Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal kjøpe ny tv for min søster. Har ikke fulgt så godt med på tv-fronten de siste årene (siden Kuro'en forsvant ), men regner med at det blir en 50ST50. Skulle vel være et godt kjøp til rundt 10K?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Skal kjøpe ny tv for min søster. Har ikke fulgt så godt med på tv-fronten de siste årene (siden Kuro'en forsvant ), men regner med at det blir en 50ST50. Skulle vel være et godt kjøp til rundt 10K?
    Jepp

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor

Du får ikke bedre kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, folkens. Er ny her. 8)

Har eid fire flatskjermer de siste årene. PV600, PX80, PZ800 og LX5090. Det er LX5090 jeg har hatt de siste årene. Vurderte å gå for VT20 og VT30 i mellomtiden, men disse kunne ikke måles helt med Kuroen.

Siden min far ønsket å bytte ut sin gamle tv så fikk jeg en god ide. Han skulle få min LX5090, mens jeg endelig kunne gå til innkjøp av en ny tv. Selv om jeg elsker min gamle Kuro, så er det på tide å komme seg videre i livet. Videre og videre, altså tilbake til Panasonic.

Så nå har jeg bestilt en VT50 hos NetOnNet og tv-en ble sendt fra Borås i går. Gleder meg og gruer meg litt. Først og fremst fordi jeg er redd for at Bring kommer til å frakte tv-en liggende og ikke minst er jeg redd for at panelet skal slite av andre grunner.

Man blir litt depressiv og engstelig av å lese hva enkelte sliter med. Særlig slc her inne. Men jeg må fokusere på at det finnes hundrevis av fornøyde kunder som ikke har grunner til å registrere seg her og klage over en ganske god tv. Men det blir ikke lett å kjøpe en tv med så mange fancy ting innebygd og ikke minst så finnes det transportører som frakter plasmaer liggende. Og da er det ikke så rart at feil oppstår. For ikke å snakke om grønnskjær og innbrenning folk rapporterer om.

Har hatt flaks hittil i alle disse årene og aldri hatt problemer med noen av tv-ene. Nå er jeg litt ekstra redd siden produsentene sparer seg til fant om dagen, men også putter inn "fancy greier" i tv-er anno 2012. Skal innkjøre tv-en skikkelig. Kontrast og lyset under 50, pixel orbiter og skal zoome inn for å unngå logoer. 200 timer ca.

1. Har hatt Sagem 103, den gamle dekoderen fra CD. Denne skal ut, slik at jeg kan få bruk for IDTV. Har bestilt CAM fra CD. Har for øvrig kabel-tv. Hvor stor forskjell i bildekvaliteten vil jeg oppleve ved å gå fra Sagen 103 til IDTV på VT50?

2. Siden jeg er vant til Kuro LX5090, vil jeg være fornøyd med VT50?

3. Har ikke tenkt å bruke tv-en til surfing, men den skal brukes til å streame fra Sumo, YouTube o.l. Det går greit å logge seg inn på Sumo og se på et tv-program? Hvordan er kvaliteten? Har god nok linje så sånt sett skal det være greit. Men tenker på å streame direkte på tv via den innebygde nettleseren på tv2.no, vs. å koble pc til tv via HDMI?

4. Så langt har CD kun en 3D-kanal - og det er snakk om High TV. Hvordan er kvaliteten og innholdet?

5. Hva med konverteringen fra 2D til 3D. Si at jeg vil få en 3D-opplevelse når jeg ser på en fotballkamp, naturprogram eller en film. Så trykker jeg på "konverteringsknappen" og tar på briller. Hvordan vil opplevelsen være? "Nesten-3D"?

6. Hvor flinke er Netonnet (si Bring, da) til å frakte plasmaskjermer på en forsvarlig måte?

Mange spørsmål, men det blir alltid slik når en nykommer stikker innom.

Takk på forhånd for alle svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik39
    Man blir litt depressiv og engstelig av å lese hva enkelte sliter med. Særlig slc her inne. Men jeg må fokusere på at det finnes hundrevis av fornøyde kunder som ikke har grunner til å registrere seg her og klage over en ganske god tv. Men det blir ikke lett å kjøpe en tv med så mange fancy ting innebygd og ikke minst så finnes det transportører som frakter plasmaer liggende. Og da er det ikke så rart at feil oppstår. For ikke å snakke om grønnskjær og innbrenning folk rapporterer om.
    Jeg er sannsynligvis bare i overkant kresen! :P Så du får gjøre deg opp en mening selv. Jeg ser du vurderer netonnet. Hvis du skal bruke denne sammen med en CAM, forsikre deg om at den faktisk er en nordisk modell. Canal Digital pleier å være litt kjipe med å aktivere CAM-er om det ikke er nordiske modeller.

1. Har hatt Sagem 103, den gamle dekoderen fra CD. Denne skal ut, slik at jeg kan få bruk for IDTV. Har bestilt CAM fra CD. Har for øvrig kabel-tv. Hvor stor forskjell i bildekvaliteten vil jeg oppleve ved å gå fra Sagen 103 til IDTV på VT50?
    Du vil merke noe forskjell, ikke minst fordi du blir kvitt et ledd med skalering. Disse råtne Sagem-dekoderne må du jo sette en bestemt oppløsning på, det vil si at noen kanaler vil alltid bli skalert to ganger fordi opprinnelig oppløsning ikke stemmer med hva du har definert. TV-en vil derimot få signalet som det kommer fra satellitten og du blir kvitt noe unødvendig prosessering.

2. Siden jeg er vant til Kuro LX5090, vil jeg være fornøyd med VT50?
    No idea. Se ovenfor

3. Har ikke tenkt å bruke tv-en til surfing, men den skal brukes til å streame fra Sumo, YouTube o.l. Det går greit å logge seg inn på Sumo og se på et tv-program? Hvordan er kvaliteten? Har god nok linje så sånt sett skal det være greit. Men tenker på å streame direkte på tv via den innebygde nettleseren på tv2.no, vs. å koble pc til tv via HDMI?
    Jeg har ikke prøvd, men på VT30 testa jeg om NRKs nett-tv fungerte, og det gjorde den ikke. Så jeg antar at tingenes tilstand ikke er noe annerledes på VT50. Nettleseren er ikke ment for dette. Youtube finnes det egen app for.

4. Så langt har CD kun en 3D-kanal - og det er snakk om High TV. Hvordan er kvaliteten og innholdet?
    Kvaliteten og innholdet er vel sikkert helt greit... hvis du liker moteoppvisninger! (Jeg har enda ikke sett så mye annet når jeg har zappet forbi den kanalen)

5. Hva med konverteringen fra 2D til 3D. Si at jeg vil få en 3D-opplevelse når jeg ser på en fotballkamp, naturprogram eller en film. Så trykker jeg på "konverteringsknappen" og tar på briller. Hvordan vil opplevelsen være? "Nesten-3D"?
    Nesten-3D er vel å strekke det litt langt. Du vil vel se en viss 3D-effekt på noen ting, men det vil se litt rart ut. Du bør nok ikke forvente å få så mye 3D-greier fra tv med det første.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for et raskt svar! :-D

Du er kresen, ja. Det er ikke så rart. Man kjøper jo slike "High End"-tv-er fordi man vil ha det beste. Og jeg er ikke mindre kresen. Er perfeksjonist så det holder. Men jeg fokuserer positivt så ting blir som regel bra.

Har allerede bestilt fra NetOnNet og VT50 ble sendt i går fra hovedlageret. Det er Bring som frakter på pall og vil levere på dør. Det er snakk om modellen som slutter med Y, så det er en nordisk modell.

Skal kjøre inn tv skikkelig for så å bruke THX-modusen litt. Men målet er å kalibrere. Litt rart å handle årets beste plasma, men at man gruer seg en del. Det er altså fordi jeg frykter at den blir transportskadet. Hater maset som følger med retur av tv osv.

Når det gjelder å se på nett-tv på tv-en så er dette ganske viktig. Pleier å se på programmer på TV2, NRK, TV3 o.l. som jeg går glipp av når jeg på jobb. Om ikke det lar seg gjøre med hjelp av tv-ens nettleser, så skal jeg prøve å koble meg opp til tv fra pc via bluetooth eller på en annen måte gjøre det trådløst.

Ja ja, blir sikkert positivt overrasket så mye som jeg gruer meg. Er altså mest redd for transportskader på panelet/komponenter inne i tv-en og litt for grønnskjær o.l. For samtlige flatskjermer jeg har eid, har jeg bestilt på nett og hentet selv på lager i Oslo. Men nå skal den transporteres fra Sverige med Bring... Det går nok bra ...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp en TX-P55ST50Y i hus for å erstatte min gode gamle TH-42PX85, men må si det er et par ting som plager meg såppass at jeg vurderer å bare levere den inn igjen.

Har prøvd å søke meg litt frem til svar, å lest litt i denne tråden her, men kan ikke se å finne svar på akkuratt det jeg lurer på.

Har en forferdelig plagsom buzzing/during når det er mye lyst/hvitt på skjermen, høres godt selv om du har lyden på.
    Er dette noe som vil gå seg til etterhvert?

Syns også bildet flimrer/hakker gankse mye, ikke bare ved panorering, spesielt på lyse/hvite bilder. Er det bare slik, eller kan jeg klare å få stille det bort?
    Har selvfølgelig prøvd forskjellige IFC innstillinger!

Men sett bort i fra disse tingene så var det greit med noen tommer til 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra
    Fikk nettopp en TX-P55ST50Y i hus for å erstatte min gode gamle TH-42PX85, men må si det er et par ting som plager meg såppass at jeg vurderer å bare levere den inn igjen.

Har prøvd å søke meg litt frem til svar, å lest litt i denne tråden her, men kan ikke se å finne svar på akkuratt det jeg lurer på.

Har en forferdelig plagsom buzzing/during når det er mye lyst/hvitt på skjermen, høres godt selv om du har lyden på.

Syns også bildet flimrer/hakker gankse mye, ikke bare ved panorering, spesielt på lyse/hvite bilder. Er det bare slik, eller kan jeg klare å få stille det bort?

Ang. buzzingen.. det KAN gå seg til. VT50-en min buzzet så mye at jeg fikk hodepine de første timene, men det gikk over.

Flimmeret du ser er typisk for NeoPlasma-skjermene til Panasonic. Det eneste du kan gjøre for å bedre det er å stille ned lysstyrke/kontrast. Noen er veldig følsomme for det flimmeret, andre ser det ikke i det hele tatt. Kan hende du blir vant med det etter hvert også.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kaster inn håndkleet

Nå har jeg gitt opp på å få en velfungerende tv, og har bestemt meg for at en projektor til 20laken vil gjøre meg mye lykkeligere. Til alle de andre som har en defekt St50 og vil prøve en annen tv, så gir Samsung PS60E6505 utrolig mye for pengene og skal være på linje med st50.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Nå har jeg gitt opp på å få en velfungerende tv, og har bestemt meg for at en projektor til 20laken vil gjøre meg mye lykkeligere. Til alle de andre som har en defekt St50 og vil prøve en annen tv, så gir Samsung PS60E6505 utrolig mye for pengene og skal være på linje med st50.
    Hva var du igjennom før du til slutt ga opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skåra

Husker godt da jeg ble plaget med de samme problemene som du nevner her.

Buzzingen varte i 2-3 måneder og det var verst når det var mye hvitt på skjermen. Litt mindre med lysegrått og minst når det var grått. Det opplevde jeg på min gamle 50PZ800 som jeg kjøpte i 2008 (flaggskipet til Panasonic på den tiden).

Men så leste jeg et sted om at det skulle gå over etter hvert. Siden jeg hører så godt at det nærmest går utover min tilværelse, så bestemte jeg meg til å kjøpe trådløse hodetelefoner. Brukte disse i noen måneder fast (bruker dem fortsatt sent på kvelden) og samtidig så fant jeg ut at buzzingen forsvant helt.

Når det gjelder flimring så hjalp det veldig å slå på IFC. Selv om den gjør ting verre når man ser på en fotballkamp eller en action film der det er raske bevegelser. IFC hjalp til å gjøre bildet flimmerfritt, men den har sine negative sider, altså.

Vet ikke hvordan det vil være på min nye VT50, siden det er så mange innstillinger å ta hensyn til. Og særlig IFC har lav, middels og høy innstilling o.l. Ting er mer avansert på disse neo-plasmaene.

Min nye tv ankom terminalen på torsdag kveld, men Bring kan ikke levere før tirsdag kveldstid. Først da vil jeg kunne komme med mine betraktninger.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hva var du igjennom før du til slutt ga opp?
    Magneta/rosa skjær på høyre side av panelet med TV nr 1. Samme med TV nr. 2, pluss vertikal stripe til høyre som var lysere enn resten av panelet, begynte også å utvikle seg en stor grønn blob litt til venstre for midten på det siste panelet og tendenser til rosa skjær på venstre side
    .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fattar inte att butiker ens törs sälja dessa i Norge med den stränga förbrukarköpslag vi har här. Panasonic ler ända till banken då de lämnar ett års garanti till butikerna. Efter ett år är det butiken som får ta stöten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Magneta/rosa skjær på høyre side av panelet med TV nr 1. Samme med TV nr. 2, pluss vertikal stripe til høyre som var lysere enn resten av panelet, begynte også å utvikle seg en stor grønn blob litt til venstre for midten på det siste panelet og tendenser til rosa skjær på venstre side
    .
    Ja, jeg ser en del av de samme tingene på VT50-en også. Men akk... jeg føler at jeg ikke klarer å bry meg så ekstremt lenger så lenge det ikke er synlig mesteparten av tiden. Det er fremdeles bedre enn i fjor, og selv om jeg ikke akkurat anbefaler Panasonic-en spesielt, så er den i år såpass at jeg ikke fraråder den i like stor grad :P

Synd å høre at du ga opp. Ser du anbefalte E6505 også, hadde du denne innom selv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Fattar inte att butiker ens törs sälja dessa i Norge med den stränga förbrukarköpslag vi har här. Panasonic ler ända till banken då de lämnar ett års garanti till butikerna. Efter ett år är det butiken som får ta stöten.
    Det stopper ikke der. Panasonic anser det jo ikke som produktfeil, så det er butikkene som må ta ansvaret uansett (men de selger for det meste skjermene ut til andre som ikke legger merke til det eller henger seg opp i det).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elektrokjedene får kostprisen eller tilsvarende vare tilbake hvis kundens vare ikkje kan fikses innen reklamasjonsperioden, og grunnen til eg vet det er siden eg spurte RFC ansvarlig for ca 1 min siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Elektrokjedene får kostprisen eller tilsvarende vare tilbake hvis kundens vare ikkje kan fikses innen reklamasjonsperioden, og grunnen til eg vet det er siden eg spurte RFC ansvarlig for ca 1 min siden.
    Det høres veldig rart ut. Jeg kan bekrefte at en av norges største forhandlere av slikt ikke får en krone igjen på ting der produktgarantien har gått ut og må ta tapet selv (Dette har jeg direkte fra RMA-avdelingen for den aktuelle bedriften)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hvertfall sånn i en de 2 kjedene som står for 80% av elektrosalget i Norge. Er helt logisk at forhandler ikkje dekker feilene på en vare som er ment til å vare i 5 år med unntak av Apple varer siden de driter i forbrukerkjøpsloven og gir ,ax 1 års garanti uansett, så butikken må ta reklamasjonskostnaden selv med varer som er på andre året. Tør ikkje engang å spekulere i Iphone og reklamasjonsproblemer der og kordan det ordnes hvis den får produksjonsproblemer på tredje året.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og som forventet, apple dekker 1 års garanti og resten av reklamasjonsårene dekkes av butikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan visst også slutte meg til den ikke fullt så eksklusive klubben for de som har litt heavy IR på en 2012-panasonic :P Er det noen som har gjort jobben med å finne ut hva den mest effektive måten å få det vekk på er? Kjører "analog snø" nå en stund for å se hva slags effekt det har, men hvis noen har noen tips til noe som fungerer raskere er det bare å komme med dem.

Side 60 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •