Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 103 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og jaggu... Panasonic har klart å få med seg de grønne flekkene fra 2011-modellene videre! Jeg ser dem ganske tydelig med "rullefeltet", og syntes jeg så antydning til det i stad når jeg så siste Hell's Kitchen. Rullefeltet bare bekrefter det.

Nå har jeg sett dette på en 55ST50 og en 50VT50, men får nå se hvordan dette utarter seg. Panelet ellers ser greit ut, så hvis de flekkene holder seg godt skjult mesteparten av tida så skal jeg vurdere å leve med det.. 44 dager igjen å bestemme seg på!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å ta bildet av det for det vil eg gjerne se.

Online Monitor test - FlatpanelsHD Fant en grei måte å teste tven på. Koble bare pcen til så kan man få frem green blobs og den der vertikale linjen, har gått igjennom alle og min er hvertfall feilfri sålangt øyet mitt rekker på denne testen og.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Bare å ta bildet av det for det vil eg gjerne se.

Online Monitor test - FlatpanelsHD Fant en grei måte å teste tven på. Koble bare pcen til så kan man få frem green blobs og den der vertikale linjen, har gått igjennom alle og min er hvertfall feilfri sålangt øyet mitt rekker på denne testen og.
    Jeg forsøkte å ta bilde av det, men det ble ikke synlig på bildene. Hadde du vært her så skulle jeg enkelt klart å peke det ut på rullefeltet. Det virker dog som om intensiteten til de grønne flekkene avhenger av hvor varmt panelet blir. Har det vært vist veldig mye lyse bilder, så er de mer fremtredende. Jeg skal holde litt øye med hvorvidt dette blir verre utover returperioden. Dersom det kun er i noen tilfeller det dukker opp så får jeg heller bare leve med det. Ingenting er tydeligvis perfekt uansett.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som får denne tven i morgen men alle disse kritiske synspunktene gjør meg litt usikker nå. Hva er og å bli den perfekte tv i dag utenom denne vt modellen da. Synes det er litt mange delte meninger rundt så det er lett å bli skeptisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg som får denne tven i morgen men alle disse kritiske synspunktene gjør meg litt usikker nå. Hva er og å bli den perfekte tv i dag utenom denne vt modellen da. Synes det er litt mange delte meninger rundt så det er lett å bli skeptisk.
    Det finnes ikke en perfekt tv, dessverre. VT50 har svært bra kontrastratio som er utrolig viktig for vår oppfattelse av bildet. Det er en stor fordel. Utover det har den både styrker og svakheter i forhold til konkurrentene.
    Test ut selv, greit å være skeptisk, men ikke å ta sorgene på forskudd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan prøve å berolige med at jeg neppe ville lagt merke til de fleste av svakhetene jeg har nevnt her om det ikke var for tidligere bitre erfaringer. Jeg har enda ikke funnet noe annet enn ishockey (som jeg likevel aldri ser på) hvor dette med grønne flekker faktisk er synlig. Og det er relativt minimalt der også. Det har til nå ikke vært i nærheten av like ille som det var med VT30-ene jeg hadde innom her i fjor.

Dersom tv-en ikke på noe vis blir verre klarer jeg nok å leve med at det er sånn, men et helt 100% jevnt panel er det ikke. Jeg tror nok også det er litt individuelt hvor lett man ser enkelte av disse avvikene. Den vertikale stripa på høyresiden er jeg ganske sikker på at alle skjermene har siden Panasonic selv mener at det skyldes konstruksjonen/produksjonen. Jeg klarer å fremprovosere den, men av innhold jeg har testet så langt så har den ikke vært til sjenanse.

Det blir nok mye filmtitting de neste to-tre ukene for å avgjøre om jeg beholder eller ikke. Foreløpig peker alt mot at jeg gjør. Selv om jeg ved visse panoreringer ser litt grums så vet jeg at LED-alternativene ville vært mye mye verre.

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har nå hatt min 55VT50 i noen uker og må si jeg er veldig fornøyd. Litt viftestøy (bare merkbart hvis du hører etter det) og litt buzzing når det er høy kontrast, men ikke et problem.

Men er en ting jeg irriterer meg over som jeg lurer på om skal være der. Når jeg ser på HD innhold av litt lavere kvalitet (HD tv-sendinger og nedlastede serier osv.) så er det noen ganger som om bildet "faller" fra hverandre. Spesielt i ansikter skjer dette. Når bildet panorerer eller personen vri ansiktet så blir lissom deler av ansiktet uklart, ofte nesa.

Har bare sett dette en gang på Blu-Ray og veldig sjelden på SD tv-sendinger.

Ser TV via innebygget tuner for kabel TV, ser serier fra DIY HTPC. Blu-Ray fra Cambridge Azur 751BD

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du prøve å forklare litt nærmere? Ut fra det du beskriver tenker jeg umiddelbart kompresjonsartifakter (hvis du ser det i form av blokker) ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tearing som du kan se på serier med htpc kan bero på software. Jag får massa liknande effekter när jag använder vlc eller Arcsoft Totalmedia till serier. På serier använder jag därmed alltid MPC med tillhörande codec, medans till BluRay ser kanon ut med Totalmedia.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru av interpoleringen, og problemet forsvinner. Dette er artefakter skapt av at interpoleringen ikke klarer å "henge med".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan på en måte si at det er blokker, men ikke store. Kanskje pikslene dobler størrelse, men ikke mer. Vanskelig å beskrive, men kan kanskje se ut som det blir dårligere fargenyanser akkurat der. Bildet mister ikke fokus og blir uklart heller, bare ser ut som det er dårlig kvalitet på en måte. Og det er som sagt ikke hele bildet, bare enkelte steder og i få sekunder av gangen. Har søkt litt på nettet for å se eksempler på kompresjonsartifakter nå. Det kan kanskje se ut som det kan være det, men "blokkene" er veldig små i tilfelle.

Så aldri dette på min gamle Samsung LED-TV, men så ikke kritisk etter ting der heller så skal ikke si sikkert at det ikke var der.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid like morsomt når folk kommer med problemer som er relatert til bildeforbedringsteknikker som de har påslått.

SLÅ DE AV!!!!!!!!!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er meg du sikter til så må du gjerne opplyse meg. Så vidt jeg vet står ingenting på.

Bruker THX Cinema, har skrudd av det som går ann. Eneste som står på er "Sterke farger" kan prøve å skru av denne når jeg kommer hjem, men mener å huske at jeg har prøvd med den både av og på. IFC står ikke på, sidepanel står på Høy, 1080p pure direct er av (skal denne være på eller av?), PNR er av. Noe mer er det vel ikke?

HTPC og Blu-Ray er koblet gjennom reciver, TV går direkte i VT50.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Og jaggu... Panasonic har klart å få med seg de grønne flekkene fra 2011-modellene videre! Jeg ser dem ganske tydelig med "rullefeltet", og syntes jeg så antydning til det i stad når jeg så siste Hell's Kitchen. Rullefeltet bare bekrefter det.

Nå har jeg sett dette på en 55ST50 og en 50VT50, men får nå se hvordan dette utarter seg. Panelet ellers ser greit ut, så hvis de flekkene holder seg godt skjult mesteparten av tida så skal jeg vurdere å leve med det.. 44 dager igjen å bestemme seg på!
    Jeg kan avkrefte grønne flekker på min ST50 50". Den har ikke den berømte sprekken/elva som var meget synlig på oppdateringsskjermen til VT30 og GT30. Den får heller ikke innbrenninger på underlige steder. Buzzing kan høres når det ikke er lyd på skjermen, og er mest fremtredende ved helt lyse bilder. Naturlig nok. Dette med at bildet bryter opp. Særlig ved nesen har jeg heller ikke sett, men når det er sagt ser jeg ikke serier som er lastet ned siden kvaliteten er ræva. For det meste ser jeg DVD og Blu-Ray. Bildet bryter heller ikke opp ved SD tv sendinger. Linebleed har den og de første 100 timene var det litt "dirty screen" effekt. Sistnevnte har blitt langt bedre og var ikke plagsomt i starten. Litt retention dukker opp fra tid til annen. I begynnelsen var det ikke noe å se, men etter innkjøring har det begynt å komme litt.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linebleed har min også, ikke noe jeg bryr meg veldig om. IR får jeg litt av, TV2 sin Premier League logo er en killer. Det forsvinner etter 2-4 timer med rullefelt.

Tilbake til mitt problem. Det er absolutt mest synlig når jeg ser på HD tv-sendinger. Som NRK HD, TV2 HD osv. Mindre synlig på serier i 720p.

EDIT: Kan prøve å få tatt ett bilde i kveld når jeg kommer hjem

EDIT2: Leif

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde min nye ST 50 i 3d i går, og alt i alt funka det bra, men syns ikke sortnivået var på langt nær bra. Noen innstillinger som bør være på/av? Eventuelt andre tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået på 3D er dårligere enn på vanlig HD. Gråere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg kan avkrefte grønne flekker på min ST50 50". Den har ikke den berømte sprekken/elva som var meget synlig på oppdateringsskjermen til VT30 og GT30. Den får heller ikke innbrenninger på underlige steder. Buzzing kan høres når det ikke er lyd på skjermen, og er mest fremtredende ved helt lyse bilder. Naturlig nok. Dette med at bildet bryter opp. Særlig ved nesen har jeg heller ikke sett, men når det er sagt ser jeg ikke serier som er lastet ned siden kvaliteten er ræva. For det meste ser jeg DVD og Blu-Ray. Bildet bryter heller ikke opp ved SD tv sendinger. Linebleed har den og de første 100 timene var det litt "dirty screen" effekt. Sistnevnte har blitt langt bedre og var ikke plagsomt i starten. Litt retention dukker opp fra tid til annen. I begynnelsen var det ikke noe å se, men etter innkjøring har det begynt å komme litt.
    Det er ikke synlig på oppdateringsskjermen her heller. Det er ytterst vanskelig å fremprovosere, og jeg har enda ikke skimtet det i noe annet enn ishockey og jeg kunne se antydning i Inception (men det var fordi jeg visste eksakt hva jeg så etter... ville ikke lagt merke til noe ellers). Når jeg tenker meg om så var det vel en av reviewerne (David Mackenzie kanskje?) som faktisk kommenterte noe sånn ca. midt på skjermen på en av panasonic-ene, og det er jo også der jeg ser det.

Det du sier om at retention begynner å oppstå ETTER innkjøring er litt bekymringsfullt, dog. Men jeg holder foreløpig fingrene krysset.

Utover det skal jeg fortsette testingen i kveld og kommer nok til å holde dere oppdatert enten dere vil eller ikke :P Men min holdning så langt er som følger:

Det vil ikke være noen perfekt tv da alle tv-er har sine issues, og jeg skal være den første til å innrømme at jeg er litt ekstra grundig når jeg går løs på Panasonic sine skjermer, da de allerede har r**kjørt meg to ganger. Jeg skal også være ærlig nok til å innrømme at de tingene jeg har funnet til nå ville jeg muligens ikke lagt merke til om jeg ikke hadde litt peil på hva jeg så etter. Men igjen, tidligere og veldig bitre erfaringer ligger til grunn. Om det ikke utvikler seg noe utover hva jeg allerede har funnet, så blir tv-en stående. Buzzingen jeg klaget over i går har også roet seg betydelig, så det er jo lov å håpe på at det bare er noe elektronikk som har trengt å "kjøres inn" litt... (den var skikkelig ille, jeg ble susete og ør i hodet av den)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bror jeg nevnte ett par sider tilbake som fikk innbrenning etter relativt kort tids bruk, ringte meg meget sinna i dag. Da hadde han vært i kontakt med Panasonics support. Etter ca 1 time på venting, så fikk han snakket med en fyr i Danmark, som i stedet for å komme med noe konstruktivt prøvde å fortelle min bror hvordan en Plasma fungerer. Og at det gjør ett par måneder før de er helt klare til bruk, men ville ikke høre på min bror når han sier han har hatt den i ca 1,5 måneder, og brukt den meget mye, var vel oppe over 250 timer regnet han seg frem til.

Heldigvis så er Elkjøp reale å ha med å gjøre, så det skal ikke være noe problem å bytte til annet merke. Selgeren han snakket med hos Elkjøp, nevnte at også en annen VT50 hadde innbrenning, og selv ikke etter 7 dager med vasking så hjalp ingenting.

Hadde tidligere i år selv kontakt med Philips sin kundeservice. Det tok vel maks 1-2 minutter før jeg hadde hjelp på tråden. Etter litt småsnakk for å prøve å fortelle ham som virket litt uinterisert problemet, så når han fikk oppgitt modell nummer så ble tonen en helt annen. Han sa vel rett ut, "Å, det er jo toppmodellen jo". Da full service med en gang (litt synd det også, men de som kjøper de billigste TVene har vel litt for mange dumme spørsmål tipper jeg). Dagen etter så ble jeg oppringt fra Philips for videre oppfølging, og hadde dette helt til TVen var reparert skikkelig (Hadde trøbbel med verkstedet de brukte).

Synd å høre at Panasonic ikke bryr seg veldig om forbrukeren som har problemer, skal de kunne holde på kunder, så må man ikke bare ha gode produkter, men også ha skikkelig service de ytters få gangene man trenger dem.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det greieste er å ta kontakt med stedet du har kjøpt tv. De har en tendens til å vise bedre service enn produsent. Panasonic er ikke til å skryte av. Faktisk kan de være noen ekte rasshøl!

Jeg har ikke de beste erfaringer med Samsung heller, men det er noen år siden. Det er mulig de har blitt bedre... For all del!

Har du kjøpt tv på eksempelvis Komplett.no kan du ta direkte kontakt med nærmeste service verksted. Er du heldig jobber det bra folk der og da får du god hjelp. Jeg ble faktisk anbefalt av verksted å bytte min VT30 siden de hadde hatt mye trøbbel med den modellen. En slik ærlighet ville neppe en sliten telefonperson(likestillingsord) på Panasonic vist deg.

En annen ting som er viktig er at plasmaskjermer selges som tv-er, og da må de fungere til formålet. Skulle det bli trøbbel holder det ikke nødvendigvis at apekatten på "panny" holder kurs om plasmateknikk.

Skjermen selges som en tv... Da skal den ikke gå i stykker ved vanlig bruk. Ved vanlig bruk skal man kunne se fotball så mye man vil uten det skal ende med katastrofe. Hva med de som kun ser på NRK? Gæmlisser gjør jo det. Eller. Hvem i milde himmel zoomer letterbox bort på en 2:35:1 film????????

Når selgere i tillegg holder dundertaler om at innbrenning ikke lenger er noe problem har dere enda et ess opp i ermet... Smack the bastards!!!

Side 51 av 103 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •