Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Du virker som en vanskelig mann (?) å tilfredstille slc, så at du er fornøyd tyder på at Pana er på rett veg.
    Jeg er egentlig ikke SÅ vrien som jeg kan høres ut, hehe. Men jeg ble litt gretten når den første Panasonic-en min (en S20) led massivt av "floating blacks", for det var bare distraherende, for så å bli møtt med synet av grønne skyer i VT30-en jeg "oppgraderte" til. Og, vel.. jeg hater LCD, samt at jeg vil ha god bevegelse, et bra kontrastnivå og god innsynsvinkel. Da står man igjen med plasma, og utvalget der er, let's face it, ganske snevert

En ting er nå sikkert, skulle D8005-en komme i retur til meg, så ender den ikke opp der VT50-en står nå. VT50 var en massiv oppgradering fra en allerede veldig god tv, men nedturen over å skulle gå fra dette til D8005 igjen nå ville være mye større enn oppturen andre veien.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Har nå fått satt opp ny 65ST50 som den jeg måtte returnere, og jeg opplever AKKURAT samme problemet med bildet. Magneta-skjær på høre side av panelet som er synlig i en del gråtoner. DET BURDE IKKE VÆRE MULIG å få samme feil på to paneler! Sist gang var kilden datamaskin, men nå er det ny blu-ray spiller. Kan hdmi kabel påvirke fargen? Nå er jeg dyyypt skuffet over Panasonic.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor del av panelet? Og hvilke gråtoner er det synlig på? Er det synlig i vanlig innhold?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    ....litt nysgjerrig på hva dette er og om det er flere som har det samt hvorvidt sånt vil kunne påvirke en evt. kalibrering senere...
    Først og fremst: merkelige greier. Og hvorfor kun i de gråtonene? Synes det minner litt om "vertical bands" man leser om på avforums. Det oppstår også kun rundt 20-30 IRE (hvis jeg ikke husker helt feil).
    Tror ikke det skal påvirke en kalibrering. Kan tenke meg de fleste setter lysproben midt på panelet, det området er jo ikke affisert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Først og fremst: merkelige greier. Og hvorfor kun i de gråtonene? Synes det minner litt om "vertical bands" man leser om på avforums. Det oppstår også kun rundt 20-30 IRE (hvis jeg ikke husker helt feil).
    Tror ikke det skal påvirke en kalibrering. Kan tenke meg de fleste setter lysproben midt på panelet, det området er jo ikke affisert.
    Jeg ser det sakte men sikkert sprer seg flere steder på panelet, også midten... så nå er jeg litt mer betenkt igjen. Nå teller jeg totalt 6 tynne striper på panelet, og de er under visse forhold synlig i panoreringer alle sammen. Lurer veldig på hva dette er og hva som forårsaker det...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det sakte men sikkert sprer seg flere steder på panelet, også midten... så nå er jeg litt mer betenkt igjen. Nå teller jeg totalt 6 tynne striper på panelet, og de er under visse forhold synlig i panoreringer alle sammen. Lurer veldig på hva dette er og hva som forårsaker det...
    Du er litt sånn.. Kverulant? Når det gjelder disse tv'ene

Kjenner meg veldig igjenn her når det gjelder biler, det skal være strøkent å feilfritt Men, noen småting kan man leve med?:P

Er selv veldig fornøyd med tven, men merker jo att ikka alt er som det skal være. Men, jeg godter meg med tanken på sortnivå å fargegjengivelse
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da høres det definitivt ut som vertical bands, noen apparater er ganske hardt angrepet. Det jeg har lest andre har gjort er å bytte TV til de fikk et eksemplar med kun en stripe på høyre side eller antall striper de kan akseptere. Kanskje det blir bedre med tiden, hvem vet.
    Jeg kjenner meg igjen i det å være pirkete, så tror ikke jeg gidder å betale for mer enn en UT50/ST50. Da er iallefall prisen lav nok til at jeg lettere godtar visse feil i panelet.
    Kom gjerne med flere oppdateringer, spesielt hvis du orker å bytte til ny VT.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig kjøpt 65ST50Y og det ser veldig bra ut. Holder på med innkjøring og skal senere kalibrere litt. Så mitt spørsmål. I tester jeg har lest kan man finne en "custom" bildejustering med litt mer avanserte muligheter (ikke VT50 nivå såklart). Dette har jeg ikke funnet på min TV. Er det forskjeller på ST50 for ulike regioner?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    I tester jeg har lest kan man finne en "custom" bildejustering med litt mer avanserte muligheter
    Håper denne linken hjelper.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da høres det definitivt ut som vertical bands, noen apparater er ganske hardt angrepet. Det jeg har lest andre har gjort er å bytte TV til de fikk et eksemplar med kun en stripe på høyre side eller antall striper de kan akseptere. Kanskje det blir bedre med tiden, hvem vet.
    Jeg kjenner meg igjen i det å være pirkete, så tror ikke jeg gidder å betale for mer enn en UT50/ST50. Da er iallefall prisen lav nok til at jeg lettere godtar visse feil i panelet.
    Kom gjerne med flere oppdateringer, spesielt hvis du orker å bytte til ny VT.
    Jeg orker nok ikke noe nytt byttestyr, så jeg kommer til å ha tv-en i de 45 dagene jeg kan ha den før jeg må ta et valg. Skal holde dere oppdatert. Jeg har lagt merke til at i "normal" modus, så er det mye mindre synlig. THX og Pro-modusene derimot er det synlig mellom 15% og 35% IRE, og VELDIG synlig mellom 20% og 30%. Jeg har også et håp om at dette her kanskje bare er en nedsliting av fosforet som skjer i et litt rart mønster, for jeg minnes at jeg hadde noe lignende på S20-en, og det ble etterhvert borte.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg orker nok ikke noe nytt byttestyr, så jeg kommer til å ha tv-en i de 45 dagene jeg kan ha den før jeg må ta et valg.
    Hvor har de 45 dager returrett?

Men hvis du er i tvil om du vil beholde eller ikke, ta heller returretten. Min bror som sliter med innbrenning på sin, har gått over Elkjøp sin 30 dagers, og sliter nå med at Panasonic er vrange på dette. TVen hans må på verksted for å stå der til vasking i x antall dager før de reparerer den virker det som. Og dette samtidig som Elkjøp sa det var innbrennings garanti. Men siden 30 dagersen til Elkjøp gikk ut, så tok Panasonic over garantien på en måte, og virker meget vanskelige å ha med å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvor har de 45 dager returrett?

Men hvis du er i tvil om du vil beholde eller ikke, ta heller returretten. Min bror som sliter med innbrenning på sin, har gått over Elkjøp sin 30 dagers, og sliter nå med at Panasonic er vrange på dette. TVen hans må på verksted for å stå der til vasking i x antall dager før de reparerer den virker det som. Og dette samtidig som Elkjøp sa det var innbrennings garanti. Men siden 30 dagersen til Elkjøp gikk ut, så tok Panasonic over garantien på en måte, og virker meget vanskelige å ha med å gjøre.
    At Panasonic er vanskelige vet jeg alt om. Tro du meg :P Men ja, det stemmer at de har lov til å forsøke å fikse det i inntil 30 dager. Etter det, hvis det fremdeles ikke er borte, så har han krav på å få ny vare eller pengene igjen. Panasonic kommer ikke til å ta regninga for dette, det kan jeg garantere. Derfor skjønner jeg godt at Elkjøp ønsker å forsøke alle midler før de krediterer, for blir det ikke borte så er det de som må ta tapet i sin helhet.

45 dager hos komplett.no, for øvrig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessante tolkninger på 30 dagers returrett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Interessante tolkninger på 30 dagers returrett.
    Les posten en gang til før du slenger ut spydigheter, du...
    Returperioden hans hadde gått ut, og da var det plutselig garanti/reklamasjonssak. Og da har de faktisk lov til å bruke inntil 30 dager. Jeg hadde faktisk nøyaktig samme diskusjonen med en forhandler tidligere i dag. Dersom de ikke klarer å fikse, så må de kreditere. Siden de ikke får et rødt øre tilbake fra Panasonic har jeg full forståelse for dette...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forhandler har lov til å prøve å fikse problemet 2 ganger samme feil, 3 ganger forskjellige. Sålenge de kan tilby et låneprodukt innen 7 dager så står det ingensteder i forbrukerkjøpsloven at det er maks 30 dager på noe som helst men innenfor rimelig tid.

Og skulle verksted og Panasonic si at sånn er det bare så får du bare ta det videre med forbrukerrrådet for butikken har ingen krav til å bare godta kundens krav når det gjelder feil på tven hvis ekspertisen på verkstedet eller Panasonic sier nei.

No pleier jo butikkene å rulle rundt hver gang det blir litt høy sjø med en kunde så den delen pleier no å gå greit.

Venter man i håp om at tven vil mirakuløst vil bli feilfri etter returrettperioden er over og forventer at man bare får ny med å bare dukke opp i butikken eller med en mail til en nettbutikk så er det helt feil. Enten returner eller forvent at dette vil bli en 3 måneders case pga sending frem og tilbake hvis produsenten setter seg på bakbeina.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper denne linken hjelper.
    Takker, men fant ut at jeg måtte i en oppsett meny og sette "gå frem" til på, ja ja...da åpnet det seg et nytt valg under bilde menyen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjöp och Komplett har full returrätt som service. (öppet köp)
    Det du pratar om är reklamation. Något helt annat.

Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    En forhandler har lov til å prøve å fikse problemet 2 ganger samme feil, 3 ganger forskjellige. Sålenge de kan tilby et låneprodukt innen 7 dager så står det ingensteder i forbrukerkjøpsloven at det er maks 30 dager på noe som helst men innenfor rimelig tid.

Og skulle verksted og Panasonic si at sånn er det bare så får du bare ta det videre med forbrukerrrådet for butikken har ingen krav til å bare godta kundens krav når det gjelder feil på tven hvis ekspertisen på verkstedet eller Panasonic sier nei.

No pleier jo butikkene å rulle rundt hver gang det blir litt høy sjø med en kunde så den delen pleier no å gå greit.

Venter man i håp om at tven vil mirakuløst vil bli feilfri etter returrettperioden er over og forventer at man bare får ny med å bare dukke opp i butikken eller med en mail til en nettbutikk så er det helt feil. Enten returner eller forvent at dette vil bli en 3 måneders case pga sending frem og tilbake hvis produsenten setter seg på bakbeina.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler å lese mer enn bare det siste innlegget mitt. Les de 7 siste innleggene, det er en sammenheng med mitt svar og diverse andre innlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit: tok feil, irrelevant post.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Elkjöp och Komplett har full returrätt som service. (öppet köp)
    Det du pratar om är reklamation. Något helt annat.
    Det har Expert også
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 56 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •