Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Gt50 har samme kalibreringsmuligheter som VT50 ja minus auto cal fra Calman såvidt jeg har funnet ut etter å ha sjekket begge raskt i butikk. Det ER en del å hente på VT50 når den blir kalibrert også! Har kun kalibrert 1 stk 55VT50 sålangt men den hadde en del å gå på både på fargerom og gråskala+gamma. Har ikke kalibrert ST/GT50 enda så vet ikke hvordan de måler og hvordan de blir etter kalibrering.
    Har sjekket spectracal sine sider før jeg gikk inn for innkjøp av calman fremfor chromapute. Gt støtter Autocal.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Har sjekket spectracal sine sider før jeg gikk inn for innkjøp av calman fremfor chromapute. Gt støtter Autocal.

Oki, da lærte jeg noe nytt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører kanskje hjemme under prisjakt, men Elkjøp har "prispresser" dagstilbud på 55VT50 kr 18.995,- i dag søndag. Må vel sies å være en god pris!

Betalte selv 22.995 for 3 uker siden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ST er litt dårlig kalibrert ut av esken og VT50 godt kalibrert, så ville jeg sagt det motsatte. Har inntrykk av at man må inn i service meny for å få ST til VT50 lignende resultater. Det skjer ikke med de fleste.
    Nei, det er jeg ikke enig i. Selvfølgelig kan THX/ISF-modusene på VT50 være en fordel for noen, men ST50 trenger ikke være noen særlig dårligere enn VT50 ukalibrert i de andre modusene (Normal og Cinema).

Å betale nesten dobbel pris for VT50 vs. ST50 er det i alle fall ikke verdt. Det finnes jo fabrikkavvik på VT50 også og det er ikke nødvendig (eller å anbefale!) å gå inn i service-menyen på ST50. Jeg har gått inn i service-meyen på en del eldre Panasonic-skjermer, men det er ikke nødvendig når kalibreringsmulighetene er såpass brukbare som på ST50. Det er i alle tilfeller bedre muligheter i år enn noen ganger tidligere på denne "entry"-modellen.

Hvor har du lest at VT50 er bedre på 3D? Både Stephen Withers og Mark Hodgkinson fra avforums.com har gitt ST50 referansescore på 3D, samme som de ga VT50.
    Det finnes hos flere. Du kan f.eks. se på:

HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating

Men i og med at jeg bare har fått testet ST50, så har jeg ikke personlig fått sett på eventuelle forskjeller mellom skjermene på 3D.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noen dårlige erfaringer i fjor med både GT30 og VT30 endte jeg til slutt opp med årets ST50. Grunnen var primært at årets modeller ikke har vifter slik som fjorårets. Viftene lager som de fleste vet. Litt lyd. Noen plages. Andre ikke. Jeg befant med sterkt i første kategori. Fjorårets modeller hadde en del andre plager også som egentlig var sekundære. Grønnstikk blant annet...

GT og VT50 har jeg så vidt tittet på i butikken, men jeg så ingen grunn til å velge dem over ST modellen. Det blir litt som å kjøpe snobbefelger til min Skoda... Pent å se på, men HIMMEL!

Min forrige tv var en PX80. Den hadde befriende få kalibreringsmuligheter. Det gjorde at jeg kjapt stilte den inn slik at jeg kunne bruke den til å se på tv, spille og ikke minst se mange filmer. Det er fort å havne i justeringsland. Da blir man aldri fornøyd. I tillegg vil du plage vettet av både venner, kjærester og gud vet hvem andre. ST50 trenger ikke allverdens mekk for å fungere svært godt siden bildet er imponerende bra med kun noen få tastetrykk. Til prisen vil det være latterlig å gå for noe annet.

Da ville jeg heller slengt med en god BD spiller eller en brukbar surround på kjøpet.

Bare se her...
    Panasonic TX-P50ST50B/ TX-P50ST50 (ST50) Review

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Etter noen dårlige erfaringer i fjor med både GT30 og VT30 endte jeg til slutt opp med årets ST50. Grunnen var primært at årets modeller ikke har vifter slik som fjorårets. Viftene lager som de fleste vet. Litt lyd. Noen plages. Andre ikke. Jeg befant med sterkt i første kategori. Fjorårets modeller hadde en del andre plager også som egentlig var sekundære. Grønnstikk blant annet...

GT og VT50 har jeg så vidt tittet på i butikken, men jeg så ingen grunn til å velge dem over ST modellen. Det blir litt som å kjøpe snobbefelger til min Skoda... Pent å se på, men HIMMEL!

Min forrige tv var en PX80. Den hadde befriende få kalibreringsmuligheter. Det gjorde at jeg kjapt stilte den inn slik at jeg kunne bruke den til å se på tv, spille og ikke minst se mange filmer. Det er fort å havne i justeringsland. Da blir man aldri fornøyd. I tillegg vil du plage vettet av både venner, kjærester og gud vet hvem andre. ST50 trenger ikke allverdens mekk for å fungere svært godt siden bildet er imponerende bra med kun noen få tastetrykk. Til prisen vil det være latterlig å gå for noe annet.

Da ville jeg heller slengt med en god BD spiller eller en brukbar surround på kjøpet.

Bare se her...
    Panasonic TX-P50ST50B/ TX-P50ST50 (ST50) Review
    Hvordan syntes du bildet på ST50 vs PX80? Vurderer å oppgradere min 42px80.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Hvordan syntes du bildet på ST50 vs PX80? Vurderer å oppgradere min 42px80.
    Bildekvaliteten på ST50 er så bra at det er verd å bytte ut PX80. Når det er sagt er PX80 fremdeles en liten rakker. Særlig i forhold til nyere LCD skjermer. En viktig ting med ST50 er det oppgraderte sortnivået som skaper langt mer dybdefølelse enn PX80. Skal du sjekke dette ut i praksis ta en titt på filmen Sunshine regissert av Danny Boyle. Et annet viktig poeng er at bildet på PX80 er litt kornete. Noe som viser seg best på HD materiale.

ST50 har et klarere og renere bilde uten at du mister filmdynamikken. Forutsatt at du setter IFC til minimum. Skrur du denne opp blir det hele fryktelig tragisk. Farger som rødt og grønt er mer «riktige» på ST50. På PX80 kan særlig rødt sprenge litt... Orange også...

Når Gandalf ankommer The Shire i Fellowship of the Ring skaper ST50 virkelig en følelse av å være der. Fargene er naturlige.

ST50 er imponerende bra på vanlige DVD-er. Noe PX80 er, men ST er hakket vassere her også.

Når det er sagt snakker jeg ikke om kvantesprang, men en god oppjustering.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott, takk for godt svar Da får vi se utover høsten om det ikke blir en TX-P50ST50Y

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Jeg mener bestemt du bør ta deg råd til ST50. Det er i år en killer som er så nære toppmodellene til Panasonic at du knapt ville trodd det du så side om side. 11K for den bildekvaliteten ST50 har, er et bargain!
    ...og plutselig stod det ein ST50Y i stua mi Fekk ein god avtale med Expert, så då var ikkje den saka vanskelig! Takker for godt tips jfinneru

Panasonic 2012 plasma-tv'er.-p1010757-medium-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    ...og plutselig stod det ein ST50Y i stua mi Fekk ein god avtale med Expert, så då var ikkje den saka vanskelig! Takker for godt tips jfinneru
    Gratulerer med ny TV!

Ser du koser deg med Tour de France, og vil komme med en bitte liten advarsel.. Har selv 55VT50 , og fant ut at den ikke er veldig glad i den TV2 HD logoen. Resultat etter èn hel sending var en IR etter logoen som viser seg å være vanskelig å bli kvitt.. hadde kanskje 50-60 timer brukstid før dette, men var nok litt uforsiktig. Etter en god del timer med "rullefelt" og andre full-skjerm-programmer, så er den enda svakt svakt synlig på enkelte slides (grønn, hvit, grå). Er vel egentlig borte, men jeg "vet" at den er der, så det irriterer meg litt.

Ble faktisk så irritert at jeg sendte mail til kanalsjefen i TV2 og klaget, og fikk svar. Ser ut til at det muligens blir en ny logo-løsning i løpet av høsten

Så mitt tips er å kjøre "zoom 1" eller hvertfall passe på å ikke se for lenge på TV2 HD uten og enten bytte litt kanal innimellom, eller endre litt på aspecten.. Ellers kos deg med ny TV!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat samme problem her. Trodde tiden med innbrenning på plasma-tv'er var over? Utrolig skuffet over at jeg har fått varige merker av Eurosport HD & TV2 HD logoene på min nye 55ST50. Jeg tegnet ekstra "idiot"-forsikring hos HIFI-klubben (1.300 kr/5år). Dekker den slike skader?

Fikk tv'en i hus 27.juni og har kjørt forsiktig med spakene ("cinema"-bildemodus) og hyppige kanalbytter (max 2 timer på samme kanal) den første drøye uka (ca 100 timer). De 2 siste dagene har jeg sett veldig mye Tour de France (dagtid, ca 6 timer) og Eurosport på kveldene (ca 5-6 timer). Og innbrenningen av begge logoene er nå altså et faktum.

Hva kan jeg gjøre selv for å få bort innbrenningen, eller er den permanent allerede?

Hilsen frustrert og skuffet eier av min første Panasonic plasma tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Colombus:

Kjøre på med rullefelt en god del timer, og håp at den fader så godt som bort..

(menu - bilde - avanserte innstillinger - rullefelt)

Setter den selv på før jeg tar kveld hver natt nå, tv´n stilt på auto off etter 4 timer.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres dessverre ut til at IR og innbrenning fortsatt er problematisk på de nye modellene til Panasonic. Jeg har hatt planer om å kjøpe en ST50 til kjellerstuen, men jeg kjenner at jeg vegrer meg litt etter alle disse tilbakemeldingene.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De TV2 HD logoene er sterke. Hadde samme problem med min VT30 i fjor. Jeg var forsiktig til å begynne med. Brukte lave verdier på lys og kontrast og zoomet inn slik at logoer ikke var synlig i bilde. Alikevel fikk jeg problemer da jeg begynte å bruke skjermen som normalt. Etter en helg med Premier League HD, så hang logoen igjen i mange dager. Jeg brukte forøvrig etterhvert denne:
    Plasma HDTV Burn-In Clip - YouTube

Nå vet ikke jeg hvordan 50-serien er, men jeg tror ikke jeg kunne ha brukt min VT30 til spilling i mange timer. Ting henger utrolig lett igjen og tar ofte litt tid før det forsvinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes ikke bra ut. Har for få dager siden bestilt 55VT50Y og tenkte bruke den som spillskjerm til pc, samt film og tv-titting. Dere som har opplevd dette, har dere fulgt prosedyrer på VT50Y med forsiktige innstillinger i henhold til anbefalinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig varierende tilbakemeldinger på nett angående ir, må jeg si. Noen spiller flere timer uten problemer, andre sliter mye med dette. Mistenker det kan ha noe med innstillingene å gjøre. Er det ikke sånn at thx modusene har pixel orb avslått by default? Kombinert med høyt lysutbytte, spesielt i thx dagmodus er det en sikker oppskrift på trøbbel. I teorien iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Er det ikke sånn at thx modusene har pixel orb avslått by default? Kombinert med høyt lysutbytte, spesielt i thx dagmodus er det en sikker oppskrift på trøbbel. I teorien iallefall.
    Pixelorbiter er på "auto" i THX modus og kan ikke justeres. Men har mine tvil på hvor effektiv den er på TV2-logoen, da den jo er en stor og kvadratisk.

Jeg føler selv at jeg har vært forsiktig, og TV2 HD logoen er det enste jeg har hatt problemer med. IR på min VT50 er ikke synlig vet vanlig tv-titting, kun på enkelte slides. Men den var synlig, helt til jeg kjørte mange timer med vask/fullskjerm tv. Har også kun brukt THX Cinema, ikke turt og bruke Bright Room. Også laget en megen modus med redusert lysstyrke og kontrast.

Ved spilling har jeg ikke merket noen problemer, har spilt Modern Warfare 3 multiplayer i timesvis, uten IR. Men har vært obs på å ikke forlate skjermen i menyen i lengre tid så klart.. Under aktiv spilling virker det ikke som noe problem. Meget lite stillestående grafikk da. Spilt en del FIFA også uten problem.

Har et par dager igjen av min 30-dagers returrett til Elkjøp, men føler vel egentlig at det er mer trøbbel enn jeg gidder.. Er som sagt ikke synlig ved vanlig bruk, og føler at om jeg bare tar hensyn i X antall timer til, så bil problemet gradvis bli mindre og mindre. Men i starten er det absolutt ett reelt problem!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er egentlig litt merkelig at produsentene ikke har klart å eliminere detet fenomenet enda. Jeg har en Kuro 5090 hjemme, og på den har det aldri vært et tema, selv om den har stått med stillbilde i timevis.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips Kjeks1! Nå står ST50'en og ruller og går på "rullefelt" her.

Utrolig kjedelig å slite med dette. Min første plasma og mye penger ble brukt. Overraskende at dette har blitt et såpass stort problem for meg. Var veldig forsiktig første 100 timene. Problemet oppstod da jeg så mye tv på dagtid i "normal"-bildemodus og på samme kanal i 5-6 timer søndag og mandag. Da var tv'en mellom 100 og 150 timer gammel.

Jeg er sportsidiot og valgte plasma i stor grad pga sportsendinger. Men hvis jeg ikke kan sitte å se på PGA-golf, OL i London, Premier League fotball etc i timesvis på samme kanal er jo veldig mye av poenget med plasma borte.

Når det gjelder bildekvaliteten på ST50 er jeg veldig fornøyd. Nydelige farger og realistiske bilder. Silkemyke panoreringer men likevel skarpe bilder. Lyden tar jeg fra "optisk ut" via en DAC til en stereoforsterker. Fungerer supert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av highendelf
    Dette hørtes ikke bra ut. Har for få dager siden bestilt 55VT50Y og tenkte bruke den som spillskjerm til pc, samt film og tv-titting. Dere som har opplevd dette, har dere fulgt prosedyrer på VT50Y med forsiktige innstillinger i henhold til anbefalinger?
    Ja jeg lurer veldig på dette også. Det ser ut til at folk ikke tar hensyn til innkjøring av plasma. Jeg har hatt plasma i snart 10 år og aldrig hatt problem med dette .Min siste VT50 har jeg ikke sett til noe.

Side 33 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •