Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2052
    Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Prøvd å tilbakestille alt til standard? Hvis den fremdeles er for mørk med 47 i kontrast er det ihvertfall noe hakkende gale.
    Ja har prøvd det. Med 47 på standard er passe lysstyrke noe lavere enn lcd men kino modusene er alt for mørke uten dynamikk som om det er grått filter over

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har prøvd det. Med 47 på standard er passe lysstyrke noe lavere enn lcd men kino modusene er alt for mørke uten dynamikk som om det er grått filter over
    Enten er det noe steigalt med skjermen din eller så har du skrudd deg helt ut på viddene. På f.eks. VT50 som jeg hadde i hus for en tid tilbake var riktig kontrast 36 og VT50 er generelt noe mørkere en ST50 i lysutbyttet...

Kan du stille hele skjermen tilbake til fabrikkinnstillingene? Jeg tror du må starte helt på nytt og ikke rør hvitbalansen og primær- og sekundærfargene om du ikke har skikkelig måleutstyr. Da blir det bare steingalt, uansett hva du måtte finne på diverse forum.

Du finner knapt to skjermer som er identiske på alle parametre - med mindre du benytter studiomonitorer som koster en liten formue. Derfor har det liten hensikt å "kopiere" tall og innstillinger fra andre ST50-skjermer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten er det som J.Haugen sier eller så er det noe hakkende gale med den du har fått for VT50 lyser opp som ett juletre på thx modus og den skal liksom være mørkere enn ST50 så noe er gale ett eller annet sted.

Og som han sa, glem å kopiere innstillinger fra andre.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Kontrasten fremstår som alt for høy og lysstyrken gir grått sortnivå. Og hvorfor har du "sterke farger" på og prnr som auto?

Prøv heller den vanlige Cinema (ikke True Cinema). Cinema er riktignok litt oversaturert i fargene, men det kan gi et ekstra boost på enkelte sendinger. Skru ellers av alt som heter "sterke farger" "prnr/støyreduksjon", IFC, Overscan, Orbiter (gir ellers bevegelse i bildet), powersave, 24 smooth-film.

IKKE rør hvitbalansen og primær og sekundærfargene. Om du allerede har tveaket dem, så nullstill dem til fabrikkinnstillingen.

Om du så bør velge gamma på 2.2 eller 2.4 er avhengig av rommet skjermen skal brukes og/eller hvordan din skjerm er fra fabrikken. Den bør absolutt stå på 2.2 om du har et opplyst rom.
    med powersave mener du økonomimodus?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    med powersave mener du økonomimodus?
    slå av økomodus, ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp hooket opp pc`n og kikket litt på en 1080p film (A Perfect Getaway). Litt panorering i starten der, så ikke noe hakking.

Ellers reagerte jeg litt på at bildet ble for stort for tv`n, altså skrivebordet gikk utenfor kantene. Jeg måtte resize desktopen til 1804x1028 pixler. Noen som vet hva det kommer av?

Jeg kjører som sagt tidligere signalet gjennom en TX-SR608 forsterker. På min gamle 40" trengte jeg ikke resize noe, 1920 oppløsningen passet perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Never mind, jeg overså visst 16:9 Overscan i menyen i stad, skrudde den av, så funket det med 1920 oppløsning fra pc`n.

Merkelig nok, når jeg hadde gjort det og switchet tilbake til Get dekoderen igjen så blafret bildet og ble skikkelig dårlig. Skiftet fra HDMI 1 til HDMI2 og tilbake igjen, så ble bildet bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble det mange poster på meg, men men

Sånne THX optimizer instillings filmer.. eller whatever.. er det å anbefale? Er det "bortkastet" hvis man ikke har THX sertifisert TV? Er det stor forskjell på om du bruker DVD eller Blu-Ray?

Evt andre filmer/discer noen vil anbefale for å bruke til å stille inn lyd og bilde?

Jeg har lite peiling på sånt, men lærer litt hver dag her inne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontrasten fremstår som alt for høy og lysstyrken gir grått sortnivå. Og hvorfor har du "sterke farger" på og prnr som auto?

Prøv heller den vanlige Cinema (ikke True Cinema). Cinema er riktignok litt oversaturert i fargene, men det kan gi et ekstra boost på enkelte sendinger. Skru ellers av alt som heter "sterke farger" "prnr/støyreduksjon", IFC, Overscan, Orbiter (gir ellers bevegelse i bildet), powersave, 24 smooth-film.

IKKE rør hvitbalansen og primær og sekundærfargene. Om du allerede har tveaket dem, så nullstill dem til fabrikkinnstillingen.

Om du så bør velge gamma på 2.2 eller 2.4 er avhengig av rommet skjermen skal brukes og/eller hvordan din skjerm er fra fabrikken. Den bør absolutt stå på 2.2 om du har et opplyst rom.
    På VT50 min kan jeg ikke slå av pixel orbiter. Enten auto eller på. Vil 16:9 ovescan skape problemer i bildet? Kjører det da jeg får lysende pixler i høyre hjørnet og svarte striper på hver side uten den på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    På VT50 min kan jeg ikke slå av pixel orbiter. Enten auto eller på. Vil 16:9 ovescan skape problemer i bildet? Kjører det da jeg får lysende pixler i høyre hjørnet og svarte striper på hver side uten den på.
    Orbiteren fungerer kun med overscan på mener jeg å huske (ellers har den ikke pixler til rådighet å flytte på).

Pixel orbiteren kan ikke skrus av, men den var på 30-serien alltid av i THX-modusene (da var valget også grået ut)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 16:9 Overscan off og Pixel Orbiter on.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    orka ikke mere. har pakka inn tvn, skal sende tilbake

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NightFlare
    Jeg har 16:9 Overscan off og Pixel Orbiter on.
    Men jeg tror ikke den er aktiv selv om du har satt den til on om du kjører uten overscan. Du kan lett teste ut dette for øvrig, bare finn deg en tv-kanal med logo og følg med på den i en fem minutters tid og se om logoen flytter seg.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pixel Orbiter er aktivert selv om Overscan er skrudd av... Panasonic selv bekrefter dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Pixel Orbiter er aktivert selv om Overscan er skrudd av... Panasonic selv bekrefter dette.
    OK, da har man antageligvis til enhver tid noen kolonner og rader med sorte pixler ettersom bildet flytter seg da? (dvs. det må man vel nesten ha, for det er ikke noen annen måte det kan fungere på :P)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer opptak på ST50 ?

Har CD sin dekoder, men får ikke tatt opp signalet fra denne.

Må man ha kortleser i tv for å bruke opptaksfunksjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde du måtte koble til ekstern harddisk, men ikke ta mitt ord for det.

Annet spørsmål, er det noe i veien for å la tv`n stå på omtrent hele døgnet i innkjøringen? Bare kjøre masse film uten noen logoer som kan gi IR. Så går det litt "fortere" når tv`n jobber mens jeg sover

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ha kortleser i tv for å bruke opptaksfunksjon?
    Kabel/TV/RiksTV-kort + cam + ekstern harddisk (unntatt på åpne kanaler som NRK)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annet spørsmål, er det noe i veien for å la tv`n stå på omtrent hele døgnet i innkjøringen? Bare kjøre masse film uten noen logoer som kan gi IR. Så går det litt "fortere" når tv`n jobber mens jeg sover
    Ikke noe problem. Den eneste innvendingene måtte være at kanskje bør være litt forsiktig med å ha på elektronikk når husholdningen sover (pga. generell fare for brann ved bruk av elektriske produkter).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem. Den eneste innvendingene måtte være at kanskje bør være litt forsiktig med å ha på elektronikk når husholdningen sover (pga. generell fare for brann ved bruk av elektriske produkter).
    Tusen takk for raskt svar Haugen Generell brannfare skal jeg ha i bakhodet

Side 40 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •