Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 103 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet om Panasonic 2012 plasmaskjermene kommer i størrelser under 50 tommer?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Opoidos

Toppmodellen, VT50, kommer visst ikke i mindre størrelser enn 50". Men regner med at resten av modellrekken vil bli tilgjengelig i 42".

Ok, her er en komplett oversikt over 2012-modellene: Panasonic's 2012 TV line-up - full overview - FlatpanelsHD

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge en post på avforums er det følgende størrelser som vil komme (det er rykter om en mulig 70" VT senere på året, men kun rykter så langt)

x50: 42" og 50"
    ut50: 42" og 50"
    st50: 42", 50", 55", 65"
    gt50: 42", 50"
    vt50: 50", 55", 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar :-D . Så får vi se hva det blir til når vi får tatt disse nye skjermene fra Panasonic nærmere i øyensyn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer ludokid sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil en GT50 50" hamle opp med dagens VT30 50" ? de ser ut til å bli priset i ca samme prisnivå.
    Skal kjøpe meg ny TV rundt juni tider når jeg får inn litt feriepenger.

Vanskelig å velge tv, og det virker som om FÅ faktisk har tx-p50vt30 på lager..
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludokid

Vanskelig å velge tv, og det virker som om FÅ faktisk har tx-p50vt30 på lager..
    Du sier det som om det skulle være noe negativt! :P

Når det gjelder VT50 vs. GT50 så vil det visstnok være en del forskjell mellom de to i år. GT50 vs. VT30 derimot tror jeg ikke det er gjort noen sammenligninger på. Panelet i de to vil være det samme, så evt. forskjeller vil være i bl.a. filteret, men dersom du primært ser tv i et mørkt rom f.eks. har dette fint lite å si.

Newcomer ludokid sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beslutningen ble egentlig tatt for noen uker siden, men siden jeg ikke får kjøpt tv nå (i hvertfall ikke etter planen) og butikkene sliter med å få tak i P50VT30 så må jeg ha en backup løsning.. og GT50 blir sansynligvis noe dyrere.. men blir den noe bedre? VT50 tror jeg nok blir bedre, men prisen går i været i forhold til en VT30. Noe jeg ikke kan tillate meg pga oppussing av kjøkken neste måned

Så valget ligger da på om jeg tørr vente med å kjøpe VT30 til feriepengene er på plass, og de nye modellene er i butikkene, eller kanskje en GT50 er et bedre valg uansett?

Gambling eller ikke? thats the question
    Ustyr: Panasonic TX-P50VT30Y * NUC mediapc * REGA Planar 3 * Pro-Ject tube box II * Yamaha RX-A830 * Abrahamsen V4.0 UP * B&W CM1 S1 * B&W CMC * Dynavoice FX-4 * B&W ASW608

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ludokid
    beslutningen ble egentlig tatt for noen uker siden, men siden jeg ikke får kjøpt tv nå (i hvertfall ikke etter planen) og butikkene sliter med å få tak i P50VT30 så må jeg ha en backup løsning.. og GT50 blir sansynligvis noe dyrere.. men blir den noe bedre? VT50 tror jeg nok blir bedre, men prisen går i været i forhold til en VT30. Noe jeg ikke kan tillate meg pga oppussing av kjøkken neste måned

Så valget ligger da på om jeg tørr vente med å kjøpe VT30 til feriepengene er på plass, og de nye modellene er i butikkene, eller kanskje en GT50 er et bedre valg uansett?

Gambling eller ikke? thats the question
    Gambling blir det vel uansett, for jeg mener det er ren og skjær gambling å kjøpe en VT30 også. Jeg ville lett ventet på 2012-ene om jeg skulle hatt Panasonic.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir GT50 med Infinite Black Pro, kontra dagens VT30 som har Infinite Black Pro 2, mtp. refleksjoner? (VT50 får IB Ultra)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar det følger i samme spor som VT20 og GT30, VT20 var teknisk bedre men GT30 hadde ikkje rising blacks som VT20 fikk underveis. Så hvis det ikkje fremkommer noen form for endring i mønsteret så vil vel VT30 være marginalt teknisk bedre. Men ville uansett gått for GT50 bare for å være 99% sikker på å ikkje få grønnflekk syndromet på en ny tv.

Green Tinge Fault - Panasonic (VT30, GT30 and ST30) | AVForums.com - UK Online - Page 20

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Antar det følger i samme spor som VT20 og GT30, VT20 var teknisk bedre men GT30 hadde ikkje rising blacks som VT20 fikk underveis. Så hvis det ikkje fremkommer noen form for endring i mønsteret så vil vel VT30 være marginalt teknisk bedre.
    VT30 er påvist å ha black level rise av flere. D-Nice sa også allerede før den ble lansert at den ville ha det, og har vel såvidt jeg har skjønt fått noe informasjon fra "innsiden". Men er vel ingen som vet hvor mye den vil øke enda, for Panasonic vil jo aldri gå ut med slike detaljer...

Og siden det er samme panel i disse, så vil det være rart om ikke GT og ST vil kunne rammes av det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe rart de blør penger, konstant ombytte på paneler kan umulig være billig. VT30 black risen kan umulig være like omfattende, VT20 gikk fra kullsvart til grå over natten mer eller mindre. Kan ikkje si eg lå merke til det så godt på VT30 og den hang her lenge.

De bør ta seg sammen eller legge ned plasmaproduksjonen hvis de skal holde på med disse feilene som burde vært luket ut for 2 år siden. Er pinlig for ett så stort firma at det skal være en feil liggende latent i tver i flere år. Kan umulig være godt for ryktet til Panasonic.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper for Panasonic sin skyld at 2012 modellene blir bra. Tapte 59 milliarder i fjor!
    Panasonic: Slik skal Panasonic reddes - DinSide Bolig
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Er det noe rart de blør penger, konstant ombytte på paneler kan umulig være billig. VT30 black risen kan umulig være like omfattende, VT20 gikk fra kullsvart til grå over natten mer eller mindre. Kan ikkje si eg lå merke til det så godt på VT30 og den hang her lenge.

De bør ta seg sammen eller legge ned plasmaproduksjonen hvis de skal holde på med disse feilene som burde vært luket ut for 2 år siden. Er pinlig for ett så stort firma at det skal være en feil liggende latent i tver i flere år. Kan umulig være godt for ryktet til Panasonic.
    Jeg tror dette rett og slett er et litt skittent triks fra Panasonics side. Sånn rent spekulativt er dette hva jeg tror:

Miljøkravene de siste årene har gjort det vanskeligere å opprettholde sortnivået, og teknologien som benyttes i dag (ikke bare Panasonic sine skjermer) er muligens ikke like god som den mer strømkrevende og at de sliter litt med stabiliteten ettersom panelet kjøres inn/blir eldre. Det er neppe sånn at Panasonic gjør dette på pur f, men de vet veldig godt at de selger på sortnivået sitt.

Jeg tror at Samsung-skjermene er fullt i stand til å ha et nesten like dypt sortnivå.. eller, jeg VET faktisk, for det er jo bevist at man ved å justere på et potmeter i tv-en kan få det ned på Panasonic-nivå, og det var noen som fortalte meg at han trodde det man egentlig stilte på var noe relatert til pre-charge. Grunnen til at dette endres over tid på Panasonic-skjermene skal være for å forhindre pixel misfires, noe de som har forsøkt å justere på Samsung-ene sine også har klart å gjenskape ved å skru potmeteret for lavt. Det JEG tror er derfor at Samsung allerede har tatt høyde for at aldringen av panelet vil kunne gjøre det mer ustabilt og derfor stilt dette høyere med en gang for å ha litt marginer å gå på uten å måtte justere det opp i software i løpet av tv-ens livsløp.

Nå har nok Panasonic jobbet med å forbedre dette siden de har fått så mye kritikk for det, så det kan nok hende at VT30-en er mye bedre enn forgjengerne, men det kan også være spredd over et større tidsrom. Men sånn i korte trekk, Panasonic-en (i hvert fall før 30-serien) har vel bare endt opp med det samme sortnivået på sikt som konkurrentene har hatt fra dag 1 så de er jo ikke noe dårligere sånn sett. Men det føles veldig feil all den tid de markedsfører tv-ene med sortnivået de har, for så å ta det fra deg senere.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hva du mener, men min 6 år gamle Panasonic har bedre sortnivå enn et år gammel Samsung PS637705.
    Ved siden av sortnivå det er et hav mer detaljer på Panasonic i mørke områder enn på Samsung. Tror at de kaller det "gråskala".
    Synes faktisk at Panasonic liger ca 4-5 år foran Samsung.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Jeg vet ikke hva du mener, men min 6 år gamle Panasonic har bedre sortnivå enn et år gammel Samsung PS637705.
    Ved siden av sortnivå det er et hav mer detaljer på Panasonic i mørke områder enn på Samsung. Tror at de kaller det "gråskala".
    Synes faktisk at Panasonic liger ca 4-5 år foran Samsung.
    Det høres litt rart ut det du sier om sortnivået der. Hvilken Panasonic-modell er det snakk om? Jeg slo jo opp målte verdier av en PX80 vs. en D8005 tidligere i år i hvert fall, og da var målingen på sistnevnte mye lavere enn den på PX80-en.

Men hvis du lurer på hva jeg mener, så skal du sjekke ut Panasonicene fra 2009 og opp 2009-ene ble veldig grå over natta, 2010-ene ble like grå men spredt over litt lenger tid. Hvordan 2011-ene er vet ingen helt enda, men problemet skal ikke være 100% eliminert. Modellene før 2009 (muligens før 2008?) skal visstnok ikke tape seg på sortnivå på samme måten.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ekte gamling Panasonic TH42PA50.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TH42PX80 Plasma Calibration & Benchmark Test
    Samsung PS50C6900 Plasma 3D TV Review

Var det nærmeste eg kom sammenligningsgrunnlag fra samme side. Verden går tydeligvis saaaaakte fremover.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ekte gamling Panasonic TH42PA50.
    Det er ikke det minste rart at du synes det. Jeg har fremdeles et par av disse gamle skjermene og de er kanskje de beste SD-skjermene som er laget til nå (37-tommeren er så bra at den fint takler dårlige VHS-kilder). Men så kostet disse skjermen nærmere 30000 da de kom i 2005. Utfordingen med PA50 er egentlig oppløsningen som er på "skarve" 852 x480 pixler og den har heller ingen HDMI-inngang. Den fungerer supert på lavoppløste kilder, men HD-kilder via komponent-inngangen må skaleres ned (1080i). Men det vet du sikkert fra før av.

TV-lyden på PA50 går også syltynne led-skjermer en høy gang. Men også disse skjermene blir etter hvert slitt (fosforet). På den ene skjermen som jeg har, viser telleren over 5000 timer sist jeg sjekket og den er nå blitt temmelig grå. Noen annet kan man kanskje ikke forvente. Jeg har dog ingen formening om den kan matche en nyere Samsung PS637705, men det høres nesten for utrolig ut.

Akk ja, prispresset på dagens skjermer har ikke bare vært positivt (selv om også jeg vil ha lavest mulig priser).

Side 5 av 103 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •