Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 103 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Stortest av store flatskjermer i Lyd & Bilde nå. Litt merkelig test, synes jeg.
    Finnes det gode TV-tester i L&B..?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Finnes det gode TV-tester i L&B..?
    Det kan du si. Det begynner å demre hvorfor jeg sluttet å abbonnere.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De bør hvertfall utvide skalaen fra 1-6 og gjøre den om til 1-10 og bruke hele istedenfor 4+ uansett, bildekvaliteten er det eg refererer til hvis noen var usikker.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT50 fikk god omtale og full pott på bildekvalitet, men det virket som testeren hadde bestemt seg på forhånd. Sony var best i test. Ja-ja. L&B får stå for det selv.

Kikket forøvrig på en hel bluray film i kveld (Menn som Hater Kvinner extended vers.) Sortnivået på 24hz er veldig bra på min C7705. Men det som imponerer mest er fargene, skarpheten (nuppene i huden er skarpe også ved bevegelser!)og de sinnsykt gode panoreringene. De er helt smooth uten hakking. Anti judder er selvsagt avslått. Jeg MÅ tilbake å sjekke om panoreringene jeg så på VT50 sist virkelig er så dårlige som det jeg så forrige uke.

Er de det, så blir jeg garantert å vente på VT60 eller en LG OLED om noen år. Da får min Samsung plasma leve med at den er bittelitt dårligere på sort, når den leverer på alle andre områder.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle fått testet samme film på VT50 ved siden av din egen på blu-ray, tv signalene i butikken er fordelt på hundre tver med komponent, hvis ikkje du er i en spesial forretning som viser spesifikt en modell på blau stråle.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Sonyen er bedre enn både E8005 og VT50 er vel heller tvilsomt ja, alle andre tester viser vel at disse er de beste?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig men L&B gjør det de alltid gjør, reklamerer for tvene samtidig som de prøver å virke seriøs. Egentlig er det bare trist i mine øyne.

Hadde testen vært delt opp i to, plasma vs plasma og LED vs LED hadde dette vært noe av det bedre de har gjort. Å likestille VT50/E8005 mot noe som knapt kan kalles sortnivå er bare en av tingene som er tragikomisk. Finnes nok av andre ting som kan pirkes på men den mest åpenlyse var sorten.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tideligere skal det være litt napping i bildet når det vises 24fps. Skal man ha bort dette må man ta i bruk interpolering. Jeg har satt interpoleringen på det laveste på min ST50. Da flyter bildene veldig bra uten noen mer hakking enn normalt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Som nevnt tideligere skal det være litt napping i bildet når det vises 24fps. Skal man ha bort dette må man ta i bruk interpolering. Jeg har satt interpoleringen på det laveste på min ST50. Da flyter bildene veldig bra uten noen mer hakking enn normalt.
    Det er mulig at når man kommer fra Samsung plasma, og er vandt til Samsung sin gode bildeprosessering av 24Hz, så oppleves Panasonic som hakkete. For på min C7705 er panoreringer i 24Hz like myke som det jeg hadde på min Sony VW50 projektor. Det opplever jeg ikke på VT50, ei heller på Kuro. Men joda, man kan sette IFC på laveste på Panasonic og få fin flyt i bildet, men selv på laveste vil feil i bildet forekomme.

Men jeg skal få sjekket det nærmere, for som en påpekte kan det ha vært noe med tilkoblinga på Elkjøp. Ikke innstillingene, for de stilte jeg på.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av VT50 Panasonic VT50 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Virker som det nesten er like greit å gå for GT50 egentlig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forventet god test, men skuffende at en side som Flatpanels ikke snart får seg testutstyr som takler sortnivå under 0,02
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det nesten er like greit å gå for GT50 egentlig.
    Virker som det nesten er like greit å gå for ST50 egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hadde den enda hatt DVB-S...

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Hehe, ja egentlig. Men den er vel ikke THX kalibrert? Så en må evnt ta en kalibrering med i prisen..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde kjøpt Samsung E8005 istedet om jeg var dere, tror ikke den er dårligere akkurat...men hvis en er Panasonic fan, så skal en vel ha Panasonic?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis man kjøper det nest beste pga navnet på rammen så er det liksom bedre? Ser eg bort ifra pris selvfølgelig.

Alle tv testere er jo i år Panasonic fans, inkludert måleapparetene. Siden Samsung solgte flere tver enn Panasonic ifjor så er det vel helt naturlig at plutselig alle blitt Panasonic fanboys over natten, eller så kan det jo muligens være at den faktisk er best og det er derfor Panasonic trådene har flest innlegg her og avforums osv osv.

Men er det ST50 vs E8005 så hadde eg gått for E8005 sjøl så den er no grei.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tester?

Testene siste 4-5 år har vært at Panna er best, mye jåleri på Samsung men ikke samme bilde, forunderlig nok er det like mye samsung snakk i panna trådene som om panna - ikke tilfeldig, flere som jobber for Samsung som forhandler har jeg hørt som kommenterer! Stay out!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett og testet Sony skjermen? Hvis nei så bør du ikke uttale deg for bastant. Ser at HX855 får glimrende omtale i tester.

VT50 fikk god omtale og full pott på bildekvalitet, men det virket som testeren hadde bestemt seg på forhånd. Sony var best i test. Ja-ja. L&B får stå for det selv.

Kikket forøvrig på en hel bluray film i kveld (Menn som Hater Kvinner extended vers.) Sortnivået på 24hz er veldig bra på min C7705. Men det som imponerer mest er fargene, skarpheten (nuppene i huden er skarpe også ved bevegelser!)og de sinnsykt gode panoreringene. De er helt smooth uten hakking. Anti judder er selvsagt avslått. Jeg MÅ tilbake å sjekke om panoreringene jeg så på VT50 sist virkelig er så dårlige som det jeg så forrige uke.

Er de det, så blir jeg garantert å vente på VT60 eller en LG OLED om noen år. Da får min Samsung plasma leve med at den er bittelitt dårligere på sort, når den leverer på alle andre områder.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har du sett og testet Sony skjermen? Hvis nei så bør du ikke uttale deg for bastant. Ser at HX855 får glimrende omtale i tester.
    Til info, så ja, selvfølgelig har jeg sett Sony skjermen. Jeg tok det da ikke ut av det blå, selv om jeg uansett hadde vært skeptisk til at en kant-LED var best i test, når Panasonic VT-serie er med i samme test... Det jeg så av Sony var bra, men siden jeg ikke bør uttale meg om jeg IKKE hadde sett den, så betyr det kanskje at du er enig med L& B? Du mener ikke seriøst at HX855 er" best i test" og VT50 bør få et såkalt "anbefalt produkt"...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info, så ja, selvfølgelig har jeg sett Sony skjermen. Jeg tok det da ikke ut av det blå, selv om jeg uansett hadde vært skeptisk til at en kant-LED var best i test, når Panasonic VT-serie er med i samme test... Det jeg så av Sony var bra, men siden jeg ikke bør uttale meg om jeg IKKE hadde sett den, så betyr det kanskje at du er enig med L& B?

Jeg tolker denne testen litt anderledes, jeg føler at ettersom Ps64E8005 og 65VT50 får referanse på bildekvalitet, sammen med "spesielt anbefalt" føler jeg det veier minst like mye opp som "best i test".

Jeg tolker absolutt ikke testen som at HX855 bastant er nr 1. VT50 nr 2 og E8005 nr 3. Jeg tolker det som at de mer mener at Hx855 gir mest for pengene og danker ut sine led rivaler, men ettersom plasma kjempene koster mer så anbefaler de vel disse til "high end" gruppen.

Ikke et vondt ord om Hx855, jeg syns det er en fantastisk tv til kant led å være, og hadde vært mitt førstevalg om jeg skulle kjøpt en 55" led tv!

Side 27 av 103 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •