Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2052
    Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er vell laget ett skriv fra forbrukerrådet ang dette med innbrenning på plasma tver? Om noen kan finne det frem, så hadde det jo vert greit å hatt fremme i tråden om det skulle være en eller annen forhandler som skulle slå seg vrang om problemet skulle oppstå.

har selv ikke hatt noen tegn til innbrenning enda, ikke har jeg lakt merke til noe grønnflekker heller. Her har tven blitt brukt hyppig til spill og film siden mandag, å den har vell stått på så godt som hele dagen fra man har vert ferdig på jobb. zomme på 2:35:1? NO F Way, går det til H så går det til H

Tven er ikke perfekt, men jeg kan lære meg å leve med di små flausene jeg har sett til nå.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Panasonic TX-P50VT50Y i hus hos meg også, jeg synes dette var en dritlekker tv og synes den leverte veldig godt bilde her hjemme. Er det noe jeg bør slå av på denne tven? Foreløpig bruker jeg THX Cinema og økonomimodus avslått. Tenkte kanskje om det er noen bildeforbedringssaker som er verdt å fjerne for å få mest ut av denne. Alle tips tas i mot med takk.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da var Panasonic TX-P50VT50Y i hus hos meg også, jeg synes dette var en dritlekker tv og synes den leverte veldig godt bilde her hjemme. Er det noe jeg bør slå av på denne tven? Foreløpig bruker jeg THX Cinema og økonomimodus avslått. Tenkte kanskje om det er noen bildeforbedringssaker som er verdt å fjerne for å få mest ut av denne. Alle tips tas i mot med takk.
    Jeg hadde skrudd av alle bildeforbedrings funksjoner, Spesielt P-NR, utenom IFC. Den kan være greit å ha på minimum. Ellers har jeg 1080P Pure Direct på, men kan ikke si jeg merker særlig forskjell om denne er av.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Jeg hadde skrudd av alle bildeforbedrings funksjoner, Spesielt P-NR, utenom IFC. Den kan være greit å ha på minimum. Ellers har jeg 1080P Pure Direct på, men kan ikke si jeg merker særlig forskjell om denne er av.
    Ok, da skal jeg alltid klare å få slått av det på denne tven også, er ikke så stor fan av sånne forbedringsteknikker. Er ikke alltid bildet henger helt med på leken så da er det bare å fjerne litt mikk makk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag tre med VT50-en. Fremdeles ikke noe som tilsier retur, det er lovende... men den vertikale stripen på høyre side har blitt noe mer synlig. Fremdeles ingen krise, for det er nesten helt uti kanten og synlig hovedsaklig på noe panoreringer.

De områdene med grønnskjær i skjermen har holdt seg konstante, og de ser fremdeles ikke ut til å påvirke så mye annet innhold enn ishockey så langt. Ikke sett det i film, annet enn kanskje et lite hint av det i noen av snøscenene i Inception.

Dither-noise er dog markant mer fremtredende på VT50 sammenlignet med VT30 og også D8005-en. Dette er stort sett ikke noe problem, men i ett tilfelle kunne jeg faktisk se det ganske tydelig fra der jeg sitter og ser (Jeg sitter ca. 2,5m unna en 50"). Dette var forsåvidt nevnt i en test også, så ikke overraskende sånn sett. Mer serietitting og filmtitting i dag!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag to med tv og tv2 logoen har brent seg inn alt, hva gjør vi nå mon tro? Er det en måte å fjerne den på eller er slaget tapt?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag to med tv og tv2 logoen har brent seg inn alt, hva gjør vi nå mon tro? Er det en måte å fjerne den på eller er slaget tapt?
    kjørt med reduserte innstillinger ?

kjørt rense hva de nå heter ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag tre med VT50-en. Fremdeles ikke noe som tilsier retur, det er lovende... men den vertikale stripen på høyre side har blitt noe mer synlig. Fremdeles ingen krise, for det er nesten helt uti kanten og synlig hovedsaklig på noe panoreringer.

De områdene med grønnskjær i skjermen har holdt seg konstante, og de ser fremdeles ikke ut til å påvirke så mye annet innhold enn ishockey så langt. Ikke sett det i film, annet enn kanskje et lite hint av det i noen av snøscenene i Inception.

Dither-noise er dog markant mer fremtredende på VT50 sammenlignet med VT30 og også D8005-en. Dette er stort sett ikke noe problem, men i ett tilfelle kunne jeg faktisk se det ganske tydelig fra der jeg sitter og ser (Jeg sitter ca. 2,5m unna en 50"). Dette var forsåvidt nevnt i en test også, så ikke overraskende sånn sett. Mer serietitting og filmtitting i dag!
    Det er bra at du fortsetter med disse tilbakemeldingene. Du er nok en av få som faktisk vet hva en skal se etter på disse Panasonic-skjermen. Men med tanke på erfaringene dine med VT30, så er det kanskje ikke så rart at en blir litt skeptisk

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    kjørt med reduserte innstillinger ?

kjørt rense hva de nå heter ?
    Jeg har kun brukt THX Cinema jeg, ikke gjort noe annet enn det og slått av diverse moduser. Er det noen skjermvaskere rundt så skal jeg gjerne prøve det?

Kanskje vi skal saksøke tv2 pga de ødelegger tven vår?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke slått av "pixel orbiter" også? Denne skal jo flytte rundt på statiske objekter, og således redusere risikoen for innbrenning

Dette med høy risiko for innbrenning i starten, er grunnen til at jeg kjører "innbrennings-periode" med bildene jeg la ut tidligere i tråden. Alternativet er å kjøre en veldig lang periode med sterkt redusert kontrast.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I just managed to order a 65" vt50 from komplett in their 1 hour sale for 24,000. The last one they had in stock. 8)

Unfortunately I have a 65" VT50 on its way from Elkjop.no which I bought in their one day sale a week ago for 27,000. It's supposed to arrive on Monday afternoon.

Does anyone know if it's possible to cancel the Elkop order if it's marked as "shipped" on their web page? If not, can I refuse the delivery and tell them to take it back? Or do I have to accept the delivery, and go through the hassle of getting it shipped back to Elkjop myself?

Info would be much appreciated.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @AdrianMills, I think you can just refuse to accept it on delivery. You might have to pay a fee for this, but i dont know. I suggest you call Elkjop customer service about this to be shure.
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Du har vel ikke slått av "pixel orbiter" også? Denne skal jo flytte rundt på statiske objekter, og således redusere risikoen for innbrenning

Dette med høy risiko for innbrenning i starten, er grunnen til at jeg kjører "innbrennings-periode" med bildene jeg la ut tidligere i tråden. Alternativet er å kjøre en veldig lang periode med sterkt redusert kontrast.
    Den står faktisk på Auto så da er vel den saken grei, har satt på skjermvaskeren og se om det hjelper. Alt er midtstillt så vi får se rett og slett, håper det er en måte å få denne dritten vekk på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I THX-modusene er pixel orbiteren alltid deaktivert. Den vil for øvrig ikke hjelpe stort mot TV2 sin svære hvite kladd likevel. Bildet flyttes ikke mer enn innenfor et område på 4x4 pixler, og den svære hvite kladden til TV2 er mye større enn det. Ville vært forsiktig med TV2 i innkjøringsfasen, i hvert fall ikke uten å zoome inn for å unngå at logoen henger igjen.

Jeg sovnet dog fra tv-en i natt med et statisk universal-bilde, men det ble borte etter noen timer med "scrolling bar".

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    I THX-modusene er pixel orbiteren alltid deaktivert. Den vil for øvrig ikke hjelpe stort mot TV2 sin svære hvite kladd likevel. Bildet flyttes ikke mer enn innenfor et område på 4x4 pixler, og den svære hvite kladden til TV2 er mye større enn det. Ville vært forsiktig med TV2 i innkjøringsfasen, i hvert fall ikke uten å zoome inn for å unngå at logoen henger igjen.

Jeg sovnet dog fra tv-en i natt med et statisk universal-bilde, men det ble borte etter noen timer med "scrolling bar".
    Det er rart vi ikke kan se på hvilken som helst kanal pga de har en logo som brenner seg inn i panelet, blir nesten trist av vite hvor dårlig kvalitet det er på ting i dag. Dette er en toppmodell og tåler ikke mere enn dette, kjører scrollern nå og den skal gå et par timer til. Etter det skal jeg kjøre innkjøringsbildene Gorm var så snill og la ut for oss. Håper virkelig det blir boller og brus før helga, ellers blir det en aller så liten retur på denne også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rart vi ikke kan se på hvilken som helst kanal pga de har en logo som brenner seg inn i panelet, blir nesten trist av vite hvor dårlig kvalitet det er på ting i dag. Dette er en toppmodell og tåler ikke mere enn dette, kjører scrollern nå og den skal gå et par timer til. Etter det skal jeg kjøre innkjøringsbildene Gorm var så snill og la ut for oss. Håper virkelig det blir boller og brus før helga, ellers blir det en aller så liten retur på denne også.
    Dette er et generelt plasma-problem, og det kommer av at fosforet er mye mer aktivt helt i starten av panelets levetid. Panasonic *er* dog verre enn Samsung på dette området, det har jeg og flere andre påpekt flere ganger i andre tråder også.

Men i starten må man nok bruke tv-en litt mindre som man ønsker, eller gjøre som Gorm sier, bruke disse bildene. TV-kanaler med transparente logoer fungerer vanligvis greit. Hvor lenge har du sett på TV2 til sammen?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Dette er et generelt plasma-problem, og det kommer av at fosforet er mye mer aktivt helt i starten av panelets levetid. Panasonic *er* dog verre enn Samsung på dette området, det har jeg og flere andre påpekt flere ganger i andre tråder også.

Men i starten må man nok bruke tv-en litt mindre som man ønsker, eller gjøre som Gorm sier, bruke disse bildene. TV-kanaler med transparente logoer fungerer vanligvis greit. Hvor lenge har du sett på TV2 til sammen?
    Jeg har vel ikke hatt tven på mere enn 8 timer siden i går og tv2 har kanskje gått 3t eller noe. Dama ser litt såpe og da blir man litt værende for hennes del, kjører skjermvask og bilder i morgen også. Da får vi se åssen dette arter seg med tid og stunder, værste fall blir det retur og hva skal man velge da?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vel EM på konstant, rullefelt i reklamepausene, null innbrenning hittil.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Hadde vel EM på konstant, rullefelt i reklamepausene, null innbrenning hittil.
    Man bør tydelig kjøre denne rullingen hyppigere altså, men håper denne flekken forsvinner. Begynte å bli veldig glad i denne tven også, krysse fingre og tær. Hva slags innstillinger bruker du på kontrast og det hele?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    36 30 tror eg i thx cinema, men eg tror du bare har midlertidig, for skjer det etter 3 timer så er det noe hakkende gale. Så vel 2 kamper etter hverandre uten å bruke rullefeltet uten noe videre kødd.

Side 52 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •