Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 103 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 2052
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samsung sin plasma er god den, men den blir slått av ST50, som nok er den store konkurrenten i år. VT50 er litt i en annen klasse, selv om den også får stor konkurranse av ST50 i år.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Samsung sin plasma er god den, men den blir slått av ST50, som nok er den store konkurrenten i år. VT50 er litt i en annen klasse, selv om den også får stor konkurranse av ST50 i år.
    Hva er egentlig forskjellen på ST50 og VT50, at ST50 ikke har 3D, og at bildekvaliteten ikke er helt like bra som VT50?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Hva er egentlig forskjellen på ST50 og VT50, at ST50 ikke har 3D, og at bildekvaliteten ikke er helt like bra som VT50?
    Alle modellnavn med T i seg har såvidt jeg vet 3D. ST, GT og VT bruker alle samme panel men det er litt forskjell på filtere, innstillingsmuligheter og ymse. Er vel også noe hardware-forskjeller i tillegg til designet. ST er vel også den eneste av disse som mangler DVB-S-tuner, og det suger hardt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Satser på at det kommer en sammenligning (ST50, GT50 og VT50) i Watt snart?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    NEI ! At Samsungen gjør det bra i en test betyr på ingen måte at den er bedre enn Panasonic. Den er et alternativ, det er alt. Slutt nå med dette evige maset!
    De mest annerkjente TV-testerne på kloden har avgitt sin dom på at VT50 er beste TV som er å få kjøpt nå!
    Samsungs plasma ligger et stykke under prisen til flaggskipet til Panasonic, TX-P65VT50Y, og vi er spente på å få testet denne modellen og se hvem som går av med seieren av de to. Av det vi har sett, er det i alle fall ingen grunn til å tro at Samsungs plasma vil komme så veldig mye dårligere ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett kem som tester 64 tommeren vs VT50 vil resultatet på alle målinger være nøyaktig det samme. Har du 10000 mer så er den verd det, har du det ikkje så er Samsungen god nok

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Uansett kem som tester 64 tommeren vs VT50 vil resultatet på alle målinger være nøyaktig det samme.
    Hadde det bare vært så vel! Målinger har en tendens til å sprike fra anmelder til anmelder...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne saken med sprik så er spriket i VT50 sin favør uansett kem som har testet den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Satser på at det kommer en sammenligning (ST50, GT50 og VT50) i Watt snart?

Såvidt jeg kan se utifra omtaler så er forskjellene i bildet på ST og VT så små at det neppe forsvarer prisforskjellen.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Såvidt jeg kan se utifra omtaler så er forskjellene i bildet på ST og VT så små at det neppe forsvarer prisforskjellen.
    ...og etter hva jeg leser har ST50 og VT50 likt sortnivå, men ST har faktisk mer lysstyrke. Ergo tilsier det at ST har mer smell i bildet, og høyere kontrast. Merket meg at testerne hos Avforums(UK) og HDTVtest undret seg over akkurat dette. Siden VT-serien er toppmodellen, burde det vel heller ha vært motsatt...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At st var en bedre tv enn samsung 64" var ingen stor overaskelse men flott at det ble oplyst av proffer på omerådet 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    ...og etter hva jeg leser har ST50 og VT50 likt sortnivå, men ST har faktisk mer lysstyrke. Ergo tilsier det at ST har mer smell i bildet, og høyere kontrast. Merket meg at testerne hos Avforums(UK) og HDTVtest undret seg over akkurat dette. Siden VT-serien er toppmodellen, burde det vel heller ha vært motsatt...
    Designet er jo også en liten revolusjon. Til og med de billige modellene er flottere enn fjorårets toppmodell.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen egentlig med unntak av fargegjengivelsen i utgangspunktet på disse modellene er reflekspanelet. VT50 ser sortere ut pga et bedre belegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sammenlignet alle tre TV'er samtidig og Jørn Finnerud er foreløpig den eneste jeg vet om på diverse fora (utenlandske inkludert) som faktisk har gjort det. Derfor er jeg spent på hva hans tanker rundt temaet er.
    Det er flere ting som kan forsvare å gå for en GT fremfor en ST.
    1. Bedre innstillingsmuligheter. Bl.a. mer omfattende CMS. Jeg vet at David Mackenzie fikk omtrent samme resultat med ST50 som VT, men nå er ikke alle like flinke til å kalibrere som han. Jeg tipper entusiaster med kalibreringsutstyr vil få bedre resultater med de øvre modellene. Det er dessuten muligheter for autokalibrering av GT og VT med eksempelvis Calman. For den som ikke stoler på egne ferdigheter eller vil spare tid. Hvor godt resultatet blir aner jeg ikke. Dette er ikke mulig på ST.
    2. Bedre graderinger på GT og VT, ikke enorme forskjeller, men de er ifølge anmeldere der.
    3. Mindre line bleed på dyrere modeller rapportert på nett. Kan være utslagsgivende for noen.
    4. Bedre prosessor i GT og VT som gjør app-greiene kjappere. For den som bryr seg om det.
    5. Sikkert andre småting også.
    Alt i alt er det flere ting som gjør en GT til et godt kjøp, den modellen jeg sliter mest med å forsvare prisen på er VT50. Den har det beste skjermfilteret, men ST er jo mer lyssterk, så da er man like langt.
    Edit: fra HDTVtest
    "The TX-P42ST50B does not reproduce full colour details (4:4:4) from sources which support it (in other words, PCs and games consoles). Panasonic has promised that this feature is present on the higher-end GT50 and VT50 models, though, so ultra-picky videophile gamers would be advised to hang on a little longer for our tests of those. Personally, the chroma sub-sampling didn’t bother us.

"

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sammenlignet alle tre TV'er samtidig og Jørn Finnerud er foreløpig den eneste jeg vet om på diverse fora (utenlandske inkludert) som faktisk har gjort det. Derfor er jeg spent på hva hans tanker rundt temaet er.
    Det er det nok flere som er. Nå kommer neste Watt om kort tid, så vi får se.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I just noticed vertical banding on the right of my screen. It's only there in camera pans and when I move from left to right in front of my screen (not there on static images).

Oh well, bumptious mentioned it was part of the filter. I only notice it with football, not within actual movies.
    Her er en som nevner at det muligens kan være skjermfilteret på VT50 som kan gi vertikal banding. Men det er høyst usikkert om dette bare gjelder noen få eksemplarer (altså en mislykket "coating") eller om det gjelder alle VT50.

Det betyr også at blant annet ST50 kan ha andre egenskaper siden den bruker et annet frontfilter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se nederst på siden. Eksempel på vertikale linjer på to VT50.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud..her snakker vi ny rekord i jakten på feil på fantastiske tver. Hvorfor kan ikke folk bare kose seg med de utrolig råe tvene vi har i dag, istedenfor å lete etter slikt tull?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Herregud..her snakker vi ny rekord i jakten på feil på fantastiske tver. Hvorfor kan ikke folk bare kose seg med de utrolig råe tvene vi har i dag, istedenfor å lete etter slikt tull?
    tror ikke Panasonic er så bra som alle vil ha det til...Samsung is the best! Pansonic er overprisa også...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Her er en som nevner at det muligens kan være skjermfilteret på VT50 som kan gi vertikal banding. Men det er høyst usikkert om dette bare gjelder noen få eksemplarer (altså en mislykket "coating") eller om det gjelder alle VT50.

Det betyr også at blant annet ST50 kan ha andre egenskaper siden den bruker et annet frontfilter.
    Dette gjelder også GT50, det er en rekke rapporter om dette på avforums.com... men jeg mener bestemt at jeg også så noe lignende på S20-en min uten at det var veldig plagsomt, men vagt synlig på panoreringer. Dette er vel den detaljen som gjør at jeg er i tvil om jeg skal forsøke å få reparert D8005-en en gang til eller forsøke Panasonic. Jeg tror imidlertid ikke det er pga coating, jeg tror rett og slett at panelene er så tynne at det er strukturen som skinner igjennom. Jeg så dette også på VT30, og stedet jeg så banding på samsvarte eksakt med støttestrukturen på innsiden av tv-en.

Side 24 av 103 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •