Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Tja, han har i alle fall demonstrert noe av forskjellen mellom en kalibrert og ukalibrert VT50 skjerm her:

AVshop.no / PANASONIC TX-P55VT50Y 55" Plasma-TV Full-HD -INKLUDERT GRATIS PROFFKALIBRERING!-
    Jeg tenkte mer på at vi kunne fått noen nøkkelverdier fra to kalibrerte skjermer, sånn at han faktisk kunne vise folk hvor stort avviket kan være fra panel til panel og hvorfor det er så meningsløst å ta andres innstillinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Inspector Gadget
    Nå har jeg fått frysninger av denne panasonic VT50 lenge og vurderer å kjøpe den. Men hadde vært fint å vente til november pga kid og div. Tror dere den da har gått ned i pris eller marerittet, at den har gått ut av produksjon til da?

Kommer ikke ny modell før i 2013 vil jeg tippe. Sikler på VT50 selv, men mulig jeg er fornuftig og går for ST50, ser denne også for mye god omtale. Men må kvitte med med Philipsen (9705h) først.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg ser på lefdal sine sider, er prisforskjellen på VT og GT kun 300kr. Og du må kjøpe 3D briller og adapter til wifi. Dette er jo inkludert i VT'en. Har ikke sett mange som selger GT'en. Finnes det flere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg ser på lefdal sine sider, er prisforskjellen på VT og GT kun 300kr. Og du må kjøpe 3D briller og adapter til wifi. Dette er jo inkludert i VT'en. Har ikke sett mange som selger GT'en. Finnes det flere?

Sto det mellom GT og VT hadde jeg selvsagt gått for VT, men prisforskjell mellom ST og VT er 5000. Er det noen som kan svare på om forskjellene mellom ST og VT er så store at det er verdt å gi 5000 mer.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktigste forskjell etter min mening: VT og GT kan proff-kalibreres, mens ST har langt mer begrensede kalibreringsmuligheter.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg vil bare nevne at de som sliter med litt "blæser"-støy fra viftene på VT50, kan dempe støyen gjennom å kjøpe disse viftefiltrene (se vedlagte bilde der et slikt filter er monert). Filtrene er magnetiske og det blir derfor ikke stygge klebemerker fra teip/lim o.l. fra filtrene.

Filtrene (på 80 eller 100mm) kan bestiller her:

Quiet PC Norge - Quiet Fan Accessories from Zalman and Acousti Products
    Jeg lurte på å bestille disse til min 55VT50, men har ikke mulighet til å måle/telle før om noen dager. Noen som vet hvor mange og hvor store vifter det er på en 55'' VT50?

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Viktigste forskjell etter min mening: VT og GT kan proff-kalibreres, mens ST har langt mer begrensede kalibreringsmuligheter.

Men i proff kalibreringen som du gjør på VT50, så ser jeg man også kan bestille kalibrering på 3D og Film modus. Gjelder ikke kalibreringen du gjør for alle instillingene?
    Min tråd

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått frysninger av denne panasonic VT50 lenge og vurderer å kjøpe den. Men hadde vært fint å vente til november pga kid og div. Tror dere den da har gått ned i pris eller marerittet, at den har gått ut av produksjon til da?
    Har nok ikke gått ut av produksjon nei. Tviler prisen kommer til å falle særlig frem til november. Budal radio selger 65VT50 til 29 290,- TV 51"- 65"
    Det er jo en kjempepris, og tviler på det blir særlig billigere i november.
    avshop bør jo også vurderes, da du kan få ferdig kalibrert skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg kommer neppe til å proffkalibrere, men er det vanskligere for meg å få bra bilde i stua med en ST enn VT?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte mer på at vi kunne fått noen nøkkelverdier fra to kalibrerte skjermer, sånn at han faktisk kunne vise folk hvor stort avviket kan være fra panel til panel og hvorfor det er så meningsløst å ta andres innstillinger.
    Ja, jeg er selvsagt enig med deg. Men jeg tror Gorm viste noe liknende på en Sony VPL-HW20 i slutten av desember 2010.

Der kalibrerte han opp flere Sony VPL-HW20. Her er avviket på fargetemperatur på fem av dem (se vedlagte bilder):

Det er ingen grunn til å tro at panasonic VT50 er noe markant bedre (har selv gjort det samme med flere Panasonic PA50 og de spriket også godt i "alle" retninger).

Gorm får korrigere meg om dette ikke er presist nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men i proff kalibreringen som du gjør på VT50, så ser jeg man også kan bestille kalibrering på 3D og Film modus. Gjelder ikke kalibreringen du gjør for alle instillingene?
    Jeg vil tippe at Gorm og andre kalibrerer én inngang (f.eks. HDMI inngang 1) i film/cinema/pro/ISF-modus) i 2D for å spare kunden for tid og penger.

Så kan kunden heller selv overføre de samme innstillingene (om de ikke er universelle) til andre HDMI-innganger. Men husk å benytte samme modus (dvs.film/cinema/pro/ISF-modus) ellers så kan resultatet bli like spinnvilt.

Dessuten så kan det være et vist avvik mellom et apparats innganger (dvs. de samme innstillingene trenger slett ikke å fungere like nøyaktig på HDMI som på komponent, s-video eller scart o.l.).

Og da har jeg ikke engang nevnt at tilkoblet utstyr også kan sprike i "alle" retninger, i alle fall om det brukes analog overføring av bilde...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT50"

Syns THX Cinema er litt vel mye brun-gult med standar setting out of the box.
    Ble litt bedre med : Sterke Farger satt til ON.

Vanskelig og komme i mål med så mange innstillinger hehe.
    Må vel frem med DVE i helgen og prøve ut de forskellige bildemodusene.

Skal nå se første hele filmen etter den ble kjøpt. Da Vinci-koden på blu-ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sterke farger gjør null niks på min VT50, hvis du vil rote med innstillingene gå på oppsett og fyr igang Øk ISFCC som ligger helt nederst i menyen der, gå tilbake til bilde og velg professional så kan du stille deg ihjel.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Sterke farger gjør null niks på min VT50, hvis du vil rote med innstillingene gå på oppsett og fyr igang Øk ISFCC som ligger helt nederst i menyen der, gå tilbake til bilde og velg professional så kan du stille deg ihjel.
    Den er aktivert for mange dager siden.

Nå er THX Cinama justert med DVE

Så tar jeg Normal ( liker at her kan en hente ut mye blått i Kjølig setting )

Så tar jeg Prof. i morgen, da jeg alt er trøtt og sliten.
    Mye og sette seg inn i da disse enfarge justeringene har jeg ikke peiling på hva betyr, bare at bokstaven er fargen hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes THX var litt for rødlig i begynnelsen så etter en stund mistet den litt intensitet så var den 95% riktig iforhold til en Gorm kalibrering. Kuroen guider meg greit med Pure mode så klarer ikkje å rote det så mye til når de står ved siden av hverandre.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som Grønn ikke er helt korrekt når jeg ser igjennom fargefiltret med DVE.

Dette er bare en veldig rask justering !!!

prof
    Kontrast 30
    Lys -3
    Farge 37
    Skarphet 5

Norm
    kon 30
    lys 0
    farge 29
    ska 3

THX
    kon 29
    lys -3
    farg 33
    ska 5

Bare Kontrast, Lys, Farge og Skarphet som er justert. Og har ikke tatt i for mye med Kontrasten enda.

Normal er pr. nå favoritt på TV sendinger.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det og finne HDMI Vinklet Adapter som en kan bruke på denne viser seg være en tolmodighetprøve.

De fleste hvmi vinkeladaptere på markededet er kontakten feil vei eller bøy feil vei.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonSacco
    Jeg lurte på å bestille disse til min 55VT50, men har ikke mulighet til å måle/telle før om noen dager. Noen som vet hvor mange og hvor store vifter det er på en 55'' VT50?
    Såvidt jeg klarer å telle/måle, har jeg to 80mm vifter på min 55VT50, som forøvrig ikke plager meg i det hele tatt.

Om du først stikker hodet på baksiden av TV´n, er faktisk buzzingen mer markant enn viftestøyen. Men ingen av delene har plaget meg fra min sitteposisjon på ca 2,5meter. Men det er jo bare meg 8)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Kjeks1
    Såvidt jeg klarer å telle/måle, har jeg to 80mm vifter på min 55VT50, som forøvrig ikke plager meg i det hele tatt.

Om du først stikker hodet på baksiden av TV´n, er faktisk buzzingen mer markant enn viftestøyen. Men ingen av delene har plaget meg fra min sitteposisjon på ca 2,5meter. Men det er jo bare meg 8)

Enig der. Helt umulig og høre noen vifte... hjemmekinoen har da lydanlegg som overdøver sånnt :-D LOL

Newcomer DonSacco sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg hadde TV'n stående på benken la jeg ikke veldig merke til viftestøy, men når jeg hang den opp på veggen ble det mer merkbart. Bor i 2. etasje i en 4-mannsbolig så kan ikke han så høyt volum på film som jeg gjerne skulle hatt. Da blir det ofte sånn at jeg hører viftene når det er stille partier i filmer med mye dialog og når jeg ser på TV. Og når man først har begynt å irritere seg så blir det ikke lett å glemme det :neutral:

Side 43 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •