Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 103 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 2052
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Da har det også kommet uttalelser (riktignok internt fra Panasonic) om at 2012-panelene skal ha et filter som ikke gjør skjermene så mørk, generelt bedre lysutbytte og bildet skal angivelig være klarere enn noensinne.
    Da blir det spennende å se hva dette filteret gjør med sortnivået. Hvis filteret slipper igjennom mere lys enn tidligere og ikke gjør skjermen like mørk, høres det ut som sortnivået også vil lide..
    Men de har kanskje kommet opp med en ny teknikk som gir mindre lys fra avslåtte celler? En liten revolusjon, kanskje?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at sortnivået blir dårligere. Panasonic har hatt stort fokus på dette de siste årene. Spørsmålet er om de har fikset alle de andre problemene fra 2011. NeoPDP har på mange måter vært skuffende. Skulle de ha ordnet opp skal jeg ut å handle... Hvis ikke er det fristende å teste ut den kommende led toppmodellen til Samsung, men igjen handler det like mye om de også har fikset opp i møkka si. Om tv er paddeflat, smart eller kan fly driter jeg så uendelig langt i. Jeg vil ha en tv med et skikkelig bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er mer bekymringsfullt at de aldri klarte å komme med noen god forklaring på hva som forårsaket 2011-modellenes tilsynelatende tilfeldige grønne flekker på panelene og lurer derfor på om de har foretatt seg noe som helst med det.

Jeg ser de har publisert noen detaljer rundt den nye teknologien sin, som de til tross for å ha ditchet NeoPlasma-teknologien har gitt neste panel et navn i samme familien :P

Også negativt at de også dette året kjører med et design som krever vifter. Mener å huske at det var fire vifter i årets modeller også, og disse lager jo noe støy. Hvordan blir egentlig disse viftene når de blir eldre?

Ryktene sier noe om sortnivå på rundt halvparten av i fjor, så dersom det er noe hold i ryktene kan vi vel forvente rundt 0,01cd/m2 i år?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på erfaringene med 2011 modellene, så vil jo også ta tid før vi vet noe sikkert etter at de nye er kommet på markedet. Man har jo sett at man overhodet ikke kan stole på mange tester og at man må vente til brukere har hatt de en god stund. Høsten 2012?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Basert på erfaringene med 2011 modellene, så vil jo også ta tid før vi vet noe sikkert etter at de nye er kommet på markedet. Man har jo sett at man overhodet ikke kan stole på mange tester og at man må vente til brukere har hatt de en god stund. Høsten 2012?
    Nei, tester stoler jeg ikke veldig mye på lenger, føler jeg. Det er ganske utrolig at tv-en jeg endte med å bytte til er så undervurdert også. Den hadde utvilsomt fortjent mer spalteplass enn hva den har fått. Dersom vi ser bort i fra denne evinnelige paneldefekten, så vil jeg påstå at D8005 og VT30 scorer relativt likt, men de har forskjellige sterke og svake sider.

Objektivt sett synes jeg fremdeles fargene er bedre på D8005-en, og jeg tror det skyldes den ekstra lysstyrken som jeg savnet i VT30. Men savner jo sortnivået... om jeg nå bare kunne fått dem begge, men det kan kanskje virke som om det kommer med VT50. Så kanskje en VT60 i slutten av dens syklus er aktuelt (Det er bekreftet at Panasonic kommer med plasma-modeller i 2013 også)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testene på GT og VT30 har stort sett vært ekstremt gode. Dessverre. Ofte er det påfallende hvordan kritikkere tar opp fjorårets svakheter i stedet for å ta de som er. Er det slik at Panasonic har funnet opp noe helt nytt? At dette ikke er NeoPDP modeller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har tydeligvis beholdt NeoPlasma-navnet men lagt på en 2500 Black eller noe slikt på det, men teknologien er ny.

De har funnet en annen måte å drive panelet på som skal gi både bedre lysstyrke og, på papiret, bedre sortnivå. Han som står bak designet på disse tv-ene er aktiv på hdj og har uttalt helt ærlig at han ikke vet hvordan prestasjonen på disse blir men håper at de vil prestere bedre enn fjorårets modeller og at de på papiret allerede gjør det.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg undres om det blir mindre retention problemer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finner vi ikke ut før de kommer i salg, tenker jeg. Han er spurt om det ville bli noen endring med retention med ny kontra gammel teknologi, men han visste ikke. Men det er rart det skal være så vekslende.. det er jo mange som ikke opplever noe særlig retention i det hele tatt, mens andre har fått det ganske fort og ikke blir kvitt det. På den siste jeg hadde innom så vil jeg anse det som litt halv-seig retention, men hvordan det ville utviklet seg over tid vet jeg jo ikke.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Testene på GT og VT30 har stort sett vært ekstremt gode. Dessverre. Ofte er det påfallende hvordan kritikkere tar opp fjorårets svakheter i stedet for å ta de som er. Er det slik at Panasonic har funnet opp noe helt nytt? At dette ikke er NeoPDP modeller?
    En grunn til dette kan jo være at det er håndplukkede TVer som sendes ut til journalistene / fagfolket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel litt spekulasjon også, men nettopp av sånne årsaker burde det jo skrives tester på tv-er kjøpt tilfeldig i butikk.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    En grunn til dette kan jo være at det er håndplukkede TVer som sendes ut til journalistene / fagfolket.
    At det er håndplukkede modeller stemmer ikke. 65 tommeren jeg hadde inne sist ble bestilt fra det vanlige hovedlageret til Panasonic i Europa. Det var en helt vanlig til salgs modell.

Så forresten VT50 i dag. klart bedre sortnivå enn VT30 og høyere lysstyrke. Mye av bildeprosesseringen er hentet fra VX300. Den har betydelig flere graderinger å by på så. Bildet så meget bra ut. Litt skuffet over at den foreløpig ikke kommer i større modeller en 65 tommer. Sharp kliner for eksempel til med 70 og 80 tommer.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The six VIERA Plasma series, VT50, GT50, ST50, UT50, XT50, U50, feature self illuminating panels with ultimate black levels, NeoPlasma technologies(VT/GT/ST) providing a black filter with a higher efficiency panel that generates the best balance of black and white under brighter environments. The new Louver filter and new high performance panel result in improved external light shading, improved clarity and improved light transmittance. The 2012 models employ the NeoPlasma Black 2500 (VT/GT/ST/UT), a 6,220,800 pixel cells FULL local dimming, 24,576 steps of gradation technology (VT/GT) (previously only available in professional monitors), a new custom driver LSI and a fast switching phosphor panel on all of Panasonic's 1080p 3D models

Read more here: Panasonic's 2012 Smart VIERA Plasma HDTV Model Line-Up Builds Upon Its Award Winning Tradition - PR Newswire - sacbee.com
    Morsomt at man nå bruker digital-kamera-terminologi for å beskrive antall piksel ("6,220,800 pixel cells" - 6 megapixel), og LCD-tv-terminologi ("FULL local dimming").

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Morsomt at man nå bruker digital-kamera-terminologi for å beskrive antall piksel ("6,220,800 pixel cells" - 6 megapixel), og LCD-tv-terminologi ("FULL local dimming").

-k
    6,220,800 pixel cells er ikke det samme som 6 megapixler her. Det er fremdeles bare ~2 megapixler, men de teller alle cellene (rød, grønn og blå x 1920x1080).

Men ja, markedsføringsfolkene lever på kjente buzzwords, ja. Plasma har jo alltid vært "full lokal dimming" sånn sett, siden hver enkelt pixel står for sitt eget lys.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Det er slett ikke lett for en plasma å skinne om kapp med lyssterke LED og OLED-skjermer på et flombelyst messegulv, men de nye skjermene ser ut til å klare seg ganske bra. Hvordan har de fått de til? Jo, ved å legge til mer grønt!"

... og jeg som ville ha MINDRE grønt! :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om sortnivået har blitt bedre :

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Dette må jo være på kuro nivå. Gleder meg til de dukker opp i butikkene her til lands...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jeg så det nevnt et sted at 2011-modellen de sammenligner med er en ST30. Skal se om jeg finner igjen den aktuelle posten.

Update:

Japp, her er linken: Panasonic Plasma Insiders' Discussion Thread

Fyren som sier dette er samme person som sto bak designet på årets og fjorårets modeller, så han er vel insider nok til å vite

Side 3 av 103 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •