Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 103 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 2052
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det var en rimelig optimistisk verdi for D8000. Jeg tror et sted mellom 0,03cd/m2 og 0,04cd/m2 er mer riktig for 64"-eren. For 51"-eren er tallet mye høyere. Er vel i hvert fall 0,06cd/m2... og det er STOR forskjell på det sortnivået både i lyse og mørke rom.

Jeg har ikke noe direkte sammenligningsgrunnlag mellom VT30 og D8005, men jeg har en Samsung D455 her og den var nesten like sort som VT30-en (jeg hadde dem side om side), D8005-en er markant lysere enn den (Også sammenlignet side om side). Det er synlig både i mørke og lyse omgivelser. D8005-en vinner litt over VT30-en på at den er mye lysere, men man får ikke samme dybden i mørke scener på D8005-en (det er naturligvis ikke DÅRLIG, jeg bare påpeker at det er større forskjell enn man skulle anta på akkurat det området).
    Jeg velger nå heller å sette lit til HDTVtest sitt Klein K10 enn hva du antar (med all respekt å melde). Men for å nyansere målingene litt: De måler D8000 til 0,04 cd/m2 (24p) og 0,025 cd/m2 om 24p-materialet sees i 60 hz. Jeg sier ikke at man ikke ser forskjellene, men at sort ikke betyr alt. Om sort betydde alt, bør man rette blikket mot Philips 9706 LED. Men vi vet at sort ikke avgjør hele bildeopplevelsen. Jeg prøver absolutt ikke å bestride at VT50 har det beste sortnivået akkurat nå. Ei heller at sort er veldig viktig. Men det samme er farger og panoreringer. Er det en ting jeg hater så er det når bildet hakker under panoreringer. Der var også Kuro langt fra perfekt i mine øyne.

Når det kommer seriøs test som sammenligner toppmodellene, er jeg helt sikker at Panasonic er sjefen. Men den er såpass mye dyrere, og akkurat DET må taes i betraktning. Det som ER moro er at begge selskapene fortsetter å produsere plasma for oss som er opptatt av bildekvalitet. Plasma er fortsatt best8)
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg velger nå heller å sette lit til HDTVtest sitt Klein K10 enn hva du antar (med all respekt å melde). Men for å nyansere målingene litt: De måler D8000 til 0,04 cd/m2 (24p) og 0,025 cd/m2 om 24p-materialet sees i 60 hz. Jeg sier ikke at man ikke ser forskjellene, men at sort ikke betyr alt. Om sort betydde alt, bør man rette blikket mot Philips 9706 LED. Men vi vet at sort ikke avgjør hele bildeopplevelsen. Jeg prøver absolutt ikke å bestride at VT50 har det beste sortnivået akkurat nå. Ei heller at sort er veldig viktig. Men det samme er farger og panoreringer. Er det en ting jeg hater så er det når bildet hakker under panoreringer. Der var også Kuro langt fra perfekt i mine øyne.

Når det kommer seriøs test som sammenligner toppmodellene, er jeg helt sikker at Panasonic er sjefen. Men den er såpass mye dyrere, og akkurat DET må taes i betraktning. Det som ER moro er at begge selskapene fortsetter å produsere plasma for oss som er opptatt av bildekvalitet. Plasma er fortsatt best8)
    Jeg velger fremdeles å ta de målingene med en klype salt, for det er de laveste målingene jeg har sett. Om vi skal begynne å referere til målinger kan du jo f.eks. ta en titt på flatpanelshd, som også er dyktige folk. De måler D8005 til 0,06cd/m2 både før og etter kalibrering. Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste tallene for D455, men den ble målt til rundt 0,02cd/m2 noe som er veldig i tråd med hvordan den opplevdes.

Jeg har heller ikke påstått på noe tidspunkt at sortnivå er alt (da ville jeg jo hatet D8005-en), jeg vil bare ha frem at det faktisk ER mer forskjell mellom modellene enn det enkelte skal ha det til. Nothing else D455-en min *er* sortere enn D8005-en, det finnes det ikke noe som helst tvil om. (Så spørsmålet mitt, HVORFOR er det sånn? Den har både bedre sortnivå og høyere lysutbytte... og den kostet meg 3K!)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg velger fremdeles å ta de målingene med en klype salt, for det er de laveste målingene jeg har sett. Om vi skal begynne å referere til målinger kan du jo f.eks. ta en titt på flatpanelshd, som også er dyktige folk. De måler D8005 til 0,06cd/m2 både før og etter kalibrering. Jeg husker dessverre ikke hvor jeg leste tallene for D455, men den ble målt til rundt 0,02cd/m2 noe som er veldig i tråd med hvordan den opplevdes.

Jeg har heller ikke påstått på noe tidspunkt at sortnivå er alt (da ville jeg jo hatet D8005-en), jeg vil bare ha frem at det faktisk ER mer forskjell mellom modellene enn det enkelte skal ha det til. Nothing else D455-en min *er* sortere enn D8005-en, det finnes det ikke noe som helst tvil om. (Så spørsmålet mitt, HVORFOR er det sånn? Den har både bedre sortnivå og høyere lysutbytte... og den kostet meg 3K!)

0,06cd/m2 stemmer, men dette gjelder for 51" som flatpanels har testet, 0,025 er målinger fra 64".
    Sortnivået både oppleves og blir bedre på 64". Sånn har det vært siden 2010 på Samsung sine toppmodz iallefall.

Derfor jeg lurer på dette angående 64E8005 mtp sortnivå. Men har ikke funnet noen målinger enda!

Den som lever får se!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D8005 vs E8005/VT50 blir som en PX80 vs LX5090. Å bruke tid på å sammenligne disse på noe er bortkastet tid, er man fornøyd med 0.02 som såvidt kvalifiserer til ordet svart ifølge hdtvtest så er jo det kjempeflott siden alle Plasma fra midtsjiktet og opp vil være bedre i 2012.

E8000 er målt til 0.006 på sitt beste etter kalibrering noe som selvfølgelig er lite relevant når det er ingen som har det utstyret som proffene har. VT50 dropper til 0.002 etter 100 timer og filteret til VT50 gjør at ting ser sortere ut generelt sett og har bedre skyggedetaljer enn E8000. Det er ingen problem å se forskjell på VT50 og E8000 i en helt random butikk så lenge de står innstilt på film innstillingene uten noe videre roting i innstillinger. Om de er så stor at de er verd 10000 mer kommer bare an på lommeboken og kor kresen man er.

Uansett er VT50 og E8005 henholdsvis hittil #1 og #2 per dags dato i år 2012.

2012,Panasonic ST, GT and the Samsung E8000 Compared (sort of)? | AVForums.com - UK Online

HighDefJunkies Forum - Review: Samsung PN-60E8000 plasma

Bakbelyste LED slukker generelle områder istedenfor en og en pixel som igjen gjør at man mister skyggedetaljer, eg foretrekker lavt sortnivå med alt av tilgjengelig nyanser i sort, derfor taper jo Sharp Elite mot VT50 i tillegg til fargegjengivelsen er helt på bærtur ved fargen gul osv.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatpanels sitt måleutstyr måler ikke lengre ned enn 0,02 cd/m2, og har fra flere hold fått litt kritikk for akkurat sine sortnivå målinger.

Tilbake til spørsmålet mitt angåenden hakkete panoreringer på VT50. Dette imponerte overhode ikke...?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakkingen er naturlig så det kommer bare an på om du liker kunstig innsatte bilder eller om du er fornøyd med de 24 som kommer per sec, eg hater video look så for meg gjør det null niks. Og E8000 hakker også men muligens mindre enn VT50 ja.

Og helt enig, flatpanels mistet litt statusen når eg fant ut at 0.02 er maks sortnivå de kan måle. Det vil si at alle tester fra år 2013 vil mer eller mindre makse denne hver eneste gang og det blir klin umulig å lese seg frem til ka som er sortest.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de tingene jeg irriterer meg mest over når jeg ser film er panoreringer over landskap, tror Avatar har en del scener som fikk meg til å hate min forrige TV. Mye av grunnen til at jeg kjøper ny TV er bedre flyt i bildet ved panoreringer og detaljer i mørke scener. Hvilken nytte har Panasonics 2500hz om skjermen ikke takler panoreringer?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, helt enig. Jeg liker heller ikke å se film med interpolering og såpeopera-effekt. Det var ikke det jeg mente. Men selv på min aldrende C7705 hakker bildet svært lite når jeg ser BD i 1080/24p (interpolering avslått). På VT50 hakket panoreringene mye mer. Så mye at det irriterte, faktisk.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 2012 Plasma - 2500Hz FFD Explanation Attempt | Pay The Rant

Sånn kjapt oppsummert, det er for å holde skarphet oppe ved panorering, ikkje for å kunstig holde bildet flytende selv om det kan gjøres ved å kline på IFC som igjen skaper artifacts osv.

Newcomer pepo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er merkelig at Samsung i så fall fremdeles er hakket bedre på bevegelse. Det får Pannys 2500hz til å se ut som et rent salgstriks, men etter hva jeg leser i linken til JernetTZ gir det bedre gråskala og fargenøyaktighet også.

Jeg har aldri sett nevnverdig hakking på projektorer, det er kun noe som irriterer meg med TVer, noen andre som deler denne erfaringen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være at VT50 sin fremstilling av bildet er den riktige og at E8005 er den behandlede eller at den rett og slett er litt bedre på panoreringer. Vet at 8005 hakker på 100hz demoen i butikken våres, VT50 vil av en eller annen grunn ikkje vise det, mest sannsynlig pga den ikkje godtar dette ved komponent inngangen.

Det positive er at den holder seg skarpere ved panorering selv om den hakker på 24p så får eg om det blir verre enn kuroen. Den perfekte test greien for hakking er i filmen Red der kamera tar seg en god rundtur i nabolaget til Bruce Willis. Der hakket det seg ihjel på kuroen ihvertfall og trodde eg begynte å se dobbelt en liten stund.

Uten at eg kan nokke som helst om projektorer så antar eg at disse er mer eller mindre uten responstid og slipper å prosessere noe som helst, bare skyter bildet ut av kanonen mer eller mindre i samme øyeblikk som det kommer inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke meningen å gjøre dette til noen pristråd, men har noen kjennskap til Budal Radio? De har bra priser på Panasonic skjermer, men aner ikke hvordan servicen er...

Panasonic TX-P65ST50Y

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Ikke meningen å gjøre dette til noen pristråd, men har noen kjennskap til Budal Radio? De har bra priser på Panasonic skjermer, men aner ikke hvordan servicen er...

Panasonic TX-P65ST50Y

De hadde faktisk jævlig gode priser! 50st50 til 9900 er ikke så halvgæli.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy

Panasonic TX-P65ST50Y
    Trur ikke du skal bekymre deg. Veit om flere som har kjøpt forsterkere derfra(til en meget god pris) uten "problemer".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Trur ikke du skal bekymre deg. Veit om noen som har kjøpt forsterkere derfra(til en meget god pris) uten "problemer".
    Tøøøft Ja, de er ikke med i prisgude.no osv ser jeg.

Men da brenner det jo enda mer i lommeboka da:-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stortest av store flatskjermer i Lyd & Bilde nå. Litt merkelig test, synes jeg. Sony HX855 gikk av som "Best i test". Panasonic VT50 fikk utmerkelsen "spesielt anbefalt". Det samme gjorde Samsung E8005 plasma. Så best i test med VT50 som en av testskjermene, gikk altså til en LCD-skjerm:?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernet post.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær snill å kutt prisdiskusjoner i en teknisk tråd. Når noen trenger info om disse skjermene og sjekker innom Avforum om 7-8 måneder, så blir denne prisdiskusjonen temmelig meningsløs. Ta det i egen tråd, så blir denne tråden interessant også om ett år8)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Vær snill å kutt prisdiskusjoner i en teknisk tråd. Når noen trenger info om disse skjermene og sjekker innom Avforum om 7-8 måneder, så blir denne prisdiskusjonen temmelig meningsløs. Ta det i egen tråd, så blir denne tråden interessant også om ett år8)
    Itte no problem, bortsett fra at der er det liten aktivitet. Tenkte sjansen var større for å få et svar her inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går og vurderer en TXP50ST50Y, blir mest brukt til tv/film men og noe spilling på xbox 360, noen som har testet denne komboen om det duger?

Side 26 av 103 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •