Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 2052
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Ja, ble relativt skuffet over akkurat dette. Alt det andre kan jeg leve med (selv om dithering kommer til å kreve en del tilvenning, evt. gå ned til 42"), men ikke den sinnssyke lyden. Hører du buzz 2 meter unna hvis du har overveiende mye lyst på skjermen (typisk under reklame)?
    Hvis jeg skrur lyden helt av på tv-en så hører jeg buzzing. Særlig når skjermen viser lyse bilder, men det blir borte når jeg setter på litt volum.

På 30 serien ble det så plagsomt at jeg ga opp, leverte tilbake dritten og satt meg på gjerdet til neste generasjon dukket opp. Det kan være du skal teste en nye skjerm slik at du forsikrer deg om at du ikke sitter på en løsunge

Eksempelvis kan du gå ned til 42 slik at dither problemet blir litt greiere også. Det er ikke størrelsen det kommer ann på vet du. Eller. Der strides vel de lærde igjen. Pokker. Skal kutte disse kvinnemetaforene!

Til de som ikke bryr seg så mye med de grønne flekkene på 30 serien. Et annet problem med disse er at de grønne områdene ofte er hypersensitive på retention.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Nevnt er en ting, men har ikke sett skikkelig kritikk av dette. Dithering nærmest ødelegger visse mørke partier. Eksempelvis i den siste Harry Potter filmen. Men kan seff være min feil: 2 meter unna en 50" plasma er kanskje drøyt. Jeg vet bare at jeg ikke har sett akkurat dette problemet med LCD. Kan være greit å ha i bakhodet hver gang man omtaler plasma som manna fra himmelen for videofile.
    2. Har sett bilder av 30-serien med problemet, det er ikke så ille, men i samme gate. Lett synlig på hvitt/nær hvitt (f.eks Avforum på skjermen). Det er snakk om striper/avlange flekker av moderat omfang. Hele midten er ikke grønn. Og som sagt, har ikke sett at det affiserer vanlig filmmateriale, da er det ikke så nøye for meg.
    Jeg sitter vel ikke så mye mer enn 2m unna skjermen selv (også 50"), men har du prøvd flere av bildemodusene? Bruker jeg standard på min, så er det ekstremt mye dithering i mørke scener, men THX-modusene og Cinema-modusen har betydelig mindre av det. Det kan også være lurt å skru ned brightness 2-4 hakk, for Panasonic-plasmaene har så lenge jeg har herja med dem vært litt sånn at de blir litt overivrig på grønne pixler. Dette blir blir borte om man justerer ned brightnessen bittelitt.

Edit: og hva buzzing angår. VT50-en min buzzet så mye de første timene at jeg ble seriøst sliten i hodet. Men dette har roa seg betydelig. Ikke hører jeg noe til viftene heller... så det er i hvert fall to ting som fungerer som det skal! :P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er masse grønne piksler som danser rundt i mørke scener. Å sette ned brightness hjelper kun når jeg oppnår blackcrush på testmønstre. Da er jo ikke skyggedetaljeringen særlig bedre enn på en billig LCD.
    Når det gjelder buzzen skal jeg avvente og se ting an.
    Innkjøring av skjermen etterfulgt av kalibrering, så får vi se. Kan hende jeg må prøve et nytt eksemplar.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jauda. etter endel finlesing av tester rundt om og poster på dette fine forum gikk jeg for P50GT50Y til 10k. virker som en flott modell. har på forhånd bare sett st modellen med egne øyne.

krysser fingrene for at jeg er heldig med eksemplaret og at jeg blir fornøyd. merker jeg ser veldig frem til å se film nå!

har yamaha 3010 receiveren. det er vel en fordel å la denne ta seg av
    bildebehandlingen av både tv-tuner, playstation og blueray..eller? kan signalet sendes fra tuner uten å ha blitt klusset med av denne for eksempel. tuneren er canal digitals tnr-2850st. interessen min er større en erfaringen på dette

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter7676
    jauda. etter endel finlesing av tester rundt om og poster på dette fine forum gikk jeg for P50GT50Y til 10k. virker som en flott modell. har på forhånd bare sett st modellen med egne øyne.

krysser fingrene for at jeg er heldig med eksemplaret og at jeg blir fornøyd. merker jeg ser veldig frem til å se film nå!

har yamaha 3010 receiveren. det er vel en fordel å la denne ta seg av
    bildebehandlingen av både tv-tuner, playstation og blueray..eller? kan signalet sendes fra tuner uten å ha blitt klusset med av denne for eksempel. tuneren er canal digitals tnr-2850st. interessen min er større en erfaringen på dette
    Jeg ville ha skrudd av bildebehandlingen i receiveren for å sendt bildet gjennom og rett i TV. Men det er jo bare å prøve å se om du merker noe forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten noen forsøkt å kontakte Panasonic ang. sortnivå-problemet på Cinema og Professional-modusene? Fra hva jeg har lest, så ble dette problemet introdusert i en firmware-oppdatering, så det betyr jo nødvendigvis at det må gå an å FIKSE det i firmware også... ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Har forresten noen forsøkt å kontakte Panasonic ang. sortnivå-problemet på Cinema og Professional-modusene?
    Folk har sikkert gjort det. Tviler på at de har fått noen svar, isåfall holder de det for seg selv. Send en mail?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk har sikkert gjort det. Tviler på at de har fått noen svar, isåfall holder de det for seg selv. Send en mail?
    Var jo litt derfor jeg spurte, om noen har gjort det og fått respons. Hvis ikke så er det jo ikke noe mer poeng i at jeg prøver å kontakte dem :P Jeg forholder meg minst mulig til de der om jeg kan unngå det

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbud på mpx.no idag på diverse panasonic tver.

Bestilte selv en 55vt50

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at noen av mine uttalelser kan bidra med å skremme en del avforumere fra å kjøpe en panasonic plasma. Vil bare si at bildekvaliteten på min st50 stort sett er eksepsjonell. Og det før kalibrering. Hadde det ikke vært for buzz hadde jeg mest sannsynlig aldri vurdert å levere den tilbake.
    Buzzing varierer fra skjerm til skjerm, med dagens forbrukerrettigheter er det bare å teste tver hjemme hos seg og sende de tilbake hvis man ikke er fornøyd.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ST50 har vært i bruk rundt 250 timer og den har bare blitt bedre og bedre.

Jeg mener bestemt at det er det beste tv kjøpet jeg har gjort. Til film er den helt perfekt Fine farger. Bra kontrast og ikke minst er den god på bevegelser så lenge IFC er satt til minimum. Skrur denne opp til medium eller full så damper det med såpeoperaeffekt.

Tv-en er også meget god på vanlige tv signaler og dvd. En stund hakket den litt fra tid til annen på vanlige tv sendinger fra Get via HD dekoder. Dette endret seg da jeg skrudde av film cadence. Det kan nevnes at jeg oppdaterte tv-en rett før jeg skrudde den av og ikke skrudd den på igjen etterpå. Slik sett kan det være oppdateringen som fikset problemet:???:

Muligens har jeg vært heldig, men buzzing er ikke noe problem på min. Jeg hører det selvsagt når lyden er helt av. Ryktene jeg har hørt er at Panasonic prøvde å jobbe med dette på årets modeller. Noe man selvsagt må ta med en klype salt siden disse produsentene har både rompen og kjeften fulle av dritt. De skal selge...

Til spill brukte jeg en del tid på å stille den siden den er i overkant skarp. Bildene ble kantete og så egentlig ut som de gjør på en LCD. Jeg endte med å dempe kontrasten og skarpheten svært mye. Fargene er også kjørt ned en god del. Jeg bruker gamemode som utgangspunkt. Borderlands 2 ser nå ekstremt pent ut. Et spill som også har mye lyse bilder uten det verken er striper eller annen møkk å se.

Retention var mer eller mindre et ikke problem frem til rundt 100 timer. Da kom det. Lett. Heldigvis blir det også borte fort. På meg virker den akkurat like mottakelig på dette som min PX80. Jeg har sett hele kvelder på TV Norge HD uten at det har blitt merker. Reklamepausene fjerner det som måtte være der. Jeg har enda ikke måtte kjøre hvitvask på den.

I et lyst rom mister skjermen mye glød. Det er viktig å ta med seg. Tv på dagen er ikke noe greit om det er vinduer i nærheten. Hvis du er arbeidsledig, nattejobber eller slask vil det nok være lurt å gå for GT eller VT siden de tåler mer lys.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er arbeidsledig, nattejobber eller slask vil det nok være lurt å gå for GT eller VT siden de tåler mer lys.
    Den var ikke snau

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som skiller vt, st og gt modellene annet enn lysstyrke? siden vt modellen er dyrest..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste litt i tråden fra starten og utifra det som stod der fikk jeg nesten inntrykk av at Panasonic sine plasmaer for tiden er et sorgens kapittel. Har dette endret seg siden da?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Talker
    Hva er det som skiller vt, st og gt modellene annet enn lysstyrke? siden vt modellen er dyrest..
    GT og VT har bedre kalibreringsmuligheter enn ST. Men da må du ofre sortnivå og lysstyrke. Alternativet er forhåndsinnstilte THX-modi som skal gi et korrekt bilde, har sett diverse målinger på nett som viser alt fra gode resultater til "godkjent". I tillegg har VT det beste antirefleksbelegget av de tre modellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg klarer å leve med buzzen på min ST50. Nå som jeg har brukt TVen litt merker jeg at den er tilstede i lyse partier i de fleste filmer. Kan ikke tenke meg at dette er akseptabelt for noen som ikke er hørselsskadet. Sitter man litt på siden av, over eller under skjermen blir lyden nærmest borte, den er altså ekstremt retningsbestemt og er rettet mot den beste sitteposisjonen.
    Ellers kan jeg si at de grønne flekkene er nesten borte etter noe innkjøring. Dithering hadde jeg nok lært å leve med. Til og med flimmeret har blitt bedre. Alt i alt en knall TV bildemessig.
    Tror jeg ringer Komplett i morgen og hører om jeg kan få et nytt eksemplar. Buzzer det også er ikke årets Panasonic ST50 serie noe for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg klarer å leve med buzzen på min ST50. Nå som jeg har brukt TVen litt merker jeg at den er tilstede i lyse partier i de fleste filmer. Kan ikke tenke meg at dette er akseptabelt for noen som ikke er hørselsskadet. Sitter man litt på siden av, over eller under skjermen blir lyden nærmest borte, den er altså ekstremt retningsbestemt og er rettet mot den beste sitteposisjonen.
    Ellers kan jeg si at de grønne flekkene er nesten borte etter noe innkjøring. Dithering hadde jeg nok lært å leve med. Til og med flimmeret har blitt bedre. Alt i alt en knall TV bildemessig.
    Tror jeg ringer Komplett i morgen og hører om jeg kan få et nytt eksemplar. Buzzer det også er ikke årets Panasonic ST50 serie noe for meg.
    Det letteste er bare å returnere den på angrefrist og bestille en ny. Da får du et nytt eksemplar

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det ikke et "hekkan" å løpe skytteltrafikk til posten med gigaskjermer annehver dag? Kjøper jeg en 55+ TV så hadde jeg følt meg rar om jeg kom trekkende på lokalbutikken med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så noen skjermer buzzer, noen skjermer sliter med innbrenning, og noen sliter med andre bilderelaterte problemer.. Er det virkelig et sjangsespill å kjøpe seg en slik ST50?
    Kunne virkelig tenkt meg en sånn tv, så sant den ville fungert i min stue mtp lysforhold. Men blir nokså skeptisk når jeg leser her.. :???:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering til VT50 50" tilgjengelig for nedlasting

Side 66 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •