Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det kan være feilinnstilling på skjermen. Kan ikke du legge ut innstillingene her på forumet, så kan vi kanskje hjelpe deg? Når det er sagt, så er hender det at enkelte er mer sensitive til flimringen på Panasonic sine skjermer enn andre. Og da kan en annen skjermtekologi være et alternativ.
    Kjører innstillingene fra flatpanels.dk.

Flimringen er i bevegelser. Skjønner ikke helt dette med pixlene. Burde ikke de ha dukket opp på Samsungen jeg hadde også hvis det var tvsignalet?
    Disse problemene har kun dukket opp på Panasonicen. Hjelper jo med overscan mot pixlene og de sorte feltene men da forsvinner jo en del av bildet.

Ser også nå at hvis jeg ser på tv2 uten hd, forvinner enten litt av bildet i hjørnet, en sort firkant på 0,5 x 0,5 cm eller så kommer disse søylene på hver side.

Virker dog som det blir mindre hakking når tv har stått på en stund, kan det stemme?

Er litt usikker på om jeg skal prøve å bytte tv. Butikken har sagt at de kan komme med nytt panel, men er litt redd for at jeg støter på nye problemer med dette. Tv er jo i hvertfall buzzfritt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte opp og begynte å bruke min 65" ST50 i går kveld. Har vel gått 4-6 timer så langt. Veldig fornøyd til nå i alle fall

Kjører Cinema mode, contrast 10 og brightness -25. Det er vel stort sett det jeg har stilt på ang bilde. Noen tips til annet jeg må tenkte på? Jeg kjører også zoom på det meste for å unngå logoene på tv kanalene. Hvor lenge ca kan man se på feks OL før man burde stoppe mtp logoen?

Jeg hører også buzzing, det buzzer mest når det er veldig lyssterke bilder, som feks windows utforsker (hvit bakgrunn). Da merker man veldig at lyden stiger.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns fortsatt bilde hakker når jeg spiller filmer fra pc med intelligent frame creation på. noen andre som sliter med det også?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen andre som syns cinema mode gir et veldig flat og mørkt bilde?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er i noenlunde i nærheten av thx cinema på VT50 så er det mer eller mindre en korrekt fremstilling av kordan det er ment til å se ut iforhold til de signaler som kommer inn. Forventer man tegneseriefarger så sitter du den på standard og ser kordan det ser ut. Skal du spille så kan du sette den på spill og se at ting blir blåaktig og sorten blir gråere.

Det skal være mørkt pga man skal ha skyggeeffekter, dette blir man enten vant til eller man kan bytte tven ut pga man vil ha en LED som igjen gjør at alt blir litt blåaktig og man mister detaljer, nyanser og sortnivå.

Ellers kan det jo selvfølgelig være man har rotet i innstillingene, min VT50 er det ihvertfall like mye dybde i som Pioneeren så det er ingenting gale der igården.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden de fleste er vandt med tegneseriefargene blir som regel cinema mode en smule gul. Man må venne seg til den...

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Siden de fleste er vandt med tegneseriefargene blir som regel cinema mode en smule gul. Man må venne seg til den...
    og svart blir mere grå. hvertfall hos meg. og bilde blir alt for mørkt i dagslys

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    2: Syns også bildet hakker mye ved bevegelser . Også her var Samsungen mye bedre. I tilegg kan det tidvis virke som om bildet vibrerer/skjelver litt. Er dette bare et dårlig eksemplar eller er det flere som opplever dette?
    Merker også litt hakking ved mye bevegelse på min 65VT50. Jeg kjører THX Cinema mode. Lurer på om dette har noe med når du kjører 24p på bluray filmer. Ikke nok bilder i sekundet for å få ett helt glatt bilde. Eller tar jeg helt feil her?
    Noen som har noe tips om hvordan dette kan fixes uten å få den såkalte "soap opera" effekten?

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    og svart blir mere grå. hvertfall hos meg. og bilde blir alt for mørkt i dagslys

Cinema-innstillingen er ment for kveldstitting med liten, eller ingen belysning. Selvsagt kan denne kalibreres til å passe i dagslys, men da er det bedre å gå utifra Normal-innstililngen.

Normal egner seg, som nevnt, bedre i dagslys. Både Cinema og Normal bør klaibreres til å passe dine kilder, samt rombelysning. Her i huset er 'Normal' kalibrert med full belysning, og 'Cinema' med alle lys av, og gardiner trukket for.

Om du ikke har dedikert kalibreringsdisk, så har du kanskje en THX-sertifisert Disney-DVD / Blu-Ray? På disse medfølger kalibreringsverktøy for lysstyrke, kontrast, skarphet og farger - dog krever farger blåfilterbriller. Da er man godt på vei, og justering av farger burde kunne tas på øyemål under dagsrevyen.

Sitat Opprinnelig postet av bender
    Merker også litt hakking ved mye bevegelse på min 65VT50. Jeg kjører THX Cinema mode. Lurer på om dette har noe med når du kjører 24p på bluray filmer. Ikke nok bilder i sekundet for å få ett helt glatt bilde. Eller tar jeg helt feil her?
    Noen som har noe tips om hvordan dette kan fixes uten å få den såkalte "soap opera" effekten?
    Dersom noen opplever hakking på 24p, så er det noe som ikke kommuniserer godt nok. Har selv vært borti dette med kombinasjon av LG BD-spiller, H/K-receiver og LG plasma (som alle støttet 24p), her måtte innstillinger endres for bedring. Enda bedre når en Emotiva-prosessor overtok i det oppsettet. 24p flyter ikke på samme måte som standard-materiale, så litt dårligere blir det på f.eks panoreringer, men det skal ikke 'hakke'.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Dersom noen opplever hakking på 24p, så er det noe som ikke kommuniserer godt nok. Har selv vært borti dette med kombinasjon av LG BD-spiller, H/K-receiver og LG plasma (som alle støttet 24p), her måtte innstillinger endres for bedring. Enda bedre når en Emotiva-prosessor overtok i det oppsettet. 24p flyter ikke på samme måte som standard-materiale, så litt dårligere blir det på f.eks panoreringer, men det skal ikke 'hakke'.
    Hakking er kansje litt feil beskrivelse, men da er det som jeg trodde at ved 24p blir panoreringen litt ujevn.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av topic, men jeg gleder meg til 24p blir historie. En standard som ble satt for ca 80 år siden hører ikke hjemme i 2012.

Farvel hakkete uklare bilder i bevegelse!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis valget er 24p vs såpeoperaeffekt som hobbiten i 48p ble beskyldt for å ha, så tar eg 24p til de klarer å finne en fornuftig løsning mellom disse to motpolene.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her som bruker sin pc til å se på film på tvn?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24P gjør at bildet bryter opp eller hakker om du vil hvis bevegelsene blir veldig raske. Slik fungerer mediet. Rett og slett. Problemet med å øke frameraten er at bildet får en litt unaturlig såpeffekt. Slik sett holder jeg fremdeles en knapp på å holde interpoleringen til et minimum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    noen her som bruker sin pc til å se på film på tvn?
    Jeg gjør det, men jeg har akkurat flyttet og har ikke fått satt opp HTPC`n enda. Skal si ifra om jeg ser noe hakking. Kjører pc`n via Onkyo TX-SR608 med HDMI og deretter videre til TV`n med HDMI igjen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei nå gir jeg opp snart. har sittet i flere timer og fiklet med bildeinnstillinger uten å bli fornøyd. cinema og ekte kino er alt for mørkt. eneste som jeg har klart å få til er på normal modus med disse innstillingene
    kontrast 47
    lysstyrke 1
    farge 30
    skarphet 3
    farge temp varm
    sterke farger på
    økonomi av
    prnr auto

Kan noen prøve disse på normal og se hvordan det ser ut hos dere?

Takk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlig cinema er helt krise, thx cinema er mye lysere her. Normal på VT50 med 35 kontrast, farge 30, skarphet 5, farge temp varm, sterke farger av, øko modus av, p-NR av ser rimelig bra ut.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelige greier

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å tilbakestille alt til standard? Hvis den fremdeles er for mørk med 47 i kontrast er det ihvertfall noe hakkende gale.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei nå gir jeg opp snart. har sittet i flere timer og fiklet med bildeinnstillinger uten å bli fornøyd. cinema og ekte kino er alt for mørkt. eneste som jeg har klart å få til er på normal modus med disse innstillingene
    kontrast 47
    lysstyrke 1
    farge 30
    skarphet 3
    farge temp varm
    sterke farger på
    økonomi av
    prnr auto

Kan noen prøve disse på normal og se hvordan det ser ut hos dere?

Takk
    Kontrasten fremstår som alt for høy og lysstyrken gir grått sortnivå. Og hvorfor har du "sterke farger" på og prnr som auto?

Prøv heller den vanlige Cinema (ikke True Cinema). Cinema er riktignok litt oversaturert i fargene, men det kan gi et ekstra boost på enkelte sendinger. Skru ellers av alt som heter "sterke farger" "prnr/støyreduksjon", IFC, Overscan, Orbiter (gir ellers bevegelse i bildet), powersave, 24 smooth-film.

IKKE rør hvitbalansen og primær og sekundærfargene. Om du allerede har tveaket dem, så nullstill dem til fabrikkinnstillingen.

Om du så bør velge gamma på 2.2 eller 2.4 er avhengig av rommet skjermen skal brukes og/eller hvordan din skjerm er fra fabrikken. Den bør absolutt stå på 2.2 om du har et opplyst rom.

Side 39 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •