Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe ok da, mente egentlig Once you go Plasma black you never go back

Samsung vil ikke gå da jeg som sagt ikke har plass til 50"+

Problemet er at min forrige billige LG LCD tv døde plutselig og jeg fikk pengene tilbake. Så jeg har ingenting å falle tilbake på annet enn en 37" billig 720p panasonic som jeg kan låne midlertidig...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Pass på at det er Bluetooth RF briller du har. Påse at de er ladet opp/har batteri (om de ikke er oppladbare!). Trykk inn knappen på brillene for å koble til TV-en for sync.

Mener at det ikke er noe som må gjøres på TV-en for å få koblingen opp. Du må vel være innen 3,6 meter fra TV-en når du prøver. Men helst en halv meter fra.
    Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/Tilbehør/3D-briller/PANASONIC TYEW3D2ME 3D TV-BRILLER

Jeg har de her. Er dette riktige briller?

Har du eventuelt noen andre tips til briller? Gjerne noen billige og.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Etter en drøy uke med ”sniktitting” her inne tar jeg mot til meg og prøver meg med mitt første spørsmål.

Jeg hadde en 50G30 men slo på impuls til og kjøpte 65ST50 på salget til komplett fredag for halvannen uke siden. Jeg har nå fått den i hus men vurderer å returnere den. Grunnen er at jeg har forholdsvis mye sollys i stuen og synes det er forholdsvis mye refleksjon fra ST50.
    Slik jeg har forstått det hadde G30 et matt/antirefleksglass, mens glasset i ST50 er mer blankt og derfor gir mer refleksjon. Har jegforstått dette riktig?

Alternativet jeg vurderer er å bytte til VT50. Er det noen som vet hvordan VT50 klarer seg i opplyste rom i forhold til ST50?

Og når jeg først er i gang; Ser også at dere har diskutert disse vertikale stripene som mange ser i ST50. Er dette også et problem på VT50?

Håper noen kan hjelpe…

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stoneship
    Hei,

Etter en drøy uke med ”sniktitting” her inne tar jeg mot til meg og prøver meg med mitt første spørsmål.

Jeg hadde en 50G30 men slo på impuls til og kjøpte 65ST50 på salget til komplett fredag for halvannen uke siden. Jeg har nå fått den i hus men vurderer å returnere den. Grunnen er at jeg har forholdsvis mye sollys i stuen og synes det er forholdsvis mye refleksjon fra ST50.
    Slik jeg har forstått det hadde G30 et matt/antirefleksglass, mens glasset i ST50 er mer blankt og derfor gir mer refleksjon. Har jegforstått dette riktig?

Alternativet jeg vurderer er å bytte til VT50. Er det noen som vet hvordan VT50 klarer seg i opplyste rom i forhold til ST50?

Og når jeg først er i gang; Ser også at dere har diskutert disse vertikale stripene som mange ser i ST50. Er dette også et problem på VT50?

Håper noen kan hjelpe…
    Jeg aner ikke hva som er forskjellen på filteret i G30 og ST50.

Men VT50 har iallfall et bedre filter enn ST50, så jeg regner med at den klarer seg bedre i opplyste rom, dog har den noe mer begrenset lysstyrke enn ST50, iallfall i de mest nøyaktige bildemodusene.

Hvis sollys er et så stort problem bør du kanske velge LCD, helst med matt panel. Har du vurdert Sharp?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er rett. Men det er ikke sikkert at VT50 er en bedre løsning siden kontrastglasset i den gjør skjermen noe mørkere enn ST50 (men gir samtidig bedre dybde i bildet i et mørkt rom).

Dersom du har mye lys i TV-stuen, så kan kanskje LCD/Led være et bedre valg for deg? Sony HX855/853 kan i så måte være et alternativ.

Problemet med en 65` er jo også at alle "skavanker" blir ekstra tydelige i forhold til en mindre skjerm.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    J
    Dersom du har mye lys i TV-stuen, så kan kanskje LCD/Led være et bedre valg for deg? Sony HX855/853 kan i så måte være et alternativ.
    Er det ikke Philips som har de beste LCD skjermene nå? Og med Samsung på andre plass (ES8005)?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Er det ikke Philips som har de beste LCD skjermene nå? Og med Samsung på andre plass (ES8005)?
    Det er nok litt forskjellige meninger om hvilken LCD som er best, men Philips' toppmodell skal iallfall være helt rå i lyse omgivelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske og bra tilbakemeldinger.

Da er det vel slik som jeg hadde en mistanke om (og fryktet) at VT50 ikke nødvendigvis blir så mye bedre at det blir verdt forskjellen i pris.
    Jeg får gå litt i tenkeboksen.

Jeg har for øvrig ikke bare vurdert LED, men gikk også opprinnelig til innkjøp av Phillips sin toppmodell (9...) i fjor sommer. Etter to uker gikk den tilbake i bytte mot G30-en. Har hatt forskjellige plasma modeller fra Panasonic siden 2005 så det gikk ikke helt greit å legge om...

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildestøy fra Altibox

Hei
    Har en 55vt50 som jeg har et merkelig problem med.
    Jeg får masse bildestøy når jeg skrur på tv og pvr dekoder står på. Skrur jeg av og på dekoder er støyen borte. Bytter jeg inngang kommer støyen tilbake når jeg bytter til pvr igjen.
    Dette er ikke hver gang, men ca 2 av 3 ganger.
    Problemet blir alltid fikset ved å skru pvr til standby og på igjen eller ta ut og inn HDMI kontakt.
    Støyen kan også være forskjellig i karakter, fra nesten ikke synlig til å være bare støy og ikke bilde.
    Er dette tv eller pvr som skaper problemet.
    Har byttet kabler og inngangen samt prøvd en dekoder uten pvr uten at dette problemet har blitt borte.
    Noen gode ideer?

Mvh
    Kenneth

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kefcam
    Hei
    Jeg får masse bildestøy når jeg skrur på tv og pvr dekoder står på. Skrur jeg av og på dekoder er støyen borte. Bytter jeg inngang kommer støyen tilbake når jeg bytter til pvr igjen.
    Problemet blir alltid fikset ved å skru pvr til standby og på igjen eller ta ut og inn HDMI kontakt.
    Støyen kan også være forskjellig i karakter, fra nesten ikke synlig til å være bare støy og ikke bilde.
    Har byttet kabler og inngangen samt prøvd en dekoder uten pvr uten at dette problemet har blitt borte.
    Noen gode ideer?

Mvh
    Kenneth
    Kan du beskrive støyen litt mer? Hvis det skulle være i form av grønne prikker, så er du akkurat i grenseland på brightness-settingene dine om de kommer og går litt. Prøv da i tilfelle å skru brightness ned litt.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Kan du beskrive støyen litt mer? Hvis det skulle være i form av grønne prikker, så er du akkurat i grenseland på brightness-settingene dine om de kommer og går litt. Prøv da i tilfelle å skru brightness ned litt.
    Hei.

Støyen er todelt.

Det er hvite prikker som blafrer rundt, samt at nedre halvdel av bildet får en slags blafring med et hvitt slør.

Bilde fra ps3 er perfekt alltid med samme innstillinger.
    Kan det ha noe med 50hz å gjøre?
    Skal drive litt mer feilsøkingsemner i dag.
    Mvh
    Kenneth

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kefcam
    Hei
    Noen gode ideer?

Mvh
    Kenneth
    Har du en koaxial kabel in i PVR? Har du satt galvaniska avskiljare på alla koaxiala kablar? Är PVR kopplad till jordad ström? Ofta kan det hjälpa att sätta utrustning med koaxial kabel till ojordad ström.

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Har du en koaxial kabel in i PVR? Har du satt galvaniska avskiljare på alla koaxiala kablar? Är PVR kopplad till jordad ström? Ofta kan det hjälpa att sätta utrustning med koaxial kabel till ojordad ström.
    Dette er en Altibox pvr fra Lyse. Det går en cat5 kabel fra sentral til pvr. Skal feilsøke litt mer i løpet av dagen.
    Skal sette ps3 til 1080i 50hz for å utelukke at tv har et problem med et slikt signal. Skal også sette dekoder til 720 p.

Mvh
    Kenneth

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosenberg
    Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/Tilbehør/3D-briller/PANASONIC TYEW3D2ME 3D TV-BRILLER

Jeg har de her. Er dette riktige briller?

Har du eventuelt noen andre tips til briller? Gjerne noen billige og.
    Beklager sent feriesvar.

Det er vel briller for 2010 modellene som bruker IR og ikke RF Bluetooth. I følge Panasonic så vil ikke de fungere på 2012-modellene.

Disse er for 2012-modellene. Det er vel de som er billigst per nå om man også iberegner frakt (som er gratis). Kjøpte meg et par av disse her om dagen.

Ellers så kan man bruke 2011 og 2012-brillene fra Samsung som er aktive. F.eks. disse (Samsung SSG-P41002) som jeg har 4 par av (2 stk per pakke).

Aberet med Samsung sine briller er at de er åpne på sidene og slipper inn litt "støy" fra omverden som f.eks. refleksjoner fra ting bak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    Beklager sent feriesvar.

Det er vel briller for 2010 modellene som bruker IR og ikke RF Bluetooth. I følge Panasonic så vil ikke de fungere på 2012-modellene.

Disse er for 2012-modellene. Det er vel de som er billigst per nå om man også iberegner frakt (som er gratis). Kjøpte meg et par av disse her om dagen.

Ellers så kan man bruke 2011 og 2012-brillene fra Samsung som er aktive. F.eks. disse (Samsung SSG-P41002) som jeg har 4 par av (2 stk per pakke).

Aberet med Samsung sine briller er at de er åpne på sidene og slipper inn litt "støy" fra omverden som f.eks. refleksjoner fra ting bak.
    Fungerer de fra Samsung greit? Jeg hørte noe om at Samsung sine syncer feil sånn at den viser feil bilde på feil øye og dermed ødelegger noe av dybden.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet de samme brillene på min Panasonic 50ST50 og på en Samsung PS51D555 med samme film (Tintin) og jeg merket ingen forskjell. Men jeg så heller ikke etter noen forskjeller.

På Sharks 3D fra denne boksen var det ekstrem dybde og unga hylte og "tok" på haiene. På Toy Story 3 var det bare WOW.

Ikke akkurat en vitenskaplig utredning det her, men jeg har ikke merket noe krøll med Samsung-brillene mot Panasonic-en min hittil. Men det betyr ikke at du ikke kan ha rett.

PS! Det er noen neuroner som forsøker å fyre opp her og jeg erindrer vagt noe om en meny-innstilling for å korrigere for feil sekvens på bildene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK logoen under OL er en Panasonic "killer". Stor rød firkant. Kommer nok til å vises lenge etter OL! :twisted:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg så hvordan en skulle stille inn VT50 i starten til de får kjørt seg litt.

Men husker ikke hvor jeg så det :-/

Noen som har de tilgjenngelig ??

Eventuelt også kalibreringsinnstillinger når den tid kommer

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Mener jeg så hvordan en skulle stille inn VT50 i starten til de får kjørt seg litt.

Men husker ikke hvor jeg så det :-/

Noen som har de tilgjenngelig ??

Eventuelt også kalibreringsinnstillinger når den tid kommer
    Det er litt delte meninger om man skal kjøre inn en moderne plasma eller ikke.

Personlig synes jeg det er godt dokumentert hvorfor man bør passe litt på de første 100 timene tv-en er i bruk. Det er i den perioden det er størst sjanse for at tv-en får innbrenninger. Når det er sagt er det ingen grunn til å bli nevrotisk. Jeg pleier å kjøre bildet på max zoom når jeg ikke ser på tv-en. Finn en kanal hvor bildet blir helt rent. NRK for eksempel.

Når det gjelder innstillinger så hold kontrasten på under 50% de første hundre timene. I det hele tatt la alle innstillinger ligge rundt der. Bruk også cinema mode...

Jeg har en ST50 og har sett filmer med letterbox, og har hatt lange kvelder med enkelte tv kanaler. Retention har enda ikke vært synlig på min tv.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt THX Cinema i alle moduser. Har ikke hatt problem med innbrenning av tv logoer på min VT50.

Side 37 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •