Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 103 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Med colorbanding mener jeg det som tols1 nevner.

Anbefaler 50 serien. Bildemessig er den langt bedre enn D8005.
    hvorfor sammenligner du med D8005, er vel E8005 du evnt må sammenligne med nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han mente vel å svare på et spørsmål som omhandlet D-modellen:

"Jeg vipper fremdeles mellom å prøve å få fikset D8005-en en gang til eller gå for GT50, eller kanskje VT50."

Jeg venter selv i spenning på AVforums.com sin test av ps64E8005 og sammenligningen mellom den og 65ST50.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med colorbanding mener jeg det som tols1 nevner.

Anbefaler 50 serien. Bildemessig er den langt bedre enn D8005.
    Jeg får se om jeg finner en GT50 utstilt noe sted i nærheten og se da. Skepsisen min i å bytte bunner jo ut i at jeg nå faktisk har et panel som ikke har noen feil av betydning. Så er litt redd for at det blir et nytt kjør ala det i fjor om jeg forsøker å bytte, men jeg er som sagt veldig i tvil...

Men jeg vet hva du mente nå, ja. Jeg så dette veldig tydelig på S20-en jeg hadde også, samt VT30-en. Dette er veldig mye bedre på D8005-en i forhold til VT30-en og noe av det jeg først la merke til da jeg fikk den i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg får se om jeg finner en GT50 utstilt noe sted i nærheten og se da. Skepsisen min i å bytte bunner jo ut i at jeg nå faktisk har et panel som ikke har noen feil av betydning. Så er litt redd for at det blir et nytt kjør ala det i fjor om jeg forsøker å bytte, men jeg er som sagt veldig i tvil...

Men jeg vet hva du mente nå, ja. Jeg så dette veldig tydelig på S20-en jeg hadde også, samt VT30-en. Dette er veldig mye bedre på D8005-en i forhold til VT30-en og noe av det jeg først la merke til da jeg fikk den i hus.
    Det husker jeg fra D8005 også. Ingen colorbanding. I hele tatt veldig jevnt bra panel. Bare så synd at sortnivået ikke er på samme nivå som Panasonic. Hadde det vært det ville jeg beholdt D8005. For meg er sortnivået den viktigste parameteren i bildekvalitet....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det husker jeg fra D8005 også. Ingen colorbanding. I hele tatt veldig jevnt bra panel. Bare så synd at sortnivået ikke er på samme nivå som Panasonic. Hadde det vært det ville jeg beholdt D8005. For meg er sortnivået den viktigste parameteren i bildekvalitet....
    Jeg har klart å akseptere sortnivået på sikt. Dessuten vet jeg at det er mulig å få det ned på Panasonic-nivå om jeg virkelig vil (og får jeg servicetekniker inn hit for å bytte hovedkort en gang til så skal jeg spørre om han ikke kan fikse det i samme slengen) Og som oftest er lysforholdene i rommet her sånn at sort ser sort ut likevel, og det virker også som om sortnivået har blitt marginalt bedre. I starten var det veldig sånn blåaktig sånn som på typisk LCD, nå har det blitt mer gråsort.

Jeg kan godt forstå at sortnivå prioriteres, så jeg skal på ingen måte påstå at du velger feil. Jeg er litt rundere på det, og synes at så lenge detaljnivået og kontrastnivået er bra (for det ER virkelig bra på D8005) så kan jeg tåle litt dårligere sortnivå. Så, nei.. dette er en kjip avgjørelse å ta. Det hadde vært så mye lettere om skjermen virkelig hadde vært dårlig Type innbrenning, døde pixler etc.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har klart å akseptere sortnivået på sikt. Dessuten vet jeg at det er mulig å få det ned på Panasonic-nivå om jeg virkelig vil (og får jeg servicetekniker inn hit for å bytte hovedkort en gang til så skal jeg spørre om han ikke kan fikse det i samme slengen) Og som oftest er lysforholdene i rommet her sånn at sort ser sort ut likevel, og det virker også som om sortnivået har blitt marginalt bedre. I starten var det veldig sånn blåaktig sånn som på typisk LCD, nå har det blitt mer gråsort.
    Hva mener du når du sier at du kan få D8005 ned på sortnivå til Panasonic om du vil? Det er D8005 plasma du mener? Hvordan få lavere sort enn de 0,06 cd/m2 den er målt til?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hva mener du når du sier at du kan få D8005 ned på sortnivå til Panasonic om du vil? Det er D8005 plasma du mener? Hvordan få lavere sort enn de 0,06 cd/m2 den er målt til?
    Man kan justere seg ned til rundt 0,02cd/m2 hvis man er villig til å vinke farvel til garantien. Det ligger guider til dette på nettet om man søker, og noen har vel også forsøkt det samme her på forumet med hell.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan justere seg ned til rundt 0,02cd/m2 hvis man er villig til å vinke farvel til garantien. Det ligger guider til dette på nettet om man søker, og noen har vel også forsøkt det samme her på forumet med hell.
    Hm? Det var ukjent. Min C7705 har og 0,06 cd/m2 og jeg kunne godt tennt meg lavere Har du en link?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hm? Det var ukjent. Min C7705 har og 0,06 cd/m2 og jeg kunne godt tennt meg lavere Har du en link?
    Har postet denne før, men kan gjøre det igjen men nok en gang skriver jeg advarselen med STORE BOKSTAVER:

DETTE ER HELT OG HOLDENT PÅ EGET ANSVAR OG DU KAN ØDELEGGE BÅDE TV-EN OG DEG SELV OM DU ER UFORSIKTIG OG/ELLER IKKE VET HVA DU DRIVER MED.

Samsung Plasma Panel tweaks for better blacks. - AVS Forum

Evt. oppfølginger til denne bør tas i en av Samsung-trådene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Årets flatpanel shootout ga en vinner: den amerikanske 65" VT50. Her er link til hva publikum (hvem de enn var) og ekspertene foretrakk av sortnivå, bevegelseshåndtering osv. Panasonic var god eller eksepsjonell på det meste, men ble slått av Samsung på bevegelse. Kanskje ikke uventet. Må dog sies at den amerikanske VT50 visstnok ikke har samme lysstyrke-begrensningen som den europeiske og britiske utgaven.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slått på bevegelse... Er det da snakk om bevegelse med eller uten interpolering?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra avsforum.com:

Originally Posted by Adlermann
    Yesterday I received my VT50. I know it is still in its breakin period, but I noticed a few things compared with my st50:

- much more green tint in grey slides (however, not visible in black and white photos and movies, so not really an issue in actual content)
    - Blacks appear better in side by side viewing
    - this set this DIM. My st50 outputs 122 cd/m2 in true cinema. This is brighter than thx cinema and professional modes of the vt50
    - thx bright room is horrible. Totally washes out the image. But during the day (doh) it's acceptable, but I prefer my st50 on true cinema....
    - movement is better. Less DFC and smoother.
    -Image is clearer
    - thx cinema is way way way too green.
    - vt50 has less line bleed. I haven't seen it yet, my st50 shows it in plex (as did my vt3)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Slått på bevegelse... Er det da snakk om bevegelse med eller uten interpolering?
    Mest sannsynlig uten. VT50'en i shootout'en ble kalibrert av D-Nice som er en anerkjent amerikansk kalibratør.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Fra avsforum.com........
    Leser flere plasser at ST50 er mer lyssterk og dermed mer fleksibel m.t.p. plassering i en stue med lysvariasjoner. Det er egentlig det som er den store fordelen med modellen sammenlignet med GT50 og VT50.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Leser flere plasser at ST50 er mer lyssterk og dermed mer fleksibel m.t.p. plassering i en stue med lysvariasjoner. Det er egentlig det som er den store fordelen med modellen sammenlignet med GT50 og VT50.

Panasonic TX-P50VT50B Calibration

Utifra denne omtalen så er St50 ett bedre kjøp enn Vt50 da forskjellene er minimale, faktisk er St50 bedre på lysstyrke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Panasonic TX-P50VT50B Calibration

Utifra denne omtalen så er St50 ett bedre kjøp enn Vt50 da forskjellene er minimale, faktisk er St50 bedre på lysstyrke.
    og Samsung PS64e8005 er nok et enda bedre valg, i alle fall om du tenker på pris og design...
    TEST: Samsung PS64E8005 - Hardware.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og ser ut som innbrenning ikke er noe problem med Samsung lenger heller,,,hvordan er det med Panasonicen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    og Samsung PS64e8005 er nok et enda bedre valg, i alle fall om du tenker på pris og design...
    TEST: Samsung PS64E8005 - Hardware.no
    NEI ! At Samsungen gjør det bra i en test betyr på ingen måte at den er bedre enn Panasonic. Den er et alternativ, det er alt. Slutt nå med dette evige maset!
    De mest annerkjente TV-testerne på kloden har avgitt sin dom på at VT50 er beste TV som er å få kjøpt nå!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    NEI ! At Samsungen gjør det bra i en test betyr på ingen måte at den er bedre enn Panasonic. Den er et alternativ, det er alt. Slutt nå med dette evige maset!
    De mest annerkjente TV-testerne på kloden har avgitt sin dom på at VT50 er beste TV som er å få kjøpt nå!
    nå har det kommet svært lite testet av Samsungen enda da? kan hende Panasonicen taper, du får vente og se...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Samsung E8005 var med i shootouten der den ble testet av noen av verdens fremste eksperter, bla mot VT50. VT50 vandt som kjent. Dette er de samme folkene som utfører de mest annerkjente TV-testene du finner.

Panasonic har derfor allerede vunnet med god margin over Samsung. Det er et faktum!

Side 23 av 103 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •