
    Hvordan får man lyden gjennom hdmi fra gt50 til receiveren? har prøvd alle hdmi utgangene på tven, og sett gjennom alle innstillingene.
    Hva er kravet for usb enheten til opptak? størrelse, filformat?
    Du må ha en Reciever som støtter ARC. Du må sannsynligvis aktivere ARC i recieveren din, og bruker rett HDMI ut/innganger.
    I manualen til VT50 står det på side 44 hvordan TV skal settes, mulig det er likt på GT50 også.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Brukte disse selv i fire fem netter,og jeg har ikke sett noe antydninger til innbrenning på min skjerm hvertfall !
    Det høres lovende ut. Bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, folkens. Noen dager siden jeg var innom sist.

Hadde altså store problemer med VTen jeg kjøpte hos NetOnNet. Saken var at Bring fraktet tven liggende og jeg mistenkte at det kunne ha satt sine spor. Dette fordi jeg så to døde piksler umiddelbart, samt at det dukket opp flere piksler som skiftet farger.

Det var snakk om at jeg skulle bytte den og NetOnNet var veldig åpne for det og hjelpsomme. De skulle frakte opp en ny tv og samtidig ta med seg denne hjemmefra. Men så viste det seg at de ikke hadde flere VT50 på lager - og de visste ikke når de skulle ta inn nye.

Da lurte jeg på om jeg skulle ha 55PFL7606T/12, siden jeg liker Philips - om jeg absolutt skal ha LED. Men jeg har alltid vært en plasma-elsker. Så lurte jeg på om jeg skulle heve kjøpet og kjøpe da VT50 et annet sted. Men jeg hater alt dette maset med tv-bytter og slikt.

Så sa jeg ifra til NetOnNet om at jeg skulle prøve å vekke disse blinkende pikslene til live og så skulle jeg gi endelig beskjed om to uker.

Kjørte på med heldekkende fargeplater i flere dager og ikke minst så kjørte jeg på med "pixel fixer" som jeg fikk lastet ned fra nettet. Fire blinkende (stuck) piksler ble vekket til live, mens disse to døde (så klart) var fortsatt der.

Ellers merket jeg ingenting til andre typer feil, bortsette fra disse to døde pikslene så jeg kun klarer å se fra 1 meters avstand og mot en heldekkende farge. Og dette kan jeg leve med.

Har altså bestemt meg for å beholde tven. Den har vært på i ca. 250 timer og bildet blir bedre og bedre. Kalibrerte litt sånn "fort" med i1 display 2 og Calman i sted. Mener at sortnivået og lysutbytte er for svakt i Prof-modusene. Derfor så kalibrerte jeg gråskalaen inne i service-menyen og bruker THX Cinema. Og da snakker jeg om varme fargetemperatur. Kalibrerte gråskalaen for normal fargetemperatur og bruker den for alt uten om film. Altså normal-modus med normal fargetemperatur.

Synes at dette fungerer meget bra. Bildet blir altså bedre for hver dag som går.

Det eneste negative jeg har lagt merke til er at bildet hakker som bare det når jeg ser på et HD-klipp via Mediaserver (min egen pc). Til og med klipp som vi selv har filmet sist vi var på feire - hakker. DVD-rip, DivX, Xvid o.l. fungerer utmerket. Prøve også via Serviio, men det hjelper ikke. Alt som er i HD - hakker.

Finnes det en løsning eller er dette en umulig oppgave? Det er rart at tven ikke takler HD-materiale via Mediaserver/Serviio.

Og jeg har et lite spørsmål: Finnes det en måte å få streame TV2 Sumo via Serviio - eller på en annen måte trådløst?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den takler HD-streaming helt fint, men det fungerer særdeles dårlig trådløst. Smell i en nettverkskabel, så skal du se det fungerer med en gang

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. Tenkte at det var det som måtte være problemet. Og jeg som hater kabler, hehe.

Men saken er at jeg har en film i HD (CA. 8 GB) og det hakker - så klart - når jeg streamer trådløst. Men når jeg overfører filen til USB-brikken og setter den inn i USB-inngangen direkte inn i tven - så hakker det like mye. Har prøvd både USB HDD og resten av inngangene. Hakker like mye ...

Men det meste går fint å streame - både trådløst og fra USB. Det er kun enkelte HD-filmer med mange GB som hakker.

PS
    VT50 er "by far" verdens beste tv. Jeg bare elsker å se filmer på den - særlig i mørklagt rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres veldig rart ut... jeg har ikke sett hakking på noen ting som jeg har streamet til min VT50. Hadde det vært mulig å fått et eksempel på noe som hakker så kunne jeg sjekket det ut her...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik39
    Akkurat. Tenkte at det var det som måtte være problemet. Og jeg som hater kabler, hehe.

Men saken er at jeg har en film i HD (CA. 8 GB) og det hakker - så klart - når jeg streamer trådløst. Men når jeg overfører filen til USB-brikken og setter den inn i USB-inngangen direkte inn i tven - så hakker det like mye. Har prøvd både USB HDD og resten av inngangene. Hakker like mye ...

Men det meste går fint å streame - både trådløst og fra USB. Det er kun enkelte HD-filmer med mange GB som hakker.

PS
    VT50 er "by far" verdens beste tv. Jeg bare elsker å se filmer på den - særlig i mørklagt rom.
    Min hakker også, men den hakker på en del hd materiale gjennom get. På nedlastede filer går det som regel bra, men jeg er litt overrasket over hvor dårlig den takler langsomme panoreringer. Sliter også med at hvis det er mye striper i en hd sending feks en mursteinsvegg eller striper på noens skjorte. blir disse områdene veldig urolige.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal kjøpe Plasmaskjerm 55, MPX.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Hvordan skal jeg få satte på de fargene? hvordan får jeg disse til å gå automatisk? via pc? minsker det sjangsen for innbrenning?

Takker for svar!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    skal kjøpe Plasmaskjerm 55, MPX.no - Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Hvordan skal jeg få satte på de fargene? hvordan får jeg disse til å gå automatisk? via pc? minsker det sjangsen for innbrenning?

Takker for svar!
    Du kan laste dem inn på en usb minnepinne,eller hvis TV'n er koblet til nettverket ditt,så finner den vel bildene på pc eller harddisk osv..

Så setter du den til å starte lysbildefremvisning !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Min hakker også, men den hakker på en del hd materiale gjennom get. På nedlastede filer går det som regel bra, men jeg er litt overrasket over hvor dårlig den takler langsomme panoreringer. Sliter også med at hvis det er mye striper i en hd sending feks en mursteinsvegg eller striper på noens skjorte. blir disse områdene veldig urolige.
    Har dere skrudd av Intelligent Frame Creation?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Har dere skrudd av Intelligent Frame Creation?
    Ja!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan laste dem inn på en usb minnepinne,eller hvis TV'n er koblet til nettverket ditt,så finner den vel bildene på pc eller harddisk osv..

Så setter du den til å starte lysbildefremvisning !
    takker!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja!
    Veldig rart. Det ene du beskriver der er sånt typisk IFC-symptom. Jeg kan ellers ikke si at jeg merker noe til hakking (annet enn 3:2-judder i 24fps-materiale, siden tv-en kjører dette på 60Hz om man bruker intern mediaplayer). Kan du nevne noen eksempler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ved forskjellige tv kanaler og sendinger. Feks Pengene på bordet (TV2), kollektivet, (tv2), uppdrag granskning (svt 1) +++ Det skjer på mange sendinger. Det skjer ikke av noen merkbar grad når jeg kjører hd serier og filmer fra pc. Lurer på om det kan være signalene fra Get, men jeg hadde ikke dette på samsungen. Dette med urolig bilde der det er striper i sendinger var heller ikke på samsungen. Så har vel landet på at det må være tv. Kan være jeg merker det bedre siden jeg har gått opp fra 58" til 65 ", ikke vet jeg. Sitter 4 meter fra tv-

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter også med at hvis det er mye striper i en hd sending feks en mursteinsvegg eller striper på noens skjorte. blir disse områdene veldig urolige.
    Har også sett dette i noen få tilfeller, gjerne studiosendinger der en har på seg en tett-stripete skjorte hvit/blå hvit/sort. Da flyter stripene utover til en blur/striper på tvers. Har ikke plaget meg særlig, da det bare har vært ett fåtall ganger i studio. Aldri lagt merke til noe i film/tv-serier. 55VT50

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er lykkelig eier av en ny VT50Y, jeg sliter med å få koblet meg opp mot pc`er i huset, finner maskinene under media server men når jeg velger connect så får jeg bare "cannot connect to the media server"

Har en netgear WPN 824 router, alt er kablet. UPNP er aktivert.
    Ståldingsen er koblet på nettverkskabel fra TV til router(nærmest router) som manualen til tven skriver.

Noen tips?

Viera Connect fungere flott ut på nettet ellers

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killaz
    Hei!

Er lykkelig eier av en ny VT50Y, jeg sliter med å få koblet meg opp mot pc`er i huset, finner maskinene under media server men når jeg velger connect så får jeg bare "cannot connect to the media server"

Har en netgear WPN 824 router, alt er kablet. UPNP er aktivert.
    Ståldingsen er koblet på nettverkskabel fra TV til router(nærmest router) som manualen til tven skriver.

Noen tips?

Viera Connect fungere flott ut på nettet ellers
    Tror du må gå inn på bluetoothinstillingene til pcn din å koble den til tv der sånn at den kommer inn på hjemmenettverk.

Side 67 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •