Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 103 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    tror ikke Panasonic er så bra som alle vil ha det til...Samsung is the best! Pansonic er overprisa også...
    Gi deg !#¤"!"#!#

Kan ikke du gå å trolle et annet sted? Du har sagt det samme om og om igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cliffy
    Gi deg !#¤"!"#!#

Kan ikke du gå å trolle et annet sted? Du har sagt det samme om og om igjen.
    Tror vi bare får slutte å mate trollet...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er jo et diskusjonsforum..jeg har lov å si min mening...kanskje viser det seg at jeg hadde rett til slutt når alle omtalene av årets tv er lagt fram...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror imidlertid ikke det er pga coating, jeg tror rett og slett at panelene er så tynne at det er strukturen som skinner igjennom. Jeg så dette også på VT30, og stedet jeg så banding på samsvarte eksakt med støttestrukturen på innsiden av tv-en.
    På LG sine tynne bak-LED-skjermer var det slik som du beskriver. Det kan godt hende at det samme er tilfelle med Panasonic, men vi får nesten bare se tiden ann (og om tilsvarende tilbakemeldinger fortsetter).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er jo et diskusjonsforum..jeg har lov å si min mening...kanskje viser det seg at jeg hadde rett til slutt når alle omtalene av årets tv er lagt fram...
    Vi har fått med oss din mening, men det har for lengst gått over grensa til latterlig når du begynner å angripe tv-modeller du ikke en gang har sett bare fordi du synser og tror så mye rart. Det er mye som ikke er bra med Samsungene også.

Det virker mer som om du føler du må overbevise verden om at du har gjort det rette kjøpet, mens du selv kanskje tviler litt og derfor må snakke nedsettende om alternativene, som du ikke en gang har sett.

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Herregud..her snakker vi ny rekord i jakten på feil på fantastiske tver. Hvorfor kan ikke folk bare kose seg med de utrolig råe tvene vi har i dag, istedenfor å lete etter slikt tull?
    Ja her er det fram med lupen!Herre jesus.En tv uten feil kommer neppe til å bli produsert.Sånn erre bare.
    hsvendse---Trur du oppholder deg på feil forum:-D .Personlig har jeg ikke sett en Samsung skjerm som er aktuell for mitt hjem.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Virker som kansje han angrer kjøpet? :-? Uansett virker det som panasonic leverer bedre tvr i år mot 2011 og det er posetivt fremgang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paisley
    Ja her er det fram med lupen!Herre jesus.En tv uten feil kommer neppe til å bli produsert.Sånn erre bare.
    hsvendse---Trur du oppholder deg på feil forum:-D .Personlig har jeg ikke sett en Samsung skjerm som er aktuell for mitt hjem.
    Jeg har full forståelse for at dette er irriterende for mange. Fenomenet det snakkes om er veldig synlig i panoreringer, og for noen som ser mye fotball er det ofte et irritasjonsmoment for man ser de litt mørke strekene som ligger over bildet. Jeg så dette på VT30 også som sagt, men det var ikke det som plaget meg med den. Jeg kunne ha levd med det for det var veldig sjeldent synlig.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Virker som kansje han angrer kjøpet? :-? Uansett virker det som panasonic leverer bedre tvr i år mot 2011 og det er posetivt fremgang.
    For å forsvare havendse litt så er det ikke mye annet enn sortnivå at Panasonic slår Samsung plasma....
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    For å forsvare havendse litt så er det ikke mye annet enn sortnivå at Panasonic slår Samsung plasma....
    Det er på sortnivå forskjellene er størst, og for de aller fleste vil være mest merkbart. Men Panasonic slår jo egentlig Samsung på alle punkter annet enn bevegelse - og der er ikke forskjellene store. Dessuten er Panasonics THX modus en del bedre enn Samsungs fabrikkinnstillinger, i tillegg til at Panasonic klarer høyere fargenøyaktighet ved kalibrering.

Om det var ST50 mot E8005 du tenkte er nok sortnivå (og derav kontrast) Panasonics styrke, mens Samsungen har sine fordeler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her følger en liten oppsummering fra Flat Panel Shootout:

LED TV vs. Plasma TV: New Winner Crowned at 2012 Value Electronics HDTV Shootout: BigPictureBigSound

65VT50 vinner som sagt, men 64E8005 er ikke langt bak, så gode og trygge kjøp begge skjermene virker det som. Får kjøpe det man har råd til, men er spent på ST50 og E8005 opp mot hverandre. (I 64" og 65" størrelse)

Tviler litt på at "Ola Nordmann" vil merke noen stor forskjell på disse skjermene, men på en annen side så kjøper vel disse som oftest de rimeligere "folke tv´ne" og ikke disse High end modellene!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alexgalaxy
    Her følger en liten oppsummering fra Flat Panel Shootout:

LED TV vs. Plasma TV: New Winner Crowned at 2012 Value Electronics HDTV Shootout: BigPictureBigSound

65VT50 vinner som sagt, men 64E8005 er ikke langt bak, så gode og trygge kjøp begge skjermene virker det som. Får kjøpe det man har råd til, men er spent på ST50 og E8005 opp mot hverandre. (I 64" og 65" størrelse)

Tviler litt på at "Ola Nordmann" vil merke noen stor forskjell på disse skjermene, men på en annen side så kjøper vel disse som oftest de rimeligere "folke tv´ne" og ikke disse High end modellene!
    nå koster jo 65VT50 vel nesten 10000,- mer enn 64E8005 da...den forsvarer ikke den store prisforskjellen...er den bedre så er det som det sies bare så vidt...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Det er på sortnivå forskjellene er størst, og for de aller fleste vil være mest merkbart. Men Panasonic slår jo egentlig Samsung på alle punkter annet enn bevegelse - og der er ikke forskjellene store. Dessuten er Panasonics THX modus en del bedre enn Samsungs fabrikkinnstillinger, i tillegg til at Panasonic klarer høyere fargenøyaktighet ved kalibrering.

Om det var ST50 mot E8005 du tenkte er nok sortnivå (og derav kontrast) Panasonics styrke, mens Samsungen har sine fordeler.
    Som jeg sa er det ikke mye forskjell. Samsung sin Film modus er muligens ikke like nøyaktig som Panasonic sin THX, men Samsung har heller ikke grønnskjæret som Panasonic har slitt med. Jeg snakker nå mer generelt om plasmaforskjellene mellom de to merkene, og ikke nødvendigvis mellom deres siste modeller. De kjenner jeg for lite til. Annet er Samsung sitt lysutbytte og et godt filter. I tillegg bedre på bevegelser enn Panasonic. Så må man heller ikke glemme prisforskjellene mellom respektive toppmodeller. Dermed kan Samsung sine plasmatoppmodeller være et vel så godt alternativ.

Tråden trenger ikke bli en Pana vs Samsung tråd. Men å sammenligne markedets to beste plasmaskjermer, bør være både interesant og relevant for de fleste
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå koster jo 65VT50 vel nesten 10000,- mer enn 64E8005 da...den forsvarer ikke den store prisforskjellen...er den bedre så er det som det sies bare så vidt...
    Søndags tilbud på elkjøp til 22500,- så 12500,- akkurat nå:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivå og brukervennlighet. Men som påpekt så utgjør forskjellen i sortnivå ganske mye på dybden i bildet.

Det er heller ingen her som har nektet for at Samsungen er en god tv, for det er den virkelig. Det som er reagert på er denne holdningen om at "hah! den kan umulig være bedre enn MIN tv såh, selv om jeg ikke har sett den". Det ER en markant forskjell pga sortnivået. Så får man vurdere hvor viktig det er.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Sortnivå og brukervennlighet. Men som påpekt så utgjør forskjellen i sortnivå ganske mye på dybden i bildet.

Det er heller ingen her som har nektet for at Samsungen er en god tv, for det er den virkelig. Det som er reagert på er denne holdningen om at "hah! den kan umulig være bedre enn MIN tv såh, selv om jeg ikke har sett den". Det ER en markant forskjell pga sortnivået. Så får man vurdere hvor viktig det er.
    Jeg begir meg ikke inn på retorikken mellom enkelte her. Det er langt mer interessant å diskutere teknikken. Sortnivået er viktig. Absolutt. Så la oss se på forskjellene i sort. En av de beste sidene på tester er HDTVtest. De testet følgende:

Panasonic VT50:
    0,009 cd/m2

Samsung D8000:
    0,025 cd/m2

Sett at de aller fleste har sin plasma i stua og ikke i et dedikert filmrom (som med projektor), så vil det som regel være noe lys i stua. Det er i hvertfall sjeldent helt stummende mørkt i stua med mørke vegger som ikke reflekterer lys (igjen som i et dedikert filmrom). Forskjellene i sort mellom de to skjermene er dermed ikke veldig stor. Synlig? Sikkert, men ikke stor. Sett i kontekst at Samsung har bedre lysutbytte og slår Panasonic på motion, så blir dette ganske close race. Igjen tenker jeg på real life bruk i stue, og ikke tester i et stummende mørkt demorom. Det er svært få her inne som har sett de to toppmodellene opp mot hverandre i nogenlunde ok forhold, pg riktig kalibrert. I følge HDTVtest er Panasonic ledende på sort, men ikke med mye. Samsung har bedre motion, og et meget god kalibreringsmeny. I tillegg lavere pris. Hos meg er det hårfint mellom de to...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting. Kikket på VT50 her om dagen. Ikke under gode forhold, som det ofte er. Men da var det ikke sortnivå jeg ville se på, men nettopp motion. En BD film sto og gikk. Jeg satte bildet på THX, og valgte Panasonic sin motion judder til off. Med 1080/24p så hakket bildet noe veldig. Når jeg slår dette av på min Samsung C7705, så hakker ikke mitt bilde sånn!? Hadde jeg IFC på minimum var det bra, men på off hakket det veldig mye.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begir meg ikke inn på retorikken mellom enkelte her. Det er langt mer interessant å diskutere teknikken. Sortnivået er viktig. Absolutt. Så la oss se på forskjellene i sort. En av de beste sidene på tester er HDTVtest. De testet følgende:

Panasonic VT50:
    0,009 cd/m2

Samsung D8000:
    0,025 cd/m2

Sett at de aller fleste har sin plasma i stua og ikke i et dedikert filmrom (som med projektor), så vil det som regel være noe lys i stua. Det er i hvertfall sjeldent helt stummende mørkt i stua med mørke vegger som ikke reflekterer lys (igjen som i et dedikert filmrom). Forskjellene i sort mellom de to skjermene er dermed ikke veldig stor. Synlig? Sikkert, men ikke stor. Sett i kontekst at Samsung har bedre lysutbytte og slår Panasonic på motion, så blir dette ganske close race. Igjen tenker jeg på real life bruk i stue, og ikke tester i et stummende mørkt demorom. Det er svært få her inne som har sett de to toppmodellene opp mot hverandre i nogenlunde ok forhold, pg riktig kalibrert. I følge HDTVtest er Panasonic ledende på sort, men ikke med mye. Samsung har bedre motion, og et meget god kalibreringsmeny. I tillegg lavere pris. Hos meg er det hårfint mellom de to...
    Det var en rimelig optimistisk verdi for D8000. Jeg tror et sted mellom 0,03cd/m2 og 0,04cd/m2 er mer riktig for 64"-eren. For 51"-eren er tallet mye høyere. Er vel i hvert fall 0,06cd/m2... og det er STOR forskjell på det sortnivået både i lyse og mørke rom.

Jeg har ikke noe direkte sammenligningsgrunnlag mellom VT30 og D8005, men jeg har en Samsung D455 her og den var nesten like sort som VT30-en (jeg hadde dem side om side), D8005-en er markant lysere enn den (Også sammenlignet side om side). Det er synlig både i mørke og lyse omgivelser. D8005-en vinner litt over VT30-en på at den er mye lysere, men man får ikke samme dybden i mørke scener på D8005-en (det er naturligvis ikke DÅRLIG, jeg bare påpeker at det er større forskjell enn man skulle anta på akkurat det området).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det var en rimelig optimistisk verdi for D8000. Jeg tror et sted mellom 0,03cd/m2 og 0,04cd/m2 er mer riktig for 64"-eren. For 51"-eren er tallet mye høyere. Er vel i hvert fall 0,06cd/m2... og det er STOR forskjell på det sortnivået både i lyse og mørke rom.

Jeg har ikke noe direkte sammenligningsgrunnlag mellom VT30 og D8005, men jeg har en Samsung D455 her og den var nesten like sort som VT30-en (jeg hadde dem side om side), D8005-en er markant lysere enn den (Også sammenlignet side om side). Det er synlig både i mørke og lyse omgivelser. D8005-en vinner litt over VT30-en på at den er mye lysere, men man får ikke samme dybden i mørke scener på D8005-en (det er naturligvis ikke DÅRLIG, jeg bare påpeker at det er større forskjell enn man skulle anta på akkurat det området).
    nå er det vel E8005 og VT50, årets modeller vi først og fremst sammenligner her?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er det vel E8005 og VT50, årets modeller vi først og fremst sammenligner her?
    Og der er forskjellen enda større. E8005 står omtrent på stedet hvil i forhold til D8005, mens VT50 har tatt et vesentlig skritt frem.. så det slår ikke ut til Samsungs fordel

Side 25 av 103 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 85 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •