Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2052
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question

Lurer på om noen med kalibreringspeiling kan utrede litt om fargejusteringene på VT serien ???

ISF kalibreringssettingene fant jeg på nett, tastet de inn, og de funker på min skjerm heldigvis da skjermer kan ha små forskjeller fra skjerm til skjerm.
    Kan si at med planet earth så funker ISF kanon med riktigere farger en THX C i mine øyne. Og rett og slett vakre bilder naturbilder.

To ting jeg har merket meg på min VT50" : ISF 1 og 2

1. The art of flight... der syns jeg snøen ikke er hvit nok i forhold til virkeligheten.

2. Grønn fargen er litt matt på enkelte filmer. ( både i THX cinema og ISF ) Men mulig den er korrekt når en ikke har sett proff kalibrert bilde på veeeeldig lenge.

Og når jeg selv justerte THX cinema til DVE var det på fargejusteringen nyanseforskjell på de rød boksene og de grønne boksene

Har selvsakt skrudd av alle slike bildehjelpemidler som en ikke trenger osv.
    Blu-ray spiller er bildejusteringer nøytrale og/eller avslått.

Så utredning om farge og fargejusteringene og gjerne hvordan en får til snøhvit.

EDIT:

Etter litt småjusteringer på Prof. er det nå snø som er snøhvit og vel så det og sikkelige farger med smell i Sjekket med Art of flighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klin umulig å vite kas nyanse av hvit som er riktig i forhold til kildematerialet. Ultrahvitt er kun naturlig i Blenda.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler alle som ikke bruker masse slides osv. å se The Art of Flight snowboard filmen for å avdekke problemer med bildet.

Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvor stor del av panelet? Og hvilke gråtoner er det synlig på? Er det synlig i vanlig innhold?
    Vet ikke hva gråtonene heter. Men når jeg ser the art of flight, min referansefilm for å finne bildefeil, er det synlig i mange scener. Denne gangen er det en vertikal strek på ca. 15cm som ligger helt til høyre på panelet, nederst er den litt bredere. I tillegg er det vertical banding midt i denne rosa stripen, en 1cm bred strek 5cm fra kanten av panelet som er lysere enn bildet rundt den. Denne steken er synlig i flere filmer. Har også problem med blu-ray spilleren Panasonic BDT-320 som av og til flimrer og dekker forskjellige deler av panelet med hvitt støy i horisontale felt.

Jeg er drittlei av å bytte TV. Ringer MPX i morgen og sier at nå vil jeg ha et testet eksemplar. Jeg gir f*** i at det ikke er vanlig prosedyre hos dem, når man kjøper en så dyr TV skal man ikke returnere den, for å få tilsendt ny med samme feil!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Anbefaler alle som ikke bruker masse slides osv. å se The Art of Flight snowboard filmen for å avdekke problemer med bildet.

Vet ikke hva gråtonene heter. Men når jeg ser the art of flight, min referansefilm for å finne bildefeil, er det synlig i mange scener. Denne gangen er det en vertikal strek på ca. 15cm som ligger helt til høyre på panelet, nederst er den litt bredere. I tillegg er det vertical banding midt i denne rosa stripen, en 1cm bred strek 5cm fra kanten av panelet som er lysere enn bildet rundt den. Denne steken er synlig i flere filmer. Har også problem med blu-ray spilleren Panasonic BDT-320 som av og til flimrer og dekker forskjellige deler av panelet med hvitt støy i horisontale felt.

Jeg er drittlei av å bytte TV. Ringer MPX i morgen og sier at nå vil jeg ha et testet eksemplar. Jeg gir f*** i at det ikke er vanlig prosedyre hos dem, når man kjøper en så dyr TV skal man ikke returnere den, for å få tilsendt ny med samme feil!
    Dette er en del av prisen man betaler for å velge nettbutikker. Sånn som komplett har lagt opp lageret sitt så er det ikke praktisk mulig å etterkomme ønskene dine. Når det gjelder den lysere stripen helt til høyre på panelet, så tror jeg faktisk ALLE skjermene i 50-serien har denne. Jeg har den også på VT-en min og en forhandler i UK sier også at de har sett dette på samtlige de har solgt, men anser det som ubetydelig (noe jeg egentlig er enig i, jeg ser ikke på den som noe problem). Du skal ikke vurdere å prøve en av Samsungene i stedet?

Har du forresten noe bilde av øvrige feil du ser? Kunne vært interessant å se for å sammenligne med noen panelsvakheter jeg finner på VT-en her...

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke vurdere å prøve en av Samsungene i stedet?

Har du forresten noe bilde av øvrige feil du ser? Kunne vært interessant å se for å sammenligne med noen panelsvakheter jeg finner på VT-en her...
    Prøver et par TVer til før jeg evt. går for Samsung. Får gode priser på Panasonic og det gir meg mer bang for buck. Men jævlig mye bry viser det seg. Kan jo beholde en TV, ha den i noen år, og kreve ny/heve kjøpet når standarden er bedre siden de ikke får fikset feilen på verksted.

Har ikke tilgang til bra kamera og data siden jeg er midt i flytting. Men om du blar bakover finner du bilde av min forrige TV og feilen er nesten identisk. Problemet med Magneta og cyan striper/flekker er ikke like markant i USA, det er de Europeiske fabrikken som sliter med dette. Men siden ikke alle har dette problemet her på forumet har jeg kanskje bare dobbel uflaks?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at opplevelsen av "phosphor trails" og "rainbow effect" rundt undertekstene ødelegger mye av gleden for min del. Ser det når det er høy kontrast mellom tekst og bakgrunn (sort). Er det noe å gjøre med dette?

De berømte vertikale båndene er svært lite synlige i praksis, kan se dem flyktig ved panoreringer i fotballkamper. Ser heller ikke noe flicker, som jeg så svært mye av på ST50 hos hifiklubben. Alt i alt en glimrende tv som ødelegges for min del av "phosphor trails" og "rainbow effect".

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homer Thompson
    Må si at opplevelsen av "phosphor trails" og "rainbow effect" rundt undertekstene ødelegger mye av gleden for min del. Ser det når det er høy kontrast mellom tekst og bakgrunn (sort). Er det noe å gjøre med dette?

De berømte vertikale båndene er svært lite synlige i praksis, kan se dem flyktig ved panoreringer i fotballkamper. Ser heller ikke noe flicker, som jeg så svært mye av på ST50 hos hifiklubben. Alt i alt en glimrende tv som ødelegges for min del av "phosphor trails" og "rainbow effect".
    Både regnbuer og trails oppleves svært forskjellig fra person til person. Noen er så sensitive at bildet på en plasmaskjerm oppleves som en konstant blinking. De blir rett og slett kvalme av å se på. Derfor er det vanskelig å gjøre noe med problemet ditt, men det skal bli bedre når skjermen er kjørt inn. Da vil du se mindre til det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt tv-en en stund (har ikke sjekket timeantall) så ble jeg litt beroliget av å se at Panasonic ikke har glemt sin grønne profil!

Jeg kan bekrefte det som ble sagt med et magentaskjær hos en annen poster her inne, jeg ser det også på VT-en (på høyre side av skjermen). Større deler av midtre seksjonen av skjermen har også utviklet de samme grønne områdene jeg så fra VT30-en i fjor. Alt er mao tilbake ved sitt normale. :-)

Ikke mistet motet enda, forsåvidt... men en liten bitter bismak i munnen sitter jeg jo igjen med :P

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt tv-en en stund (har ikke sjekket timeantall) så ble jeg litt beroliget av å se at Panasonic ikke har glemt sin grønne profil!

Jeg kan bekrefte det som ble sagt med et magentaskjær hos en annen poster her inne, jeg ser det også på VT-en (på høyre side av skjermen). Større deler av midtre seksjonen av skjermen har også utviklet de samme grønne områdene jeg så fra VT30-en i fjor. Alt er mao tilbake ved sitt normale. :-)

Ikke mistet motet enda, forsåvidt... men en liten bitter bismak i munnen sitter jeg jo igjen med :P
    Har nå sett the art og flight, kan ikke si att jeg har sett så mye til magnetSkjær.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt min VT50 i noen dager nå og så langt fornøyd, den buzzer litt og jeg oppdaget at jeg faktisk er en av få som ser regnbue effekten på Panasonic.

Ikke noe stort problem egentlig, driver å kjører den inn med slides om dagen nå.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Hatt min VT50 i noen dager nå og så langt fornøyd, den buzzer litt og jeg oppdaget at jeg faktisk er en av få som ser regnbue effekten på Panasonic.

Ikke noe stort problem egentlig, driver å kjører den inn med slides om dagen nå.
    Ser også litt rainbow effect, men ikke mye av det. Min buzzer ikke så veldig mye, men blir skjermen hvit så hører man det godt om det er HELT stilt. Litt lyd på tven så er det vekk.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Har nå sett the art og flight, kan ikke si att jeg har sett så mye til magnetSkjær.
    Hvor mange timer har du på tv-en din da? Min har fått dette litt gradvis. I starten så viste den helt ensfarget på lyse slides (70-100%), men dette er nå litt forurenset av magenta og grønt. Jeg kan også skimte det i materiale fra tid til annen, men det er ingen krisestemning helt enda... blir det verre så er det en annen sak. Jeg merker jeg har blitt mye mer tålmodig med alskens issues i den senere tid, sikkert fordi jeg har veldig lite lyst til å pakke all driten ned i esken igjen :P

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange timer har du på tv-en din da? Min har fått dette litt gradvis. I starten så viste den helt ensfarget på lyse slides (70-100%), men dette er nå litt forurenset av magenta og grønt. Jeg kan også skimte det i materiale fra tid til annen, men det er ingen krisestemning helt enda... blir det verre så er det en annen sak. Jeg merker jeg har blitt mye mer tålmodig med alskens issues i den senere tid, sikkert fordi jeg har veldig lite lyst til å pakke all driten ned i esken igjen :P
    Har jo ikke hatt den så veldig lenge jeg heller, og nå den siste tiden har det vært lite pga jobb, men over 50t

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har passert 83 timer, ser jeg... trodde egentlig jeg hadde klart å passere 100 innen nå, men...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ST50 er vel på vei mot 130 timer. Bildet er mer balansert nå. Dirty Screen blir mindre og mindre synlig. Den påståtte stripen på høyre side klarer jeg ikke å se, men godt mulig det er nyanseforskjell der. Synlig ved vanlig bruk er den altså ikke. Hvis jeg skal pirke på noe så er det linebleed. Dette blir ganske synlig ved veldig svake kilder. I det hele tatt er jeg veldig fornøyd med denne tv-en. Til film er den alldeles super...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her følger et par bilder av panelet mitt som det fremstår i skrivende stund... jeg er i alle fall ikke imponert, og jeg synes det ser ut som om det stadig blir verre. Men igjen, det blir nok bare å akseptere det ...

(Mulig jeg bare er for kresen, men midtre delen av skjermen har et ganske tydelig grønnskjær som ikke var der på Samsungen. Grønnskjæret er stort sett ikke synlig i vanlig innhold, og fremdeles ikke like heftig som på VT30-en.. men jeg forbeholder meg likevel retten til å mislike det :P)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anmeldelse af Panasonic ST50 plasma TV

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det ligner veldig på samme "mønster" som jeg ser i min, ja... kan jo være interessant å se om det forsvinner på sikt som de nevner. Men det blir litt vanskelig å rekke 500 timer før returretten går ut...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er uakseptabelt SLC, returner den og håp på det beste med den nye. Sjekket nettopp min med samme menyskjerm og den er helt unison uten noe sånn fjas som du har.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her følger et par bilder av panelet mitt som det fremstår i skrivende stund... jeg er i alle fall ikke imponert, og jeg synes det ser ut som om det stadig blir verre. Men igjen, det blir nok bare å akseptere det ...

(Mulig jeg bare er for kresen, men midtre delen av skjermen har et ganske tydelig grønnskjær som ikke var der på Samsungen. Grønnskjæret er stort sett ikke synlig i vanlig innhold, og fremdeles ikke like heftig som på VT30-en.. men jeg forbeholder meg likevel retten til å mislike det :P)
    Men ser du det der når du ser på tv/film da? Altså jeg ser det på bildet der men det er jo veldig svakt og hele bildet er jo grått...hvor ofte ser du kildematrialle som er så grått liksom?

Side 57 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •