Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Men ser du det der når du ser på tv/film da? Altså jeg ser det på bildet der men det er jo veldig svakt og hele bildet er jo grått...hvor ofte ser du kildematrialle som er så grått liksom?
    Det kommer til syne i panoreringer i mørke/dunkle scener.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Det der er uakseptabelt SLC, returner den og håp på det beste med den nye. Sjekket nettopp min med samme menyskjerm og den er helt unison uten noe sånn fjas som du har.
    Hvor mange timer har du hatt på din så langt da? Og hvilken størrelse er det du har? (Jeg har 50"-eren)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    65 tommeren, klarte faktisk å fremprovosere vertical bandet i dynamisk med full guff på den grå skjermen, umulig å se på i andre moduser og måtte faktisk se den fra siden for å kunne skilne den fra resten av panelet.. En cm tjukk strek som gikk nedover panelet på høyre siden. Men det andre du har bilde på der er ikkje eksisterende på mitt panel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    65 tommeren, klarte faktisk å fremprovosere vertical bandet i dynamisk med full guff på den grå skjermen, umulig å se på i andre moduser og måtte faktisk se den fra siden for å kunne skilne den fra resten av panelet.. En cm tjukk strek som gikk nedover panelet på høyre siden. Men det andre du har bilde på der er ikkje eksisterende på mitt panel.
    Hvor mange timer har du på den så langt? Det andre guffet der var ikke tilstede da tv-en var ny og ut av esken, og det ser ut som om det blir verre for hver dag som sagt. Får kjøre på noen dager til og se hva som skjer... er nå uansett 45 dager returrett så har lang tid igjen enda.

Holder det seg imidlertid som nå er det ikke verre enn at jeg som sagt vil komme til å tolerere det bare for å slippe å pakke ned flere av disse her, men jeg er litt skeptisk når det ser ut til å spre seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    367 timer forresten. For en prosedyre det var å finne ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    367 timer forresten. For en prosedyre det var å finne ut.
    Takk for info. Ja, det er litt godt skjult. Jeg kan jo leve i håpet om at det stemmer som artikkelen sa at det var der i begynnelsen, men så har blitt borte etter 200+ timers bruk :P Jeg får bare fortsette og følge med. Bortsett fra de tinga der så er jeg jo fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med P50ST50

Noen andre som har vært borti dette problemet?;
    Har hatt P50ST50en i en måned nå.Fikk avslag på prisen siden en kunde hadde levert den tilbake,da tven slo seg av hele tiden og ikke ville slå seg på igjen. Reperasjonsrapporten sier at power plugen ikke satt godt nok,og at den nå var strammet og fikset.
    Men nå skjer det samme med meg. Satt å se en blu-ray da tven plutselig startet å slå seg av og på hele tiden. Rekker ikke å gjøre noe når tven slår seg på, før den slår seg av igjen. Etter 4 timer ha jeg nå klart å få den til å være på,men kun på analogsignalet av en eller annen grunn. Prøver jeg å slå på ps3en og se film på kanal HDMI 1,så slår tven seg av iløpet av maks 2 minutter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der slo den seg av igjen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Furun
    Og der slo den seg av igjen!
    Hvis avslaget var stort nok til at du har gjort et bra kjøp så ta kontakt med et serviceverksted og få de til å fikse. I motsatt fall er det bare å ta den med tilbake til butikken og heve kjøpet. Høres uansett ut som en feil du ikke kan gjøre så mye med på egen hånd.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Her følger et par bilder av panelet mitt som det fremstår i skrivende stund... jeg er i alle fall ikke imponert, og jeg synes det ser ut som om det stadig blir verre. Men igjen, det blir nok bare å akseptere det ...

(Mulig jeg bare er for kresen, men midtre delen av skjermen har et ganske tydelig grønnskjær som ikke var der på Samsungen. Grønnskjæret er stort sett ikke synlig i vanlig innhold, og fremdeles ikke like heftig som på VT30-en.. men jeg forbeholder meg likevel retten til å mislike det :P)
    Wowser... Slik så min GT30 ut også. Bare litt verre. Jeg har nå sjekket min ST50, og på den er det helt jevnt. Jeg prøvde å ta bilde, men har bare mobilkam og det plukker opp flimringen. Da blir det ikke mye greie på det... Kanskje er budsjettklassen veien å gå dette året.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Wowser... Slik så min GT30 ut også. Bare litt verre. Jeg har nå sjekket min ST50, og på den er det helt jevnt. Jeg prøvde å ta bilde, men har bare mobilkam og det plukker opp flimringen. Da blir det ikke mye greie på det... Kanskje er budsjettklassen veien å gå dette året.
    Ja, det er mye mildere enn det var på fjorårets modeller. Men det er likevel ikke usynlig. Hvis noen flere VT50-eiere (da fortrinnsvis av 50"-eren) hadde giddet å sjekke også, så kunne jeg kanskje dannet meg et bilde av hvorvidt det er verdt å forsøke å bruke returretten for å kjøpe en ny. Spørsmålet er jo da om det er enkelttilfeller som har den "miljøvennlige profilen" eller om det er hele serier som er rammet...

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett film ikveld og ble underveis kvalm, og jeg frykter det er regnbueeffekten sin skyld. Skal jeg virkelig være så uheldig at dette tv også er bare noe "dritt"....kjenner jeg er utrolig lei nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett film ikveld og ble underveis kvalm, og jeg frykter det er regnbueeffekten sin skyld. Skal jeg virkelig være så uheldig at dette tv også er bare noe "dritt"....kjenner jeg er utrolig lei nå.
    Jeg må være en av disse som ikke ser denne effekten. Hva ser man den best på?
    Mistenker for øvrig kanskje at det er flimmeret du reagerer på heller, for flimmer er en av årsakene til at enkelte føler seg uvel når det gjelder 3D også.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg må være en av disse som ikke ser denne effekten. Hva ser man den best på?
    Mistenker for øvrig kanskje at det er flimmeret du reagerer på heller, for flimmer er en av årsakene til at enkelte føler seg uvel når det gjelder 3D også.
    Om store deler av bildet er mørkt og det er noen få lyse områder så ser jeg det veldig godt. Fks lommelykter..det er som med DLP projektorer. Om en flytter på øyne så blir det lyse/hvite oppfattet som forskjellige farger.

Vanskelig å forklare om en ikke har sett det selv.

Håper virkelig at dette ikke blir et problem for meg altså, da blir jeg trist
    Kjøpte Samsung sin 60" 8005 serie i fjor og måtte sende den i retur pga panel problemer. Og om det samme må skje den gangen her pga regnbue problemer så gir jeg opp altså.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om store deler av bildet er mørkt og det er noen få lyse områder så ser jeg det veldig godt. Fks lommelykter..det er som med DLP projektorer. Om en flytter på øyne så blir det lyse/hvite oppfattet som forskjellige farger.

Håper virkelig at dette ikke blir et problem for meg altså, da blir jeg trist
    Kjøpte Samsung sin 60" 8005 serie i fjor og måtte sende den i retur pga panel problemer. Og om det samme må skje den gangen her pga regnbue problemer så gir jeg opp altså.
    Var det jeg trodde det ville innebære, ja. Men nei, jeg må vel være en av de som er velsignet nok til å ikke se akkurat dette. Jeg ser bare grønt og sånt, jeg! :P

Driver fremdeles og ser filmer og serier for harde livet det jeg rekker før jeg må ta det endelige valget. Foreløpig kan jeg fortsatt leve med det jeg ser i alle fall. Håper det holder seg sånn, for jeg merker jeg har litt lite lyst til å bytte vekk fra Panasonic igjen siden de faktisk har et mye mer brukervennlig grensesnitt enn Samsungene (og som nevnt noen ganger før, en fungerende DVB-S-tuner.. den har faktisk ikke glitchet en eneste gang de snart to ukene jeg har hatt tv-en her)

Tror faktisk jeg har fått et eksemplar der retention ikke er noe stort problem heller. Har sett noen filmer med letterbox, og den har ikke vist antydning til å henge igjen. Det gjorde den alltid på D8005-en, og den tv-en var det relativt sjelden å se noe som helst form for retention på.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnbueproblemet handler ikke om tv-en, men hva slags øyne du har.

Jeg har en kompis som stort sett bare ser grønn blink når han ser på en plasmaskjerm. Etter noen få sekunder blir han kjempekvalm. Stopper han ikke da ryker siste måltid rett på gulvet. Det kan jo være til bry for andre i rommet og ikke minst han selv.

Hvis det er hvite undertekster på sort bakgrunn ser jeg litt om blikket flytter seg. For meg er dette helt problemløst. Kvalme har jeg kun følt av å se på LCD skjermer med masse slep grunnet ultratreg responstid.

Med andre ord. Regnbuene blir ikke borte hvis øynene er svært sensitive for dette. Da må du krype til korset å handle inn en LCD skjerm. Eller en Oled. Om lommeboken tåler det.

Jeg forstår at LG og Samsung skal ha en middels årslønn for en slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser det kanskje ikke så kraftig som deg, men opplevelsen av regnbue-effekt kan sammenliknes med å bli midlertidig blendet av en lommelykt i mørket. Jeg ser det best der konstrasten mellom den hvite teksten og bakgrunnen er stor (eks. Boardwalk Empire, scener i Dark Knight), ellers kan jeg ha sett antydninger til regnbue effekt når bildet er svært hvitt. Så forresten også litt til de vertikale båndene i noen scener i Art of Flight.

Må si meg enig at det er ganske så deprimerende å se dette når det ellers er den ultimate tv'en på markedet. Tanken på LED/LCD frister ikke, prisen på LG OLED synes å bli temmelig drøy: 60-70K.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regnbue på plasma var nytt for meg. trodde det kun var på dlp projektorer. De som vil ha en god tv må nok bare vente på oled. 2 eller 3 generasjon oled blir sikkert meget bra og da er de sikkert billigere og.

Heldigvis kan jeg se på alt av tv og projektorer uten å bli kvalm eller svimmel.

Føler litt med dere som kjøper den beste tvn og må slite med alle disse problemene. Det er jo helt utrolig at panasonic ikke klarer ordne dette etter så mange plasma generasjoner.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser også regnbuer på min 65st50 men det er veldig lite og da må jeg bevege øyene ganske mye for å kunne se det. Lettest å teste dette under Sin City filmen

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    regnbue på plasma var nytt for meg. trodde det kun var på dlp projektorer. De som vil ha en god tv må nok bare vente på oled. 2 eller 3 generasjon oled blir sikkert meget bra og da er de sikkert billigere og.

Heldigvis kan jeg se på alt av tv og projektorer uten å bli kvalm eller svimmel.

Føler litt med dere som kjøper den beste tvn og må slite med alle disse problemene. Det er jo helt utrolig at panasonic ikke klarer ordne dette etter så mange plasma generasjoner.

Feil. OLED plages av innbrenning, farge dioder som dør fortere enn andre, unøaktig farger osv..

Side 58 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •