Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 103 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Panasonic TH42PX80 Plasma Calibration & Benchmark Test
    Samsung PS50C6900 Plasma 3D TV Review

Var det nærmeste eg kom sammenligningsgrunnlag fra samme side. Verden går tydeligvis saaaaakte fremover.
    Dette tror jeg ingenting på!

Husk at Samsung C7705 og C6900 er forskjellige skjermer, C7705 er markant bedre:

Dette er målinger Flatpanels har tatt på 50" PS50C7705 og til info så er 63" Ps63C7705 enda bedre på sort enn 50" Tipper ca 0,02 bedre ifølge tester som er gjort!

Etter kalibrering:
    Sortniveau 0,06 cd/m2
    Lysstyrke 110 cd/m2
    Kontrastforhold 1833:1

Her er tallene for 42PX80

Etter kalibrering:
    Sortniveau 0,13 cd/m2
    Brightness 119 cd/m2
    Kontrastforhold 915:1

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forholder meg til det som foreligger, om det er 0,07 eller 0,06 er vel helt revnende likegyldig. Hvis mønsteret på 50 og 63 tommeren følger år 2011 modellene så blir det som du sier men enn så lenge så forholder eg meg til din og min test.

Er hvertfall ikkje enorme fremskritt. 4 år gamle LCD modeller fra Samsung hadde ca samme sortnivå dengang, kalibrert vel og merke.

Samsung 8 LCD-serie test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Flatpanels sin test høres mer riktig ut utifra det eg husker av PX80, men forskjellige måleapparater osv..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De samsungene jeg nevnte er 2010 modellene. Vil fortsatt tro C7705 kanskje er bedre på skygger eller andre ting kontra A866 (Lcd modellen du snakker om) Men det det har jeg ikke nok kompetanse til å gi meg ut på!

Jeg er enig med deg i at dette med sortnivå har gått relativt treegt "nedover" spessielt når man Hadde/Har gamle Kuro skjermer som referanse enda på dette området.

Men er såpass (egen og vrang) og står fortsatt på at PsXXC7705 har tydelig bedre sort enn en Panasonic som er 4 år eller eldre

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er ikke det minste rart at du synes det. Jeg har fremdeles et par av disse gamle skjermene og de er kanskje de beste SD-skjermene som er laget til nå (37-tommeren er så bra at den fint takler dårlige VHS-kilder). Men så kostet disse skjermen nærmere 30000 da de kom i 2005. Utfordingen med PA50 er egentlig oppløsningen som er på "skarve" 852 x480 pixler og den har heller ingen HDMI-inngang. Den fungerer supert på lavoppløste kilder, men HD-kilder via komponent-inngangen må skaleres ned (1080i). Men det vet du sikkert fra før av.

TV-lyden på PA50 går også syltynne led-skjermer en høy gang. Men også disse skjermene blir etter hvert slitt (fosforet). På den ene skjermen som jeg har, viser telleren over 5000 timer sist jeg sjekket og den er nå blitt temmelig grå. Noen annet kan man kanskje ikke forvente. Jeg har dog ingen formening om den kan matche en nyere Samsung PS637705, men det høres nesten for utrolig ut.

Akk ja, prispresset på dagens skjermer har ikke bare vært positivt (selv om også jeg vil ha lavest mulig priser).
    Kan ikke være mer enig med deg.
    Jeg selfølgelig, sier ikke at gamle Pana er bedre TV enn Samsung PS63C7705, med tanke på HD og alt annet dings og dangs innebygget, men på SD er fremdeles helt konge.
    Hvis man måler sort nivå på de to er sikert at Samsung er helt suveren, men i virkelighet det ser ikke sånt ut.
    Jeg vet ikke hvordan, og hva det måler men de gamle Pana er på SD fremdeles veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priser og tidspunkter for 50 serien

Størrelse Model Levering Pris
    42" X50 April kr. 4.999,-
    50" X50 April kr. 6.999,-
    42" XT50 Marts kr. 5.999,-
    50" XT50 Marts kr. 7.999,-
    42" UT50 Marts kr. 6.999,-
    50" UT50 Marts kr. 8.999,-
    42" ST50 Marts kr. 7.999,-
    50" ST50 Marts kr. 10.999,-
    55" ST50 Marts kr. 16.999,-
    65" ST50 Maj kr. 24.999,-
    42" GT50 Marts kr. 10.999,-
    50" GT50 Marts kr. 13.999,-
    50" VT50 April kr. 18.999,-
    55" VT50 Maj kr. 24.999,-
    65" VT50 Maj kr. 32.999,-

Vejlendende priser i danske kroner. Med forbehold for fejl og senere ændringer

Læs mere: Priser og tilgængelighed på Panasonic 2012 TV

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig ser det ut til at Panasonic tar seg sammen, billig modellen gruser det meste som er der ute per dags dato i forhold til pris og ytelse og hvis GT50 og VT50 er en forbedring så vil dette bli de beste tvene på mange mange år.

Panasonic TX-P42ST50B Performance

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke tvil for min del lenger: Det blir 55" ST50! Noen som vet noe om slipp-dato i Norge?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig ser det ut til at Panasonic tar seg sammen, billig modellen gruser det meste som er der ute per dags dato i forhold til pris og ytelse og hvis GT50 og VT50 er en forbedring så vil dette bli de beste tvene på mange mange år.

Jeg er også forsiktig optimist og de første testene av ST50 virker veldig lovende. Jeg velger dog også å være realist og avvente, for dette har de sagt hvert år en stund nå! Men for all del, det virker veldig lovende. ST50 er allerede påstått å ha bedre fargenøyaktighet enn VT30, hvilket ikke kan være noen ulempe for VT50.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåpentligvis kan det bare gå en vei videre med GT50 og VT50. Er de uten idiot feil så blir det en VT50 hvis ikkje Samsung produserer ett mirakel med ES8005 Plasmaen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåpentligvis kan det bare gå en vei videre med GT50 og VT50. Er de uten idiot feil så blir det en VT50 hvis ikkje Samsung produserer ett mirakel med ES8005 Plasmaen.
    Jeg tror ikke man skal forvente noen revolusjon fra Samsung i år. De ville ha vært ute med å annonsere det for lenge siden. Panasonic på sin side har aktivt promotert noen av endringene de har gjort nå. Hvis de nå klarer seg gjennom året uten at det oppstår idiotiske feil kan det nok hende jeg snapper en 50-serie når de skal ut av markedet neste år.

Men for nå får vel D8005-en duge. Ingen irritasjonsmomenter oppstått på den enda, så den er ganske levelig for meg.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leste anmeldelsen. Ser veldig lovende ut men tror jeg blir sittende på gjerdet en stund før jeg eventuelt kjøper. Er veldig spent på om de har klart å eliminere problemet med grønne flekker (eller lignende) som skal ha fantes i svært varierende grad på 2011-modellene.

Utdrag fra anmeldelsen angående dette med grønne flekker:
    "So how does the 2012 ST50 fare? The same test pattern which instantly revealed the green splats on the 2011 model does reveal a very slight yellow-green tint in the centre of the panel, but it's incredibly subtle - we wouldn't have noticed it if we hadn't been on the lookout for uniformity issues, and we didn't find it during actual viewing - although it stands to reason that if it appears with the test patterns, the possibility exists of it being visible."

Ble littegrann usikker etter å ha lest dette. Virker nesten som det har blitt minimert, men ikke helt eliminert. Jeg har forstått det slik at selv om slike ting er så minimalt at det er ubetydelig til å begynne med, kan det bli mye mer synlig etterhvert - slik som visstnok var tilfelle på noen av 2011-eksemplarene.

Men regner med at de har tatt dette på alvor, så det blir vel neppe noen repetisjon av fjoråret. Kommer til å følge spent med på flere tester og brukererfaringer iallfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Leste anmeldelsen. Ser veldig lovende ut men tror jeg blir sittende på gjerdet en stund før jeg eventuelt kjøper. Er veldig spent på om de har klart å eliminere problemet med grønne flekker (eller lignende) som skal ha fantes i svært varierende grad på 2011-modellene.

Utdrag fra anmeldelsen angående dette med grønne flekker:
    "So how does the 2012 ST50 fare? The same test pattern which instantly revealed the green splats on the 2011 model does reveal a very slight yellow-green tint in the centre of the panel, but it's incredibly subtle - we wouldn't have noticed it if we hadn't been on the lookout for uniformity issues, and we didn't find it during actual viewing - although it stands to reason that if it appears with the test patterns, the possibility exists of it being visible."

Ble littegrann usikker etter å ha lest dette. Virker nesten som det har blitt minimert, men ikke helt eliminert. Jeg har forstått det slik at selv om slike ting er så minimalt at det er ubetydelig til å begynne med, kan det bli mye mer synlig etterhvert - slik som visstnok var tilfelle på noen av 2011-eksemplarene.

Men regner med at de har tatt dette på alvor, så det blir vel neppe noen repetisjon av fjoråret. Kommer til å følge spent med på flere tester og brukererfaringer iallfall.
    David Mackenzie som gjorde dette reviewet har postet på avforums nå ang. dette, og han virker å være veldig forsiktig med å friskmelde 2012-serien. Han sier følgende:

"I'll be looking forward to seeing what store-bought TVs perform like in terms of uniformity. Remember that last year's models had subtle green tints when we reviewed them, to the extent that we didn't think it was worth too much comment - and then we saw what some forum users' TVs looked like (not subtle). "

Så dette er en reviewer i år som kommer til å passe litt på i år ser det ut til.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Dette tror jeg ingenting på!

Her er tallene for 42PX80

Etter kalibrering:
    Sortniveau 0,13 cd/m2
    Brightness 119 cd/m2
    Kontrastforhold 915:1
    Dette sier ikke mye mer enn at de gjorde en (særdeles) dårlig kalibrering. Selv min PX70 kan kalibreres til 0.08 cd/m2. Tallene før og etter kalibrering var jo nesten identisk hos flatpanels. . .

Out-of-Box
    Sortniveau 0,14 cd/m2
    Brightness (lysstyrke) 173 cd/m2
    Kontrastforhold 1235:1

En godt kalibrert PX80 når 0.05 cd/m2 og har gode detaljer hele veien ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Dette sier ikke mye mer enn at de gjorde en (særdeles) dårlig kalibrering. Selv min PX70 kan kalibreres til 0.08 cd/m2. Tallene før og etter kalibrering var jo nesten identisk hos flatpanels. . .

Out-of-Box
    Sortniveau 0,14 cd/m2
    Brightness (lysstyrke) 173 cd/m2
    Kontrastforhold 1235:1

En godt kalibrert PX80 når 0.05 cd/m2 og har gode detaljer hele veien ned.
    Ok, det kan godt være så det skal jeg ikke si noe på!

Over til noe annet så blir det uansett spennende med 2012 modellene når de har fått noen mnd på baken mtp sortnivå økning og "grønne" problemer!

Er dette eliminert vil sansynligheten så absolutt være til stede for at jeg sitter med en 65VT50 istedenfor Ps64E8005 innen 1 år om ny tv skal anskaffes Blir også spennende om man får se 65" nede på 20000,- grensa utover året!

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS64E8005 selges på Expert i Trondheim for 18800 kr,....kanskje det kommer fortere enn du tror?8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grisebillig ja, sikkert halve prisen av VT50 når den dukker opp. VT50 bør bare grise den for at det skal være verd 100% mer i pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    PS64E8005 selges på Expert i Trondheim for 18800 kr,....kanskje det kommer fortere enn du tror?8)

Det høres nesten for godt ut til å være sant, må jo være en trykkleif eller noe, men det er jo ekstremt billig.

Ps64D8005 har jeg ikke sett under 19999,- og nå ligger den på 20999,- selv om den er på vei ut..

Men det lover jo godt

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert på Tiller i Trondheim,..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Does anybody know when the VT50 series hits the stores here in Norway and what the prices will be? I've seen the flatpanels.dk Danish prices etc. and I'm wondering if these prices will be similar in Norway or we will have to pay more?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Det høres nesten for godt ut til å være sant, må jo være en trykkleif eller noe, men det er jo ekstremt billig.

Ps64D8005 har jeg ikke sett under 19999,- og nå ligger den på 20999,- selv om den er på vei ut..

Men det lover jo godt
    Samsung har vel gått ut og sagt at de ville begynne med prisene ferdig redusert i år, så ikke sikker de faller noe særlig mer utover.

Side 6 av 103 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •