Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 103 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    6,220,800 pixel cells er ikke det samme som 6 megapixler her. Det er fremdeles bare ~2 megapixler, men de teller alle cellene (rød, grønn og blå x 1920x1080).
    Digitalkamera med "6 megapixler" har 6/4 millioner røde og blå subpixler, og 6/2 millioner grønne subpixler.

Når de oppgir "6,220,800 pixel cells" for en tv som har 6/3 millioner røde, blå og grønne subpixler så synes jeg analogien er opplagt.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg synes jeg så det nevnt et sted at 2011-modellen de sammenligner med er en ST30.
    Forskjellen i sortnivå var relativt imponerende helt til jeg leste dette. Lame av Panasonic.
    :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Forskjellen i sortnivå var relativt imponerende helt til jeg leste dette. Lame av Panasonic.
    :evil:
    Marketingfolkene har ingen grenser for sin kreativitet. Det har aldri vært snakk om å matche Kuro-nivået i år, men et mål om å gjøre en forbedring fra år til år. Det vil ikke foreligge noen offisielle tall for hvor dypt sortnivået er, for dette er informasjon ingeniørteamet visstnok anser som sensitiv informasjon. Den ganske kjente kalibratøren som går under kallenavnet D-Nice har dog uttalt at sortnivået vil være omtrent halvert fra i fjor, så et eller annet sted mellom 0,01cd/m2 og 0,015cd/m2 må vel kunne forventes.

LX5090 er av hdtvtest til sammenligning målt til 0,0031 cd/m2, så det er et godt stykke igjen. KRP500 fant jeg ikke noe tall for, men det skal vel være noe lavere enn det igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at KRP 50" ble solgt for parogtyve tusen på sidene til Soundgarden før de ble helt utsolgt. Angrer ennå på at jeg ikke kjøpte en.

For å være helt ærlig forventet jeg ikke Kuro-sortnivå. 0,01 høres nå ikke så aller verst ut, er det litt punch i bildet sammenlignet med VT30 vil det stort sett maskere at det ikke er helt svart. Blir uansett et stort sprang fra min LCD.
    Det jeg er spent på er hva de større grønne pikslene vil resultere i. Altfor mye grønt? Som må justeres ned? Grønt er den fargen som gir mesteparten av lysstyrken i en skjerm. Må grønnfargen ned vil en kalibrert skjermen nærme seg VT30-hvitnivå. Altså lite imponerende. Da er man strengt tatt kommet like langt.
    1,5 gang lysere skjermer i 2012... Jeg tror det når jeg ser kalibreringsresultatene på Flatpanels.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, bevares... jeg tror sortnivået er mer enn bra nok. Det var egentlig mer enn bra nok allerede i 2009 (for de aller fleste, noen purister er naturlig nok ikke fornøyd før tv-en viser absolutt sort). Problemet er jo bare at det hvert år siden har vært noen seriøse problemer med tv-ene.

Forhåpentligvis er 2012 året de har fått alt rett. Blir det BRA i år, så er jeg tilbøyelig til å vurdere å bytte ut D8005-en i 2013 før 2012-modellene fases ut. Men enn så lenge så er jeg fornøyd med D8005-en og det skal være VIRKELIG bra før jeg gidder å oppgradere en gang til

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sortnivået har vel lenge vært sort nok for de fleste, men problemet er jo det at det vil falme over tid. Håper denne nye paneltypen de har tatt i bruk har et sortnivå som holder seg mer konstant over tid. Ville heller hatt et sortvivå som holder seg konstant enn et litt mørkere, men begge deler hadde selvfølgelig vært flott.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at det er mange som mener at Samsung plasmaene er bedre enn Panasonics, og jeg må si at jeg er ikke helt enig.
    Riktig nåk, at den nye Samsung 51 8005 plasma er en fantastik tv, men tror at det er noe "roligere" bilde generelt på Panasonics plasmaene. Liker ikke følelse av "bildedybde" på Samsungs plasmaene, der er det noe merkelig tror jeg , spesielt på den store S63".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Jeg ser at det er mange som mener at Samsung plasmaene er bedre enn Panasonics, og jeg må si at jeg er ikke helt enig.
    Riktig nåk, at den nye Samsung 51 8005 plasma er en fantastik tv, men tror at det er noe "roligere" bilde generelt på Panasonics plasmaene. Liker ikke følelse av "bildedybde" på Samsungs plasmaene, der er det noe merkelig tror jeg , spesielt på den store S63".
    Litt usikker på hva du mener med roligere bilde? Jeg erfarer at det er både mindre synlig dithering-støy og ikke minst mye mindre flimmer (prøv å sammenlign dem side om side med mye lyse bilder, Panasonic-en flimrer merkbart mer. ikke at jeg har følt meg plaget av det, men det var likevel noe jeg la merke til når jeg fikk Samsungen i hus)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nogen som vet når disse vt50 kommer til norge? Og til hvilken pris? Tenker da spesielt på en 50"
    Takk for svar

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vell følge med litt her

Når tror dere disse kommer i butikkene?! Er usikker på om jeg skal kjøpe tv nå, eller vente til Panasonic kommer med ett panel som er "feilfritt"
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper rundt slutten av mars/begynnelsen av april. Dersom det er Panasonic du akter å kjøpe ville jeg glatt ventet. Det er ikke bare den etterhvert velkjente panelfeilen som er verdt å skippe for.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det ble rundt mai nye tv-er kom jeg? Kommer nye Samsung tv-ene også i mars/april? Burde vel opprettes en tråd for Samsung 2012 Plasma som jeg tror blir minst like god og like populær som Panasonic 2012 plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mandag er det P-dag

Det er mandag kl. 13 at Panasonic løfter sløret for alle de nye europæiske modeller for 2012. Vi er med til den store lancering i Hamborg.

Er du til Panasonic, så sæt et kryds i kalenderen mandag. For der præsenteres alle de europæiske nyheder dette forår.

Så det er her vi vil se alle de nye TV-modeller, blu-ray, home cinema osv. osv. De første informationer slipper ud mandag kl. 13, så kig forbi.

Mon der er et smugkig på de nye smartphones fra Panasonic også?

Har du noget du gerne vil spørge Panasonic om i den forbindelse, så skriv spørgsmålet ind som en kommentar i artiklen:

Læs mere: Mandag er det P-dag

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatt ut fra linken:
    "Infinite Black Ultra Panel Deep Black"
    "High Contrast Filter Pro"
    Med mindre L&B har blingset med betegnelsene virker det som Pana bruker flere og flere ord for å beskrive hvor mye bedre teknologien er for hver generasjon.
    Hva blir det neste år? Ultra beyond infinite deep black panel pro?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2012-modellene skal visstnok være noe mer lyssterke. Blir spennende å se om de har noenlunde samme lysstyrke som Samsung eller om Samsung fortsatt vil være litt bedre på akkurat det punktet.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva bredde, dybde og høyde er på TX-P50VT50 ?

Side 4 av 103 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •