Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 103 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 2052
    Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vurderte Pana 65ST50,...men på slutten bestemte jeg meg for 65VT30, og må jeg si at etter en del problemer med Samsung 63C7005,...jeg er veeeeeldig fornøyd.
    Det ser ut at det er fremdeles en del 65VT30 på markedet til en pris mellom 18000 kr og 22000 kr,...og jeg synes at det er ekstremt mye TV for penger.
    Med siste oppgradering (....76), det er en vanvittig bra TV,....synes jeg.
    Tror ikke at man får noe mer med 65ST50.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    2. PC er tilkoblet HDMI 1.4 kompitabelt skjermkort (AMD 6870) med HDMI 1.4 kabel.
    3. Henviser du til det rosa skjæret på høyre side?
    2. Antar du har de rette innstillingene aktivert på TV for å få 1:1 pixelmapping. Har du gått inn i Catalyst-driveren, Mine digitale skjermer, skaleringsalternativer og satt denne til 0%?
    3. Jepp, mente det rosa skjæret.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    2. Antar du har de rette innstillingene aktivert på TV for å få 1:1 pixelmapping. Har du gått inn i Catalyst-driveren, Mine digitale skjermer, skaleringsalternativer og satt denne til 0%?
    3. Jepp, mente det rosa skjæret.
    Har gått over alle instillinger, men det er samme greia med bildet om jeg bruker Viera Connect. En kant med ca. 6 pixler langs ramen som ikke er i bruk ser det ut som. Har lest om en annen bruker av VT50 som erfarte det samme.

Det rosa skjæret på høyre side er kun synlig i noen få gråskalaer, og vil være mest til bry når man ser snowboardfilmer, kanskje ishockey? Det tok mye oppmerskomhet når jeg så The art of flight i natt, rosa snø langs hele kanten i en god del scener. Det er faktisk mer synlig irl enn på bildet.
    Vedlegg 93027

Vedlegg 93028

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt 55VT50 oppe å gå et par dager, og sier meg strålende fornøyd så langt!

For meg føles det som fantastiske farger rett ut av boksen, men kjører enda med litt moderate innstillinger. Også imponert over bildene fra en 3d-bluray, litt irriterende "flimring" med brillene i starten, men roer seg når øynene blir vant til det.

TV´n føltes stor i starten, men kjenner at 65" sikkert ikke hadde vært gærent det heller

Alt i alt strålende fornøyd så langt :-D

Forresten imponert over at Elkjøp klarte å få 50VT50 til å se ut som den dårligste TV´n som hang på veggen..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk den tvilsomme "æren" av å teste en UT50 i dag... bruker disse samme panelene som 2011-modellene? Jeg kunne jo ikke dy meg, jeg bare MÅTTE se om den hadde de samme problemene som hjemsøkte 2011-serien :P Og det er pokker meg det verste tilfellet av "green blobs" jeg har sett noen gang. Men klart, på en tv i den prisklassen så tåler man kanskje litt slikt rusk Litt overrasket var jeg nå likevel...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva menes med green blobs? Jeg har ikke opplevd dette på skjermene til Panasonic før men jeg har opplevd en masse prikker på skjermen og hva kan det komme av?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva menes med green blobs? Jeg har ikke opplevd dette på skjermene til Panasonic før men jeg har opplevd en masse prikker på skjermen og hva kan det komme av?
    Grønne prikker? For mye brightness. Skru den ned til de forsvinner.

"Green blobs" sees ved at det er områder av skjermen som har et ekstra grønnskjær uavhengig av hva som finnes der (altså, er det sort/hvitt så vil du fremdeles se noe grønt i akkurat det området).

På UT50-en jeg testa i dag så jeg det veldig tydelig med "rullefelt"-funksjonen. Og som med 2011-modellene festet image retention seg synlig lettere der. Jeg lurer fortsatt på hva dette kommer av...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    UT50 ... bruker disse samme panelene som 2011-modellene?
    Ikke ifølge Avforums. "The Panasonic TX-P50UT50 possesses the same Generation 15 panel we’ve seen in all their plasmas in 2012..."
    Bilder?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ifølge Avforums. "The Panasonic TX-P50UT50 possesses the same Generation 15 panel we’ve seen in all their plasmas in 2012..."
    Bilder?
    Det er jo ikke gode nyheter i tilfelle! :P
    Jeg har dessverre ingen bilder. Testingen skjedde ved en anledning der det ikke var så lett å få til, og tv-en er vel nå pakket ned igjen og blir solgt videre. Årsaken til at den ble testet var en helt annen, men gitt min erfaring med Panasonic tidligere måtte jeg ta en liten kikk etter dette fenomenet også.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grønne prikker? For mye brightness. Skru den ned til de forsvinner.

"Green blobs" sees ved at det er områder av skjermen som har et ekstra grønnskjær uavhengig av hva som finnes der (altså, er det sort/hvitt så vil du fremdeles se noe grønt i akkurat det området).

På UT50-en jeg testa i dag så jeg det veldig tydelig med "rullefelt"-funksjonen. Og som med 2011-modellene festet image retention seg synlig lettere der. Jeg lurer fortsatt på hva dette kommer av...
    Tusen takk for flott informasjon og det som er moro er at Panasonic lager veldig gode tver for pengene, synd at denne feilprosenten kommer inn til tider og slik gjør folk lettere irriterte. Satse på det blir bedringer på området også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Tusen takk for flott informasjon og det som er moro er at Panasonic lager veldig gode tver for pengene, synd at denne feilprosenten kommer inn til tider og slik gjør folk lettere irriterte. Satse på det blir bedringer på området også.
    Jeg ville ikke holdt pusten. De tok ingen av klagene på dette i fjor alvorlig, og tro meg.. de fikk MANGE. Det jeg så i dag gjorde at tvilen min mellom hvorvidt jeg skulle velge en E8005 eller en Panasonic når jeg får godkjent retur på D8005-en min ble helt borte i hvert fall. (Har fått beskjed om at de vil godkjenne å bytte i E8005 så snart verkstedet bekrefter DVB-S2-feilen)

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk den tvilsomme "æren" av å teste en UT50 i dag... bruker disse samme panelene som 2011-modellene? Jeg kunne jo ikke dy meg, jeg bare MÅTTE se om den hadde de samme problemene som hjemsøkte 2011-serien :P Og det er pokker meg det verste tilfellet av "green blobs" jeg har sett noen gang. Men klart, på en tv i den prisklassen så tåler man kanskje litt slikt rusk Litt overrasket var jeg nå likevel...
    Det var jo litt interessant. UT50 skal jo ha samme panel som de andre 2012-modellene, og jeg har ikke fått inntrykk av at dette med grønne flekker er noe stort problem på 2012-modellene. Derimot virker det som det er svært mange som klager på såkalt "banding" i form av vertikale striper, ofte langs høyresiden av skjermen. Man kan nesten begynne å lure på om de resirkulerer 2011-panel, og bruker de i noen av UT50-eksemplarene siden det bare er en billigmodell.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Det var jo litt interessant. UT50 skal jo ha samme panel som de andre 2012-modellene, og jeg har ikke fått inntrykk av at dette med grønne flekker er noe stort problem på 2012-modellene. Derimot virker det som det er svært mange som klager på såkalt "banding" i form av vertikale striper, ofte langs høyresiden av skjermen. Man kan nesten begynne å lure på om de resirkulerer 2011-panel, og bruker de i noen av UT50-eksemplarene siden det bare er en billigmodell.
    Ja, dette med banding så jeg også etter. Kunne ikke se noe til det, men det er mulig lokalene var for lyse til at det var så lett å se, samt at det eneste som var tilgjengelig for testing der og da var en jallafilm med veldig lite potensiale for å se en sånn feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå er det sannelig godt at OLED`n til LG (og Samsung) er like om hjørnet.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, nå er det sannelig godt at OLED`n til LG (og Samsung) er like om hjørnet.....
    Ja. Vi trenger noen nye tekniske feil nå.. begynner å bli så klisjé med de gamle!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Vi trenger noen nye tekniske feil nå.. begynner å bli så klisjé med de gamle!
    Så flinke folk er til å finne feil på ALLE skjermer så finner man garantert feil og "barnesykdommer" på OLED skjermene også.

Neste skjermen min blir trolig OLED, men det er nok ikke før om noen år, når teknologien har fått satt seg litt...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke holdt pusten. De tok ingen av klagene på dette i fjor alvorlig, og tro meg.. de fikk MANGE. Det jeg så i dag gjorde at tvilen min mellom hvorvidt jeg skulle velge en E8005 eller en Panasonic når jeg får godkjent retur på D8005-en min ble helt borte i hvert fall. (Har fått beskjed om at de vil godkjenne å bytte i E8005 så snart verkstedet bekrefter DVB-S2-feilen)
    Jeg synes det er veldig rart at man ikke blitt tatt seriøst når man kan påpeke feil, noe annet jeg ikke forstår er at det er litt for mye feilprosenter på dagens tver. Det er synd og skam at de ikke kan lage den perfekte tv, at vi som forbrukere skal leite oss igjennom en enorm jungel der ute på tester og det ene og andre. Før i tiden når det var billedrør kjøpte vi pga størrelse og design, er jo ikke sånn lenger pga teknologien svikter underveis. Litt kjedelig i 2012 eller hva?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Miljøforskrifter OG kostnader gjør at de ikke kan produsere gode produkter. Alt for få vil betale for å få et KNALLGODT produkt. Det gjør det heller ikke bedre at man skal ha alt mulig tull og tøys inn i tv'en, med nett, mediaplayer osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere grunner til å lete etter feil på skjermer man ønsker å kjøpe.
    Den viktigste er kanskje: Finnes det en "kur" mot problemet?
    Leser på HDTVtest forumet at det muligens foreligger en løsning mot den vertikale bandingen. Ser ut som Panasonic vet hva det skyldes og kan reparere det. Men informasjonen er svært usikker av type "Jeg har en betjent som har sendt inn sin TV og han sier at Panasonic sier... osv."
    Verdt å ta en tlf. til Pana hvis man plages med dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere grunner til å lete etter feil på skjermer man ønsker å kjøpe.
    Den viktigste er kanskje: Finnes det en "kur" mot problemet?
    Leser på HDTVtest forumet at det muligens foreligger en løsning mot den vertikale bandingen. Ser ut som Panasonic vet hva det skyldes og kan reparere det. Men informasjonen er svært usikker av type "Jeg har en betjent som har sendt inn sin TV og han sier at Panasonic sier... osv."
    Verdt å ta en tlf. til Pana hvis man plages med dette.
    Det var akkurat samme greia med grønnflekkene i fjor. "Vi undersøker hva dette kan være" ... det var pretty much status i noen måneder før "Nei, det er ikke noe feil her! Skal være sånn!")

De har vel på ingen måte gått ut og sagt at de vet hva det er og at det kan repareres det jeg vet.. men vet noen av eierne har fått beskjed om at det er under utredning.

Side 29 av 103 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •