Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At Panasonic-en er mer utsatt for IR er ikke akkurat noe ukjent. Cnet sin "accidental burn-in test" bekrefter jo også langt på vei dette. Det har også haglet med tilbakemeldinger på andre forum om årets Panasonic-er og de virker å være verre enn noen gang i år.

Desto mer provoserende at de ikke tar dette på alvor og fraskriver seg ansvar og dekker seg bak "går ikke på garanti". Sånn sett er vi veldig heldige og har i likhet med noen andre land en kjøpslov som gir oss veldig gode rettigheter, men dessverre vil jo dette være et tap butikkene tar og som sikkert ikke akkurat motiverer til å videreføre salg av plasma-skjermer.

Er det noen som har peiling på hva som kan ha gått så galt? Jeg kjenner folk med eldre plasmaskjermer som aldri ser tegn til IR.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Ja jeg lurer veldig på dette også. Det ser ut til at folk ikke tar hensyn til innkjøring av plasma. Jeg har hatt plasma i snart 10 år og aldrig hatt problem med dette .Min siste VT50 har jeg ikke sett til noe.
    Jeg har tatt hensyn, men muligens ikke nok. Er min første plasma, så er litt nytt for meg. Eneste problemet jeg har hatt er altså TV2 HD logoen etter en sending tour de france når tv´n var ca 70-80 timer gammel. Tenkte nok at med relativt hyppige reklamepauser så skulle det gå greit, men endte opp med en liten IR. Nesten borte nå, ikke synlig i vanlig bruk.

TV´n er nå kjørt snart 185 timer, og har ikke merket til noe ir på andre ting, men har som sagt vært forsiktig. Er på alle andre måter en fantastisk skjerm jeg koser meg godt med.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av highendelf
    Dette hørtes ikke bra ut. Har for få dager siden bestilt 55VT50Y og tenkte bruke den som spillskjerm til pc, samt film og tv-titting. Dere som har opplevd dette, har dere fulgt prosedyrer på VT50Y med forsiktige innstillinger i henhold til anbefalinger?
    Hvor finner du denne prosedyren?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Hvor finner du denne prosedyren?
    Det heter seg at man skal kjøre plasma-skjermer med minst mulig statisk innhold og litt redusert kontrast de første 200 timene. Det er ikke noe offisielt noe sted det jeg vet, men det er kjent at fosforcellene brenner mer intenst i begynnelsen av livssyklusen av panelet og derfor kan man lettere få IR eller innbrenning i denne perioden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det heter seg at man skal kjøre plasma-skjermer med minst mulig statisk innhold og litt redusert kontrast de første 200 timene. Det er ikke noe offisielt noe sted det jeg vet, men det er kjent at fosforcellene brenner mer intenst i begynnelsen av livssyklusen av panelet og derfor kan man lettere få IR eller innbrenning i denne perioden.
    Ja, det er noe tilsvarende dette jeg har lest også. Holde kontrast og lysstyrke svakere enn normalt, samt ikke statiske bilder over tid de første (mulig det var 200 timer ja). Jeg mener det også sto noe om dette i bruksanvisningen til min gamle Panasonic 42PV60. Fulgte disse råd og har aldri hatt antydning til innbrenning på den skjermen.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som Panasonic ikke blir noe jeg skal satse på i år ihvertfall etter å ha lest diverse forum...nå håper jeg Philips sin topp utgave flesker til å leverer varene i år.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... 17 dager til OL, må til og handle ny tv nå da om det skal bli mulig og Kalibrere den til OL er... nesten ferdig da :-/

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av highendelf
    Ja, det er noe tilsvarende dette jeg har lest også. Holde kontrast og lysstyrke svakere enn normalt, samt ikke statiske bilder over tid de første (mulig det var 200 timer ja). Jeg mener det også sto noe om dette i bruksanvisningen til min gamle Panasonic 42PV60. Fulgte disse råd og har aldri hatt antydning til innbrenning på den skjermen.
    Det er bare det at mange har fulgt disse "retningslinjene" nå, og likevel fått problemer. 2011-ene var også ganske utsatt, men det virker ikke å ha vært i nærheten av like ille på dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX cinema, rullefelt i reklamepausene og bruke nøtten innimellom har holdt min VT50 IR-fri de første 200 timene.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvalg av 3D briller til GT50 ???

Aktive... hva er best ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Utvalg av 3D briller til GT50 ???

Aktive... hva er best ?
    Hvis man først skulle ha 3D-briller, hadde det ikke vært like greit å gå for VT50 der de faktisk er inkludert? De er jo svindyre å kjøpe utenom om man skal ha originale (og jeg innbiller meg at Panasonics egne er best til bruk sammen med de skjermene her)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man først skulle ha 3D-briller, hadde det ikke vært like greit å gå for VT50 der de faktisk er inkludert? De er jo svindyre å kjøpe utenom om man skal ha originale (og jeg innbiller meg at Panasonics egne er best til bruk sammen med de skjermene her)

Koster lievel mindre for GT50" og kjøpe 1 brille utenom da.

Prisen er ca opp til 1.000 lappen for aktive 3D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster lievel mindre for GT50" og kjøpe 1 brille utenom da.

Prisen er ca opp til 1.000 lappen for aktive 3D
    Men du får jo med to med VT-en, og da er plutselig ikke prishoppet så veldig stort lenger i mine øyne. Sånn var det også i fjor. GT er en sånn fjasemodell midt i mellom ST og VT som virker overpriset i forhold til begge.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du får jo med to med VT-en, og da er plutselig ikke prishoppet så veldig stort lenger i mine øyne. Sånn var det også i fjor. GT er en sånn fjasemodell midt i mellom ST og VT som virker overpriset i forhold til begge.

Hadde ikke råd til noe VT da jeg ufrivillig måtte ut og jakte nytt kjøleskap i dag

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke råd til noe VT da jeg ufrivillig måtte ut og jakte nytt kjøleskap i dag
    Man står jo litt mellom barken og veden sånn sett, men jeg innbiller meg at ST-en ville vært mer valuta for pengene. Problemet kommer vel dersom du ønsker å kalibrere en dag. GT-en burde egentlig vært hivd ut av sortimentet (og jeg mener å huske at det var snakk om å gjøre det fra neste år). Enten det, eller i hvert fall shippes med én 3D-brille.

Lurer litt på hvorfor dette er annerledes i UK. Der tror jeg ikke det er uvanlig å finne både ST og GT med briller inkludert i prisen.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv Samsung-briller til Pana. De er billigst. 2-pakk koster under 400 kroner.

Alle 2012-brillene som er Bluetooth RF skal fungere på Panasonics 50-serie uansett produsent. (Usikker på hvorvidt UT50 også er omfattet.)

Panasonic sine er sikkert bedre. Men der er det bare 2012-modellene (TY-ER3D4XX) som fungerer. Fra 650 kroner.

Kjøp Pana sine til deg selv og Sammy sine til barn og gjester.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt teit spørsmål, men jeg får ikke koblet til 3D brillene mine til min ST50. Hvordan gjøres dette? Kobles de til av seg selv? Finner ikke noe på menyene..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation :-d

Sitat Opprinnelig postet av Rosenberg
    Litt teit spørsmål, men jeg får ikke koblet til 3D brillene mine til min ST50. Hvordan gjøres dette? Kobles de til av seg selv? Finner ikke noe på menyene..
    Bytte ut den E i nicket ditt en O så blir vi Trønderne fornøyd...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har utstyr og kan kalibrere st50 eller vet om noen som kan dette i Oslo og omegn? Er fattig student så kan ikke tilby så mye mer enn noen hundrelapper for jobben

Side 34 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •