Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 54 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Masse variasjon i CoD hele tiden når det gjelder områder og menyer på online delen, hakkje noe innbrenning etter en hel dag med CoD. Sovner du i menyen på CoD derimot så er det ingen andre å skylde på enn seg sjøl hvis det brenner seg inn.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Masse variasjon i CoD hele tiden når det gjelder områder og menyer på online delen, hakkje noe innbrenning etter en hel dag med CoD. Sovner du i menyen på CoD derimot så er det ingen andre å skylde på enn seg sjøl hvis det brenner seg inn.
    Ps3'en demper jo lyset etter en stund om den ikke blir brukt?
    Eller skjer det bare når du er i hovedmenyen?
    Har iaf sett att den gjør det når du f.eks pauser en film eller serie.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Min VT30 skjerm stod med samme Statiske bilde (windows, hvor screensaveren ikke starta gitt) i over 6 timer... uten at det ble noe varige men.. Merkelig at du har fått det ass .
    Det er bare å kjøre rens så det holder og har brukt noen timer på det hos meg allerede, logoen sitter litt igjen men håper at den forsvinner til slutt. Ellers blir det bare å få levert den igjen og har egentlig ikke lyst å gjøre det heller, er en meget digg tv og vil gjerne ha denne en stund. Herlige tider vettu.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det er litt snodig. Jeg har sett en del på TV2 HD og logoen har ikke festet seg på min tv. Hvis den gjør det så vaskes det fort bort i reklamepauser. Jeg kjører ikke de mest penetrerende innstillinger og tar utgangspunkt i cinema. Kanskje det har noe med saken å gjøre?
    Det var ikke mange timer den stod på her før den fikk brenning så det kan være panelet mitt som er veldig svakt for den slags. Hvor lenge anbefales det å kjøre denne skjermvasken? Jeg hadde på den 4t i natt og kjører på en del timer i dag også så får vi se hva som skjer. Hadde vært deilig om dette svineriet forsvant av seg selv.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det var ikke mange timer den stod på her før den fikk brenning så det kan være panelet mitt som er veldig svakt for den slags. Hvor lenge anbefales det å kjøre denne skjermvasken? Jeg hadde på den 4t i natt og kjører på en del timer i dag også så får vi se hva som skjer. Hadde vært deilig om dette svineriet forsvant av seg selv.
    Det beste å gjøre når du har fått en sleip retention er å kjøre slides. Sett kontrast på max til etterbildene er vasket helt bort. Jeg hadde en del trøbbel med dette på min PX80. Da kjørte jeg break in slides opp til fem timer hvis det var riktig ille. Jeg herjet mye med den skjermen og til tross for noen runder med hvitvask var det aldri noe som ble sittende igjen til slutt.

Når jeg kjøpte min ST50 kjørte jeg den inn ved å zoome til 3 og la den kjøre rundt ti timer hver dag på forskjellige tv kanaler frem til 100 timer.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det beste å gjøre når du har fått en sleip retention er å kjøre slides. Sett kontrast på max til etterbildene er vasket helt bort. Jeg hadde en del trøbbel med dette på min PX80. Da kjørte jeg break in slides opp til fem timer hvis det var riktig ille. Jeg herjet mye med den skjermen og til tross for noen runder med hvitvask var det aldri noe som ble sittende igjen til slutt.

Når jeg kjøpte min ST50 kjørte jeg den inn ved å zoome til 3 og la den kjøre rundt ti timer hver dag på forskjellige tv kanaler frem til 100 timer.
    Jeg kjører vel midtstilt på alt nå men kan få justert kontrast opp til max, satse på det blir bra deretter også. Jeg har alt klart i heimen til å kjøre på som bare det, er ikke noe big deal og la den stå på om natta med tanke på varmen som tven gir ut etc?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører vel midtstilt på alt nå men kan få justert kontrast opp til max, satse på det blir bra deretter også. Jeg har alt klart i heimen til å kjøre på som bare det, er ikke noe big deal og la den stå på om natta med tanke på varmen som tven gir ut etc?
    Jeg kjørte den på dagen. Ikke natten. Det er ikke så lenge siden jeg ble far og da blir det tid for slikt. Tror ikke jeg ville hatt tv på om natten. Sett den på zoom3 når du er hjemme og ikke ser på tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag fire med VT50-en og jeg anser meg for ferdig med å "plukke den fra hverandre"... jeg har nå kjørt igjennom alle mulige worst case scenarioer jeg kan komme på for å få frem defekter som kan irritere meg, og ender nok med å beholde denne skjermen dersom ikke noe endrer seg i negativ retning etter innkjøring.

Jeg har ikke funnet noe mer enn den vertikale stripen på høyre side som er synlig under visse panoreringer, samt noe svake grønne flekker omtrent nederst på midten av panelet. Disse har jeg som nevnt tidligere kun sett antydning til i "scrolling bar", og noen små hint av i ishockeysendinger (som jeg aldri ser på likevel, kun for å teste) og i noen av snøscenene i Inception. Det er uansett ubetydelig og jeg ville ikke lagt merke til det om jeg ikke visste om dette fra bitre erfaringer med VT30. Den vertikale stripen til høyre ville jeg sett uten å lete etter den, men alle styrkene til denne skjermen gjør at jeg kan tilgi det der.. LETT!

Her følger noen tanker og sammenligninger, hovedsaklig basert på Samsungs D8005-plasma siden det er det jeg har hatt de siste månedene og kjenner godt til.

Av minussider som kan nevnes er at det er noe mer dithering-støy enn både fjorårets Panasonic-er samt Samsung sine plasmaer. Det er noe mer line bleed enn hos Samsung, men ikke plagsomt mye.

Fargegraderinger er fremdeles noe mer "hakkete" på Panasonic enn Samsung, og Panasonic-en flimrer fremdeles merkbart i motsetning til Samsung, spesielt på hvitt, men det virker å ha forbedret seg i forhold til i fjor.

3D-en i VT50 oppfattes også som mindre flimrete enn i VT30. Det har vært lite crosstalk å skimte i det jeg har sett så langt.

Fosfor-lag er også enormt mye bedre i år enn fra tidligere år. Hvordan det fungerer i gaming vet jeg ikke og har heller ingen planer om å teste ut. Denne tv-en skal ikke brukes til det.

Sortnivå.. vel, det er dårlig gjort å forsøke å sammenligne dette med i hvert fall 51"-Samsungene. Panasonic vinner overlegent der. På lysutbytte var det veldig gledelig å se at Panasonic-en er nesten like lyssterk som D8005-en på Normal, Cinema og THX-modusene. Dette sammen med det dype sortnivået gir åpenbart en overlegen kontrast. La oss bare ikke håpe at dette går veldig på bekostning av tv-ens evne til å stå i mot image retention. Er også undrende bak Panasonics avgjørelse om å cappe Professional-modene i tillegg til å la disse modusene ha noe svakere sortnivå (dette er også målt av andre, så det er ikke bare innbilning). Kan det være for å ha moduser der image retention skal forekomme mindre hyppig?

Stabilitet på kontrast/lysstyrke er så og si perfekt. Jeg har ved et par anledninger sett noen hopp i kontrasten, men disse har vært små (selv om de har vært ganske brå). Ingen floating blacks, og brightness limiteren er såpass smooth at man ikke legger merke til den, og her vinner VT50-en også overlegent over D8005-en.

Så, alt i alt må jeg vel innrømme at VT50-en er en god tv. Jeg ville ikke gått så langt som å kalle den perfekt, men den er virkelig god og jeg kan med god samvittighet anbefale den videre, dog med oppfordring til å i hvert fall sjekke ut panelet for denne vertikale linjen jeg snakker om, for jeg er overbevist om at alle skjermene har i en viss grad, og da spesielt siden Panasonic selv innrømmer at dette er tilstede og en konsekvens av måten panelet er produsert på. Noen synes dette er en dealbreaker, andre ikke. Jeg er ikke en av dem.

Edit: og ikke minst, takk til Panasonic for å ha DVB-S-tuner som faktisk fungerer i år også! Jeg aner fremdeles ikke om Samsung har fått fikset sin på E-modellene, men at det har fungert knirkefritt her uten noen som helst endring i parabolanlegget på Panasonic-en er jo bare nok en indikasjon på at D-modellene hadde dårlig/ødelagt tuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et godt spørsmål for din del angående den vertikale streken, har du en lyskilde eller noe lys generelt sett som trenger inn bakfra på VT50en?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ut av innstillinger og finjusteringer av bildet så blir VT50 enda litt bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Har et godt spørsmål for din del angående den vertikale streken, har du en lyskilde eller noe lys generelt sett som trenger inn bakfra på VT50en?
    Nope. Ingenting. Men jeg tror jeg vet hva du sikter til, og den konstruksjonsfeilen du sikter til kan fikses om den er plagsom, mens den andre ikke kan. Det var en britisk kunde som sendte en mail til Panasonic om dette, og fikk til svar at den med "lyslekkasje" var en ting som fikses på verksted, mens det andre "bare var slik".

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også gått til anskaffelse av 50VT50. Fått testet bittelitt med Art of Flight på BR, det ser unektelig meget bra ut.

Ang. de slides'ene Gorm la ut, jeg ser han sa at de bør kjøres på høy kontrast. Er det da ok å kjøre de på DYNAMISK?

Er det ellers noe å passe på i oppstartsfasen, tenker å bruke den til film og serier på BR, noe tv-titting (en del premier league, noe vanlig tv titting), kanskje litt spilling. Jeg kommer nok til å bruke THX cinema profilen hovedsaklig, men jeg ser at Piksel Orbiter ikke kan velges i THX-modusene. Bør man da velge modus med Piksel Orbiter for innhold med skumle statiske kanalogoer som TV2 PL?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homer Thompson
    Da har jeg også gått til anskaffelse av 50VT50. Fått testet bittelitt med Art of Flight på BR, det ser unektelig meget bra ut.

Ang. de slides'ene Gorm la ut, jeg ser han sa at de bør kjøres på høy kontrast. Er det da ok å kjøre de på DYNAMISK?

Er det ellers noe å passe på i oppstartsfasen, tenker å bruke den til film og serier på BR, noe tv-titting (en del premier league, noe vanlig tv titting), kanskje litt spilling. Jeg kommer nok til å bruke THX cinema profilen hovedsaklig, men jeg ser at Piksel Orbiter ikke kan velges i THX-modusene. Bør man da velge modus med Piksel Orbiter for innhold med skumle statiske kanalogoer som TV2 PL?
    Jeg tviler egentlig på at Pixel Orbiter hjelper så veldig mye, så jeg ville ikke stolt for mye på denne funksjonen. Tror dog det kan være ganske lurt å justere ned Kontrast litt når du ser på sendinger med skumle logoer i innkjøringsfasen.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Har nå hatt min ST50 65" i litt over en uke,og må si meg veldig fornøyd med denne
    Har kjørt de bildene som Gorm la ut rundt 50-60 timer,og ellers variert TV/film innhold !

Ingen antydninger til innbrenning her hvertfall!
    Sortnivået er imponerende,og det er bildet generelt - en stor oppgradering fra min gamle G20!

Ser det er litt anneledes skala på de forskjellige parametrene her - kontrast f.eks gikk fra 0-100 på den gamle,mens på den nye går den fra 0-60!

Hvor høyt sånn ca annser dere det er normalt å ha denne i en stue med dempet belysning ??
    Har hatt den på midten (30) nå i innkjøringen,men nå er det vel på tide å "dra på litt" etterhvert !

Har en sånn kalibreringsdisk fra Hifiklubben som jeg har prøvd å justere litt etter,men jeg ser "alle boksene" nesten uansett hva jeg stiller den på !

Samme spørsmål gjelder forsåvidt ang lysstyrke ?

Vet jo at dette kan variere fra panel til panel,men en liten "sånn ca mal" hadde vert kjekt
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysstyrke stiller du inn slik at det ikke blir blackcrush, altså at du kan skille alle mørke "boksene" rett over svart (eller hva de enn ser ut som på din kalibreringsdisk) fra hverandre. Kontrast kan du dra ganske langt opp, men anbefaler deg å stoppe når du synes det er behagelig å se på i lyse bildepartier. Ikke vits å stille inn så det svir i øynene.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Lysstyrke stiller du inn slik at det ikke blir blackcrush, altså at du kan skille alle mørke "boksene" rett over svart (eller hva de enn ser ut som på din kalibreringsdisk) fra hverandre. Kontrast kan du dra ganske langt opp, men anbefaler deg å stoppe når du synes det er behagelig å se på i lyse bildepartier. Ikke vits å stille inn så det svir i øynene.
    Takker for tips:-D

Skal prøve litt mer på den kalibrerinsdisken etter dine råd!

Mener jeg stort sett så "alle boksene" på lysjusteringen også - selv om jeg justerte ganske mye i begge retninger!

Er vel bare så RÅ denne TV'en at den viser alt uansett:-D

Er hvertfall kjempefornøyd - og særlig når kvelden kommer,da blir det magisk !!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen med VT50 som gidder å kjøre disse grayscale-greiene i Professional mode og legge spesielt merke til om de ser noe "grums" på skjermen mellom 15% og 30% (fullskjerm, ikke vinduer)? Jeg ser en del ulumskheter mellom 20% og 30% her, men lite som påvirker innhold ser det ut til. Det er likevel interessant å vite om dette er "normalt" eller ikke på skjermene, sånn mtp på evt. bytte innen angrefrist/returrett. Er også litt skeptisk til om det kanskje kan påvirke en eventuell fremtidig kalibrering...

For alt jeg vet kan det være at det blir borte på sikt, at det bare er fosforet som trenger å "kjøres inn" litt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slå på tven nå nettopp og da var det brent inn viera bildet sånn plutselig, hva fader er det med dette panelet egentlig? Fortsette med rens og synes dette virker helt på trynet spør du meg, maken til møkk a gitt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slå på tven nå nettopp og da var det brent inn viera bildet sånn plutselig, hva fader er det med dette panelet egentlig? Fortsette med rens og synes dette virker helt på trynet spør du meg, maken til møkk a gitt...
    DET hørtes litt merkelig ut... mener du skikkelig brent inn, eller bare sånn svakt som blir borte straks du begynner å bruke tv-en? (sistnevnte er helt normalt for en plasma-tv og ikke noe å bekymre seg for)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med innbrenning har hvertfall ikke jeg opplevd. Har sett på 2 kamper på rad på tv2 PL HD og ingen antydninger til innbrenning. I tillegg er samboeren min stor fan av møkka-kanalen TLC, og den har ikke akkurat noen ''plasma-vennlig'' logo den heller.

Kjører THX-cinema og kontrasten på 26 på tv-sendinger mens jeg har skrudd den litt høyere i BD-modus.

Side 54 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •