Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På min 55VT50Y er både vifter og buzzing et ikke-tema. Må svært nær tv for å høre noe. Get HD PVR er støyer mye mer, så er ikke mulig å høre noe støy fra tv fra sitteposisjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    65en buzzer vel som en 50 Pio når det er veldig mye hvitt i bildet ellers er det noe eg klarer greit å leve med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger til TX-P46G30Y

Har søkt meg gjennom tråden, men finner ingen skikkelige anbefalinger i forhold til innstillinger på TX-P46G30Y. Har GET Mikro box, Blu-Ray hjemmekino, samt PS3. Noen innstillinger og anbefale på dette? Har prøvd innstillingene på Panasonic G30 review - FlatpanelsHD , men synes ikke disse er særlig bra.

Noen andre anbefalinger? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonSacco
    Når jeg hadde TV'n stående på benken la jeg ikke veldig merke til viftestøy, men når jeg hang den opp på veggen ble det mer merkbart. Bor i 2. etasje i en 4-mannsbolig så kan ikke han så høyt volum på film som jeg gjerne skulle hatt. Da blir det ofte sånn at jeg hører viftene når det er stille partier i filmer med mye dialog og når jeg ser på TV. Og når man først har begynt å irritere seg så blir det ikke lett å glemme det :neutral:
    Jeg har min fortsatt stående på benk, men har vurdert å henge den opp. Viftestøyen har ikke plaget meg nevneverdig, og etter at jeg sluttet å slå av på tekst-tv for å lytte etter buzzing har jeg for så vidt slått meg til ro med at noe støy dessverre må aksepteres Fikk anbefalt disse: Quiet PC High Quality Magnetic Computer Dust Filters 80mm passer perfekt, og de demper viftelyden noe. Har forstått at noen er bekymret for om de kan hindre støv å blåse ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Kabel/TV/RiksTV-kort + cam + ekstern harddisk (unntatt på åpne kanaler som NRK)
    Hei!

Er det dobbel tuner og evt like greit å benytte eksterne HDD som PVR? Fungere det å ta opp en kanal og se en annen på samme måte - også på krypterte / ukrypterte kanaler?

Takk for bistand!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brummern
    Hei!

Er det dobbel tuner og evt like greit å benytte eksterne HDD som PVR? Fungere det å ta opp en kanal og se en annen på samme måte - også på krypterte / ukrypterte kanaler?

Takk for bistand!
    Kun enkel tuner. Men jeg tror det er mulig å se på et opptak mens du tar opp et annet. (merk; TROR). Du kan ta opp fra alle kanaler så fremt kringkasteren har valgt å sperre opptak. Det blir lagret kryptert på harddisken og harddisken din vil kun kunne leses av din tv. Bytter du hovedkort eller noe i den i forbindelse med service så vil du ikke lenger få spilt av opptakene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Så det sto noe om kalibrering, men noen endelig fasit ble det vel ikke?
    Sitter selv med en 65VT50 og har problemer med å finne kalibreringsinfo. Har noen noe innstillinger, evt linker?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Main
    Hei! Så det sto noe om kalibrering, men noen endelig fasit ble det vel ikke?
    Sitter selv med en 65VT50 og har problemer med å finne kalibreringsinfo. Har noen noe innstillinger, evt linker?
    Alle skjermer er ulike, å kopiere andres inst har ingen hennsikt. Når dere likevel har kjøpt en såpass dyr tv så fortjener den virkelig å bli kalibrert på ett vittig vis! :wink:
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva flatpanels.dk skrev så var det vel lite å hente ut med en kalibrasjon da THX profilen var så bra ?

Edit: Vi var i stand til at forbedre farvenøjagtigheden en smule efter kalibrering, men forbedringerne er beskedne. Som nævnt før, så giver THX-profilerne et rigtig godt udgangspunkt, og gør mere eller mindre en fuld kalibrering unødvendig for de fleste brugere – med mindre man naturligvis ønsker de sidste få procent eller selv har adgang til kalibreringsudstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som er såpass tekniske at de kan fortelle meg hvilke instillinger jeg bør bruke på PS3en når den er koblet til min splitter ny P50ST50?
    Og er det noen som har et såpass godt trent øye at de ser om jeg(mest sannsynlig)burde forandre på fargetintingen på tven?Har den nå på True Cinema(da dette visstnok var nærmest det "perfekte"bildet)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den på spill på VT50 pga sorten er så god at skygger blir faktisk en ulempe i spill og diverse, på PS3 blu-ray så er True Cinema riktig nok.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TX-P42GT50B/ TX-P42GT50 (GT50) Smart TV Review

Hmm.. GT50 fikk dårligere resultater enn ST50!

GT50:

Calibrated black level (black screen)0.010 cd/m2[THX Cinema];

0.020 cd/m2[Professional]

Calibrated black level (ANSI checkerboard)

0.013 cd/m2[THX Cinema];

0.025 cd/m2[Professional]

24ms compared to lag-free CRT

---------------------------

ST50:

Calibrated black level (black screen)0.009 cd/m2

Calibrated black level (ANSI checkerboard)0.012 cd/m2

Excellent: 16ms compared to lag-free CRT

GT50

ST50

Fortjener forsatt en "highly recommended". Er helt sykt hvordan ST50 kan banke alle TVer som 2012 har å tilby. Utenom VT50 flagskipet til selve Panasonic da...

Har dette noen kan skjedd før? ST30 var ikke i nærheten av den verdien ST50 er i dag. I 2010 var vel beste verdien den SONY KDL LCD tven tror jeg, men den hadde i hvert fall ikke high end bilde som ST50. Føler at denne TVen blir en legende a la Kuro!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest den testen. St50 banker ikke gt på farger. De fant rett og slett ut at pro modus hadde dårligere sortnivå enn thx cinema. De setter kontrastnivå høyere enn korrekte farger. Dermed ble thx cinema brukt som beste modus (i deres øyne). Du sammenligner en kalibrert st50 med en ukalibrert gt50.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

50VT50 er Eisa vinner :-D Årets Plasma tv.

Er nå enda mere fornøyd med kjøpet :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Komplett.no har 55 tommers ST50 til rett under 11.000 kroner på dagstilbud i dag. Godt kjøp hvis man vil ha en god og stor plasma.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    50VT50 er Eisa vinner :-D Årets Plasma tv.

Er nå enda mere fornøyd med kjøpet :-D

Er du overrasket over at Panasonic flagskipet VT50 vant Eisa prisen?

Og du kan fjernet mellom ordet "plasma" og si årets TV, punktum finale.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Splice
    Ser Komplett.no har 55 tommers ST50 til rett under 11.000 kroner på dagstilbud i dag. Godt kjøp hvis man vil ha en god og stor plasma.

Mer en et godt kjøp!!!! Kanon kjøp! bedre tv til den prisen finner du neppe.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Har lest den testen. St50 banker ikke gt på farger. De fant rett og slett ut at pro modus hadde dårligere sortnivå enn thx cinema. De setter kontrastnivå høyere enn korrekte farger. Dermed ble thx cinema brukt som beste modus (i deres øyne). Du sammenligner en kalibrert st50 med en ukalibrert gt50.

jeg så faktisk at det er stor forskjell mellom 42" GT50 og 50" GT50. De sa det var problemer med kalibreringen. håper de kommer en firmware update da.

50" GT50 hadde nesten 100% like bra resultater som VT50.

Ser du hvem er hvem? XD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer alvorlig å oppgradere til 50vt50, men jeg er uerfaren med plasma. Jeg ser at det er en "break-in" periode på plasma, og at en del kjører slides i 100 timer o.l. Hvor nødvendig er dette? Hva bør man passe på i starten av dens levetid?

Hovedsaklig blir nok tv-en brukt til BR og film, men også litt spilling og en del fotball (premier league). Er det knyttet IR problematikk ved statisk HUD som i spill og kanal-logoer som TV2´s PL logo? Er innbrenning fremdeles et tema med moderne plasma tv-er?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter FREMDELES på å få tilbake penger fra butikken for å kunne betale for den nye TVen jeg har bestilt fra dem. Jeg er tålmodig, men nå har det gått vel over en måned siden jeg returnerte TVen! I tillegg mister jeg muligens snart tilgangen til varebilen jeg hadde tenkt å kjøre TVen hjem med. TVen er 65ST50.

Side 44 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •