Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 2052
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    36 30 tror eg i thx cinema, men eg tror du bare har midlertidig, for skjer det etter 3 timer så er det noe hakkende gale. Så vel 2 kamper etter hverandre uten å bruke rullefeltet uten noe videre kødd.
    Det er meget mulig og har kjørt rensen på den er par timer og tenkte på å ta strømmen på tven før jeg legger meg i natt, kanskje like greit egentlig så vi får bare satse på bedre tider ellers blir jeg litt frustrert kan du si.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ikkje så tar du den på returrett hvis du har det og skaffer deg en ny en, så safer du den i begynnelsen av de første 2 ukene med masse rullefelt og variasjon av det du ser på.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Går det ikkje så tar du den på returrett hvis du har det og skaffer deg en ny en, så safer du den i begynnelsen av de første 2 ukene med masse rullefelt og variasjon av det du ser på.
    Er nok ikke noen problem å levere den tilbake så vi får se hva som skjer, har lært meg at tv2 funker dårlig uten zoomet bilde for å slippe unna denne kjedelige firkanten. Skjermvask og innkjøring på høyt nivå fremover, er så ergelig dette her altså. Har ikke ord nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er litt kjipt at det må være sånn. Men når det er gjort, så har du forhåpentligvis en tv som vil vare i mange år fremover. Jeg er mest spent på om den vertikale stripa vil bli noe verre eller de grønne flekkene jeg har nederst på midten vil forverre seg. So far so good. Jeg er fortsatt på det stadiet at det ikke er aktuelt å snakke retur...

Newcomer Alekhoff sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg P50GT50en min i hus, kom fra elkjøp i dag rundt 20:00, har sett en del på TV2 for å teste innbrenning. Ikke spor til noe innbrenning, har også testet spilling(selvom man egentlig ikke skal det de første 100 timene pga HUD) Det gikk også supert, tror jeg spillte Battlefield 3 i 2,5 timer eller noe sånt med full HUD og i game modus uten å endre på brightness på det moduset.

Fikk også testen en Blu-ray film i 3d med THX-Cinema. Dette er noe av det beste jeg har sett på en TV noen gang! For et fantastisk svart nivå og farger.
    Ja alt er foreløbig bare fryd og gammen.
    Fruen var også fornøyd med at TVen var så tynn og fin å se på, så da er alle fornøyd.

Tenkte jeg skulle skulle sette på D-nice sine break in slides om natta og når jeg er på jobb den første uka.
    Bare for å være på den sikre siden. (med alt maset om denne innkjøringsperioden)

Det eneste som irriterer meg litt, som er en bitte liten detalj, er at jeg ikke finner noe sted å endre input navn? Noen som vet hvor man gjør det ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    @AdrianMills, I think you can just refuse to accept it on delivery. You might have to pay a fee for this, but i dont know. I suggest you call Elkjop customer service about this to be shure.
    Thanks.

I just called and they will cancel it.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dag to med tv og tv2 logoen har brent seg inn alt, hva gjør vi nå mon tro? Er det en måte å fjerne den på eller er slaget tapt?
    Det er litt snodig. Jeg har sett en del på TV2 HD og logoen har ikke festet seg på min tv. Hvis den gjør det så vaskes det fort bort i reklamepauser. Jeg kjører ikke de mest penetrerende innstillinger og tar utgangspunkt i cinema. Kanskje det har noe med saken å gjøre?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er nok ikke noen problem å levere den tilbake så vi får se hva som skjer, har lært meg at tv2 funker dårlig uten zoomet bilde for å slippe unna denne kjedelige firkanten. Skjermvask og innkjøring på høyt nivå fremover, er så ergelig dette her altså. Har ikke ord nå.
    Min VT30 skjerm stod med samme Statiske bilde (windows, hvor screensaveren ikke starta gitt) i over 6 timer... uten at det ble noe varige men.. Merkelig at du har fått det ass .

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Min VT30 skjerm stod med samme Statiske bilde (windows, hvor screensaveren ikke starta gitt) i over 6 timer... uten at det ble noe varige men.. Merkelig at du har fått det ass .
    Det virker som varierer fra skjerm til skjerm. Jeg har også sett lenge på TV2 og andre kanaler med statisk logo uten problem. Eneste jeg har merket er Premier League kanalen sin logo hang igjen en liten stund etter mange timer i strekk på denne kanalen. Det forsvant fort av seg selv uten vasking. Det blir litt lottotrekning om du får en god eller dårlig skjerm. Litt merkelig og synd for de som får en dårlig skjerm.
    Nå skal det sies at jeg har kjørt noen timer med innkjøringsbildene til Gorm, men ikke mer enn 15-20 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en mail til TV2 i litt lett frustrasjon under Tour de France i sommer, når jeg merket at logoen ikke var helt likt av min VT50. Dette var svaret jeg fikk:

Hei og takk for mail.
    Som du skriver så er dette kjent og måten å løse det på er renseprogrammet i din TV. Vår logo er svakt transparent og hvit nivå er innenfor EBU normer. Vi har planer for justeringer i løpet av høsten.

Håper du fortsetter å se på TV 2 og Tour de France.

Hilsen

Ole Eliassen
    Merkevaresjef TV 2
    Ikke at jeg klarer å se at den er tranparent, men man kan jo håpe at det kommer en bedring i løpet av høsten 8)

Ellers merker jeg fremdeles litt svak IR av nevnte logo, og tv PL logoen, men går relativt greit bort med vask / variert seing. Så etter en tid er den ikke lengre synlig, men fremdeles irriterende for jeg "vet" at den er der. Under normal tv-titting merkes den ikke, men om man kjører på med grønne slides, så kan man se antydningen til den. Men merker at jeg slapper mer og mer av, og ser ikke på det som noe stor krise lengre.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Alle plasmaskjermer får innbrenning av statiske bilder. Jo høyere kontrast (spenning på panelet), jo større er sjansen for innbrenning. Image retention er vel ikke noe annet enn en "fancy ord" for moderat innbrenning.

Innkjøring av nye TV-apparat, med fullsize bilder i hvitt, grått, rødt, grønt og blått er avgjørende for å redusere risikoen

Har lagt med en zip-fil med "innkjørings-bilder".
    -Unzip disse på en tom USB-stick.
    -Deaktiver auto-off funksjonen i TV-apparatet
    -Start fotovisning (i loop) fra USB-sticken

Jeg pleier å la dette gå i 50-100 timer, med relativt høy kontrast på panelet
    Hvor høy kontrast burde jeg bruke? Har en VT50 straks på vei i posten og tenkte å gjøre dette du skriver for å minske risken så godt som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også poste oppskriften for å sjekke hvor mange timer din VT50 har stått på. Kjekt og vite når man driver med innkjøring.

OBS OBS, dette gjøres i service-menyen, så vær forsiktig! Jeg tar ikke ansvar for om du tuller det til.

Slå på TV
    Hold inne "volume down" på TV´n
    Trykk på "0" på fjernkontrollen tre ganger
    Trykk på "2" på fjernkontrollen to ganger, skal stå "SRV-TOOL" i hjørnet
    Trykk "OK" på fjernkontrollen
    Bla ned til der det står "PTCT:00.00.00.00.00.
    Bla ett hakk til høyre, det blanke feltet nede i høyre hjørne
    Hold inne "mute" på fjernkontrollen i 3 sekunder
    Da får du opp tid i timer, og antall ganger TV´n er slått på.

Slå av TV´n på kanppen på settet for å komme ut av menyen.

Legger til en ekstra advarsel:
    WARNING BY BRUZZI: The {VOL+} and {VOL-} buttons are used
    to change values while in the Service Menu. Make sure not to touch
    those buttons when navigating menus / sub-menus.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med spilling i innkjøringstiden?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Hei er det noen forskjell på y og e versjon til st50 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei er det noen forskjell på y og e versjon til st50 ?
    Du bør velge Y som er den nordiske utgaven. E er europa-versjonen som gir en annen kanalsupport (RiksTV etc.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E-versjonen vil du ikke kunne få hjelp med av autoriserte serviceverksteder i Norge, og det kan være at kabeltv-tuneren i den ikke fungerer optimalt med norske distributører. Utover det så skal det ikke være noen forskjell. (E-versjonen er parallellimport/gråimport)

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Hvordan er det med spilling i innkjøringstiden?
    Det kommer selvfølgelig helt an på hvilke spill det er snakk om. Det er ikke alle spill som har statiske elementer på skjermen hele tiden, ihvertfall ikke nyere generasjoner av spill. Det er vel kanksje blitt en trend blant spill at bildet skal være så rent som mulig, og kun vise informasjonsfelt når du trenger det. Det varierer en del fra spill til spill. Men for sikkerhets skyld kan det være lurt å sette kontrast litt lavere enn standardinstillingene i innkjøringsfasen.

Kanallogoer, spesielt TV2, er en mye større trussel enn spilling.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Du bør velge Y som er den nordiske utgaven. E er europa-versjonen som gir en annen kanalsupport (RiksTV etc.)
    ok den ligger på 8000 hos pixmania. bruker canal digital sin egen dekoder. Ringte de og de mente at det er vanlig garanti på tv!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    ok den ligger på 8000 hos pixmania. bruker canal digital sin egen dekoder. Ringte de og de mente at det er vanlig garanti på tv!
    Du har både garanti og reklamasjonsrett, men du må forholde deg til pixmania hvis noe skjer. Kjøper du en nordisk modell, så kan du forholde deg direkte til verksteder som gjør jobben langt mer behagelig for deg. Enten ved at de fikser tv-en hjemme hos deg, eller henter den så du slipper å styre med å sende og røre. Du får ingen produktgaranti eller support fra Panasonic på denne (garanti er rettigheter utover de du har i kjøpsloven).

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Det kommer selvfølgelig helt an på hvilke spill det er snakk om. Det er ikke alle spill som har statiske elementer på skjermen hele tiden, ihvertfall ikke nyere generasjoner av spill. Det er vel kanksje blitt en trend blant spill at bildet skal være så rent som mulig, og kun vise informasjonsfelt når du trenger det. Det varierer en del fra spill til spill. Men for sikkerhets skyld kan det være lurt å sette kontrast litt lavere enn standardinstillingene i innkjøringsfasen.

Kanallogoer, spesielt TV2, er en mye større trussel enn spilling.
    Det er snakk i Cod for det meste. Har vert veldig forsiktig når jeg spiller, å kjører vask når man tar seg pause osv.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Side 53 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •