Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Homer Thompson
    Jeg vurderer alvorlig å oppgradere til 50vt50, men jeg er uerfaren med plasma. Jeg ser at det er en "break-in" periode på plasma, og at en del kjører slides i 100 timer o.l. Hvor nødvendig er dette? Hva bør man passe på i starten av dens levetid?
    Lav kontrast og mest mulig fullskjerminnhold uten statiske elementer de første 100-200 timene.

Hovedsaklig blir nok tv-en brukt til BR og film, men også litt spilling og en del fotball (premier league). Er det knyttet IR problematikk ved statisk HUD som i spill og kanal-logoer som TV2´s PL logo? Er innbrenning fremdeles et tema med moderne plasma tv-er?
    Dessverre har det vist seg å være et problem enda. Hvor stort problemet er, varierer veldig fra panel til panel selv innenfor samme modellen. Samsung sies å være noe bedre på dette, og selv om dette på ingen måte er en veldig vitenskapelig test så føler jeg den sier noe om problematikken: Samsung plasma wins CNET's accidental burn-in test | TV and Home Theater - CNET Reviews

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    jeg så faktisk at det er stor forskjell mellom 42" GT50 og 50" GT50. De sa det var problemer med kalibreringen. håper de kommer en firmware update da.
    Man kan forsåvidt kalibrere fargene til å bli like gode som i de andre testene lagt ut av 50-serien. Da snakker jeg om aktuelle 42" GT50. De valgte rett og slett å poste målingene av THX modusen som hele testen baserer seg på. THX går som kjent ikke an å kalibrere farger eller gråskala på (med mindre man tør gå inn i service menu).
    Det som er viktig å få med seg fra denne testen er at alle Panasonic Tv'ene de har testet hittil (VT, ST og GT) har hatt ca samme sortnivå uavhengig av modell i alle moduser. Nå er det plutselig en dobling av mll i pro modusen (som kun er tilgjengelig på gt og vt) samtidig som lysutbyttet allerede er begrenset. Av grunner jeg ikke kjenner til. Det sier seg selv at kontrasten vil oppleves som mindre imponerende. Kontrast er ifølge de lærde ekstremt viktig. Da må man stille seg spørsmålet om det er vits å velge de dyrere modellene hvis Pro modus er grunnen til at ST50 blir luket vekk som en mulighet.
    Men som du sier, håper det kan løses med en firmware oppdatering.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvor stort problemet er, varierer veldig fra panel til panel selv innenfor samme modellen. Samsung sies å være noe bedre på dette, og selv om dette på ingen måte er en veldig vitenskapelig test så føler jeg den sier noe om problematikken: Samsung plasma wins CNET's accidental burn-in test | TV and Home Theater - CNET Reviews
    Det varierer veldig fra panel til panel selv innenfor samme modellen. Jeg har nok vært av de heldige. Har sett mye fotball (senest landskampen i går) med statiske kanallogoer, og har aldri sett antydning til innbrenning på min VT50.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt noob når det kommer til tvspecs,så lurer på om noen kunne hjelpe.Jeg har en P50ST50 og lurer på om dere kunnne forklart hvilke instillinger jeg burde bruke på ps3en når det kommer til;
    -1080p 24 Hz out (HDMI)
    -BD/DVD - Video Output Format (HDMI) RGB eller Y Pb/Cb Pr/Cr?
    -50 Hz video-out data
    - RGB Full Range (HDMI) Full eller limited?
    - Deep Color/Colour Output (HDMI)

Vet det er mas,men håper å bli litt opplært i hva de forskjellige er nå;D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Furun
    Er helt noob når det kommer til tvspecs,så lurer på om noen kunne hjelpe.Jeg har en P50ST50 og lurer på om dere kunnne forklart hvilke instillinger jeg burde bruke på ps3en når det kommer til;
    -1080p 24 Hz out (HDMI)
    Ha denne på. Det er for å få 24fps-signaler ut fra Blu-Ray, som er korrekt framerate. TV-en din støtter dette.

-BD/DVD - Video Output Format (HDMI) RGB eller Y Pb/Cb Pr/Cr?
    Prøv deg frem. Det varierer litt hva som gir best resultat, men fortrinnsvis den siste der.

-50 Hz video-out data
    Ha dette på.

- RGB Full Range (HDMI) Full eller limited?
    Limited. Blu-Ray benytter 16-235 eller noe slikt på hver fargekanal, og ikke 0-255.

- Deep Color/Colour Output (HDMI)
    Husker ikke helt hva denne er, men magefølelsen sier at du bør ha den av :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for raskt og godt svar Noen som kunne hjulpet på den siste også?:P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes veldig lite av deep color materiale i filmer så du kan trykt ha den av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha lest ett sted at det kan brukes andre 3D briller enn Panasonic sine til disse Tv'ene. Noen som vet noe om det? Panasonic sine er fryktelig dyre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært eier av 50VT50 i 1 1/2 uke og må si jeg er kjempefornøyd. Bruker THX Cinema-profil og har ikke merket noen problemer med IR. Buzzing høres bare ved veldig lyse bilder hvis jeg står bak/på siden av tv`n og med mutet lyd fra surroundanlegget. Prøvde tidligere en GT50 og den hadde hørbar buzzing fra sitteposisjon ved lyse bilder selv om lyden var på og med moderat nivå.
    Hadde fra før en 3 år gml 42 Pana plasma G15. Helt klart et løft bildemessig selv om jeg var veldig fornøyd med den gamle.
    Etter å ha prøvd og sjekket ut en par LED-modeller er min konklusjon at for best bildekvalitet på fotballsendinger (som er ekstremt viktig for meg), er det kun plasma som gjelder.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært eier av 50VT50 i 1 1/2 uke og må si jeg er kjempefornøyd. Bruker THX Cinema-profil og har ikke merket noen problemer med IR. Buzzing høres bare ved veldig lyse bilder hvis jeg står bak/på siden av tv`n og med mutet lyd fra surroundanlegget. Prøvde tidligere en GT50 og den hadde hørbar buzzing fra sitteposisjon ved lyse bilder selv om lyden var på og med moderat nivå.
    Gratulerer med flott skjerm! Jeg ble litt betenkt her om dagen da jeg fikk se en Panasonic ST50 og VT50 i 65-tommer ved siden av hverandre. Da fremstod VT50 bedre på SD enn ST50. Er det noen andre som har sett disse skjermene ved siden av hverandre?

Jeg har jo erfart selv at VT20 og VT30 var til dels mye bedre på SD-signaler enn de respektive modellene ST/G/GT,. Men på ST50 og VT50 i 50-tommer så har det liksom ikke vært den store forskjellen. Men kanskje dette er noe som først merkes skikkelig når en kommer opp i størrelse?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Mener å ha lest ett sted at det kan brukes andre 3D briller enn Panasonic sine til disse Tv'ene. Noen som vet noe om det? Panasonic sine er fryktelig dyre.
    Så lenge brillene er RF Bluetooth skal det funke greit ja. Selv har jeg både Samsung sine billigste briller (SAMSUNG SSGP41002) og 2012 brillene fra Panasonic (Eldre modeller er IR og funker IKKE med 2012 modellene av Panasonic sine plasmaer). Budal Radio var tidligere i sommer billigst inkludert frakt på Panasonic sine TY-ER3D4ME.

Panasonic sine har en modus for å gjøre 3D til 2D. Hva det skal være godt for er jeg usikker på. Men jeg syns Panasonic sine briller flimrer mer enn Samsung sine. Mens Samsung sine er så åpne at man kan se refleksjoner av det som eventuelt skjer bak deg i brillene.

Noen her i tråden mente at det kunne være problemer med å bruke Samsung sine briller fordi de ikke viste riktig bilde på riktig øye. Det vil kunne forringe 3D-dybden. Men jeg ser ikke noen forskjell med Panasonic eller Samsung. Har testet brillene på en Samsung TV med samme film også. Merket ikke noen forskjell. Men det var ikke en side-by-side test så ingen direkte sammenligning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Noen her i tråden mente at det kunne være problemer med å bruke Samsung sine briller fordi de ikke viste riktig bilde på riktig øye. Det vil kunne forringe 3D-dybden. Men jeg ser ikke noen forskjell med Panasonic eller Samsung. Har testet brillene på en Samsung TV med samme film også. Merket ikke noen forskjell. Men det var ikke en side-by-side test så ingen direkte sammenligning.
    Det var meg, men jeg har ingen førstehåndserfaring. Men en av de som har vært med på å utvikle Panasonic-skjermene mente det, så jeg antar han vet hva han snakker om. Men jeg ser at Samsungen min har en funksjon for å bytte om høyre og venstre, så det ville være rart om ikke Panasonicen hadde det samme.. i tilfelle er jo det problemet løst.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ST50 har også en funksjon for å bytte rekkefølge ja. Og jeg ser som sagt ingen forskjell enten det er Samsung eller Panasonic sine briller jeg bruker. At noen med knytning til Panasonic snakker pro Panasonics egne produkter er jo ikke veldig overraskende.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Min ST50 har også en funksjon for å bytte rekkefølge ja. Og jeg ser som sagt ingen forskjell enten det er Samsung eller Panasonic sine briller jeg bruker. At noen med knytning til Panasonic snakker pro Panasonics egne produkter er jo ikke veldig overraskende.
    Det var vel ikke en pro/con-kontekst det ble tatt opp. Det var et direkte spørsmål om Samsung-brillene fungerte, og da sjekket han opp det og kom frem til at syncen var feil. Det var også noen her som nevnte at Samsung-brillene funket best om de var oppned, hvilket også indikerer at venstre og høyre er byttet om

At Samsung sine flimrer mindre er jeg også enig i. Det samme gjelder skjermen. Panasonic-skjermene flimrer merkbart mer enn Samsung-skjermene, noe som nok bidrar til at 3D føles mer flimrete. Men enkelte av oss er såpass herdet når det gjelder flimmer at det ikke er veldig plagsomt (50Hz-oppløsninger på f.eks. gamle maskiner som Amiga, etc. .. 50Hz vertikal refresh kombinert med 31KHz horisontal refresh er faktisk litt smerte. (50Hz og 15KHz fungerer derimot greit, men det gir jo scanlines og kun halve oppløsningen)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det var vel ikke en pro/con-kontekst det ble tatt opp. Det var et direkte spørsmål om Samsung-brillene fungerte, og da sjekket han opp det og kom frem til at syncen var feil. Det var også noen her som nevnte at Samsung-brillene funket best om de var oppned, hvilket også indikerer at venstre og høyre er byttet om

At Samsung sine flimrer mindre er jeg også enig i. Det samme gjelder skjermen. Panasonic-skjermene flimrer merkbart mer enn Samsung-skjermene, noe som nok bidrar til at 3D føles mer flimrete. Men enkelte av oss er såpass herdet når det gjelder flimmer at det ikke er veldig plagsomt (50Hz-oppløsninger på f.eks. gamle maskiner som Amiga, etc. .. 50Hz vertikal refresh kombinert med 31KHz horisontal refresh er faktisk litt smerte. (50Hz og 15KHz fungerer derimot greit, men det gir jo scanlines og kun halve oppløsningen)

Da er nok det mest fornuftige å kjøpe panasonic sine

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Da er nok det mest fornuftige å kjøpe panasonic sine
    Argumentet for Samsung sine måtte være at det er mulig å få dem billigere. Ikke-oppladbare briller kan du få ned i rundt 500 for to stk. Men når jeg tenker meg litt om, så kan det godt ha vært 2011-brillene som var problemet på 2012-Panasonicene. (For 2011-brillene til Samsung er nemlig bluetooth de også, for de begynte med dette før Panasonic)

Noen som har testet om det er noe forskjell på 2011 og 2012? Modellbetegnelsen på 2011-brillene jeg har er i hvert fall SSG-3100GB for de billige ikke-oppladbare (med utbyttbart batteri selvsagt :P), og SSG-3500CR for de oppladbare.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått sett en ST50 i aksjon selv også. Så 55-tommeren, og bildet var slettes ikke verst. Jeg så dog dette som enkelte klager på med vertikale striper, men jeg er er ikke sikker på om det er noe verre enn D8005-en min og i så måte ingen dealbreaker. Det jeg derimot la merke til som bekymret meg noe var en lysere flekk sånn ca. i midten av panelet (fikk ikke anledning til å teste så mye, og jeg så den flekken med "rullefeltet"... men erfaringsmessig, ser man slike defekter der så vil de dukke opp i annet innhold også). Er det noen flere som har spottet noe tilsvarende?

Jeg skulle gjerne hatt noen timer i demorom med en slik, for jeg tror som sagt ikke det er noe verre enn hva jeg har fra før hvilket betyr at jeg kanskje kan sette VT50 på lista over mulige tv-er hvis jeg får godkjent retur av D8005-en.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen vertikale striper på min VT50 ihvertfall og det har blitt testet med rullefelt, fotball, spill, filmer osv. Gikk nesten over med lupe for det hadde aldri blitt akseptert.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk nesten over med lupe for det hadde aldri blitt akseptert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Ingen vertikale striper på min VT50 ihvertfall og det har blitt testet med rullefelt, fotball, spill, filmer osv. Gikk nesten over med lupe for det hadde aldri blitt akseptert.
    Jeg kan nesten garantere deg at du har en svak vertikal stripe på høyreside på panelet et sted. De hadde en demonstrasjon på dette her på en sjappe i UK med en toppkalibratør i spissen, men det ble vel mest demonstrert for å bevise for lite betydning det egentlig hadde fremfor å kun påpeke "feilen". Samtlige av skjermene de hadde der hadde dette i hvert fall, og Panasonic selv sier at det skyldes måten skjermene er produsert på og helt normalt. Fair enough, men jeg synes de kunne sagt noe om hvorfor og hvorfor det ikke er en tilsvarende på andre siden

Disse andre vertikale stripene er dog litt mer random virker det som. De skal ikke være der i følge Panasonic heller, men jeg tror de anser det som "within spec". Riktignok ikke hørt om så mange tilfeller der VT-en har hatt det, men ganske mange med ST. De var i hvert fall veldig tydelige når jeg så etter dem, men jeg tror ikke de ville ødelagt spesielt mye...

Side 45 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •