Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 2052
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Har solgt min 42" S10 Panasonic no, og har vel eigentleg prikka meg ut denne:
    Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/Plasma TV/37-50"/PANASONIC TXP50XT50Y 50" PLASMA TV.

Er det eit godt valg for 8k? Det står så lite om akkurat denne modellen her inne i tråden at eg blir skeptisk.

Eg er avhengig av å handle enten på Expert, Elkjøp eller Lefdal sidan vi bor i Ålesund, og frakt gjerne blir ganske kostbart ellers.
    Har dere ikke en hi-fi klubben butikk i nærheten? De selger ST50 som er modellen du bør se på. ST50 finner du ikke på elkjøp.
    Det er lett å glemme hi-fi klubben, men de er like billige som elkjøp på tver.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde faktisk gløymt av dei dedikerte sjappene, og der har vi jo både Hifiklubben og Soundgarden. Nærmast kom Hifiklubben med ein ST50Y til 11k, men det er fortsatt 3k meir enn eg hadde satt som maksgrense Eg starta jo tross alt med å kike på ein samsung 51" til 5k.

Audiomur: Eg hadde som sagt ein S10 frå før av som eg var strålande fornøgd med, så med mindre denne(XT50) har eit dårligare panel enn S10, så blir det nok muligens kjøp

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener bestemt du bør ta deg råd til ST50. Det er i år en killer som er så nære toppmodellene til Panasonic at du knapt ville trodd det du så side om side. 11K for den bildekvaliteten ST50 har, er et bargain!
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk TX-P50X50E i hus for noen dager siden, tror den har samme panel som TX-P50XT50Y. Begge disse har i hvert fall "Tough Panel" som Panasonic kaller det. Bildet er helt ok, men gjennskinnet fra skjermen syns jeg er i overkant mye i forhold til hva jeg er vant til med TH-42PX80E.
    Det var kanskje litt dumt at du ikke sjekket her på forumet først. Vi har tidligere advart mot gjenskinnet på denne modellen.

Som det skrives ovenfor, så er modellen Panasonic ST50 som gjelder i år. Å velge en modell under for å spare et par tusenlapper, er egentlig å spare seg til fant...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt dumt ja, men ga ikke mer enn 3500,- for det. Hadde jeg på forhånd visst at den varianten var såpass "blank i pelsen" hadde jeg nok ikke kjøpt det, selv til den prisen.

Kan jo bli ett greit soveroms-tv da..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt dumt ja, men ga ikke mer enn 3500,- for det. Hadde jeg på forhånd visst at den varianten var såpass "blank i pelsen" hadde jeg nok ikke kjøpt det, selv til den prisen.
    OK. Men det var jo uansett vanvittig billig. Får håpe du kan bruke den likevel når høstmørket etter hvert senker seg.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger raskt svar og har ikke tid til å lese gjennom tråden. Noe grunn til å ikke velge 55VT50 fremfor 55ST50 hvis pris ikke er avgjørende?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Trenger raskt svar og har ikke tid til å lese gjennom tråden. Noe grunn til å ikke velge 55VT50 fremfor 55ST50 hvis pris ikke er avgjørende?
    ST50 leverer lysere bilde og er vifteløs, det er ikke VT50. Det er vel det eneste som er bedre med ST50 i mine øyne.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om jeg skal få min neste ST50 proffkalibrert når jeg flytter til ny leilighet, men er det kun de enkle standard justeringsmulighetene som vil bli benyttet eller går kalibratører inn i servicemodus for justere bildet?

Har noen kalibratører å anbefale her i Oslo?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    ST50 leverer lysere bilde og er vifteløs, det er ikke VT50. Det er vel det eneste som er bedre med ST50 i mine øyne.
    En kamerat som skulle kjøpe en 55". Anbefalte han ST50, men så hadde Elkjøp nå plutselig VT50 til 19k (tilbud frem til midnatt). Og når den også har med 3D briller, så var ikke prisforskjellen stor. Hadde fått meg med dette med lysutbytte, men kjente ikke til at ST50 var vifteløs. Slik jeg tolket det, så trenger ST50 proffkalibrering før den leverer nærmest tilsvarende bildekvalitet som VT50. Og proffkalibrering blir aldri aktuelt for han. I tillegg har VT50 penere design og noe mer stæsj. Problemer/feil er vel for tidlig å si noe om på dette tidspunktet.

Uansett ble det en VT50 på han før svaret kom her. Får bruke 14 dagers angrefrist hvis han ikke blir fornøyd.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT50 har vel bedre kalibreringsmuligheter, og i tillegg støtte for auto-kalibrering via Calman. Det betyr kanskje ikke så mye for de fleste, men er i alle fall nok til at jeg går for VT50 fremfor ST50
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte jo litt på denne 55vt50 kontra sony led 55hx855 som var på tilbud....

Men pga at jeg sitter litt i vinkel på tv'en, bedre lyd i vt og briller med på vt, og at vt nå er på tilbud hos elkjøp, så er nok ikke valget så vanskelig....
    Da går jeg nok for 55vt50, men da begynner jeg seff og tenke på 65vt50 hehe...

god helg folkens :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    Lurte jo litt på denne 55vt50 kontra sony led 55hx855 som var på tilbud....

Men pga at jeg sitter litt i vinkel på tv'en, bedre lyd i vt og briller med på vt, og at vt nå er på tilbud hos elkjøp, så er nok ikke valget så vanskelig....
    Da går jeg nok for 55vt50, men da begynner jeg seff og tenke på 65vt50 hehe...

god helg folkens :-)
    Har ikke sett Sony 55hxx855, men har til gode å se en LCD/LED som klarer å levere naturtro bilder. Det ser så kunstig ut med dårlig dybde. Når de i tillegg sliter litt med crosstalk til 3D og bilde flyter ut når man sitter på siden, så skjønner jeg ikke at skribenter kan gi disse skjermene toppkarakterer. Det kan virker som de gir karakter adskilt som LCD/LED og det er IMO misvisende.
    Det er en stund siden vi har hatt blindtest av skjermer, men jeg tror fortsatt rimelige plasmaer ville ha kommet bedre ut enn dyre LCD/LED skjermer slik som de har gjort tidligere.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er nok sony sine noen av de bedre led tv'ene, men det hadde vært en veldig interessant test, "billige" plasmaer feks ST serien, mot samsung sin toppmodell i led serien mtp kun bildekvalitet....

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk enda en forskjell som kan være viktig for noen: VT50 er noe bedre på 3D enn ST50. På toppmodellen følger det i tillegg med briller.

Jeg ville nok heller anbefalt ST50 til de som vil ha en glimrende 2D-skjerm og som kanskje ikke vil legge noe særlig mer penger i kalibrering enn det de kan gjøre selv.

De som bestiller profesjonell hjelp til kalibrering av sin skjerm, bør nok tenke på VT50 som har flere justeringsmuligheter.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Jeg ville nok heller anbefalt ST50 til de som vil ha en glimrende 2D-skjerm og som kanskje ikke vil legge noe særlig mer penger i kalibrering enn det de kan gjøre selv.

De som bestiller profesjonell hjelp til kalibrering av sin skjerm, bør nok tenke på VT50 som har flere justeringsmuligheter.
    Hvis ST er litt dårlig kalibrert ut av esken og VT50 godt kalibrert, så ville jeg sagt det motsatte. Har inntrykk av at man må inn i service meny for å få ST til VT50 lignende resultater. Det skjer ikke med de fleste.
    Selv om det sikkert er mer å hente på VT50, så virker den bedre kalibrert med kun standardvalg som farge, lysstyrke og kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med valget mellom VT50 og Sony hx855. Glad i film, pc-spill (rpg) og ser litt tv-programmer. Har plasma i dag, Pana PV60 fra ca 2005, 42 tommer.

Ikke fått noe innbrenning på den, men vil ha større skjerm og den er ikke blitt brukt til spill pga ikke full hd.

Litt redd for innbrenning hvis mye spilling. Bare tull, eller bør jeg gå for lcd?

Skeptisk til clouding og dårlige nyanser i mørke scener i spill på lcd ( i mørke huler og nattscener der slikt er viktig).

Stua er ikke for lys, og bruker tv mest på kvelden. Tv skal henge på veggen. Liker designet på VT50 og Samsung sine skjermer, samt nevnte Sony. Hvilket tv bør jeg velge?

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er faktisk enda en forskjell som kan være viktig for noen: VT50 er noe bedre på 3D enn ST50. På toppmodellen følger det i tillegg med briller.

Hvor har du lest at VT50 er bedre på 3D? Både Stephen Withers og Mark Hodgkinson fra avforums.com har gitt ST50 referansescore på 3D, samme som de ga VT50.
    Man kan bruke Samsungs 2012 briller om man ikke vil bruke mye penger på 3Dbriller. De er ikke like behagelige som Panasonic og er åpne på sidene, men jeg kan ikke se forskjell på bildet. Jeg har 1 Panasonic brille for meg selv, og 4 stk Samsung for gjester.

Som orso sier, ST50 har potensiale til å bli nesten like bra som VT50 etter kalibrering, VT50 blir ikke mye bedre av kalibrering, det er så vidt merkbart ifølge flere flere tester.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke gt50 samme kalibreringsmuligheter som vt? Opptil 50 tommer selvsagt. Gt lages ikke større. Den støtter også 4:4:4 og er vifteløs. Eneste forskjellen opp til vt ser ut til å være filteret. St ser ut til å være mindre plaget av sharpening eller hva det nå heter ved pc bruk enn de dyrere modellene. Hadde det ikke vært for det hadde jeg gått for 50" gt50. Blir et vanskelig valg til høsten.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gt50 har samme kalibreringsmuligheter som VT50 ja minus auto cal fra Calman såvidt jeg har funnet ut etter å ha sjekket begge raskt i butikk. Det ER en del å hente på VT50 når den blir kalibrert også! Har kun kalibrert 1 stk 55VT50 sålangt men den hadde en del å gå på både på fargerom og gråskala+gamma. Har ikke kalibrert ST/GT50 enda så vet ikke hvordan de måler og hvordan de blir etter kalibrering.

Side 32 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •