Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 2052
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Feil. OLED plages av innbrenning, farge dioder som dør fortere enn andre, unøaktig farger osv..
    Jeg har også lest noe om det. Hvor problematisk er det på Oled? Er det snakk om permanente eller bare middlertidige?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Feil. OLED plages av innbrenning, farge dioder som dør fortere enn andre, unøaktig farger osv..
    Hva er feil? At OLED vil være gode TVer? De problemene du beskriver ser man allerede på plasma i dag (innbrenning, fargeceller som eldes forskjellig, rødfarge som fremstår oransjeaktig osv). De synes du jo er best. Hvorfor denne diskrimineringen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OLED er hype til det motsatte er bevist, LED skulle være bedre enn LCD teoretisk sett men endte opp med å være tilsvarende i beste fall med lysgjennomblødning til dobbel pris og en drøss med andre problemer.

Plasma er sålenge det beste alternativet til en 1/4 av prisen sålenge man kjøper riktig plasma.

OLED bør være perfekt til 70000 kroner sånn ca og derfor gleder eg meg til proffene får hendene sine på en og får målt de sånn at man vet kor landet ligger.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At plasma har god kvalitet/pris ratio er forsåvidt riktig for enkelte. Oled kan godt være hypet, det er ikke poenget her. Å kritisere en kommende teknologi for mulige feil som allerede definitivt eksisterer på dagens skjermer er urettferdig.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Hva er feil? At OLED vil være gode TVer? De problemene du beskriver ser man allerede på plasma i dag (innbrenning, fargeceller som eldes forskjellig, rødfarge som fremstår oransjeaktig osv). De synes du jo er best. Hvorfor denne diskrimineringen?

Kanskje, jeg misforsto, men jeg tolket det som om han prøvde å si at OLED er perfekt. "skal man ha fin TV må man ha OLED". Man trenger ikke OLED for å ha "fin" TV, finnes gode plasma OG bak-belyst LED-LCD. Plasma har sine problemer, men det har OLED også. Er ikke vits å forvente en helt perfekt teknologi, det er den nemlig ikke. Plasma har bedre farger enn OLED, og det med fargeceller som eldes forskjellig, vil jeg tro er større problem på OLED enn plasma. Er ingen diskriminering, men alle vet at plasma og særlig LED/LCD har sine problemer, men det virker som alle tror OLED blir perfekt.

Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har også lest noe om det. Hvor problematisk er det på Oled? Er det snakk om permanente eller bare middlertidige?

Nå har jeg ingen OLED TV som jeg kan snakke med erfaring, men min Samsung Galaxy S3 fikk innbrenning i noen dager men er helt borte nå. De som har hatt muligheten til å teste OLED TVer "ordentlig" har oppdaget større problemer de også.

Men likevel, jeg tar nærmest perfekt sort, utrolig høy kontrast og høyere oppløsning kontra iphone S-LCD møkk

Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    OLED er hype til det motsatte er bevist, LED skulle være bedre enn LCD teoretisk sett men endte opp med å være tilsvarende i beste fall med lysgjennomblødning til dobbel pris og en drøss med andre problemer.

Plasma er sålenge det beste alternativet til en 1/4 av prisen sålenge man kjøper riktig plasma.

OLED bør være perfekt til 70000 kroner sånn ca og derfor gleder eg meg til proffene får hendene sine på en og får målt de sånn at man vet kor landet ligger.

Er spent på hvor nærme de kommer 2.2 gamma og 6500K farger :-D

Mange mener også at sort faktisk ikke er perfekt sort på OLED heller

Skal ikke tro på hypet etter det som skjedde med LED.. :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, er jeg fortsatt den eneste som har fått (evt. lagt merke til) green blobs på VT50-en? :P I såfall skal jeg vel for alvor vurdere å forsøke en til, men det tar liksom noen dager å få igjen pengene fra jeg får levert den.. og jeg vet fremdeles ikke om det er verdt det for så å risikere å få en som er enda verre.. ser det ganske tydelig i noe materiale nå, så det blir utvilsomt verre ettersom timene går

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt.. blir depressiv av å se slc med siste innlegg i panasonic 2012 tråden, vet at noe er blitt verre enn forrige gang hver gang det dukker opp på forsiden. Hvis du betalte rundt 15 for din så kan du heve kjøpet og kjøpe den på Elkjøp eller Lefdal til 14995 så du kan bare kjøre den istedenfor hver gang det dukker opp noe drit istedenfor å sende den med brevposten frem og tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Her følger et par bilder av panelet mitt som det fremstår i skrivende stund... jeg er i alle fall ikke imponert, og jeg synes det ser ut som om det stadig blir verre. Men igjen, det blir nok bare å akseptere det ...

(Mulig jeg bare er for kresen, men midtre delen av skjermen har et ganske tydelig grønnskjær som ikke var der på Samsungen. Grønnskjæret er stort sett ikke synlig i vanlig innhold, og fremdeles ikke like heftig som på VT30-en.. men jeg forbeholder meg likevel retten til å mislike det :P)
    Hei,

Slik jeg har forstått det så pusher alle disse skjermene grønt.
    Hos meg så var det ikke så tydelig som på bildene dine. Men man så det ganske godt på hvit bakgrunn.
    Legger ved autokalibreringsrapporten fra min Lumagen Mini 3D så ser du hva jeg mener.
    Forøvrig er min 65VT50 akkurat nå til reparasjon fordi den slo seg av i tide og utide.
    Når dette skjedde så ble den røde power dioden stående å blinke hurtig 3 ganger, pause og så hurtig 3 ganger igjen.
    Ingen reaksjon via fjernkontrollen eller knappene på tven. Måtte trekke ut og sette i støpselet for at den skulle starte opp igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anbjorn
    Hei,

Slik jeg har forstått det så pusher alle disse skjermene grønt.
    Hos meg så var det ikke så tydelig som på bildene dine. Men man så det ganske godt på hvit bakgrunn.
    Legger ved autokalibreringsrapporten fra min Lumagen Mini 3D så ser du hva jeg mener.
    Forøvrig er min 65VT50 akkurat nå til reparasjon fordi den slo seg av i tide og utide.
    Når dette skjedde så ble den røde power dioden stående å blinke hurtig 3 ganger, pause og så hurtig 3 ganger igjen.
    Ingen reaksjon via fjernkontrollen eller knappene på tven. Måtte trekke ut og sette i støpselet for at den skulle starte opp igjen.
    Jeg ser det faktisk ikke på hvit bakgrunn, det er hovedsaklig på mørke farger. Om jeg kjører kalibreringsdiscen så er det på 15-30 IRE (eller rundt deromkring) jeg kan se dette. Så, det du sier er at det grønne pushet du snakker om også var der etter kalibrering? Eller fikk du det vekk med kalibrering? (For dette her vil definitivt ikke forsvinne ved kalibrering, siden det er der selv om jeg setter farge til 0)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt.. blir depressiv av å se slc med siste innlegg i panasonic 2012 tråden, vet at noe er blitt verre enn forrige gang hver gang det dukker opp på forsiden. Hvis du betalte rundt 15 for din så kan du heve kjøpet og kjøpe den på Elkjøp eller Lefdal til 14995 så du kan bare kjøre den istedenfor hver gang det dukker opp noe drit istedenfor å sende den med brevposten frem og tilbake.
    Bor i kjøreavstand til komplett der jeg har kjøpt den, men jeg har fremdeles ikke noen bil den går inn i (passaten er akkurat for lav til at esken får plass på høykant). Grunnen til at det tar tid å få igjen pengene fra komplett er at returbehandlingen kan ta inntil en uke. I så måte hadde Elkjøp eller Lefdal selvsagt vært greiere... men jeg skal fortsette å bruke tv-en mye de neste ukene og se om noe kanskje kan forandre seg i positiv retning etter litt mer innkjøring. Bør vel i hvert fall klare 300 timer før returperioden på 45 dager nærmer seg slutten...

Men igjen, jeg begynner å mistenke at jeg bare er for kresen :P Hva er oddsene for at jeg for 3. gang skal få en Panasonic med problemer med grønt om det ikke er vanlig? Eller bekymringene som holdt meg litt igjen fra å kjøpe denne skjermen ikke var grunnløse? (Ikke for det, den vertikale stripa til høyre har på ingen måte vært sjenerende...)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får håpe at det er bare 1 usynlig strek på den nye då uten det andre køddet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får håpe at det er bare 1 usynlig strek på den nye då uten det andre køddet.
    Hvis jeg prøver en til... jeg har ikke helt troen, så jeg vet ikke om jeg gidder å rote mer med det og får heller prøve å leve med det. Det virker som om visse innstillinger maskerer det litt bedre enn andre. F.eks. med THX Cinema og kontrast på 42 så virker det som om det viser seg sjeldnere enn med vanlig Cinema.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg prøver en til... jeg har ikke helt troen, så jeg vet ikke om jeg gidder å rote mer med det og får heller prøve å leve med det. Det virker som om visse innstillinger maskerer det litt bedre enn andre. F.eks. med THX Cinema og kontrast på 42 så virker det som om det viser seg sjeldnere enn med vanlig Cinema.
    Du får nok rett og slett gi opp flatskjerm søket og evt vente på OLED.Som sikkert blir full av grums som ALLE andre skjermer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

50vt50

Noen som har lagt merke til at den lille dioden under skjemen skifter farge?
    Stusset litt i går da den lyste orange, i dag er den tilbake til grønn.
    Hva er det som trigger dette?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GabbaGabbaHey!
    Noen som har lagt merke til at den lille dioden under skjemen skifter farge?
    Stusset litt i går da den lyste orange, i dag er den tilbake til grønn.
    Hva er det som trigger dette?
    Den skifter til oransje farge når du har et planlagt opptak via DVB-T/S/C.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SLC - dine kommentarer om TV feil gjør meg så deprimert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Hadde en varsling på ett program ja. Tenkte i værste fall det kunne være en feilmelding, vel vel...får ta med lupen bort til skjermen og lete etter striper og grønnstikk isteden.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på hvor lenge crt teknologien eksisterte og hvor mange problemer den fremdeles hadde da den ble pensjonert for bare få år siden så er det vel trygt å melde at flat tv-ene har noen generasjoner igjen før de med sterkt syn slår seg til ro.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor i kjøreavstand til komplett der jeg har kjøpt den, men jeg har fremdeles ikke noen bil den går inn i (passaten er akkurat for lav til at esken får plass på høykant). Grunnen til at det tar tid å få igjen pengene fra komplett er at returbehandlingen kan ta inntil en uke. I så måte hadde Elkjøp eller Lefdal selvsagt vært greiere... men jeg skal fortsette å bruke tv-en mye de neste ukene og se om noe kanskje kan forandre seg i positiv retning etter litt mer innkjøring. Bør vel i hvert fall klare 300 timer før returperioden på 45 dager nærmer seg slutten...

Men igjen, jeg begynner å mistenke at jeg bare er for kresen :P Hva er oddsene for at jeg for 3. gang skal få en Panasonic med problemer med grønt om det ikke er vanlig? Eller bekymringene som holdt meg litt igjen fra å kjøpe denne skjermen ikke var grunnløse? (Ikke for det, den vertikale stripa til høyre har på ingen måte vært sjenerende...)
    45 dager med TV hos meg = ca 675 timer... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GabbaGabbaHey!
    Aha! Hadde en varsling på ett program ja. Tenkte i værste fall det kunne være en feilmelding, vel vel...får ta med lupen bort til skjermen og lete etter striper og grønnstikk isteden.
    Hadde man bare trengt lupe for å se det så skulle jeg ikke klaget :P jeg er ikke så kresen som man kan få inntrykk av. Jeg bare synes det er litt bittert at noe som skal være det beste av det beste har problemer ingen av konkurrentene har, eller tidligere generasjoner av skjermene har. 20-serien hadde ikke antydning til noe av dette, det dukket først opp i 30-serien...

Side 59 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •