Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 103 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 2052
    Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg reklamert på min ST50, leverer den i starten av Juli og håper på et feilfritt eksemplar i retur.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var galt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn som jeg forstod det, hovedsaklig at det var litt tendenser til magenta-skjær på deler av skjermen. Det er ganske bedritent å se at denne defekten ikke er utradert fra årets modeller heller. Jeg håper posteren får tilbake et eksemplar fritt for dette og holder oss oppdatert.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Magneta-skjær indeed, 20cm bred stripe langs høyre side av panelet. Jeg tror også det er noe galt med sortnivået mitt, det er mer mørkegrått enn sort. De første timene så det bra ut, men nå er det ikke mye bedre enn min gamle budsjett LCD. Når jeg har fått erstatning i hus kommer oppdatering.

Svart bakgrunn i et mørkt rom:
    Vedlegg 93140

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Magneta-skjær indeed, 20cm bred stripe langs høyre side av panelet. Jeg tror også det er noe galt med sortnivået mitt, det er mer mørkegrått enn sort. De første timene så det bra ut, men nå er det ikke mye bedre enn min gamle budsjett LCD. Når jeg har fått erstatning i hus kommer oppdatering.
    Bildet ditt viser ikke noe som ser unormalt ut. Kan du bare ha blitt vant med det nye sortnivået? Når man først ser det så virker det alltid mørkere enn det er i realiteten. Har du også byttet fra en av de andre modusene til Professional-modene siden du fikk den? Det er vel påpekt av noen at sortnivået reduseres litt i Pro-modene sammenlignet med de andre. Vet ikke om noen faktisk har målt forskjellen enda.

Jeg hadde en diskusjon med Panasonic om dette i fjor da jeg hadde sendt dem bilde av en helt hvit skjerm. Det var magenta på sidene og grønt i midten. Teknikerens svar: "Det er umulig å få en helt hvit skjerm på disse tv-ene, jeg synes faktisk tv-en din ser veldig bra ut!"

Og dette var altså ikke førstelinjesupporten, men en fyr i Panasonic i Sverige som virket å ha det tekniske ansvaret for Skandinavia. Til og med folka som kom og henta tv-en min første gangen påpekte at det var altfor mye magenta i den på sidene, og det var ikke en gang det jeg skulle ha dem til å se på :P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på VT50 på Elkjøp i går. Var dårlig signal, så jeg er usikker på hva mitt funn skyldes. Så på fotball, altså lyse/hvite drakter på grønn bakgrunn, kjappe panoreringer. Slo av interpoleringen. Så at konturene til draktene (kontrastrike områder) ble "brutt" opp slik at det var en lys smørje rundt hver enkelt spiller ved panorering. Doble konturer kan man vel kalle det? Så ikke samme problemer på LED'en ved siden av. Er dette 50 Hz bugen? Antar at flere ser på EM og vanlig TV på sine flunkende nye skjermer, opplever dere det samme? Skal aldri dømme en TV etter hva man ser i butikk, men må innrømme at jeg ble skuffet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Kikket litt på VT50 på Elkjøp i går. Var dårlig signal, så jeg er usikker på hva mitt funn skyldes. Så på fotball, altså lyse/hvite drakter på grønn bakgrunn, kjappe panoreringer. Slo av interpoleringen. Så at konturene til draktene (kontrastrike områder) ble "brutt" opp slik at det var en lys smørje rundt hver enkelt spiller ved panorering. Doble konturer kan man vel kalle det? Så ikke samme problemer på LED'en ved siden av. Er dette 50 Hz bugen? Antar at flere ser på EM og vanlig TV på sine flunkende nye skjermer, opplever dere det samme? Skal aldri dømme en TV etter hva man ser i butikk, men må innrømme at jeg ble skuffet.
    Ja, det er det de kaller "false contouring", og er vel såvidt jeg har skjønt relatert til 50Hz-bugen. Noen ser ikke dette, mens andre synes det er et kjempeproblem. Så har du også de som ser det men ikke ser på det som noen big deal

Jeg tilhører den siste gruppen der.. jeg så det på både S20-en og VT30-en, men synes det var ubetydelig. Hadde jeg sett fotball, så kanskje... :P (det er typisk der dette problemet er størst)

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som hadde tenkt til å oppgradere min TH-42px80, men virker jo som det bare er problemer med disse nye skjermene, eller er det mye forskjell kontra min gamle tv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Jeg som hadde tenkt til å oppgradere min TH-42px80, men virker jo som det bare er problemer med disse nye skjermene, eller er det mye forskjell kontra min gamle tv?
    Du må nesten bare forsøke og vurdere ut fra det. Med andre ord, ikke kvitt deg med PX80-en før du har fått testet ut en av de nye litt

Du finner folk på forumer rundtforbi som vil mene at PX80-en er bedre enn NeoPlasma-modellene (PX80 var vel den siste før de kom) selv om den ikke er fullhd. Samtidig vil det finnes mange som mener det motsatte. Så det er ikke så mye annet å gjøre enn å prøve ut selv...

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med andre ord, har det ikke skjedd store underverker med bildet fra min PX80 Men er jo som du sier, en må jo bare teste, men det er kanskje bedre å vente noen år så lenge man fortsatt er fornøyd med tvn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slc, trodde false contouring hadde noe med posterisering i ansikter o.l. å gjøre. Dette lignet mer på LCD etterslep, konturene rundt fotballdraktene var rett og slett doble. Som sagt, dette var crappy signal i en butikk, men allikevel. Fint hvis noen eiere kan belyse dette!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slc, trodde false contouring hadde noe med posterisering i ansikter o.l. å gjøre. Dette lignet mer på LCD etterslep, konturene rundt fotballdraktene var rett og slett doble. Som sagt, dette var crappy signal i en butikk, men allikevel. Fint hvis noen eiere kan belyse dette!
    Det var sånn på både 30 og 20-serien, så jeg tviler på at det er endret på 50-serien. Det fremstår som en gulgrønn skygge langs objektene som henger litt etter, sant?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra GT50 review på avforums: Under certain circumstances, some may notice the edges of objects breaking up and multiplying under panning.
    Kanskje var det dette jeg så, svært tydelig. Var ikke gulgrønt som jeg husker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra GT50 review på avforums: Under certain circumstances, some may notice the edges of objects breaking up and multiplying under panning.
    Kanskje var det dette jeg så, svært tydelig. Var ikke gulgrønt som jeg husker.
    OK, usikker på om det er samme fenomen. Har enda ikke sett noen av 50-ene live. Men jeg vet at alle foregående modeller har vært plaget med det som kan minne om etterslep. Det er derfor litt bortkastet å spørre andre om erfaringer på dette, for noen ser det rett og slett ikke.

På samme måte som Panasonic-skjermene også flimrer ganske mye spesielt på lyse bilder. Mange som ikke ser dette også, men det ER der. Make no mistake about it (Hvordan noen ikke kan se det er for meg en gåte, for det er veldig fremtredende)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snublet for øvrig over denne her angående "bandingen" jeg har nevnt. Nå har det ikke vært noen klager på det her så jeg antar at det er forholdsvis ubetydelig, men sånn kjekt å vite likevel... her er Panasonics (ikke uventede) "forklaring".

AVForums.com - View Single Post - Panasonic 2012 Banding issue(For now DSEB not banding)

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, ett hypotetisk spørsmål, uten og lage prisdiskusjon ut av det...

Skal ha ny tv, og valget har falt ned på Pana plasma, da jeg er mest opptatt av bra tv- bilde og ikke så mye gadgets....

Hadde i utg punktet bestemt meg for 55" vt..., men st modellen leverer omtrent ett like godt bilde, og 50" er merkbart billigere...

Så, hvor stor forskjell er det egent på 55" og 50", hadde 60" før og syntes egent det ble litt stort til tv-titting, mens litt lite til film :-)

Og hvor stor forskjell er det på standard tv-bilde på vt og st...

55vt får du nå til 22 tu, mens 50st får du til 11 tu, har jo penger, men det er jo ikke noen vits og kaste dem ut av vinduet heller da......

Bare noen tanker altså....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    Okay, ett hypotetisk spørsmål, uten og lage prisdiskusjon ut av det...

Skal ha ny tv, og valget har falt ned på Pana plasma, da jeg er mest opptatt av bra tv- bilde og ikke så mye gadgets....

Hadde i utg punktet bestemt meg for 55" vt..., men st modellen leverer omtrent ett like godt bilde, og 50" er merkbart billigere...

Så, hvor stor forskjell er det egent på 55" og 50", hadde 60" før og syntes egent det ble litt stort til tv-titting, mens litt lite til film :-)

Og hvor stor forskjell er det på standard tv-bilde på vt og st...

55vt får du nå til 22 tu, mens 50st får du til 11 tu, har jo penger, men det er jo ikke noen vits og kaste dem ut av vinduet heller da......

Bare noen tanker altså....
    Må aldri gå ned på størrelse. Du kommer til å angre som en hund etterpå!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er den nye Panasonic UT50 serien iforhold til Fjorårets Panasonic G30 serie ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er den nye Panasonic UT50 serien iforhold til Fjorårets Panasonic G30 serie ?
    Bildeprosessoren er kanskje vel så god på UT50 som G30. Men på refleksjoner er forholdet helt motsatt: G30 er overlegen UT50 med sitt antirefleksbelegg. Der fremstår UT50 nesten som et speil i dagslys (Panasonic har kuttet kostnadene på skjermen ved å fjerne anti-refleksbelegget).

Side 30 av 103 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •