Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 55 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 2052
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    DET hørtes litt merkelig ut... mener du skikkelig brent inn, eller bare sånn svakt som blir borte straks du begynner å bruke tv-en? (sistnevnte er helt normalt for en plasma-tv og ikke noe å bekymre seg for)
    Det bare kom på når jeg slo på rensen igjen og virker som de gikk bort, satse på at tven får virkelig kjørt seg her men litt kjedelig at man ikke kan se annet enn slides.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det bare kom på når jeg slo på rensen igjen og virker som de gikk bort, satse på at tven får virkelig kjørt seg her men litt kjedelig at man ikke kan se annet enn slides.
    Hvis det forsvinner etter 10-15 sekunder med enten rullefeltet eller annet innhold så er det som sagt helt normalt og ingenting å bekymre seg for. Plasma er bare slik. Henger det derimot lenger igjen, så kan det nesten høres ut som om du har fått en tv som er overfølsom for dette og jeg ville derfor vurdert å ta kontakt med forhandleren. Den SmartViera-skjermen er ikke synlig så lenge at det bør gi IR som varer en stund...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slå på tven nå nettopp og da var det brent inn viera bildet sånn plutselig, hva fader er det med dette panelet egentlig? Fortsette med rens og synes dette virker helt på trynet spør du meg, maken til møkk a gitt...
    Dersom skjermen er veldig sensitiv på dette (dvs at du opplever dette også fremover), så bytt til et annet VT50-panel. Her i gården er VT50 ikke bedre eller verre på dette feltet enn de foregående generasjonene (VT30 og VT20).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen med VT50 som gidder å kjøre disse grayscale-greiene i Professional mode og legge spesielt merke til om de ser noe "grums" på skjermen mellom 15% og 30% (fullskjerm, ikke vinduer)? Jeg ser en del ulumskheter mellom 20% og 30% her, men lite som påvirker innhold ser det ut til. Det er likevel interessant å vite om dette er "normalt" eller ikke på skjermene, sånn mtp på evt. bytte innen angrefrist/returrett. Er også litt skeptisk til om det kanskje kan påvirke en eventuell fremtidig kalibrering..
    Det har jeg opplevd på noen av de Panasonic skjermene som jeg har eid tidleigere. Det kommer til uttrykk på visse kontrast/lysnivåer på en "sort skjerm", dvs. når den står på uten å vise noe innhold. Problemet har vært (som du indikerer) at kalibreringsutstyret først kan ta mållinger utenfor "støyområdet".

Den forrige skjermen gav f.eks. støy når konstrasten stod på mellom 35-37, men ellers fin i resten av området, hele veien fra 0-35 og 37-60. Det må dog bemerkes at jeg ikke har klart å se at det gir noe negativt utslag på selve innholdet//programmene/filmene.

Det er bare noen av skjermene som har hatt dette (jeg hadde f.eks. flere Panasonic PA50 ved siden av hverandre for noen år siden og da hadde to av skjermene dette på noen få kontrast/eller lyspunkter i gråskalaen).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det har jeg opplevd på noen av de Panasonic skjermene som jeg har eid tidleigere. Det kommer til uttrykk på visse kontrast/lysnivåer på en "sort skjerm", dvs. når den står på uten å vise noe innhold. Problemet har vært (som du indikerer) at kalibreringsutstyret først kan ta mållinger utenfor "støyområdet".

Den forrige skjermen gav f.eks. støy når konstrasten stod på mellom 35-37, men ellers fin i resten av området, hele veien fra 0-35 og 37-60. Det må dog bemerkes at jeg ikke har klart å se at det gir noe negativt utslag på selve innholdet//programmene/filmene.

Det er bare noen av skjermene som har hatt dette (jeg hadde f.eks. flere Panasonic PA50 ved siden av hverandre for noen år siden og da hadde to av skjermene dette på noen få kontrast/eller lyspunkter i gråskalaen).
    Det jeg snakker om er ikke direkte støy, men det er flekker som virker å være mørkere, og det virker som om det er noen slags linjer... jeg skal forsøke å ta bilde av det, for det er kanskje lettere enn å prøve å forklare. Når det er sagt, så ser det ikke ut som om dette er synlig om man bruker vinduene som jo er det man bruker når man kalibrerer en plasma-skjerm, så det er mest sannsynlig et ikke-problem i forhold til det... men jeg er litt nysgjerrig på hva dette kan være fordet, og om det gir noen grunn til bekymring eller er helt innenfor "normalen".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi se her... har prøvd å ta bilde av det, men det var ikke så lett. Jeg har ringet rundt to områder der jeg ser det og man kan skimte konturene av hva jeg sikter til i det minste. Den sirkelen til venstre har jeg ringet rundt et område der det er litt tilfeldige flekker, sirkelen til høyre der kan du skimte linjer, dog ganske ujevne.

(Og jeg tok feil i forrige post, de er lysere enn resten av skjermen, ikke mørkere )

Krysset markerer gjenskinn fra et vindu, og skal derfor ikke vies noe oppmerksomhet. Skal også legge til at jeg foreløpig ikke har sett noe til de "defektene" der i vanlig innhold, men er like fullt litt nysgjerrig på hva dette er og om det er flere som har det samt hvorvidt sånt vil kunne påvirke en evt. kalibrering senere...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Retention eller midlertidige innbrenninger er helt normalt. Som er skrevet i forumet tidligere fungerer teknologien slik.

Jeg kan se for meg at enkelte her inne sitter med hjertet i halsen hver gang de bruker tv-en sin etter å ha surret litt rundt på dette forumet. Blikket sklir bekymringsfullt over skjermen etter man har tittet en time eller to på tv2 eller enda verre. Premier League.

Det vil komme retention, og det vil bli borte. I større eller mindre grad. Leter man også lenge nok med argusøyne og lupe så vil man finne artefakter, grønne flekker striper og underlige kanter.

Perfekt blir det tv-en nemlig aldri.

Om kort tid dukker Oled opp på markedet og i løpet av de første dagene kommer det til å hagle med pluss og ros, men etter en uke kommer de første bekymringsmeldinger. Så er det i gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det vil komme retention, og det vil bli borte. I større eller mindre grad. Leter man også lenge nok med argusøyne og lupe så vil man finne artefakter, grønne flekker striper og underlige kanter.
    Dette her var det ikke nødvendig å lete etter med lupe, og den stripa man såvidt kan skimte helt til høyre på panelet mitt er også synlig i vanlig innhold (men igjen, jeg er veldig tilgivende på den siden resten av skjermen yter bra). Min bekymring går mest på kalibreringsmuligheter og/eller hvorvidt dette er et avvik fra normalen.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da var Panasonic TX-P50VT50Y i hus hos meg også, jeg synes dette var en dritlekker tv og synes den leverte veldig godt bilde her hjemme. Er det noe jeg bør slå av på denne tven? Foreløpig bruker jeg THX Cinema og økonomimodus avslått. Tenkte kanskje om det er noen bildeforbedringssaker som er verdt å fjerne for å få mest ut av denne. Alle tips tas i mot med takk.
    Har du kjørt THX hele tiden?
    Det er det verste man kan bruke på en plasma de første timene da pixel orbiteren er avslått i THX.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det er det verste man kan bruke på en plasma de første timene da pixel orbiteren er avslått i THX.
    Pixelorbiteren hjelper ikke så mye mot svære og klumpete logoer uansett, så det har ikke så mye å si. Lav kontrast er nok et viktigere tiltak enn pixelorbiter for å unngå retention i denne perioden.

Men jeg må si VT50-en overrasket meg litt. Etter å ha sett en hel film med letterbox, så forventet jeg å se skygger av letterboxen etterpå... men neida. Null og ingenting (THX Cinema, contrast 42, brightness -2). Det lover bra...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi se her... har prøvd å ta bilde av det, men det var ikke så lett. Jeg har ringet rundt to områder der jeg ser det og man kan skimte konturene av hva jeg sikter til i det minste. Den sirkelen til venstre har jeg ringet rundt et område der det er litt tilfeldige flekker, sirkelen til høyre der kan du skimte linjer, dog ganske ujevne.

(Og jeg tok feil i forrige post, de er lysere enn resten av skjermen, ikke mørkere )

Krysset markerer gjenskinn fra et vindu, og skal derfor ikke vies noe oppmerksomhet. Skal også legge til at jeg foreløpig ikke har sett noe til de "defektene" der i vanlig innhold, men er like fullt litt nysgjerrig på hva dette er og om det er flere som har det samt hvorvidt sånt vil kunne påvirke en evt. kalibrering senere...
    Se det. Jeg vil tror det er vanskelig å se det i praksis. Min ST er ikke slik, men den hadde litt "dirty screen" de første 100 timene. Dette har bedret seg. Nå tenker jeg ikke på det. Stripen på siden har jeg ikke sett. Uansett så ligger ikke blikket ditt ut mot siden når du ser film eller tv. På samme måte som man fort glemte de bevegelige kantene på de gamle Philips CRT-ene.

Jeg vurderte lenge å kjøpe en Samsung i år, men droppet det da jeg hørte om sortnivået. Kontrast og dyp sort er det viktigste. Da tåler jeg litt dill.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Se det. Jeg vil tror det er vanskelig å se det i praksis. Min ST er ikke slik, men den hadde litt "dirty screen" de første 100 timene. Dette har bedret seg. Nå tenker jeg ikke på det. Stripen på siden har jeg ikke sett. Uansett så ligger ikke blikket ditt ut mot siden når du ser film eller tv. På samme måte som man fort glemte de bevegelige kantene på de gamle Philips CRT-ene.

Jeg vurderte lenge å kjøpe en Samsung i år, men droppet det da jeg hørte om sortnivået. Kontrast og dyp sort er det viktigste. Da tåler jeg litt dill.
    Nei, at den stripen er så langt ut til høyre er definitivt med på å gjøre det til et ikkeproblem, for det er som du sier ikke der man pleier å fokusere. Og de tingene jeg har markert rundt har jeg som sagt ikke sett eller lagt merke til i film så langt, så jeg bryr meg ikke hardt om det av andre årsaker enn at jeg vil vite om det påvirker kalibrering eller er et avvik. Jeg har til og med funnet grønn flekk på denne tv-en også, men den har enda ikke kommet til syne i noe innhold annet enn ishockey-en som jeg nevnte litt tidligere i tråden, og selv da var det veldig svakt. Jeg kan helt fint leve med sånt.

På begge VT30-ene jeg hadde hjemme i fjor så var det veldig markerte misfargede områder å se altfor ofte. Slik er det ikke i år, så jeg har fått tilbake litt troen på Panasonic, og om det ikke venter noen ubehagelige overraskelser ettersom tida går så er det vel bare å konkludere med at de ENDELIG etter fire år har klart å få til en tv med NeoPlasma-panelet sitt som duger

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har rett. Dette er noe annet enn det jeg siktet til.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, at den stripen er så langt ut til høyre er definitivt med på å gjøre det til et ikkeproblem, for det er som du sier ikke der man pleier å fokusere. Og de tingene jeg har markert rundt har jeg som sagt ikke sett eller lagt merke til i film så langt, så jeg bryr meg ikke hardt om det av andre årsaker enn at jeg vil vite om det påvirker kalibrering eller er et avvik. Jeg har til og med funnet grønn flekk på denne tv-en også, men den har enda ikke kommet til syne i noe innhold annet enn ishockey-en som jeg nevnte litt tidligere i tråden, og selv da var det veldig svakt. Jeg kan helt fint leve med sånt.

På begge VT30-ene jeg hadde hjemme i fjor så var det veldig markerte misfargede områder å se altfor ofte. Slik er det ikke i år, så jeg har fått tilbake litt troen på Panasonic, og om det ikke venter noen ubehagelige overraskelser ettersom tida går så er det vel bare å konkludere med at de ENDELIG etter fire år har klart å få til en tv med NeoPlasma-panelet sitt som duger
    På GT30 var det en klar mørk stripe som gikk fra nesten toppen på midten og krøket seg nesten helt ned til bunnen. Denne var også gradert eller pikselert innover. Altså litt lysere på kantene og mørkerer innover. I denne stripen brant det meste seg inn. Forøvrig hadde min VT30 akkurat det samme. På VT30 brant alt seg inn i senter av stripen. Til og med bokstaver fra undertekster ble hengende igjen. Slik finnes ikke på årets modeller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom skjermen er veldig sensitiv på dette (dvs at du opplever dette også fremover), så bytt til et annet VT50-panel. Her i gården er VT50 ikke bedre eller verre på dette feltet enn de foregående generasjonene (VT30 og VT20).
    De kommer så fort man slår på tven så forsvinner det igjen etter litt skjermrens, kanskje like greit å få et annet panel kanskje? Det er nok til at jeg bare slår den på så er det noe i bakgrunn der.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett stort pluss på denne skjermen er den innbygde satelitt-tuneren. Jeg tar inn Astra direkte i TVn (utrolig mange åpne og gode kanaler) og bildene er meget bra (spesielt HD-sendingene til ARD og ZDF++).

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg hadde på THX modus på i 6t og etter det har jeg knapt sett på tv, nå er det bare innkjøringer med bilder og annet pjatt som skal forbedre levetiden på dette panelet. Det er litt frustrerende med ny tv og en veldig følsom skjerm, kjørt kontrast på fullt på normalnivå mens jeg kjører rensen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tatt skjermen i litt nærmere øyensyn i løpet av kvelden, så noen episoder av Boardwalk Empire ses. 1 på BR, litt på Dark Knight og Quantum of Solace. Bildegjengivelsen er det beste jeg har sett på BR, kontrasten gir en dybde jeg ikke har sett før. Til sammenlikning virker 1080i materiale (canal+ first HD) nesten litt "soft".

Det eneste negative jeg har opplevd er at i mørke scener kan jeg til tider se "rainbow effect" på underteksten på BR, rulleteksten, når øynene beveger seg over skjermen. Det er spesielt lett for mitt vedkommende å se dette på rulleteksten, ved en at ser nedenfor skjermen og så oppover på skjermen. Må teste ut dette i 30 dagers perioden jeg har på å bestemme meg, så får vi se om det er en dealbreaker

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett stort pluss på denne skjermen er den innbygde satelitt-tuneren. Jeg tar inn Astra direkte i TVn (utrolig mange åpne og gode kanaler) og bildene er meget bra (spesielt HD-sendingene til ARD og ZDF++).
    Jeg skal etterhvert få på en motor på antenna her, og i noen måneder til så ligger jo alt av britiske godsaker som BBC, ITV, etc. pip åpent på satellitt som når oss her i Norge helt fint (Astra 2D er tatt ut av drift, de venter på ny satellitt og har lempet ting litt over på en annen midlertidig).

DVB-S-tuneren er også grunnen til at jeg valgte VT50 og ikke ST50 (teit av dem å droppe DVB-S i ST-en i år, den hadde i fjor såvidt jeg vet). Årsaken til at jeg gav opp D8005-en som jeg var ellers godt fornøyd med var jo at DVB-S bare ikke ville fungere... selv ikke etter to bytter av hovedkort. Siden Samsung ikke direkte innrømmer feil, så måtte jeg bestemme meg for om jeg skulle sjanse på E8005 eller VT50, og sånn det ligger an nå er jeg nok veldig glad jeg sjanset på VT50-en, noe jeg gjorde hovedsaklig fordi menysystem og DVB-tuner i det hele tatt er mye mer behagelig lagt opp hos Panasonic. (F.eks. har man 100% fleksible favorittlister der man kan bestemme rekkefølgen selv, det har man ikke hos Samsung), og denne banneren som viser hva som sendes for øyeblikket kommer opp ved kanalbytte noe den ikke gjør på Samsung, og det har irritert meg litt.

Nei, jeg har nå forsøkt å kaste alt jeg vet om av utfordrende materiale på VT50-en, og jeg klarer enda ikke å finne noen grunn til å returnere den basert på hva jeg ser... det virker som om de har klart å gjøre meg fornøyd nå, disse japsene.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du virker som en vanskelig mann (?) å tilfredstille slc, så at du er fornøyd tyder på at Pana er på rett veg.

Er det noen som kan fortelle meg om det er diskrete fjernkontrollknapper for hdmi 1, 2, 3 også videre, eller må man bla gjennom en bunke med innganger for å komme til rette kilde?

Side 55 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •