Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, lurer litt på å trøkke til og bestille en 65st50 da komplett ser ut til å ha den tilbud nå(må bare sjekke at "sjefen" er enig i pengebruken), men er veldig skeptisk da det ser ut som det er flere som mener at rommet må være veldig mørkt for man skal få fullt utbytte av den.
    Jeg har en stue, hvor det på dagtid er lyst, men vi pleier jo å se på tv om kvelen hvor det er mørkere, men ikke helt mørkt hos oss.

Er da dette tv'en for meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    St50 fungerer utmerket i en normal belyst stue. Står solen rett på skjermen store deler av dagen kan du sikket vurdere Led isteden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ikke skrudd på Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Hei.

Fikk denne på mandah:

Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Flott bilde, og greit TV, men skulle skru det på i dag, hørte bare en flott "click" lyd, men ingen bilde.

Har tatt ut stikk kontakten og prøvd flere ganger med av/på men kun "click" ingen bilde.

Normalt så står det f.eks HDMi1 oppe i hjørne, men TVén viser ingen ting..

Hva gjør jeg nå??

Tommy

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skaven
    Hei.

Fikk denne på mandah:

Panasonic 55" 3D Plasma TV TX-P55ST50Y

Flott bilde, og greit TV, men skulle skru det på i dag, hørte bare en flott "click" lyd, men ingen bilde.

Har tatt ut stikk kontakten og prøvd flere ganger med av/på men kun "click" ingen bilde.

Normalt så står det f.eks HDMi1 oppe i hjørne, men TVén viser ingen ting..

Hva gjør jeg nå??

Tommy
    Ta kontakt med forhandler, siden du fikk den på mandag så burde det regnes som DOA, å da får du ny tv med en gang.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Takk for svar.

Kjøpt på komplett.no, ringer de nå.....

Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så akkurat Everton - United på Premier League HD. Det er en issue med de røde draktene til United. Det er som om rødfargen henger igjen, spesielt synlig når kameraet panorerer. Det er lissom som om spillerne har et spøkelse som løper ved siden av seg. Har noen andre opplevd dette? Noe jeg kan gjøre?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightFlare
    Jeg så akkurat Everton - United på Premier League HD. Det er en issue med de røde draktene til United. Det er som om rødfargen henger igjen, spesielt synlig når kameraet panorerer. Det er lissom som om spillerne har et spøkelse som løper ved siden av seg. Har noen andre opplevd dette? Noe jeg kan gjøre?
    Du bør skru av alt av bildeforbedringsteknikker. Det er en grei regel å gjøre når man skaffer seg ny TV. Slike ting har stort sett bivirkninger. Så eventuelt prøve seg fram med noe. Intelligent Frame Creation er trolig synderen her. Skru den av, men gjerne også annet som f.ek P-NR.

Dette er forøvrig nevnt en haug med ganger. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Du bør skru av alt av bildeforbedringsteknikker. Det er en grei regel å gjøre når man skaffer seg ny TV. Slike ting har stort sett bivirkninger. Så eventuelt prøve seg fram med noe. Intelligent Frame Creation er trolig synderen her. Skru den av, men gjerne også annet som f.ek P-NR.

Dette er forøvrig nevnt en haug med ganger. :wink:

Okey, skal prøve. Takk!

Jeg har lest igjennom hele denne tråden og andre, men det var før jeg fikk TV`n. Jeg gidder ikke gå igjennom en gang til ass, heller ikke søke på "united-drakt-spøkelse"

Men, takk igjen

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightFlare
    Okey, skal prøve. Takk!

Jeg har lest igjennom hele denne tråden og andre, men det var før jeg fikk TV`n. Jeg gidder ikke gå igjennom en gang til ass, heller ikke søke på "united-drakt-spøkelse"

Men, takk igjen
    Det er mulig jeg banner i kirken her, men du burde ha på IFC. Bare sett det på den laveste innstillingen. Da får du ikke artefaktproblemer i særlig grad.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her, på film og spill derimot er den av. 50hz trenger litt behandling for å flyte godt nok på tvsignal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TX-P65VT50Y is 26,995kr in Elkjøp until Sunday 23:59.

8)

Panasonic 65" 3D Plasma Smart-TV TX-P65VT50Y - Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AdrianMills
    TX-P65VT50Y is 26,995kr in Elkjøp until Sunday 23:59.

8)

Panasonic 65" 3D Plasma Smart-TV TX-P65VT50Y - Elkjøp
    Min 58" V10 ble pensjonist i dag, oppdaget faktisk tilbudet før det ble lagt på elkjop.no forsiden kl. 18.

Finnes det noen rimelige og gode aktive 3D briller som passer til denne?

Og er det noen vits i å forsøke å selge den gamle, eller er det like greit bare å flytte den den i kjelleren med det samme?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snurr
    Min 58" V10 ble pensjonist i dag, oppdaget faktisk tilbudet før det ble lagt på elkjop.no forsiden kl. 18.

Finnes det noen rimelige og gode aktive 3D briller som passer til denne?

Og er det noen vits i å forsøke å selge den gamle, eller er det like greit bare å flytte den den i kjelleren med det samme?
    det er med 2 aktive 3d briller med i esken på VT serien

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    det er med 2 aktive 3d briller med i esken på VT serien
    Ja, vet det, men det er plass til fler enn to i stua. Kanskje dumt å synes det er dyrt med kr. 800,- per ekstrabrille når man kjøper en TV til kr. 27.000,-, men hvis det finnes noen billigere kan det kjøpes inn noen flere par. Er ikke opptatt av beste kvalitet på par 3+, de vil ikke brukes hver dag.

Kanskje noen vil ta innbytte på en 58" fra 2009 mot to-tre nye briller? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet det, men det er plass til fler enn to i stua. Kanskje dumt å synes det er dyrt med kr. 800,- per ekstrabrille når man kjøper en TV til kr. 27.000,-, men hvis det finnes noen billigere kan det kjøpes inn noen flere par. Er ikke opptatt av beste kvalitet på par 3+, de vil ikke brukes hver dag.

Kanskje noen vil ta innbytte på en 58" fra 2009 mot to-tre nye briller? ;-)
    Samsung sine 2012-briller skal fungere sammen med Panasonic, og de kan fås ganske rimelig. 2011-brillene fungerer ikke som de skal, selv om de også benytter bluetooth.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Samsung sine 2012-briller skal fungere sammen med Panasonic, og de kan fås ganske rimelig. 2011-brillene fungerer ikke som de skal, selv om de også benytter bluetooth.
    Takk for tipset, ser f.eks. det finnes to-pakk for halve prisen som et Panasonic par:

Komplett.no - Samsung briller 3D SSG-P41002 2-pack

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, ser f.eks. det finnes to-pakk for halve prisen som et Panasonic par:

Komplett.no - Samsung briller 3D SSG-P41002 2-pack
    Jepp. Ettersom det nå endelig har blitt avklart standarder for aktiv 3DTV også, så vil det komme en god del flere 3. partsprodukter utover nå som også vil koste vesentlig mindre enn originalbrillene til Panasonic, så 3D trenger ikke lenger å bli dyrt. Endelig har de klart å gjøre noe fornuftig seg i mellom disse produsentene.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

innbrenning

Min bror har VT50, 55" utgaven, og fikk i dag innbrenning på TVen.
    Den engelske ligaen har startet, og som det vedlagte bildet viser, så setter logoen seg fast. Han la merke til dette etter ca 2,5 kamp i dag (litt vel fotballgal).

Slik bør det vel ikke være?

Han har nå hatt TVen i snart 2 måneder hvis jeg ikke husker feil. Og innstillingen står til Film eller Cinema, eller hva den innstillingen heter hos Panasonic.

Etter 10-15 minutter med vaskingen, så var det fortsatt ikke borte.

Har jo hørt de siste årene at alle sier at det ikke er noe problem med innbrenning, og selgeren på Elkjøp sa også at dette aldri skjedde (etter at TVen var kjøp, bestilte på nettet og hentet i butikk). Heldigvis så har de vist innbrennings garanti så vidt jeg skjønte, så det blir vel en LCD vil jeg tro.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Min bror har VT50, 55" utgaven, og fikk i dag innbrenning på TVen.
    Den engelske ligaen har startet, og som det vedlagte bildet viser, så setter logoen seg fast. Han la merke til dette etter ca 2,5 kamp i dag (litt vel fotballgal).

Slik bør det vel ikke være?

Han har nå hatt TVen i snart 2 måneder hvis jeg ikke husker feil. Og innstillingen står til Film eller Cinema, eller hva den innstillingen heter hos Panasonic.

Etter 10-15 minutter med vaskingen, så var det fortsatt ikke borte.

Har jo hørt de siste årene at alle sier at det ikke er noe problem med innbrenning, og selgeren på Elkjøp sa også at dette aldri skjedde (etter at TVen var kjøp, bestilte på nettet og hentet i butikk). Heldigvis så har de vist innbrennings garanti så vidt jeg skjønte, så det blir vel en LCD vil jeg tro.
    Det er nok ikke innbrenning, men det kan være veldig seig image retention. Nei, det bør ikke være sånn, men dette har vært et særlig problem på Panasonic-skjermene de siste årene, samt Samsung-modellene opp til 2010-modellene.

I stedet for disse anti-innbrenningsgreiene i tv-en, så vil jeg heller anbefale å kjøre på med full guffe (full kontrast) på noe med mye bevegelse i seg. Jeg pleide å bruke The Voice tidligere og zoomet inn sånn at logoen ikke var i bildet. Etter et par timer med noe sånt så bør IR-en være mye mindre synlig, om ikke helt borte.

Problemet med IR har man på plasma, uansett modell og merke, men det er sjelden varig. Helt i starten på levetiden av panelet kan det dog være noe større fare for varig retention (innbrenning) ved høye kontraster på materiale med mye statiske elementer.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle plasmaskjermer får innbrenning av statiske bilder. Jo høyere kontrast (spenning på panelet), jo større er sjansen for innbrenning. Image retention er vel ikke noe annet enn en "fancy ord" for moderat innbrenning.

Innkjøring av nye TV-apparat, med fullsize bilder i hvitt, grått, rødt, grønt og blått er avgjørende for å redusere risikoen

Har lagt med en zip-fil med "innkjørings-bilder".
    -Unzip disse på en tom USB-stick.
    -Deaktiver auto-off funksjonen i TV-apparatet
    -Start fotovisning (i loop) fra USB-sticken

Jeg pleier å la dette gå i 50-100 timer, med relativt høy kontrast på panelet
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 47 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •