Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 103 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er no bare å ta målingene før og etter kalibrering fra flatpanels vs HX855 så er jo den saken biff.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Til info, så ja, selvfølgelig har jeg sett Sony skjermen. Jeg tok det da ikke ut av det blå, selv om jeg uansett hadde vært skeptisk til at en kant-LED var best i test, når Panasonic VT-serie er med i samme test... Det jeg så av Sony var bra, men siden jeg ikke bør uttale meg om jeg IKKE hadde sett den, så betyr det kanskje at du er enig med L& B? Du mener ikke seriøst at HX855 er" best i test" og VT50 bør få et såkalt "anbefalt produkt"...
    Nei. Har ikke sett noen av skjermene og stoler ikke 100% på noen tester, være seg L&B, Watt eller noen andre. Handler aldri før jeg har sett/hørt produktene "live". Ble lurt en gang og aldri mere. Kjøpte Samsung PS63C7705 usett. Fikk mye skryt i tester men viste seg å være helt forferdelig dårlig med line bleeding, midlertidig innbrenning, horisontale striper ++. :-(

Alle nevnte skjermene får full score på billedkvalitet i testen. Hvem som blir kåret til best i test kommer vel ann på pris og valuta for pengene.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Nei. Har ikke sett noen av skjermene og stoler ikke 100% på noen tester, være seg L&B, Watt eller noen andre. Handler aldri før jeg har sett/hørt produktene "live". Ble lurt en gang og aldri mere. Kjøpte Samsung PS63C7705 usett. Fikk mye skryt i tester men viste seg å være helt forferdelig dårlig med line bleeding, midlertidig innbrenning, horisontale striper ++. :-(

Alle nevnte skjermene får full score på billedkvalitet i testen. Hvem som blir kåret til best i test kommer vel ann på pris og valuta for pengene.
    Joda, og enig i det du skriver. Jeg lar også egne erfaringer bestemme, og ikke diverse tester. Selv om noen tester er mer grundige enn andre. Jeg gjorde det samme som deg når det gjaldt C7705, men syntes at skjermen ble bedre etter en del innkjøringstimer. Min hadde heller ikke problemene du nevner.

Men uansett tester eller ei, VT50 er en fantastisk skjerm uten tvil. Og skulle jeg kjøpt ny skjerm i år, hadde det blitt den. Men jeg velger å beholde C7705 en stund til. Nå har jeg fulgt med på utviklingen av OLED så lenge, at jeg velger å vente til 55" koster under 30k. Jeg vil ha totalt sort, ingen slør og innbrenning, jevnt lys og riktige farger. Om ikke neste års VT-serie slår eller er on par med Kuro KRP hva gjelder sort, da, for da tror jeg ikke at jeg drøyer no lengre
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    best i test *til sport ... virket sånn i l&b testen

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny TV i hus!

Da har en 65ST50 landet trygt hos meg. Har sett litt 3D, litt 2D, så langt er jeg meget fornøyd! Slenger opp bilde i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    Da har en 65ST50 landet trygt hos meg. Har sett litt 3D, litt 2D, så langt er jeg meget fornøyd! Slenger opp bilde i morgen.
    Hehe, samme her! satt opp min 55ST50 for et par dager siden

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo vært gøy med litt omtaler... :-D
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åååh lykke!

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SvS-
    Åååh lykke!
    KVALMT!!

Gratulerer :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SvS-
    Åååh lykke!
    Svinepels!!

Ny test av 65VT50

Panasonic TX-P65VT50 review - TV - Trusted Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir vel min første post her på forumet, har lurket rundt en stund.

Har vært på utkikk etter en ny TV i det siste, og har lest og vurdert hit og dit.

Fra å være sikker på at jeg skulle ha en Samsung UE55ES6805 , så gikk jeg over til SONY 55HX855 , men etter å ha lest enda litt mer står det vel til slutt mellom Pana 55ST50 og 55VT50. Plasma virker som tingen for meg nå!

Var innom Samsung PS64E8005, men har vel slått meg til ro med at en skjerm på over 60" nok blir litt i største laget i min 50m2 leilighet.

I går hadde jeg egentlig bestemt meg for VT50 , og denne kostet 6k mer enn ST50. I dag ser jeg HIFI-klubben har satt ST50 til 15990,- , altså nå skiller det 7k.

Har vel egentlig fremdeles bestemt meg for VT50 etter å ha lest testene og forumene her hvor det kommer fram at den er nesten "proff-kaliberert" ut av esken, mens ST50 nok trenger litt mere jobb for å komme opp på samme nivå.

Et annet argument for meg er at om jeg handler på Elkjøp får jeg 30 dagers returett, og jeg kan bruke mitt AmEx der. HIFI-klubben tar dessverre ikke AmEx, noe egentlig få butikker i Norge dessverre gjør, og enda færre nettbutikker.

Oppsummert så hadde jeg nok kanskje kjøpt ST50 om Elkjøp hadde ført den, men går nok for VT50 når jeg veier alt som betyr noe for meg.

Så om ikke noen her har noen veldig gode argumenter for å gå for ST50 til 15990,- hos HIFI-klubben, så blir det en tur på Elkjøp og kjøp av VT50.

Tror ikke jeg kommer til å angre

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeks1
    Dette blir vel min første post her på forumet, har lurket rundt en stund.

Har vært på utkikk etter en ny TV i det siste, og har lest og vurdert hit og dit.

Fra å være sikker på at jeg skulle ha en Samsung UE55ES6805 , så gikk jeg over til SONY 55HX855 , men etter å ha lest enda litt mer står det vel til slutt mellom Pana 55ST50 og 55VT50. Plasma virker som tingen for meg nå!

Var innom Samsung PS64E8005, men har vel slått meg til ro med at en skjerm på over 60" nok blir litt i største laget i min 50m2 leilighet.

I går hadde jeg egentlig bestemt meg for VT50 , og denne kostet 6k mer enn ST50. I dag ser jeg HIFI-klubben har satt ST50 til 15990,- , altså nå skiller det 7k.

Har vel egentlig fremdeles bestemt meg for VT50 etter å ha lest testene og forumene her hvor det kommer fram at den er nesten "proff-kaliberert" ut av esken, mens ST50 nok trenger litt mere jobb for å komme opp på samme nivå.

Et annet argument for meg er at om jeg handler på Elkjøp får jeg 30 dagers returett, og jeg kan bruke mitt AmEx der. HIFI-klubben tar dessverre ikke AmEx, noe egentlig få butikker i Norge dessverre gjør, og enda færre nettbutikker.

Oppsummert så hadde jeg nok kanskje kjøpt ST50 om Elkjøp hadde ført den, men går nok for VT50 når jeg veier alt som betyr noe for meg.

Så om ikke noen her har noen veldig gode argumenter for å gå for ST50 til 15990,- hos HIFI-klubben, så blir det en tur på Elkjøp og kjøp av VT50.

Tror ikke jeg kommer til å angre
    Morsomt at du nevner 50m2 for jeg har det samme og har bestilt PS64E8005

Hvis du skal ha 55" og føler du har råd til VT50 så går du for VT50. Om 9 mnd tenker du ikke mer på pengene du brukte ekstra og sitter igjen med litt bedre skjerm, samt bedre design.

Bare du ikke angrer på at du "kun" valgte 55" da

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Bare du ikke angrer på at du "kun" valgte 55" da
    Hehe, er vel litt der det ligger. Kjøper jeg ST50, kommer jeg nok til å tenke "skulle ha kjøpt VT50"

Og når det kommer til størrelse.. så gjør du meg usikker igjen nå

Men tror ærlig at 55" nok holder for meg i overskuelig framtid, så får man heller oppgradere når neste generasjon blir prisverdt, evt at man får seg større kåk

Blir uansett en kraftig oppgradering fra min nåværense Samsung LE40M86! 8)

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk av 65ST50 så langt: Dette er en veldig bra TV, og jeg sitter absolutt ikke med følelsen "skulle ha kjøpt 55VT50", selv om det var den jeg var innstilt på å kjøpe veldig lenge. Min 65ST50 har så bra bilde, at jeg er glad jeg prioriterte størrelse over 10% bedre bilde, design og diverse gadgets. Jeg skal leke litt med kalibreringen, men det er kun for interessen, bildet er for meg upåklagelig. Designet til VT50 er klart mer ekslusivt, men ST50 sitt design er også bra.

+ Sortnivå i 2D er utrolig bra.
    + Veldig rike farger.
    + Skarpt bilde.
    + Veldig bra flyt i bildet, ingen hakking ved panoreringer.
    + Skarp og behagelig 3D, både med Panny og Sammy briller.

- Fra PC får jeg ikke bilde på hele skjermen, får ikke overscan til å gi ønsket bilde.
    - Sortnivå i 3D modus er ikke spesielt imponerende, har ikke fått rettet på det gjennom instillinger så langt.
    - Rosa skjær på høyre side, synlig på grå bakgrunn.
    - Buzzelyd ved visning av lyse bilder.

Hehe, er vel litt der det ligger. Kjøper jeg ST50, kommer jeg nok til å tenke "skulle ha kjøpt VT50"

Men tror ærlig at 55" nok holder for meg i overskuelig framtid, så får man heller oppgradere når neste generasjon blir prisverdt, evt at man får seg større kåk

Blir uansett en kraftig oppgradering fra min nåværense Samsung LE40M86! 8)
    Du blir fornøyd uansett hvilken du velger, men jeg ser på det slik: Da årets ST50 er ansett som bedre enn VT30, blir nok ST60 i samme liga som VT50 om ett år. 7k er litt penger.
    Når det kommer til størrelse på leilighet, mitt rom på 22kvm er soverom, kontor, oppbevaringsplass og hjemmekino. 65" er akkurat passe!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 55VT50 på Elkjøp, blir levert i morgen formiddag :-D

@pepo

Skjønner hva du mener. Nå er vel prisforskjell på 65 ST/VT enda litt større enn på 55", så hadde nok gått for ST selv om jeg skulle hatt 65".

Har bestemt meg for at 55" er stort nok for meg til den stueløsningen jeg har nå, og da føler jeg at jeg ikke får det mye bedre enn VT50
    (og jeg har jo 30 dager å angre meg på )

Gleder meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 55VT50 på Elkjøp, blir levert i morgen formiddag :-D

@pepo

Skjønner hva du mener. Nå er vel prisforskjell på 65 ST/VT enda litt større enn på 55", så hadde nok gått for ST selv om jeg skulle hatt 65".

Har bestemt meg for at 55" er stort nok for meg til den stueløsningen jeg har nå, og da føler jeg at jeg ikke får det mye bedre enn VT50
    (og jeg har jo 30 dager å angre meg på )

Gleder meg!
    Gratulerer med herlig tv Tviler på at du ikke blir fornøyd gitt!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pepo
    1. Skarp og behagelig 3D, både med Panny og Sammy briller. ..... Sortnivå i 3D modus er ikke spesielt imponerende, har ikke fått rettet på det gjennom instillinger så langt.
    2. Fra PC får jeg ikke bilde på hele skjermen, får ikke overscan til å gi ønsket bilde.
    3. Rosa skjær på høyre side, synlig på grå bakgrunn.
    1. Er sortnivået avhengig av hvilke briller du bruker? Er vel forskjell på hvor mye lys de stjeler?
    2. Kjører du PC via HDMI, isåfall hvilket skjermkort?
    3. Kan du ta bilde og legge ut? Ser du dette f.eks. i sort hvite filmer som enkelte scener i Kill Bill 2 eller Sin City?
    På forhånd takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Kjøper jeg ST50, kommer jeg nok til å tenke "skulle ha kjøpt VT50"
    2. Men tror ærlig at 55" nok holder for meg i overskuelig framtid
    1. Tja, etter hva jeg leser på nett gir ST50 mye bedre lysutbytte enn VT50, iallefall 42" og 50". Forskjellene blir mindre når størrelsen på panelet går opp, men de er allikevel der. Avforums målte 103 cd/m2 på 65" ST50 vs 85 cd/m2 (pro mode) på 55" VT50. THX modus på sistnevnte ble målt til 95 cd/m2, men da får du ikke gjort noe særlig med innstillingene, det er jo litt dumt. Er jo en del punch i bildet som blir borte med VT50. Så det er ikke automatikk i at VT50er et bedre valg for alle.
    2. Si ikke det. Rart hva man blir vant til. Gå for så svær TV du får plass til, du kommer ikke til å angre når du ser 3D. Som mange andre sier, heller 65" ST50 enn 55" VT50. Som faktisk er par tusenlapper dyrere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    2. Si ikke det. Rart hva man blir vant til. Gå for så svær TV du får plass til, du kommer ikke til å angre når du ser 3D. Som mange andre sier, heller 65" ST50 enn 55" VT50. Som faktisk er par tusenlapper dyrere.
    Hehe, ser den.. Har jo alltids 30 dager å ombestemme meg på, får se hvor stor plass 55" tar først. Mye vil ha mer er det noe som heter, og jeg passer nok fint inn der egentlig :wink:

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett en del 3D nå (TT3D, Despicable me 3D, Tintin 3D, Coraline 3D, Tron 3D). Er mest vant med 3D fra kino, og dette er en helt annen klasse. På kino er det kun objektet i fokus som er skarpt, her er hele forgrunn og bakgrunn skarp også. Det litt labre sortnivået i 3D (som jeg ikke har klart å gjøre noe med), er ikke til plage da 3D effekten tar mye av oppmerksomheten. Så lenge 2D sortnivået er bra er jeg fornøyd, i et helt mørkt rom er ikke sort virkelig sort, men bra nok.

Sitat Opprinnelig postet av artur79
    1. Er sortnivået avhengig av hvilke briller du bruker? Er vel forskjell på hvor mye lys de stjeler?
    2. Kjører du PC via HDMI, isåfall hvilket skjermkort?
    3. Kan du ta bilde og legge ut? Ser du dette f.eks. i sort hvite filmer som enkelte scener i Kill Bill 2 eller Sin City?
    På forhånd takk for svar!
    1. Nei, samme sortnivå på begge briller. Panasonic sine er mye bedre å bruke (de kostet seks ganger mer forøvrig), men ser ingen forskjell på bildet. Har 1x Panasonic TY-ER3D4ME og 4x Samsung SSG-P4100.
    2. PC er tilkoblet HDMI 1.4 kompitabelt skjermkort (AMD 6870) med HDMI 1.4 kabel.
    3. Henviser du til det rosa skjæret på høyre side? Skal finne ut av det i løpet av morgendagen. La merke til det når jeg surfet AVforum på storskjerm, har ikke kunnet se det i noen filmer så langt, skal sjekke ut svarthvitt materiale.

Side 28 av 103 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •