Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 2052
    Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har fått Viera Remote APP'n til å virke? Har testet med både android mobil og nettbrett, men får ingen connection.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Noen som har fått Viera Remote APP'n til å virke? Har testet med både android mobil og nettbrett, men får ingen connection.
    Samme problem her, appen til pioneer reagerer dog på en ny komponent på nettverket så virker som det er noe krøll med applikasjonen.

Så håper noen der ute har fått dette til.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anderspe
    Samme problem her, appen til pioneer reagerer dog på en ny komponent på nettverket så virker som det er noe krøll med applikasjonen.

Så håper noen der ute har fått dette til.
    Det er noe merkelig her ja.. Får den til å virke med Iphone men ikke med noen android enheter

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Den funker med min HTC One X og VT50, men har ikke fått Viera viewer til å fungere..

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic appen fungerte fint for meg på Samsung Galaxy S.

Verkstedet klarte ikke å se magneta skjæret panelet mitt hadde, hever kjøpet med utvidet angrerett og bestiller et nytt eksemplar.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer å få app-en og TV-en til å snakke sammen. Jeg testet med Samsung Galaxy SII mot en ST50. Droppet video og bilder tatt med mobilen over på TV-en. Party tricks det. Men det fungerer selvsagt kun over wlan/wifi fra telefonen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig jeg ikke får den til å virke. Har prøvd med Samsung Galaxy S3 og Galaxy pad 10:1. Den står bare å søker etter ett tv, kommer ikke inn i menyen til appen eller noe. Men med Iphonen fungerer det helt fint. Skjønner ikke det her :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har fått en ST50 uten ujevnheter i bakgrunnsbelysningen i form av lyse vertikale striper? Jeg returnerte min første da den hadde en utrolig lys stripe på høyresiden samt et par mørkere som var veldig irriterende når jeg så på fotball + spilte PS3 spill etc. Nå er jeg på min andre og denne er verre, med 10+ svakt/middels lyse striper på hele skjermen.

Det jeg lurer på da er om det er vits å prøve en ny en eller om basically alle har dette problemet? Og om du mener du ikke har problemet, ser du på mye fotball osv?

Elsker alt annet ved TV'en men siden jeg ser på såpass mye fotball osv så er dette uholdbart. Denne siste jeg fikk må byttes uansett da det merkes ofte på vanlig tv og film også.

Til slutt, finnes det noen alternativer som kommer i nærheten mtp bildekvalitet + pris? (42")

Takker for all hjelp

edit: bilder av problemet:
    http://i.imgur.com/xxjSh.jpg
    http://i.imgur.com/Gmavn.jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sureup
    Er det noen her som har fått en ST50 uten ujevnheter i bakgrunnsbelysningen i form av lyse vertikale striper? Jeg returnerte min første da den hadde en utrolig lys stripe på høyresiden samt et par mørkere som var veldig irriterende når jeg så på fotball + spilte PS3 spill etc. Nå er jeg på min andre og denne er verre, med 10+ svakt/middels lyse striper på hele skjermen.

Det jeg lurer på da er om det er vits å prøve en ny en eller om basically alle har dette problemet? Og om du mener du ikke har problemet, ser du på mye fotball osv?

Elsker alt annet ved TV'en men siden jeg ser på såpass mye fotball osv så er dette uholdbart. Denne siste jeg fikk må byttes uansett da det merkes ofte på vanlig tv og film også.

Til slutt, finnes det noen alternativer som kommer i nærheten mtp bildekvalitet + pris? (42")

Takker for all hjelp

Dette problemet har vært diskutert mye på britiske avforums.com den siste tida, og Panasonic har besvart dette med at det skyldes produksjonsprosessen og derfor ikke noe som kan fikses. Alle skjermene skal visstnok ha dette i varierende grad, men som du selv påpeker er det mindre synlig på noen og derfor krever mer innsats for å se.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vi har en 50ST50 der det nevnte problem ikke er synlig i daglig bruk, trolig fordi den står i et lyst lokale. Men på visse sekvenser, så kan en skimte én stk. vertikal stripe til høyre. Jeg skjønner dog at vi kanskje har vært heldige i årets "lotteri", men det er særdeles dumt for Panasonic dette her, for 50-serien er ellers utrolig bra og ST50 nå koster under 9000 for en 50-tommer...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du liker LCD/Led, så er Sony sin HX853/855 bra. Om du er riktig uheldig, så kan du muligens oppleve noe lyslekkasje i hjørnene eller i kantene på denne skjermen, men dette er likevel en av de beste (om ikke den beste) Led-skjermen akkurat nå.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for all hjelp

Jeg har en ST50 50" som har et ganske jevnt panel. Det er et par stripper under raske panoreringer, men ikke noe å bry seg om. På spill ser jeg ingenting. I fjor hadde jeg både en GT30 og VT30. Begge hadde store problemer med dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har en ST50 50" som har et ganske jevnt panel. Det er et par stripper under raske panoreringer, men ikke noe å bry seg om. På spill ser jeg ingenting. I fjor hadde jeg både en GT30 og VT30. Begge hadde store problemer med dette.
    Hvorvidt det er noe å bry seg om avhenger jo av øyet som ser. Og i fotball som posteren nevnte, så er det jo mye raske panoreringer. Jeg vet enda ikke hvor stort problem dette faktisk ville vært for meg, for jeg har ikke sett skjermen men jeg mistenker at det ville irritert meg noe. Det at det i tillegg virker å være en del skjermer som har masse striper sånn som bildene viser gjør det også ganske lite tiltalende å vurdere en siden man ikke vet på forhånd om den er sånn eller ikke. Så... kanskje 60-serien!

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker og.
    Leverte nettopp inn min 65VT30 innenfor "30 dagers åpent kjøp" perioden, da jeg heller ville vente til 65ST50 kryper under 20 lapper.
    Nå når jeg leser, og ikke minst ser bilder av problemene nevnt over, begynner jeg jammen å lure på om jeg skal vente til en eventuell 60-serie kommer, og heller la min 50G30 gjøre jobben inntil videre.
    Klart jeg kan prøve med en 65ST50 fra f.eks. Expert, men det er et helv.... å transportere den opp i 2 etg.

Synd Panasonic at de ikke klarer å få orden på panelene sine.
    Slc har også anbefalt meg å sjekke ut Samsung sine paneler, noe jeg kommer til å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Slc har også anbefalt meg å sjekke ut Samsung sine paneler, noe jeg kommer til å gjøre.
    Og for ordens skyld før noen tar tak i det og kommer med hvor "latterlig" det er å sammenligne de skjermene, så vil jeg understreke at jeg også har informert om at Samsung-panelene har dårligere specs enn Panasonic sine, men det er noe med at svakhetene i dem er lettere å svelge likevel. (Og det er fremdeles veldig gode skjermer)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sensitive øyne og har valgt å beholde ST50. Samsung sin nye serie har jeg ikke tittet så nøye på, men sortnivået er langt bedre på Panasonic og det har ekstremt mye å si for hvordan bildet oppleves.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har sensitive øyne og har valgt å beholde ST50. Samsung sin nye serie har jeg ikke tittet så nøye på, men sortnivået er langt bedre på Panasonic og det har ekstremt mye å si for hvordan bildet oppleves.
    Jeg tror fortsatt Samsungene er lysere enn Panasonic-ene selv om de er mørkere enn 2011-modellene i år. Det totale kontrastnivået er minst like viktig, og i så måte føler jeg kanskje at det jevner seg ut litt mtp sortnivå.

Er som sagt helt enig i det du sier om at sortnivå er viktig, men ikke for enhver pris. Samsungen er ikke direkte dårlig selv om den ikke er like sort. Den banker fremdeles det aller meste av LED-alternativene.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til teknologispørsmålet er plasma fremdeles lysår foran lcd/led. Sistnevnte kan ikke produsere de samme fargene eller kontrastomfanget til en plasma. I tillegg er ikke lcd panelene særlig egnet for bevegelige bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar!

Jeg kommer til å vurdere LED/LCD TVer men da den første TV'en jeg prøvde var en LED Philips som hadde større problemer enn ST50 så gir det meg ikke veldig lyst til å prøve en ny en, men det største problemet er: Once you go Panasonic black you never go back.

I tillegg, jeg har veldig liten plass til TVen og jeg tror ikke jeg kan gå for noe større enn 42", noe som dessverre betyr veldig få plasma alternativer.

Akkurat nå så tror jeg det blir til at jeg prøver enda en ny ST50...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men det største problemet er: Once you go Panasonic black you never go back.
    Å joda! Det kan man helt fint gjøre. Etter tre Panasonic-er gav JEG opp i hvert fall :P Jeg har holdt et lite øye med hva folk synes om 50-serien, men tror nok D8005-en får stå i hvert fall frem til 60-serien kommer

Side 36 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •