Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 2052
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Erik39
    Det første som skjer er at den ene går mot meg. Den andre sitter fortsatt i bilen og lener seg mot rattet, mens den tredje går bak og åpner dørene. Der ser jeg at esken er plassert liggende i midten av bilen - uten noen som helst form for sikring. Først og fremst skal plasmaskjerm fraktes stående. Og for det andre så skal den sikres godt. Ingen av delene ble gjort.
    Det er utrolig hva disse fraktfolkene gjør. Enkelte tar heldigvis jobben sin seriøst, men andre ikke. Fikk selv TV levert fra reperasjon, da hadde for det første reperatør ikke brukt original esken jeg sende den inn med, men pakken den i bobleplast og en større annonym eske. Når han ene henter meg, så hører jeg han andre drar esken ut og den tydlig treffer bakken i andre enden. Dette var før jeg så det var feil eske.

Heldigvis var det ingen skader på TVen. Foruten fra reperasjonen selv, løs del inni, og fett flekker over hele skjermen. Heldigvis alt fikset, og den fungerer uten problemer i dag.

Elkjøp er eneste jeg har fått levert TV i fra, og de virker til å ha skikkelige leverandører, eller så har de alltid hatt nok på lasset. Men jeg fikk levert denne TVen 2 ganger av dem, da første man døde etter 25 minutter i bruk. Og begge gangene levert stroppet godt fast, stående som de skal.

Har fått en forsterker levert av TNT, den lå løst. Kunne sikkert gjort skade på seg selv, og andre varer ved bråbremsing, da den veide 40 kilo.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik39
    Nå har jeg kjørt inn tv-en i seks dager med fargeplater og lav lysstyrke og kontrast.

Men dette hjelper lite når noe åpenbart er feil. Da jeg bestilte tv-en hos Netonnet - og ikke minst mens vi utvekslet flere mail - understreket jeg hvor viktig det er å frakte en plasmaskjerm stående/vertikalt. Har nevnt det hele fem ganger i fem forskjellige mail til Netonnet. Nevnt det en gang da jeg skrev til Bring og ikke minst da jeg ble oppringt av Bring for å avtale nærmere når jeg skulle få den levert.

Men på tross av at jeg nevnte det flere ganger (skulle vært unødvendig å lære fagfolk om hvordan man skal frakte en plasma-tv, men dog) så fraktet de den liggende.

Vi ble oppringt fem minutter før de skulle være nede ved garasjen. Jeg gikk ut umiddelbart og ventet på dem. De kom kjørende i høy fart. En vanlig hvit varebil. Inne satt tre utenlandske gutter med vanlige klær på seg. Kan tenke meg at Bring har mye å gjøre om dagen slik at de leier inn ekstra folk med egen varebil. Den ene snakket norsk og det var han som leverte papirer til signering.

Det første som skjer er at den ene går mot meg. Den andre sitter fortsatt i bilen og lener seg mot rattet, mens den tredje går bak og åpner dørene. Der ser jeg at esken er plassert liggende i midten av bilen - uten noen som helst form for sikring. Først og fremst skal plasmaskjerm fraktes stående. Og for det andre så skal den sikres godt. Ingen av delene ble gjort.

Så går han ene inn og drar med seg esken ut. Tar tak i stroppene og legger tv-en opp-ned på bakken. Jeg rekker ikke å stoppe ham, men de får kjeft umiddelbart i det jeg kom frem til bilen. Så spurte jeg om hvorfor de fraktet en plasmaskjerm liggende og helt usikret. Ikke minst spurte jeg den ene om hvorfor han båret ut esken alene og la den opp-ned rett på gata. Når alt dette er imot all sunn fornuft og det som står i plasmamanualene.

De sa at det ikke var farlig og da ble jeg helt vill inne i meg. Når de fraktet den liggende og helt usikret helt fra hovedlageret (kan ikke tenke meg at de kjørte pent på disse svingete veiene - tvert imot), så kunne ting gå galt. Kjører man fort i en sving, eller på en fartsdump - så er det gjort. Og måten disse fraktet tv-en på sier meg at de ikke akkurat var klare over at en plasmaskjerm med sin tyngde kan få skader ved støt med trykk fra glasset ned mot elektronikken. Ikke minst så kan pikselfeil oppstå ved uforsvarlig frakt.

Jeg sa at jeg skriver under siden varen ser uskadet ut. Altså det er ingen ytre påkjenninger. Men jeg understreket at jeg skulle kontakte Netonnet og forklare alt. Ikke minst skulle jeg sjekke om alt var i skjønneste orden når jeg slo på tv for første gang.

Det første jeg så etter var om glasset var knust. Det var det heldigvis ikke. Så så jeg etter døde/blinkende piksler. Lokaliserte en midt på skjermen og tenkte at jeg kunne leve med det. Den var død og synlig kun med enkelte fargeplater som bakgrunn. Dagen etter så ble jeg ganske obs på dette med døde piksler og lette etter pikselfeil mens jeg kjørte på med fargeplater fra USB-brikken. Så fant jeg en til som var mørkgrå/sort. 10 cm fra bunnen, nede i høyre hjørnet.

Det var på onsdag. Og da hadde jeg to døde piksler. Fortsatte å forberede tv-en med disse fargeplatene, men så også fortsatt etter pikselfeil. Ingenting på to dager. I går så jeg en til rett over den som døde ut først. Så ennå en til i dag på morgenen. Da var det fire. På ettermiddagen oppdaget jeg to nye som blinket - i samme området. Rett ved disse to døde pikslene. Den ene synes godt og den blinker, mens den andre blinker svakt. Som om kun halve pikselen blinker.

På kvelden oppdaget jeg en blinkende piksel til. Denne gang til venstre fra midten av skjermen og litt ned, sånn ca 15 cm fra midten av skjermen.

Så nå er jeg oppe i syv pikselfeil. Døde og blinkende. Samt midlertidig/eller varig innbrenning av "Viera Hoved meny" øverst til venstre, samt "Velg" nede til venstre. Til tross for at jeg nesten ikke har vært inne i menyen og er forsiktig som få. Med rullefelt i flere timer om dagen, samt fargeplater fra USB-brikken. Til tross for alt dette - så har jeg syv pikselfeil og innbrenning etter seks dager!

Dette er nødt til å være i sammenheng med uforsvarlig frakt. Kan ikke tenke meg noe annet. Har hatt fire plasmaskjermer, men aldri sett en død - eller blinkende - piksel. Og nå har jeg syv blinkende/døde på seks dager.

Har skrevet til Netonnet og forklart om alt i detaljer. Er stygt redd for at jeg kommer til å oppdage en død/blinkende piksel hver eneste dag. Dette høres jo helt sykt ut, men det er dessverre tilfelle.

Har altså forklart alt fra a til å og bedt Netonnet om å kontakte Bring. For jeg er nok ikke den eneste som har fått levert en plasmaskjerm som ble fraktet på en meget uforsvarlig måte. For ikke å snakke om folk som kommer til å bestille plasma fremover.

Har bedt om å få en ny tv levert, så de kan ta med seg den gamle. Dette er ikke noe teknikere skal se på for døde piksler er det umulig å vekke til live. Og jeg kan ikke ta sjansen på at ting skal fungere slik de skal fremover, rett og slett fordi elektronikken kan ha tatt skade av at tv-en ble fraktet liggende (og sikkert i en stor fart) uten sikring og med fritt rom på sidene bak i varebilen.

Har også bedt dem om å sette esken opp på en liten pall og stroppe rundt det hele slik at Bring-folk blir nødt til å frakte stående. Håpløst og skulle vært unødvendig å be om slike ting.

Huff....jeg er så oppgitt. Vedder på at det dukker opp 2-3 nye pikselfeil i løpet av morgendagen.
    AUDA...
    En ting du må huske på når slike ting skjer er at du må ha bevis. Du skulle fått Bring til å signere et dokument på at skjermen var fraktet liggende. Alternativt sendt den direkte i retur da den kom. På esken til alle plasmaskjermer står det klart at de ikke skal ligge.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Furun
    Prisen har ingenting å si.Lurer bare på hvilken som er best på bilde?De andre funksjonene er ikke så viktig.
    Har hatt ST50 3ganger på verkstedet nå(for problemer med at den slår seg av og på med korte mellomrom),og siden Elkjøp har GT50en til 10' nå vurderer jeg å gå over til den.
    Noen som har sammenliknet de?

GT50 er et bedre kjøp om de koster det samme (9995 vs 9600) sort nivå er på lik linje men GT50 er litt bedre på farger + den har pro/THX modus

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    GT50 er et bedre kjøp om de koster det samme (9995 vs 9600) sort nivå er på lik linje men GT50 er litt bedre på farger + den har pro/THX modus
    Tusen takk for infoen,så slik ut på spekkene ja.
    Andre tenker det samme?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte en st50 fremfor gt. Pro moduset er uinteressant for meg grunnet dårligere sortnivå og lavt lysutbytte. Har du ingen planer om å kalibrere skjermen med måleutstyr bør du gå for gt og bruke thx modus. Ønsker du å kalibrere og samtidig få mest mulig kontrast ut av skjermen er st50 ironisk nok et bedre alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte en st50 fremfor gt. Pro moduset er uinteressant for meg grunnet dårligere sortnivå og lavt lysutbytte. Har du ingen planer om å kalibrere skjermen med måleutstyr bør du gå for gt og bruke thx modus. Ønsker du å kalibrere og samtidig få mest mulig kontrast ut av skjermen er st50 ironisk nok et bedre alternativ.
    Ja, det ser faktisk sånn ut. Men det er ett unntak: Dersom du har et mørkt rom, så opplever jeg at Vt50 har hakket vassere sortnivå enn ST50. Det er jo også en fordel med den innebygde satelitt-tuneren i VT50. Men for "folk flest" så er nok ST50 den riktige modellen.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm UT50 har like bra sort som VT50, GT50 og ST50

Panasonic TX-P42UT50B/ TX-P50UT50B (UT50) Review

Jeg visste at UT50 hadde bra sort, men ikke SÅ bra :O

0.009cd/m2 ANSI sort også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, det ser faktisk sånn ut. Men det er ett unntak: Dersom du har et mørkt rom, så opplever jeg at Vt50 har hakket vassere sortnivå enn ST50. Det er jo også en fordel med den innebygde satelitt-tuneren i VT50. Men for "folk flest" så er nok ST50 den riktige modellen.
    Dette her er interessant... har du noen formening om hvordan det henger sammen? Jeg ville trodd at det var i et mørkt rom disse var like, mens forskjellene ville tippe i VT-ens favør når det ble litt mer lys i rommet...

Jeg ville trolig valgt ST-en selv dersom den hadde hatt satellitt-tuner også i år.

Utover det; har virkelig bestemt meg for å beholde VT-en og om noen lurer på hvorfor så kan de lese posten min på avforums her:

AVForums.com - View Single Post - Panasonic 50 Series Faults Poll

TV-en har for øvrig nesten rundet 300 timer...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel noe med antireflekspanelet på VT50 kontra GT50 og ST50 som slår ut i et marginalt bedre sortnivå når det er mørkt. Det er hvertfall min teori.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Utover det; har virkelig bestemt meg for å beholde VT-en og om noen lurer på hvorfor så kan de lese posten min på avforums her:

AVForums.com - View Single Post - Panasonic 50 Series Faults Poll

TV-en har for øvrig nesten rundet 300 timer...
    Godt å høre! Har hatt litt samme utvikling selv. Begynte i starten å lure på om jeg faktisk angret litt på kjøpet, men med flere timer på TV´n blir jeg bare mer og mer fornøyd.

Har gått fra å lete etter feil og være bekymret, til å nyte TV´n uten bekrymringer. (tar selvsagt noen små hensyn, men ikke noe som går ut over opplevelsen lengre)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her er interessant... har du noen formening om hvordan det henger sammen? Jeg ville trodd at det var i et mørkt rom disse var like, mens forskjellene ville tippe i VT-ens favør når det ble litt mer lys i rommet...
    Ja, tidligere hadde jeg tenkt at siden frontbelegget er noe mørkere på VT50 enn ST50, så skulle toppmodellen være bedre på å undertrykke lys i omgivelsene og fremstå som mer sort? Men hos oss slår heller ut ved at VT50 blir litt mer lyssvak (alt er relativt...) enn St50 og sånn sett fungerer St50 best i stuen, mens VT50 er best i kinorommet. Der gir Vt50 mer enn nok av lys og sortnivået er mer enn godt nok for meg.

Men alt er relativt. Både St50 og VT50 er bra på sine områder og GT50 faller litt mellom to stoler. Men nå som GT50 selges for nesten samme pris som ST50, så er jo også den interessant.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, tidligere hadde jeg tenkt at siden frontbelegget er noe mørkere på VT50 enn ST50, så skulle toppmodellen være bedre på å undertrykke lys i omgivelsene og fremstå som mer sort? Men hos oss slår heller ut ved at VT50 blir litt mer lyssvak (alt er relativt...) enn St50 og sånn sett fungerer St50 best i stuen, mens VT50 er best i kinorommet. Der gir Vt50 mer enn nok av lys og sortnivået er mer enn godt nok for meg.

Men alt er relativt. Både St50 og VT50 er bra på sine områder og GT50 faller litt mellom to stoler. Men nå som GT50 selges for nesten samme pris som ST50, så er jo også den interessant.

Syns nesten GT serien har vært unødvendig hele tiden. Syns prisen forskjellen mellom ST50 og VT50 ikke er stor nok til å trenge en mellom ting :P

og bilde kvaliteten mellom ST50 er VT50 er nok så likt også.. selvfølgelige er VT50 bedre da.

Men GT50 til ST50 pris? hmmm

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haugen, er litt overrasket over dine observasjoner. Hvis du har begge to i et bekmørkt rom ser du da forskjell på sortnivå i favør VT? Målinger på nett tilsier at det er omtrent samme mll på begge modellene. Forutsatt at man ikke bruker Pro modus, selvfølgelig.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ST50 har vært i bruk rundt 200 timer og jeg har enda ikke oppdaget andre problemer enn de som serveres med plasmateknologi.

Banding ser jeg fra tid til annen, men det er strengt talt bare sjenerende når ettertekster beveger seg langs den grønn skjermen på NRK. En ting som kan være verd å merke seg er at den er mer mottakelig for retention nå enn tidligere. Heldigvis blir det fort borte.

Den siste tiden har jeg også fått spilt litt etter Borderlands 2 omsider kom i butikken. Etter en del justeringer av skarphet og kontrast i gamemode fungerer den glimrende. Still skarpheten ned slik at grafikken ikke blir så kantete.

Når det gjelder sortnivå er det svært lett påvirkelig. Hvis det kommer mye lys på skjermen blir den helt grå. Å ha den i nærheten av store vinduer gjør dagtitting ganske håpløst.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haugen, er litt overrasket over dine observasjoner. Hvis du har begge to i et bekmørkt rom ser du da forskjell på sortnivå i favør VT? Målinger på nett tilsier at det er omtrent samme mll på begge modellene. Forutsatt at man ikke bruker Pro modus, selvfølgelig.
    VT50 fremstår som litt mørkere, men det kan jo være feilkilder. Jeg har ikke måleinstrumenter akkurat nå (har skiftet en del det siste året) og derfor bør eiere av VT50 og ST50 bare kose seg med sine skjermer. Det er i alle tilfeller marginaler det er snakk om. Men det er riktig; Jeg bruker ikke lenger Pro-modusen etter det vi nå vet (THX, Cinema og Normal duger bra, selv om det ikke er helt etter D65).

Men BEGGE skjermene har en vertikal "strek" på høyre side som kan skimtes av og til...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klare ikke å bli komfortabel med denne hakkingen ved litt langsommere panoreringer på vt50. Er det andre som opplever dette eller er det bare jeg som er overfølsom?
    Vurderer å bytte den i en 65" Samsung es8005 i steden, men blir vel ikke fornøyd med den heller tenker jeg. Har alltid hatt plasma. Bildekvaliteten på vt50 er jo enrom men hakkingen gjør meg gal. Hva skal man gjøre ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg brukte en gang i tiden en VXP-basert prosessor på min Pioneer 5090, og den gjorde underverker for hakkingen uten å gi den a-typiske "100Hz"-bildeflyten. Her var det snakk om 3:2 pulldown og 60Hz fast frekvens, noe som fungerte veldig bra. Dessverre er det lite av den type prosessorer å få tak i lenger, men du kan jo sjekke brukten (Ebay?) for en VXP-basert videoprosessor. Eksempler på prosessorer som benyttet VXP er Crystalio og Optoma HD3000, dog støtter ingen av disse 3D, så da må du de kobles ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Det gikk litt over hodet på på meg:wink:

Kan du forklare hvordan man bruker prosessoren i forbidelse med tv? Akkurat det der har jeg ikke mye peiling på .

Ser at det ligger en Optoma HD3000 på ebay for 400usd.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Klare ikke å bli komfortabel med denne hakkingen ved litt langsommere panoreringer på vt50. Er det andre som opplever dette eller er det bare jeg som er overfølsom?
    Vurderer å bytte den i en 65" Samsung es8005 i steden, men blir vel ikke fornøyd med den heller tenker jeg. Har alltid hatt plasma. Bildekvaliteten på vt50 er jo enrom men hakkingen gjør meg gal. Hva skal man gjøre ?
    Har du satt IFC til minimum? Min ST hakker litt om jeg setter IFC på full eller medium. For meg er det riktignok ikke mye å syte over siden videoeffekten det gir er helt hårreisende. Derfor står den alltid på minimum. På spill bruker jeg gamemode. Bildet flyter som bare rakkern... Jeg håper også du har nyeste firmware?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Du har slått av Intelligent Frame Creation? Jeg liker denne settingen på max men hakkingen ble meget irriterende når det skjedde.

Noen ganger så bli hele bildet hakkete og ikke kun bevegelser som går horisontalt. Virker som tv jobber pokker i 1-2 sekunder...merkverdige greier.

Så den funksjonen er som regel av hos meg nå...men da er det jo bare grøt når ting beveger seg igjen da...24p kan ikke bli historie fort nok.

Side 64 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •