Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 63

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 63 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 1,241 til 1,260 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for svaret, slc.

HDMI2 har ARC. Bruker den nå for å koble til CD-dekoderen og det funker utmerket. Ingen forsinkelse overhode.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik39
    Takk for svaret, slc.

HDMI2 har ARC. Bruker den nå for å koble til CD-dekoderen og det funker utmerket. Ingen forsinkelse overhode.
    Problemet med det er at du ikke får 5.1 på de kanalene som har det. All lyd ut fra tv-en som kommer via HDMI vil alltid bli konvertert til 2.0 stereo. Men det høres i alle fall ut som om det er et syncproblem du har i receiveren din, så du bør se om du finner en innstilling for audio delay, og kompensere til lyd og bilde virker å være riktig dersom auto lipsync ikke fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror buzzingen har begynt å dempe seg litt nå, eller er det bare jeg som begynner å bli vant med den. Har ikke timetallet på hvor lenge den har stått på, men det begynner å bli endel timer, da den står på hele tiden mens jeg er hjemme, og setter på innkjørings slides når jeg legger meg og når jeg går på jobb (med timeren på 4t) slik at den vertfall får noen få timer i døgnet til å kjøle seg litt ned.

Men det er et par ting som fortsatt plager meg litt, den sliter med noe av det samme problemet med panoreringer som den gamle px85 min fra 08 hadde.
    Hvis IFR, eller 24p smooth film står på blir bildet og spesielt rulletekst tydelig klarere og jevnere, men det skjer rare ting rundt i bildet rett som det er, og det sees spesielt godt på underteksten da den har tendenser til å bli "revet i filler" til tider. Vet ikke helt hva som er verst av å ha den på eller avslått...

Har også oppdaget noe rart når jeg var inne på menyen imens innkjøringsbildene var på, oppdaget det på grønnfargen, kunne se tydelige "skygger"/linjer som strakk seg ut i fra menyen.
    Oppdaget også det samme under rulleteksten på NRK3, da de har den grønne "rammen" rundt mens bildet/rulleteksten går i sitt vindu, da kunne det tydelig sees at det følgte skygger/striper med rulleteksen oppover i den grønne rammen. Er dette normal oppførsel på neo plasmaene?

Har en TX-P55ST50Y.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interpolering er ikke perfekt. Det gir mindre hakking i bildet, men som du ser blir det artefakter. Sånn er det bare.
    Det andre fenomenet du beskriver må være line bleed. Google det og se om det stemmer med det du ser. Dette er et vanlig fenomen på plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du beskriver er normal oppførsel for plasma generelt og kalles line bleed. Noen tv-er er verre enn andre, men alle har det til en viss grad. På D8005-en jeg hadde var det nesten aldri synlig, mens det på VT50-en er synlig noe oftere, f.eks. på det du beskriver med NRK.

Edit: ser jeg var litt sent ute her, men jeg lar svaret stå likevel :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raske svar, er nok bare noe line bleed jeg har.

Men sett bort i fra de tingen jeg nevnte her i det tidligere innlegget så må jeg si at jeg er storfornøyd med kjøpet så langt!
    Men er det noe triks for å få den til å starte direkte på hdmi 1?
    Kommer alltid inn på dvb-c når jeg slår på før den går over til hdmi etter litt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leter litt i trådene her så finner du noe info om hvordan du kommer inn i hotellmenyen, der kan du sette at den skal starte direkte på HDMI mener jeg å huske.

Edit: Hold "-"-knappen på tv-en inne samtidig som du trykker på AV-knappen (ikke power, men den som det står AV på) tre ganger på fjernkontrollen, så får du opp hotellmenyen og kan sette "initial input".

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er nok et eksempel på at Pro-modusene på VT50 slett ikke er en blåkopi av THX Cinema-modusen. THX gir faktisk bedre kontrast som følge av bedre sortnivå og bedre lysutbytte i THX:

Panasonic TX-P55VT50B/ TX-P55VT50 Review

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Her er nok et eksempel på at Pro-modusene på VT50 slett ikke er en blåkopi av THX Cinema-modusen. THX gir faktisk bedre kontrast som følge av bedre sortnivå og bedre lysutbytte i THX:

Panasonic TX-P55VT50B/ TX-P55VT50 Review
    Ja, det var vel der jeg leste det første gang. Andre har også bekreftet det, og derfor har noen valgt å gå veien via en ekstern bildebehandlingsprosessor for å kalibrere THX Cinema i stedet for å gå via Pro-modusene, men det blir jo en vesentlig dyrere løsning enn en ren kalibrering. Som jeg har vært inne på tidligere så spekulerer jeg i om Pro-modusene har redusert sortnivå og lystubytte for å redusere faren for innbrenning ved disse modusene (men det burde jo helt klart ha vært et valgalternativ om så er).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kastet meg ut i det, bestilte 50" ST50 fra komplett.
    Grunner til at jeg ikke gikk for VT er flere:
    - 2 3D-briller koster ikke mer enn 1500
    - tykke velurgardiner i kinoen gjør at jeg ikke gidder å betale 3500 for ar-filteret som også gjør TV-titting ovenfra mer problematisk enn modellene under
    - stabilt sortnivå på alle modi, mulighet for å få relativt perfekt målte farger med Radiance, samt godt lysutbytte. THX moduset har som jeg har forstått undersaturert rød farge.
    - hvis vertikale striper eller diverse misfarginger skulle dukke opp er de lettere å svelge grunnet prisen.
    Gleder meg til å kvitte meg med blurry bevegelser, grått sort og store problemer i mørke partier. Jepp, LCD. Får se om ulempene ved plasmateknologien er mer spiselige.
    Når det gjelder 45 dagers returrett, slc, hvor fikk du det fra? Send gjerne en PM.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Alle plasmaskjermer får innbrenning av statiske bilder. Jo høyere kontrast (spenning på panelet), jo større er sjansen for innbrenning. Image retention er vel ikke noe annet enn en "fancy ord" for moderat innbrenning.

Innkjøring av nye TV-apparat, med fullsize bilder i hvitt, grått, rødt, grønt og blått er avgjørende for å redusere risikoen

Har lagt med en zip-fil med "innkjørings-bilder".
    -Unzip disse på en tom USB-stick.
    -Deaktiver auto-off funksjonen i TV-apparatet
    -Start fotovisning (i loop) fra USB-sticken

Jeg pleier å la dette gå i 50-100 timer, med relativt høy kontrast på panelet
    Kan hende dette er dumme spørsmål, men stiller de allikevel:
    Kan du forklare hvorfor man ikke bare kan vise frem et 100% hvitt bilde i f. eks. 30 timer i stedet? Da vil jo grønne, røde og blå celler få kjørt seg skikkelig... Hvorfor ta en og en farge i forskjellige intensiteter når man kan ta alle på en gang?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Da har jeg kastet meg ut i det, bestilte 50" ST50 fra komplett.
    Grunner til at jeg ikke gikk for VT er flere:
    - 2 3D-briller koster ikke mer enn 1500
    - tykke velurgardiner i kinoen gjør at jeg ikke gidder å betale 3500 for ar-filteret som også gjør TV-titting ovenfra mer problematisk enn modellene under
    - stabilt sortnivå på alle modi, mulighet for å få relativt perfekt målte farger med Radiance, samt godt lysutbytte. THX moduset har som jeg har forstått undersaturert rød farge.
    - hvis vertikale striper eller diverse misfarginger skulle dukke opp er de lettere å svelge grunnet prisen.
    Gleder meg til å kvitte meg med blurry bevegelser, grått sort og store problemer i mørke partier. Jepp, LCD. Får se om ulempene ved plasmateknologien er mer spiselige.
    Når det gjelder 45 dagers returrett, slc, hvor fikk du det fra? Send gjerne en PM.
    Det står bl.a. her: Komplett.no

Hva 3D-briller angår, disse 3D-brillene til Samsung som selges i 2-packs for 399 eller hva det var fungerer like bra som de originale til Panasonic (SSG4100). Jeg har to av de også. 2011-brillene fungerer dog ikke, selv om de også er bluetooth. De syncer ikke ordentlig og gir null 3D-effekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linken.
    Jeg tenkte på disse brillene. Er det noen fordeler med Samsung brillene utover pris som f.eks. at de stjeler mindre lys, gir mer korrekte farger eller lignende? Står sikkert bakover i tråden, men føler meg lat...
    Edit: ser at Panas briller skjermer bedre mot strølys utenfra. Sikkert ikke dumt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg ikke det var spesielt mye forskjell, men det kan nok være at Panasonic sine skjermer litt bedre mot strølys utenfra. Jeg følte imidlertid ikke at opplevelsen var noe annerledes. Den er definitivt ikke verdt de 1200 ekstra for å få Panasonic sine om du ikke allerede har

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha det i bakhodet. Kjøper briller kun etter at jeg har konstatert at ST50 er verdt å beholde.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler at Panasonic sine 2012-briller har en tendens til å flimre mer. Men det er nå min mening. Ingen dokumentasjon eksisterer for å underbygge min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det står bl.a. her: Komplett.no

Hva 3D-briller angår, disse 3D-brillene til Samsung som selges i 2-packs for 399 eller hva det var fungerer like bra som de originale til Panasonic (SSG4100). Jeg har to av de også. 2011-brillene fungerer dog ikke, selv om de også er bluetooth. De syncer ikke ordentlig og gir null 3D-effekt.
    Komplett.no - Samsung briller 3D SSG-P41002 2-pack
    Disse du tenker på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Jepp. Fungerer finfint de. Hyggelig pris på dem også nå, jo.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg kjørt inn tv-en i seks dager med fargeplater og lav lysstyrke og kontrast.

Men dette hjelper lite når noe åpenbart er feil. Da jeg bestilte tv-en hos Netonnet - og ikke minst mens vi utvekslet flere mail - understreket jeg hvor viktig det er å frakte en plasmaskjerm stående/vertikalt. Har nevnt det hele fem ganger i fem forskjellige mail til Netonnet. Nevnt det en gang da jeg skrev til Bring og ikke minst da jeg ble oppringt av Bring for å avtale nærmere når jeg skulle få den levert.

Men på tross av at jeg nevnte det flere ganger (skulle vært unødvendig å lære fagfolk om hvordan man skal frakte en plasma-tv, men dog) så fraktet de den liggende.

Vi ble oppringt fem minutter før de skulle være nede ved garasjen. Jeg gikk ut umiddelbart og ventet på dem. De kom kjørende i høy fart. En vanlig hvit varebil. Inne satt tre utenlandske gutter med vanlige klær på seg. Kan tenke meg at Bring har mye å gjøre om dagen slik at de leier inn ekstra folk med egen varebil. Den ene snakket norsk og det var han som leverte papirer til signering.

Det første som skjer er at den ene går mot meg. Den andre sitter fortsatt i bilen og lener seg mot rattet, mens den tredje går bak og åpner dørene. Der ser jeg at esken er plassert liggende i midten av bilen - uten noen som helst form for sikring. Først og fremst skal plasmaskjerm fraktes stående. Og for det andre så skal den sikres godt. Ingen av delene ble gjort.

Så går han ene inn og drar med seg esken ut. Tar tak i stroppene og legger tv-en opp-ned på bakken. Jeg rekker ikke å stoppe ham, men de får kjeft umiddelbart i det jeg kom frem til bilen. Så spurte jeg om hvorfor de fraktet en plasmaskjerm liggende og helt usikret. Ikke minst spurte jeg den ene om hvorfor han båret ut esken alene og la den opp-ned rett på gata. Når alt dette er imot all sunn fornuft og det som står i plasmamanualene.

De sa at det ikke var farlig og da ble jeg helt vill inne i meg. Når de fraktet den liggende og helt usikret helt fra hovedlageret (kan ikke tenke meg at de kjørte pent på disse svingete veiene - tvert imot), så kunne ting gå galt. Kjører man fort i en sving, eller på en fartsdump - så er det gjort. Og måten disse fraktet tv-en på sier meg at de ikke akkurat var klare over at en plasmaskjerm med sin tyngde kan få skader ved støt med trykk fra glasset ned mot elektronikken. Ikke minst så kan pikselfeil oppstå ved uforsvarlig frakt.

Jeg sa at jeg skriver under siden varen ser uskadet ut. Altså det er ingen ytre påkjenninger. Men jeg understreket at jeg skulle kontakte Netonnet og forklare alt. Ikke minst skulle jeg sjekke om alt var i skjønneste orden når jeg slo på tv for første gang.

Det første jeg så etter var om glasset var knust. Det var det heldigvis ikke. Så så jeg etter døde/blinkende piksler. Lokaliserte en midt på skjermen og tenkte at jeg kunne leve med det. Den var død og synlig kun med enkelte fargeplater som bakgrunn. Dagen etter så ble jeg ganske obs på dette med døde piksler og lette etter pikselfeil mens jeg kjørte på med fargeplater fra USB-brikken. Så fant jeg en til som var mørkgrå/sort. 10 cm fra bunnen, nede i høyre hjørnet.

Det var på onsdag. Og da hadde jeg to døde piksler. Fortsatte å forberede tv-en med disse fargeplatene, men så også fortsatt etter pikselfeil. Ingenting på to dager. I går så jeg en til rett over den som døde ut først. Så ennå en til i dag på morgenen. Da var det fire. På ettermiddagen oppdaget jeg to nye som blinket - i samme området. Rett ved disse to døde pikslene. Den ene synes godt og den blinker, mens den andre blinker svakt. Som om kun halve pikselen blinker.

På kvelden oppdaget jeg en blinkende piksel til. Denne gang til venstre fra midten av skjermen og litt ned, sånn ca 15 cm fra midten av skjermen.

Så nå er jeg oppe i syv pikselfeil. Døde og blinkende. Samt midlertidig/eller varig innbrenning av "Viera Hoved meny" øverst til venstre, samt "Velg" nede til venstre. Til tross for at jeg nesten ikke har vært inne i menyen og er forsiktig som få. Med rullefelt i flere timer om dagen, samt fargeplater fra USB-brikken. Til tross for alt dette - så har jeg syv pikselfeil og innbrenning etter seks dager!

Dette er nødt til å være i sammenheng med uforsvarlig frakt. Kan ikke tenke meg noe annet. Har hatt fire plasmaskjermer, men aldri sett en død - eller blinkende - piksel. Og nå har jeg syv blinkende/døde på seks dager.

Har skrevet til Netonnet og forklart om alt i detaljer. Er stygt redd for at jeg kommer til å oppdage en død/blinkende piksel hver eneste dag. Dette høres jo helt sykt ut, men det er dessverre tilfelle.

Har altså forklart alt fra a til å og bedt Netonnet om å kontakte Bring. For jeg er nok ikke den eneste som har fått levert en plasmaskjerm som ble fraktet på en meget uforsvarlig måte. For ikke å snakke om folk som kommer til å bestille plasma fremover.

Har bedt om å få en ny tv levert, så de kan ta med seg den gamle. Dette er ikke noe teknikere skal se på for døde piksler er det umulig å vekke til live. Og jeg kan ikke ta sjansen på at ting skal fungere slik de skal fremover, rett og slett fordi elektronikken kan ha tatt skade av at tv-en ble fraktet liggende (og sikkert i en stor fart) uten sikring og med fritt rom på sidene bak i varebilen.

Har også bedt dem om å sette esken opp på en liten pall og stroppe rundt det hele slik at Bring-folk blir nødt til å frakte stående. Håpløst og skulle vært unødvendig å be om slike ting.

Huff....jeg er så oppgitt. Vedder på at det dukker opp 2-3 nye pikselfeil i løpet av morgendagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GT50 eller ST50

Prisen har ingenting å si.Lurer bare på hvilken som er best på bilde?De andre funksjonene er ikke så viktig.
    Har hatt ST50 3ganger på verkstedet nå(for problemer med at den slår seg av og på med korte mellomrom),og siden Elkjøp har GT50en til 10' nå vurderer jeg å gå over til den.
    Noen som har sammenliknet de?

Side 63 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 59 60 61 62 63 64 65 66 67 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •