Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 2052
    Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hmm, kjedelig det ikke er noen enkle THX bildekorigerringer lagt på THX godkjente Blu-Ray filmer som på THX godkjente DVD plater
    Må holde tunga rett i munnen når man leser den setninga der:-D
    Er du ikke fornøyd med bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kjører Get rett i TV`n? Altså uten dekoderen fra Get. Lurer på hvordan dette er med grensesnitt, funksjoner og så videre. Kan noen opplyse meg?

For øvrig er jeg fortsatt veldig fornøyd med min 65" ST50!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker ikkje siden det er bare CD og rikstv som funker med CAM.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde noen bildejusteringer manuelt men syns ikke det ble noe i nærheten av bra en gang da kontrasten var umulig og stille med bildekorrigeris mønstrene på naturdokomentaren LIFE.

Så måtte Google litt og kom over noen innstillinger som ser bra ut så langt som gjelder (etter det jeg kan forstå) Bruker 1 og bruker 2 i økonomi modus.

Viewing mode: Professional1
    Contrast 36
    Brightness 0
    Colour: 30
    Sharpness: 2 ( høyere om det trengs for Blu-Ray matriel )
    Vivid Color: Off
    Eco Off
    P-NR Off
    Gamma 2.2
    Intelligent Frame Creation Off
    16:9 Overscan Off
    16:9 Overscan Off
    R-Gain +1
    G-Gain -3
    B-Gain 4
    R-Cutoff 0
    G-Cutoff -2
    B-Cutoff +1

Ser ut som det er mere justerings muligheter utenfor norges grenser

Så har jeg satt alle bildeinnstillinger til 0 i menyen på min Cambridge Audio azur 751BD.

Kjører forøvrig egen HDMI kabel fra 751 til VT50 og liker det
    En annen HDMI går fra 751 til Reciver som tar seg av Lyden.
    ----------------------------------------------------------------------

Ser forøvrig her at en kan konvertere 2D bilde til 3D bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser i utgangspunktet ut som noen fornuftige innstillinger du har der. Men uten måleutstyr blir disse innstillingene:

R-Gain +1
    G-Gain -3
    B-Gain 4
    R-Cutoff 0
    G-Cutoff -2
    B-Cutoff +1
    bare tipping og kan gjøre vondt værre. Hvordan blir bildet om du tilbakestiller RGB til null, dvs. til standard/fabrikkinnstillingen?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det ser i utgangspunktet ut som noen fornuftige innstillinger du har der. Men uten måleutstyr blir disse innstillingene:

bare tipping og kan gjøre vondt værre. Hvordan blir bildet om du tilbakestiller RGB til null, dvs. til standard/fabrikkinnstillingen?
    Googlet frem til de på nett.

Ikke funnet noen proffesjonel kalibrerings settinger for THX 2D og 3D :-(

Undrer på om Gorm eller AK sitter på noen sinnstillinger

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Oppfordring

Om noen har noe Proff utstyr for bildekalibrering tar jeg gjerne mot post om kalibrering av de forskellige modusene på VT50" :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Om noen har noe Proff utstyr for bildekalibrering tar jeg gjerne mot post om kalibrering av de forskellige modusene på VT50" :-)
    Dette har vært et tema i andre tråder. Å få kalibreringsinnstillinger fra andre er TOTALT meningsløst, da alle paneler er forskjellig.

Det kunne vært interessant om en av kalibratørene her hadde gitt noen eksempler på avvikene mellom paneler for å illustrere nettopp hvor meningsløst det er. Tar du utfordringen, Gorm?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Dette har vært et tema i andre tråder. Å få kalibreringsinnstillinger fra andre er TOTALT meningsløst, da alle paneler er forskjellig.

Det kunne vært interessant om en av kalibratørene her hadde gitt noen eksempler på avvikene mellom paneler for å illustrere nettopp hvor meningsløst det er. Tar du utfordringen, Gorm?

Har justert opp etter de målingene over her nå, ser egentlig ikke så væst ut på tv sendinger fra OL.

Kunne tengt meg og bruke THX 2D og 3D innstillingene men syns ikke de var i nærheten av og treffe da jeg prøve litt lett med den light korrigerings bildene på LIFE.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg føler noe behov for å kalibrere min 55VT50Y. Bildet er rett og slett herlig på THX cinema og jeg kan ikke forestille meg det bedre.

For øvrig har jeg ikke opplevd noe som kan minne om IR og har brukt TV i ca 150 timer. Mest tv-titting, noe internett og blue-ray + 3D og noe pc-spilling.

Kjøpte forresten de rimelige Samsung 3D-brillene i dag, og kan ikke si jeg merker noe spesiell forskjell på bildet med disse eller Panasonic sine medfølgende. Men det er stor kvalitetsforskjell, så holdbarheten er nok så som så vil jeg tro (og de er ikke sammenleggbare / må i så fall ta av bøylene for hver gang). Kjøpte på Lefdal til kr.179,- (Collect@store)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet blir nok myyye bedre on en får kjørt en ISF kalibrering ja en det en kan gjøre selv med eksempelvis DVE

Må legge til at Rihanna - Good girl gone bad blu-ray konserten ser meeeget bra ut enten en bruker THX cinema eller det jeg har justert inn på Bruker 1 og 2.
    Hopper frem og tilbake mellom de og hos meg tror jeg at Bruker 1 innstillingene er hakket foran.
    Enda sikkert innstillinger jeg ikke har sett eller vært bort i hehe.

VT50 er en Kongeskjerm :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare nevne at de som sliter med litt "blæser"-støy fra viftene på VT50, kan dempe støyen gjennom å kjøpe disse viftefiltrene (se vedlagte bilde der et slikt filter er monert). Filtrene er magnetiske og det blir derfor ikke stygge klebemerker fra teip/lim o.l. fra filtrene.

Filtrene (på 80 eller 100mm) kan bestiller her:

Quiet PC Norge - Quiet Fan Accessories from Zalman and Acousti Products

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, han har i alle fall demonstrert noe av forskjellen mellom en kalibrert og ukalibrert VT50 skjerm her:

AVshop.no / PANASONIC TX-P55VT50Y 55" Plasma-TV Full-HD -INKLUDERT GRATIS PROFFKALIBRERING!-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri vært borti proffkalibrering før, men ser at det koster litt. Er det er tidkrevende operasjon? Eller er det dyrt fordi det ikke er så mange som driver med det? Eller pga utstyr?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en kombinasjon av dyrt utstyr og at det er tidkrevende (litt individuelt fra skjerm til skjerm selvsagt). Det krever også en hel del erfaring for å få et godt resultat.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri vært borti proffkalibrering før, men ser at det koster litt. Er det er tidkrevende operasjon? Eller er det dyrt fordi det ikke er så mange som driver med det? Eller pga utstyr?
    Det er flere forhold som kan påvirke prisen. Men en skikkelig kalibrering kan nok fort ta 2-3 timer. Et par timer på bilverksted er jo heller ikke billig når fagpersonell utfører jobben.....(en god kalibratør vokser heller ikke på trær).

Måleutstyr++ hos en seriøs kalibratør koster fort 100 000 kroner (veil.)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg vil bare nevne at de som sliter med litt "blæser"-støy fra viftene på VT50, kan dempe støyen gjennom å kjøpe disse viftefiltrene (se vedlagte bilde der et slikt filter er monert). Filtrene er magnetiske og det blir derfor ikke stygge klebemerker fra teip/lim o.l. fra filtrene.

Filtrene (på 80 eller 100mm) kan bestiller her:

Quiet PC Norge - Quiet Fan Accessories from Zalman and Acousti Products
    Noen som har prøvd dette? Har litt vanskelig for å tro at de skal redusere støyen noe særlig. Kunne tenke meg å redusere vifte støyen på min VT30.

En bedre løsning er vel å skifte selve viftene til noe mer stillegående. Da ryker sikkert garanti, men trolig det eneste som virkelig monner ville jeg tro. Kan vel ikke være så vanskelig å utføre selv og eventuelt bruke noe som temperaturstyrt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd dette? Har litt vanskelig for å tro at de skal redusere støyen noe særlig. Kunne tenke meg å redusere vifte støyen på min VT30.
    Det meldes om meget gode resultater på diverse forum når det gjelder støtreduksjonen med de nevnte filtrene. Og best av alt er selvsagt at det gjør ingenting med garantien eller påvirker utseende til skjermen (det er jo bare å ta dem av igjen om man vil reversere handlingen).

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for tipset. Billig er det jo også .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått frysninger av denne panasonic VT50 lenge og vurderer å kjøpe den. Men hadde vært fint å vente til november pga kid og div. Tror dere den da har gått ned i pris eller marerittet, at den har gått ut av produksjon til da?

Side 42 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •